Jamat Posted June 29, 2022 Share Posted June 29, 2022 Dzień dobry. Jeden temat zakończony to czas zacząć kolejny. Tym razem ląduje na tapet Stug III Ausf G od Dragona zakupiony wiele lat temu w czasach gdy jeszcze byli na topie. Klasycznie zacząłem od przyklejenia nakrętki w wewnątrz kadłuba. W późniejszym etapie malowania i brudzenia, znacznie ułatwia operowanie modelem. Producent zastosował swoje wspaniałe gąski tzw. DS. Jednakże wyglądają tragicznie i do tego po jakimś czasie zaczną kruszeć tak jak tutaj widać kilkuletnie gąsienice od Type 2 (Ka-Mi). Dlatego zakupiłem zamiennik drukowany w 3D. Raster jak i miejsca łączenia podpórek, praktycznie są niewidoczne. Zawieszenie będzie ruchome. Oczywiście musiałem coś spieprzyć, czyli wylałem przypadkowo klej na kółka nośne, już tylko nadawały się do kosza. Na szczęście mam drukarkę 3D i jako tako udało się uratować sytuację. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seb Posted June 29, 2022 Share Posted June 29, 2022 A te zdjęcia to w jakiej rozdzielczości? Bo ładują się ok godziny 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dorotka Posted June 29, 2022 Share Posted June 29, 2022 1 minutę temu, Seb napisał: A te zdjęcia to w jakiej rozdzielczości? Bo ładują się ok godziny U mnie spoko, widać od razu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_OldMan_ Posted June 29, 2022 Share Posted June 29, 2022 1 minutę temu, Seb napisał: A te zdjęcia to w jakiej rozdzielczości? Bo ładują się ok godziny Zmień modem na światłowzwód. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seb Posted June 29, 2022 Share Posted June 29, 2022 1 minutę temu, _OldMan_ napisał: Zmień modem na światłowzwód. Cholera, jeszcze jedno się ładuje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Evildead Posted June 29, 2022 Share Posted June 29, 2022 Gąski są odwrotnie, chyba że to od tak dla zabawy na tym etapie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jamat Posted June 29, 2022 Author Share Posted June 29, 2022 35 minut temu, Evildead napisał: Gąski są odwrotnie, chyba że to od tak dla zabawy na tym etapie To tylko przymiarka do zdjęć. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
meser262 Posted June 30, 2022 Share Posted June 30, 2022 Z chęcią pooglądam. Dla StuG'a zamieniłeś gąski na późniejszy model. Pozdrawiam Krzysztof Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jamat Posted June 30, 2022 Author Share Posted June 30, 2022 15 minut temu, meser262 napisał: Z chęcią pooglądam. Dla StuG'a zamieniłeś gąski na późniejszy model. Pozdrawiam Krzysztof Nie będę kłamał średnio się znam na niemieckiej pancerce. Od kiedy te gąski weszły do użytku? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
meser262 Posted June 30, 2022 Share Posted June 30, 2022 24 minuty temu, Jamat napisał: Od kiedy te gąski weszły do użytku? Dla StuG'ów od kwietnia 1943 roku. Nie eliminuje ich w użyciu w tym StuG'u z wczesnymi osłonami które też weszły w kwietniu 1943 roku. Cały problem w tym że to model ma być z montowni Alkett. Wiadomo że nowe gąski są wprowadzane powoli. Montownia Alkett i MIAG stosują do swoich pojazdów jednakowe prętowe wsporniki błotników - a tylko takie są w modelu W marcu 1943 roku - montownia MIAG przechodzi na swoje "firmowe" które stosuje do końca wojny - Natomiast montownia Alkett - wprowadza swoje "firmowe" od maja 1943 roku - które też stosuje do końca wojny - Teraz widzisz że wcześniejsze gąski łatwiej dopasować do jakiegoś malowania. Z tymi nowszymi