_OldMan_ Napisano 4 Lutego 2023 Share Napisano 4 Lutego 2023 1 minutę temu, Adamo722 napisał: Rozumiem że chodzi ci o lepszy poślizg i nie trzeszczy Masz bardzo wąski horyzont myślowo-poznawczy. Nie wiesz do czego jest zdolny WD-40. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamo722 Napisano 4 Lutego 2023 Share Napisano 4 Lutego 2023 Jak widzę twój Horyzont jest szerszy więc oświeć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meser262 Napisano 4 Lutego 2023 Share Napisano 4 Lutego 2023 2 godziny temu, don napisał: Co do zapasowych ogniw z tyłu, to wyczytałem w jednym z linków właśnie, że te z tyłu zlikwidowano po wprowadzeniu tych na boku nadbudowy. 4334 ma z boku, więc tylnych nie robiłem. Na zdjęciu nie dużo brakło, żeby je było widać. Ale z przyjemnością je dorobię. Nie nie trzeba ich dorabiać. Mają tylko zostać mocowania tych ogniw. Wspomniałem o nich bo to (jeden z) wyznacznik montowni Nibelungen. Tak na początku na boku były aż dwa rzędy - 6 sztuk.- Popatrz na fotkę - 2 godziny temu, don napisał: Tu powstaje pytanie: czy po usunięciu ogniw z tyłu lewy zaczep liny holowniczej (dotychczas mniej więcej na środku) został automatycznie przesunięty skrajnie w lewo? Czy mimo usunięcia ogniw był jeszcze montowany w starej pozycji ? Mocowania na linę w wersji Nibelungen nie przesuwano w montowni Krupp. Krupp na swoich wannach od stycznia 1944 roku - swoje mocowania zawsze mocuje w skrajnych pozycjach. 2 godziny temu, don napisał: Czy istnieje opcja, że pojazd został zamontowany na bazie "starych" kół (napędowe-napinające)? Prawą stronę mamy, a co z lewą? NIE. Dlatego że to pojazd na podwoziu Nibelungen. Montownia ta oddała swoje podwozia od Pz.Kpfw.IV ausf.H w najnowszej konfiguracji w tym czasie. Z drugiej strony mogą być oryginalnie zmontowane w nowej wersji. 2 godziny temu, don napisał: Mówisz, że Nibelung to 10/BW. Tak. To wanna 10/BW - popatrz na fotkę. 2 godziny temu, don napisał: Piszą, że 9/BW. Italeri i Academy to 9/BW. Co by nie pisali to fotka mówi jedno - 10/BW. Faktycznie Italeri to 9/BW, ale z Academy to można zbudować 9/BW* i 10/BW dodatkowo ma wszystkie wczesne elementy do 9/BW* i nowe elementy do 10/BW. Jedynie błotniki są taki powiedzmy po środku. Co istotne *brak starej osłony przekładni do 9/BW. - popatrz fotka - I tu jest problem ponieważ koło napędowe i przekładnia to tak jakby jedna część. Nie da się zamontować starej przekładni na nowe koło i odwrotnie. Nowe koło (z przekładnią i osłoną) wprowadzone od wersji ausf.H. Krupp w swoich pojazdach dawał na początku 9/BW , później na przemian z 10/BW. Nie mam tych modeli. Dlatego dałem fotki może Ty znajdziesz tą część w modelach. Pozdrawiam Krzysztof 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kzugaj Napisano 4 Lutego 2023 Share Napisano 4 Lutego 2023 1 godzinę temu, Adamo722 napisał: Jak widzę twój Horyzont jest szerszy więc oświeć WD-40 ma bardzo duży zakres zastosowania chyba w każdej dziedzinie. Można nim np wyczyścić klej z różnego rodzaju tas/naklejek, usunąć zaschnięty tusz. W zależności od temp można usuwać nawet bardziej oporne "brudy". A I znalazł się nawet ktoś kto zalał silnik WD-40 zamiast oleju i jeździł. Podobno wędkarze smarują żyłkę bo jest coś w składzie co przyciąga ryby-tego akurat nie jestem w stanie potwierdzić. Także jak najbardziej można WD-40 użyć do smarowania narzędzi do robienia zimmerit-u. Można też ew spr z płynem do mycia naczyń Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamo722 Napisano 4 Lutego 2023 Share Napisano 4 Lutego 2023 Dobra poddaję się WD jest nie do zdarcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
