Skocz do zawartości

Cessna 182 Skylane 1/72 Omega


Artek82

Rekomendowane odpowiedzi

Kilka słów o samolocie

Cessna 182 powstała w 1956 roku w Cessna Aircraft Company jako trójkołowy wariant Cessny 180. W roku 1957 wprowadzono wariant 182A, wraz z nazwą kodową Skylane. Późniejsze modyfikacje mają powiększone okna, mocniejsze silniki i stopniowo zwiększaną masę startową i udźwig. Cessna 182, oferowana pod nazwą Skylane, jest czteromiejscowym, jednosilnikowym górnopłatem firmy Cessna. Przedstawiony w 1956 roku model 182 jest produkowany do dziś w wielu wariantach, włączając w to wersję o chowanym podwoziu. Cessna 182 jest konstrukcją metalową - głównie aluminiową z wyjątkiem kilku części. Kadłub jest konstrukcją pół-skorupową, z obciążonym poszyciem, nitowanym do podłużnic i wręg. Skrzydła również konstrukcji pół-skorupowej, wsparte zastrzałem. Kilka części jest zunifikowanych z mniejszym modelem C-172. Są to m.in. klapy i lotki skrzydeł. Samolot Cessna 182 "Skylane" był produkowany w wielu wariantach. Jest drugim po samolocie Cessna 172 najpopularniejszym modelem firmy. W trakcie produkcji powstało ponad 20 wersji rozwojowych, a na licencji produkowana była w Argentynie, w zakładach DINFIA (Cessna A182) i we Francji, w zakładach Reims Aviation jako F-182.

Kilka słów o modelu

Model żywiczny czeskiej firmy Omega Models. Trochę wymagający, ale dość prosty w budowie. W zależności od konkretnego egzemplarza jakiego się chce wykonać, trzeba zrobić kilka przeróbek takich jak: śmigło dwu lub trzy łopatowe, tłumik pod kadłubem, golenie podwozia proste lub łukowate, owiewki kół, barwione oszklenie. W kilku miejscach można spotkać pęcherze lub nadlewy po poprawkach wykonanych na formie. Skrzydło jest lekko pofalowane na krawędzi spływu, ale do przyjęcia. Oszklenie vacu według mnie tylko przednia osłona nadaje się do wykorzystania bo pozostałe szyby lepiej wykonać samemu. W pudełku znajdziemy bardzo pomocny zestaw żywicznych kopyt do tłoczenia oszklenia gdyby to gotowe się popsuło w trakcie wycinania lub klejenia. Model trzeba solidnie dociążyć w osłonie silnika aby nie leciał na ogon bo za kabiną kadłub jest pełnym klockiem żywicznym.

3.thumb.jpg.2575fd2ed73d0e5ac2d131bfd3eefeed.jpg

 

Model przedstawia maszynę o n/s 18260359 i znakach SP-WIT, która głównie bazuje na lotnisku Aeroklubu Kujawskiego w Inowrocławiu. Maszyna trafiła do Inowrocławia w 2015/16 roku, a wcześniej latała na Wyspach Kanaryjskich ze znakami EC-JOJ. W Aeroklubie Kujawskim używana jest głównie jako holownik szybowców i do wywożenia spadochroniarzy. Prywatny użytkownik użycza samolot także w ramach akcji szczepienia lisów i jako holownik szybowców na zawodach w Lisich Kątach lub Lesznie. Kalkomanie do modelu wykonał kolega dla którego ten model ulepiłem.

1.thumb.jpg.8c5ecace6bc468f01ee6bf6780c2774c.jpg

 

2.thumb.jpg.785e165c1de59e3c1845408438419de8.jpg

 

Więcej fotoinformacji o tej maszynie tutaj: https://www.jetphotos.com/aircraft/manufacturer/Cessna/serial/18260359

Czy jestem zadowolony z modelu? Na pewno kolejny byłby lepszy, ale ważne że właściciel jest zadowolony. Zapraszam do galerii😊

20220805_105552.thumb.jpg.1687b5817b135c02944ea8492afbc1c7.jpg

 

20220805_105703.thumb.jpg.20e7428223e198490218686347c1359b.jpg

 

20220805_105602.thumb.jpg.404d3b99678bd234e8717abc1bbf83d0.jpg

 

20220805_105727.thumb.jpg.6454243673d616ccecf63c9ebb0aa71d.jpg

 

20220805_105614.thumb.jpg.7d2f8671f45194620c1a64a389680664.jpg

 

20220805_105746.thumb.jpg.f59329c5a8d5080df287e209a00d97ee.jpg

 

495523113_20220805_105734(2).thumb.jpg.5e4d112c5474e8db90204b73969d2ede.jpg

 

20220805_105634.thumb.jpg.c50221d788b27b1080dd0ef2fec41ad1.jpg

 

20220805_105828.thumb.jpg.a5ceb28241f1f1181b86e2a8193a5065.jpg

 

20220805_105711.thumb.jpg.a33236c661b4edf4f80eabbc58cedf40.jpg

 

Opis częściowo zaczerpnięty z: www.samoloty.pl i wiki, zdjęcia samolotu z fanpage AK na FB.

Dziękuję za uwagę 🙂

 

 

Edytowane przez Artek82
  • Like 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lubię ciekawe nieszablonowe tematy, a szczególnie cywilne 😉 Zdjęcia, no cóż robione na szybko kalkulatorem bo był szybki odbiór techniczny, odlot do właściciela. Czasami fotki wyjdą lepsze, a czasami gorsze. Jakoś nigdy nie miałem ręki do zdjęć :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.