może być problem jeśli chcesz zrobić jakiś konkretny pojazd. Wątpię że w ciągu miesiąca wprowadzili nowe gąski , aby załapać się ze starymi wspornikami. Choć jest to teoretycznie możliwe. Jest też drugie wyjście/możliwość że później ten pojazd dostał te nowe gąski bo stosowane były do końca wojny, choć te starsze również. Natomiast ze "starymi" gąskami nie było by problemów. Dlatego tylko lekko o tym wspomniałem. Pozdrawiam Krzysztof 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jamat Posted June 30, 2022 Author Share Posted June 30, 2022 Co do malowania zakupiłem takie oto kalki (pozycja ,,E"). Niestety nie znalazłem żadnego zdjęcia tego konkretnego pojazdu. Co do wsporników to żaden problem coś tam wyskraczyć. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vis13 Posted July 3, 2022 Share Posted July 3, 2022 W dniu 30.06.2022 o 12:47, meser262 napisał: Wątpię że w ciągu miesiąca wprowadzili nowe gąski Nie przywiązywałbym zbyt rygorystycznej uwagi do tej kwestii, podawane daty czasami są umowne. Przykład w miarę wczesnego Alketta produkcja kwiecień/maj 43. Wczesne wsporniki, gąsienice już z pełnym zębem. Konstrukcyjnie dokładnie to co masz w pudełku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
meser262 Posted July 3, 2022 Share Posted July 3, 2022 W dniu 30.06.2022 o 13:56, Jamat napisał: Niestety nie znalazłem żadnego zdjęcia tego konkretnego pojazdu. Ja nie znalazłem żadnego pojazdu z tej jednostki StuG-Abt.186. Nie znam się na tych wszystkich jednostkach, ale takowej nie znalazłem. W książkach kończy się na StuG-Abt.185 i następna w kolejności to StuG-Abt.189. 2 godziny temu, Vis13 napisał: ... podawane daty czasami są umowne. Raczej powiem że na dzień dzisiejszy - to daty wprowadzenia danej modernizacji/modyfikacji. Dlaczego na dzień dzisiejszy - ponieważ nie ma fotek potwierdzających daną modyfikację z wcześniejszą datą - jeśli nie ma na to żadnej dokumentacji. 2 godziny temu, Vis13 napisał: Przykład w miarę wczesnego Alketta produkcja kwiecień/maj 43 Zgadza się pojazd z produkcji LUTY - MAJ 1943 roku(z uwagi na wyrzutnik granatów). Pojazd zaginął w maju 1944 roku i mógł teoretycznie od daty produkcji przejść wiele zmian w tym i gąsek, o tym właśnie wspomniałem. W dniu 30.06.2022 o 12:47, meser262 napisał: Jest też drugie wyjście/możliwość że później ten pojazd dostał te nowe gąski bo stosowane były do końca wojny, choć te starsze również. Co do zasady pełna zgoda maj 1943 roku i zmiana wspornika to data wprowadzenia nowej wersji. Wiadomo że zużywano stary zapas i na pewno dwie wersje były używane na linii montażowej później tylko najnowszy wzór. Czasami stare wersje zastosowano dużo później bo zabrakło nowych, a na samym dnie górki z tymi elementami zostały te stare. Parę konkretnych przykładów - Alkett - Maj 1943 - Fgst.92463 - nowy wspornik błotnika ; gąska z pustym zębem Alkett - Maj 1943 - Fgst.92475 - stary wspornik błotnika ; gąski z pustym zębem Alkett - Maj 1943 - Fgst.92478 - stary wspornik błotnika ; gąski z pełnym zębem Alkett - Maj 1943 - Fgst.92509 - pancerz przedni dokręcany ; stary wspornik błotnika ; gąski z pełnym zębem Alkett czerwiec 1943 - Fgst.92557 - stary wspornik błotnika ; gąski z pełnym zębem Pozdrawiam Krzysztof Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vis13 Posted July 3, 2022 Share Posted July 3, 2022 20 minut temu, meser262 napisał: Pojazd zaginął w maju 1944 roku i mógł teoretycznie od daty produkcji przejść wiele zmian w tym i gąsek, o tym właśnie wspomniałem. Zgadza