don Napisano 5 Lutego 2023 Autor Share Napisano 5 Lutego 2023 (edytowane) Faktycznie wśród mnóstwa części w Academy jest tył do 10/BW. Z błotnikami się pomyśli później. Są aż cztery jednakowe ramki z częściami zawieszenia, więc wymieniłem lewą przekładnię z kołem. Znalazłem kolejny kwiatek w Italeri. Brak tego pogrubienia na dole boku nadbudowy. Widać to na zdjęciu. Zimmerit zaczyna się nad tym. Academy i RFM to mają. Muszę to dorobić. Widać to zagięcie na numerze. Kompletuję części z innych modeli, min. narzędzia. Które elementy zastosować, bo nie wiem jak to się układało chronologicznie? Które koła podtrzymujące (są jeszcze z bandażem gumowym)? Widać, że stalowe tego typu, tylko prawe czy lewe? Którą korbę? Na schematach są oba typy, a na zdjęciach nie widać. Edytowane 5 Lutego 2023 przez don Dopisek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meser262 Napisano 6 Lutego 2023 Share Napisano 6 Lutego 2023 20 godzin temu, don napisał: Brak tego pogrubienia na dole boku nadbudowy. Widać to na zdjęciu. Zimmerit zaczyna się nad tym. To blach pancerna łącząca "budę z błotnikami. Jest mocowana w kawałkach - 2szt po bokach i 2 kawałki z tyłu nadbudowy - popatrz na fotkę. Ta blacha była też pokryta zimmeritem we wczesnych pojazdach. Kółka te po lewej - są widoczne na fotce. Korba ta "kanciata" część nr.5. Pozdrawiam Krzysztof 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
don Napisano 6 Lutego 2023 Autor Share Napisano 6 Lutego 2023 (edytowane) 13 godzin temu, meser262 napisał: Korba ta "kanciata" część nr.5. A kiedy kanciata wyszła z użycia? Academy i RFM dają "okrągłe". Academy nawet dwie z zapięciami z różnych stron A to lewy błotnik. Od góry Italeri, Academy, RFM. Dwie pierwsze to Nibelungi. Widać różnicę w ryflowaniu w porównaniu z Kruppem. Przypadek? Do zeszlifowania? Na dodatek przedni błotnik Academy za długi. Do skrócenia/wymiany/usunięcia. Zacząłem wyposażać Kruppa, żeby mieć jakiś wgląd na rozmieszczenie, bo jak widać Italeri jest mocno zagadkowe Przekopałem po raz kolejny cały magazyn, ale nie znalazłem żadnych na wymianę. Wydaje mi się Krzysztofie, że ta blacha jest w jednym kawałku, a to ciemniejsze na krawędzi to nie szczelina między blachą boczną i tylną, tylko starta farba. Porównaj z miejscem powyżej (zielona strzałka). Chyba, że masz więcej szczegółów tego elementu. Edytowane 6 Lutego 2023 przez don Dopisek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meser262 Napisano 7 Lutego 2023 Share Napisano 7 Lutego 2023 13 godzin temu, don napisał: A kiedy kanciata wyszła z użycia? Nowy model wszedł w wersji ausf.J Pz.Kpfw.IV. Czyli mniej więcej w marcu-kwietniu 1944 roku. Jednak trzeba pamiętać że to Krupp i ma dość duże zapasy starych części. Mam fotkę z października 1944 roku - Pz.Kpfw. IV ausf.J ma zamontowaną jeszcze wersję "kanciatą". Zapewne używana z nową wersją do wyczerpania zapasów magazynowych. 13 godzin temu, don napisał: A to lewy błotnik. Od góry Italeri, Academy, RFM. Dwie pierwsze to Nibelungi. Widać różnicę w ryflowaniu w porównaniu z Kruppem. Przypadek? Do zeszlifowania? Zapewne Italeri źle wykonała ten element. Co z tym zrobić - decyzja należy do Ciebie. Masz czym to zastąpić? Myślę że lepiej taki niż całkiem gładki. Brakuje sporo elementów, a podstawa Bosh'a jest umiejscowiona za bardzo z przodu. 13 godzin temu, don napisał: Na dodatek przedni błotnik Academy za długi. Do skrócenia/wymiany/usunięcia. Do skrócenia. Ostatni temat trochę od końca. 13 godzin temu, don napisał: Chyba, że masz więcej szczegółów tego elementu. Tak mam choć w większości te elementy były pokryte zimmeritem. Ale na początek małe sprostowanie mojego poprzedniego wpisu, a właściwie uzupełnienie. W dniu 6.02.2023 o 10:55, meser262 napisał: Jest mocowana w kawałkach - 2szt po bokach i 2 kawałki z tyłu nadbudowy ... . Powinno być - " ... 