Jump to content

Spitfire Mk. VB Trop. Tamiya 1/48


kowal76
 Share

Recommended Posts

Zabieram się za kolejny model. Tym razem wybór padł na Spita Mk VB Trop Tamiya 1/48.  Model robię jak zwykle prawie prosto z pudła, a z dodatków  chce  wykorzystać tylko pasy i tablicę. Jeszcze nie wiem, czy Eduard Look, czy może Space ?. Malowanie chyba pudełkowe, ale rozważam zakup innych kalek.  Może ktoś posiada jakieś ciekawe kalki do odsprzedania ?.  Widziałem w Moje Hobby kalki Tally HO, ale nie wiem jak z ich jakością ?.

 

Na chwilę obecną przygotowuje części do malowania i na  początek chciałbym zapytać obeznanych kolegów o kolor wnęk i goleni podwozia,  a także siedziska pilota  ?.

 

IMG_20220618_182929.jpg

IMG_20220618_183026.jpg

IMG_20220618_183307.jpg

IMG_20220618_183244.jpg

Edited by kowal76
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

12 minut temu, DamianPoltorak napisał:

Nie próżnujesz👍 zazdroszczę Ci czasu, który przeznaczasz na to hobby.

I z przyjemnością obserwuje warsztat, zasiadam w pierwszym rzędzie.

Oj tam , z czasem nie jest tak za wesoło jak się wydaje .  Jeszcze w międzyczasie robię pasażery dla kolegi.  Z drugiej strony trzeba zacząć robić te modele , a nie magazynować w nieskończoność  :). W tamtym roku zrobiłem cztery modele i mam nadzieję, że w tym roku będzie więcej. Cztery już zrobione do tej pory  w sumie :) 

Edited by kowal76
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

W kwestii malowania to akurat w tym pudełku są kalki i części na maszynę Skalskiego UF-X i warto z tego skorzystać, filtr Aboukir i skrócone końcówki płata ale nie takie jak w wersji LF:

001.jpg.53b34226d409143364f9905b098887b5.jpg

 

ufx.jpg.09dbe202e9c2cadc22e26c0ba72e0ab5.jpg

 

Trzeba by tylko (prawdopodobnie) usunąć wzmocnienia na płacie od góry no i koła z widoczną felgą. Fotel bakelitowy w kolorze brązowym, a wnęki łącznie z goleniami i osłonami po obu stronach machnąłbym na kolor spodu. Na felgach i oponach fajne smaczki do odtworzenia. Działaj, podglądam :D .

Edited by barszczo
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

6 minut temu, kowal76 napisał:

Golenie też w kolorze Azur Blue ?. O jakich wzmocnieniach na górze mówisz  ?

Golenie też, jak malowali w warsztatach polowych to nie było czasu na zabawy. Wzmocnienia to te dwa wystające równoległe paski na górze płata w okolicach wnęki podwozia. W późnych maszynach po remontach te wzmocnienia się zdarzały, Afryka raczej jeszcze nie.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

8 minut temu, barszczo napisał:

Golenie też, jak malowali w warsztatach polowych to nie było czasu na zabawy. Wzmocnienia to te dwa wystające równoległe paski na górze płata w okolicach wnęki podwozia. W późnych maszynach po remontach te wzmocnienia się zdarzały, Afryka raczej jeszcze nie.

Rozumiem i dzięki za wyjaśnienie. W takim razie zrobię te właśnie malowanie.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Myślę że nawet felgi są w kolorze spodu, srebrna jest natomiast felga kółka ogonowego. Może to wyglądać tak jak tutaj:

032.JPG.49f662ff9e461f556cb4738a64cb843c.JPG

 

A malowanki wyglądały podobnie jak na tym zdjęciu, nawet oponom się obrywało:

005.JPG.86ec8e486e2c7f3c7deafb1a188e2dc5.JPG

 

Edited by barszczo
Link to comment
Share on other sites

14 minut temu, kowal76 napisał:

Na tych zdjęciach nie widać zagłówka, czy ja słabo widzę ?

Dobrze widzisz, zagłówka brak. W maszynie Skalskiego też nie ma. Generalnie częściej go nie było niż był, ale dlaczego, czy w zależności od serii czy producenta, na to pytanie odpowiedź zna pewnie Gonzo wink4.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Typowej linki antenowej biegnącej od masztu do statecznika pionowego w tej wersji nie było. Mogły być natomiast linki instalacji IFF biegnące po obu stronach kadłuba od mniej więcej środka rondli do końcówek stateczników poziomych. Na zdjęciu UF-X niestety tego nie widać, ale widać je tutaj:

024.JPG.e0f34e19c1e19df26547a0ec5b075b3a.JPG

 

Napisy eksploatacyjne i czarne linie na górze skrzydeł to osobna historia. I były i ich nie było:

151.JPG.af458dfb2d6b3fa9bf37899736719d44.JPG

 

216.jpg.271e9be19b2b6fa8e7976dcc316e9be4.jpg

 

249.jpg.008857f29f89ddab33d1cf32ed0caecb.jpg

 

Na maszynie Skalskiego widać jakieś napisy pod rurami wydechowymi, można założyć że ich reszta plus linie na skrzydłach też były, podobnie jak na samolocie Gleeda:

northafricaspits.jpg.08b636516f4bed4ed629ae070f2b561e.jpg

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, kowal76 napisał:

Dzięki wielkie.  Już mniej więcej wiem jak robić, aby model  przypominał oryginał. W międzyczasie skleiłem skrzydła i usunąłem te wzmocnienia na górze.

 

 

IMG_20220619_124043.jpg

Mam rozgrzebanego Spita mk. Vb z tamki, w którym też muszę usunąć te wzmocnienia. Jak tego dokonałeś nie powodując uszkodzenia poszycia? Wiem, że to niezbyt mądre pytanie ale wracam do modelarstwa po baaardzo długiej przerwie i w zasadzie wszystkiego muszę uczyć się od nowa. :]

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, Bethor napisał:

Mam rozgrzebanego Spita mk. Vb z tamki, w którym też muszę usunąć te wzmocnienia. Jak tego dokonałeś nie powodując uszkodzenia poszycia? Wiem, że to niezbyt mądre pytanie ale wracam do modelarstwa po baaardzo długiej przerwie i w zasadzie wszystkiego muszę uczyć się od nowa. :]

Nożykiem oraz papierem ściernym. Po czym  używając  papieru i kostek szlifierskich  usunąłem ślady szlifowania i odtworzyłem linie.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.