się, Stug należał do Pz.Abt. 103, 3 Dywizji Grenadierów Pancernych i został zagarnięty przez amerykanów w połowie 44, zdążył wiec już przysłużyć rok. Jak najbardziej załoga mógła w tym czasie wymienić gąsienice na nowsze. Natomiast co do zasady zgadzamy się, użycie tych gąsienic nie jest obarczone wielkim błędem. Wszystko zależny od egzemplarza. W wypadku tej "250" można teoretyzować , także nie znalazłem żadnego zdjęcia tego Stuga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jamat Posted July 3, 2022 Author Share Posted July 3, 2022 44 minuty temu, meser262 napisał: Ja nie znalazłem żadnego pojazdu z tej jednostki StuG-Abt.186. Nie znam się na tych wszystkich jednostkach, ale takowej nie znalazłem. W książkach kończy się na StuG-Abt.185 i następna w kolejności to StuG-Abt.189. Bo to nie StuG-Abt. a Panzerjager-Abt. W internecie znalazłem to (tłumaczenie google). Dywizja przeciwpancerna 186 Wychowany 26 sierpnia 1939 w Herford dla 86. Dywizji Piechoty. 1 kwietnia 1940 r Zmiana nazwy 186 batalionu Panzerjäger. 28 października 1940 roku 1. kompania została przeniesiona do Panzerjäger-Abteilung 306 i zastąpiona. 1942 w Swift Detachment 186 przekształcony i połączony z Reconnaissance Detachment 186. 1 kwietnia 1943 r. 1. szwadron kawalerii został przekazany do pułku kawalerii Mitte i oddziału 1 kwietnia 1943 r. Zmiana nazwy 186 batalionu Panzerjäger. W listopadzie 1943 połączył się z częściami Panzerjäger-Abteilung 251 i przydzielony do Korps-Abteilung E. Orginał Panzerabwehr-Abteilung 186 Aufgestellt am 26. August 1939 in Herford für die 86. Infanterie-Division. Am 1. April 1940 in Panzerjäger-Abteilung 186 umbenannt. Am 28. Oktober 1940 wurde die 1. Kompanie an die Panzerjäger-Abteilung 306 abgegeben und ersetzt. 1942 in Schnelle Abteilung 186 umgewandelt und mit der Aufklärungs-Abteilung 186 verschmolzen. Am 1. April 1943 wurde die 1. (Reiter-) Schwadron an das Kavallerie-Regiment Mitte abgegeben und die Abteilung am 1. April 1943 in Panzerjäger-Abteilung 186 umbenannt. Im November 1943 mit Teilen der Panzerjäger-Abteilung 251 verschmolzen und der Korps-Abteilung E unterstellt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Evildead Posted July 3, 2022 Share Posted July 3, 2022 Blaszki będą ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jamat Posted July 3, 2022 Author Share Posted July 3, 2022 10 minut temu, Evildead napisał: Blaszki będą ? Tak właśnie lutuje błotniki od Parta plus zestaw podstawowy od Abera. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Evildead Posted July 3, 2022 Share Posted July 3, 2022 45 minut temu, Jamat napisał: Tak właśnie lutuje błotniki od Parta plus zestaw podstawowy od Abera. To super, będzie co oglądać Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
meser262 Posted July 3, 2022 Share Posted July 3, 2022 6 godzin temu, Jamat napisał: Bo to nie StuG-Abt. a Panzerjager-Abt. No to informacja na kalkomanii wprowadza w błąd. Jestem ciekaw czy tylko z tym wprowadzają w błąd. Czyli to jednostka wchodząca w skład 86 Dywizji Piechoty co może świadczyć o braku fotek. Trudno sprawdzić czy dostali jakieś StuG'i, a jeśli tak to kiedy. Wracając jeszcze do Alketta i gąsek - to jest jeszcze jedna możliwość którą zobaczyłem na - Alkett - kwiecień 1943 - Fgst.92271 - założone gąski pusty ząb + zapas z przodu pełny ząb; stary wspornik błotnika Pozdrawiam Krzysztof Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jamat Posted July 12, 2022 Author Share Posted July 12, 2022 Trochę do przodu. 