2szt po bokach i 2 kawałki z tyłu nadbudowy i z przodu nadbudowy." Razem po 3 sztuki na jednej stronie. 13 godzin temu, don napisał: Wydaje mi się Krzysztofie, że ta blacha jest w jednym kawałku, Blacha miała swoją grubość. Była załamana w dwóch miejscach - na dole i u góry (blachy po bokach). Z przodu były niższe i u góry miały mocne zagięcie + zagięcie do błotnika. Z tyłu przycięte do krzywizny bocznej i dół zagięty do błotnika. Ręcznie z jednego kawałka to zrobić - bardzo pracochłonne i w sumie bez sensu. Można było ewentualnie pospawać łączenia. Pozdrawiam Krzysztof Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
don Napisano 7 Lutego 2023 Autor Share Napisano 7 Lutego 2023 Zimmerit skończony. Z reszty miliputa utkałem plandekę. Wygląda jak pieróg. Jak malowanie nie pomoże, to zrobię z papieru. Omawiana blacha wygląda dobrze u RFM. Wprawdzie z tyłu nie jest ścięta, ale zobaczymy jak wyjdzie przy montażu. Nie wiem jak to ma wyglądać z przodu. Czy trzeba coś dorabiać, czy może tak zostać. Zwolnię z Italeri i przeniosę schwerpunkt na pozostałe dwa, żeby wymacać konieczne przeróbki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meser262 Napisano 7 Lutego 2023 Share Napisano 7 Lutego 2023 25 minut temu, don napisał: Omawiana blacha wygląda dobrze u RFM. Wprawdzie z tyłu nie jest ścięta, ale zobaczymy jak wyjdzie przy montażu. Jest ścięta - tylna płyta - na fotce modelu jest ścięty prawy górny róg blachy. Na fotce pokazany jest też przód z lewej strony. Na fotce poniżej to samo na innym pojeździe - Pozdrawiam Krzysztof Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
don Napisano 7 Lutego 2023 Autor Share Napisano 7 Lutego 2023 Chodziło mi o ścięcie blachy na tylnym pancerzu od strony wlotu powietrza do silnika. Wydawało mi się, że blacha jest docięta do kształtu wlotu. Zdjęcie z zieloną strzałką. Dzięki za foty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
don Napisano 9 Lutego 2023 Autor Share Napisano 9 Lutego 2023 Kolejna niespodziewanka. Bok nadbudowy licuje z bokiem komory silnika. Zeszlifowałem tylko trochę, bo byłby problem z tylną płytą. Dokleiłem fototrawione zaczepy, ale dzisiaj odpadły, bo chyba klej już stary i dałem sobie spokój. Został jeden. Fatalnie to wygląda, ale zeszlifowałem tyle, żeby chociaż symbolicznie dodać te blaszki Jeszcze dołożę do nich śruby/nity. No i zrobiłem blachy z jakiegoś tworzywa, którego grubość wydawała mi się ok. Wydłubałem dziury i wcisnąłem peryskopy z Pantery. I pierścień z blachy wewnątrz. Zapasowe gąski od Tamiya. Nawiercone. Szpilki z jakiegoś Stuga III ( szlifowane, bo nie chciały wejść). Mocowania (tfu) Eduarda. Czech zabrał mi dzień życia, albo już jestem za stary. Gdzieś miałem zapięcia do zapasowych ogniw na tył. Po dwóch dniach poszukiwań odpuściłem i przylepiłem z RFM, a kiedy już klej dobrze wysechł, znalazłem. Ale już tak zostawiam, bo przy tym ubóstwie każdy detal się przyda. I tutaj mamy prawie gotową tylną płytę (oprócz tłumika i haczyków na linę). Przynajmniej według producenta. "Rura"-bez korka. Sprzęg holowniczy....no nie wiem jak to ugryźć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