8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vis13 Posted July 14, 2022 Share Posted July 14, 2022 Widzę, że przerobiłeś przednią płytę nad przekładnia, dając ją na całą długość. W sumie to nie jest taki typowy błąd, Dragon po prostu namiętnie do wszystkich modeli wrzuca przednią płytę na tzw "zakładkę" która o wiele rzadziej występuje, zarówno w StuGach produkcji Alketta jak i MIAGa. Prawdopodobnie sposób łączenia zależał od dostarczonych wanien kadłuba. Nie opierając się na konkretnym zdjęciu, można zostawić to co daje Dragon. Jeśli możesz wymień lufę (dwa spłaszczone kołnierze hamulca), ta która jest w modelu jest do wczesnych wersji. Popraw ewentualnie spawy z tyłu kadłuba. Dragon daje ten tył jako jeden płaski element i wygląda to fatalnie. Dokleić płytę, zaszpachlować i poprowadzić nowy spaw, tak jak tu na zdjęciu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jamat Posted July 15, 2022 Author Share Posted July 15, 2022 13 godzin temu, Vis13 napisał: Widzę, że przerobiłeś przednią płytę nad przekładnia, dając ją na całą długość. W sumie to nie jest taki typowy błąd, Dragon po prostu namiętnie do wszystkich modeli wrzuca przednią płytę na tzw "zakładkę" która o wiele rzadziej występuje, zarówno w StuGach produkcji Alketta jak i MIAGa. Prawdopodobnie sposób łączenia zależał od dostarczonych wanien kadłuba. Nie opierając się na konkretnym zdjęciu, można zostawić to co daje Dragon. Jeśli możesz wymień lufę (dwa spłaszczone kołnierze hamulca), ta która jest w modelu jest do wczesnych wersji. Popraw ewentualnie spawy z tyłu kadłuba. Dragon daje ten tył jako jeden płaski element i wygląda to fatalnie. Dokleić płytę, zaszpachlować i poprowadzić nowy spaw, tak jak tu na zdjęciu Kiepsko to widać na zdjęciach ale oryginalny spaw został usunięty a szpara zaszpachlowana, wystarczy dorobić nowy z GS. Jesteś pewien co do hamulca, widziałem kilka zdjęć podpisane jako kwiecień-czerwiec właśnie z zaokrąglonym hamulcem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vis13 Posted July 15, 2022 Share Posted July 15, 2022 9 godzin temu, Jamat napisał: Jesteś pewien co do hamulca, widziałem kilka zdjęć podpisane jako kwiecień-czerwiec właśnie z zaokrąglonym hamulcem. Zdjęcia mogą być podpisane jako kwiecień-czerwiec, sprawdź jaka wersja StuGa, czy ma już jednorodny pancerz, czy ma wcześniejszy dokręcany lub spawane płyty. Nowy hamulec zaczęto wprowadzać od maja 43, być możne przejściowo wykorzystywano cały czas elementy które były na składzie. Jeśli nie robisz konkretnego pojazdu, zawsze pozostaje swego rodzaju gdybanie. Natomiast jeśli trzymać się daty z pudełka, można przyjąć ze posiadał już nowy hamulec. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
meser262 Posted July 16, 2022 Share Posted July 16, 2022 (edited) 8 godzin temu, Vis13 napisał: Nowy hamulec zaczęto wprowadzać od maja 43, być możne przejściowo wykorzystywano cały czas elementy które były na składzie. Zaczęto wprowadzać ten ze "spłaszczonymi kołnierzami" w maju 1943 roku w Alkett, bo w MIAG wprowadzono go już w kwietniu 1943 roku. Pozdrawiam Krzysztof PS. Śmiało można dać ten stary tłumik. Edited July 16, 2022 by meser262 PS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Merten Posted July 16, 2022 Share Posted July 16, 2022 Cytat Ja nie znalazłem żadnego pojazdu z tej jednostki StuG-Abt.186. Bo to literówka w instrukcji. Chodzi o StuG-Abt 189 (potem, od sierpnia 1944 to była StuG-Brig 189). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.