don Napisano 11 Lutego 2023 Autor Share Napisano 11 Lutego 2023 (edytowane) Pogrzebmy dzisiaj trochę w historii. Prośba do Krzysztofa o naświetlenie pewnych kwestii. Pozwolę sobie wrzucić kilka zapożyczonych z sieci fotografii. A mianowicie chodzi o mocowanie prawego błotnika. Kilka zdjęć na których jest to widoczne Tutaj wygląda na wersję z otworem Element służący do montażu ? No i pojazd nr 4331 czyli na nim można by się opierać. To zdjęcia, które znalazłem z owym mocowaniem. Zdecydowana większość tego nie posiada. Academy i RFM mają te części i jest w instrukcji. Italeri jak zwykle tajemniczo milczy. Nadal poszukuję fotek pojazdów, na podstawie których mógłbym zrobić pozostałe modele. Szkoda, że nikt nie chce pomóc. Krzysztof wspominał o pojeździe ze spawanym jarzmem. Znalazłem takie. Słaba jakość. Mocno zabetonowany, schurzen improwizowane, osłona km również, jak i zasobnik na koła zapasowe. Nie wiadomo co z zimmeritem. Ciekawa sztuka. Trochę szkoda, że go wcześniej nie wyczaiłem. Italeri się pod to nadaje idealnie. Kolejna rzecz, która mnie zainteresowała. Opisywany jako Prusy lub wschodnie Niemcy. Wygląda jak pojazd bez zimmeritu. Podpora lufy, S haki, wczesny dach nadbudowy, osłony peryskopów kierowcy i prostokątny właz, brak stelaży pod ekrany i co najciekawsze okrągły błotnik czyli Nibelungenwerk. No i 111. Na pewno nie jest to 311 StugBrig (jak to wszędzie podpisują), która została zniszczona w marcu 1944 pod Tarnopolem. Godło na błotnikach nie zostało zidentyfikowane. W jakiejś ruskiej publikacji napisali, że pojazd jest bez zimmeritu. Faktycznie go tam nie widać. Pejzaż w tle wiosenny (lub jesienny). Po ekranach widać, że stug jest w służbie raczej długo (więc może jednak jesień). Budka kierowcy starszego typu (jesień?). Zdjęcie tego stuga chciałbym zobaczyć. Choć to schyłek wojny i bardzo prawdopodobne, że będzie to późny, to nie zaznam spokoju póki nie zobaczę. A nuż się okaże... Edytowane 11 Lutego 2023 przez don 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meser262 Napisano 11 Lutego 2023 Share Napisano 11 Lutego 2023 1 godzinę temu, don napisał: A mianowicie chodzi o mocowanie prawego błotnika. Kilka zdjęć na których jest to widoczne 1 godzinę temu, don napisał: Tutaj wygląda na wersję z otworem 1 godzinę temu, don napisał: Wygląda jak pojazd bez zimmeritu. Podpora lufy, S haki, wczesny dach nadbudowy, osłony peryskopów kierowcy i prostokątny właz, brak stelaży pod ekrany i co najciekawsze okrągły błotnik czyli Nibelungenwerk. Fotka 5 i 9 to ta sama fotka. Pierwsza seria 30 pojazdów są na podwoziu Nibelunga i tylko te 30 pojazdów. Wszystkie pojazdy ze wzmocnieniem z otworem okrągłym to jest pojazd z tej wczesnej serii. Ten z zaokrąglonym błotnikiem ma też wzmocnienie z otworem i podporę marszową. Co wskazuje na remont lub modernizację polową. Wszystkie inne to wersja Krupp'a. Wzmocnienie to stosowane od początku produkcji StuG'a IV przez Krupp'a. Nie wiemy w jakim czasie został zaniechany w użyciu. Prawdopodobnie po tym jak zakończyły się zapasy w magazynach Kruppa. Pz.Kpfw.IV miały to wzmocnienie montowane do końca produkcji. 1 godzinę temu, don napisał: Krzysztof wspominał o pojeździe ze spawanym jarzmem. Znalazłem takie. Zdjęcie z Groundpower No 42 jest powiedzmy bardzo dziwne. Pojazd bardzo szeroki i brak zabudowy kierowcy. Moim zdaniem to fałszywka. Fotka poniżej jest prawdziwa choć też bardzo niewyraźna. Widać zabudowę kierowcy i spawaną osłonę. Pozdrawiam Krzysztof Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
don Napisano 12 Lutego 2023 Autor Share Napisano 12 Lutego 2023 (edytowane) W dniu 11.02.2023 o 17:44, meser262 napisał: Zdjęcie z Groundpower No 42 jest powiedzmy bardzo dziwne. Pojazd bardzo szeroki i brak zabudowy kierowcy. A jednak wydaje mi się, że zabudowa kierowcy jest. Spójrz na miejsce, które zaznaczyłem. Odległość wlotu powietrza do przekładni od przodu budki. Górę zasłania lufa, Co do szerokości pojazdu, myślę że ta kupa betonu może sprawiać takie złudzenie optyczne. Zdjęcie opisywane jako Królewiec. Chyba mam takie ekrany. Kuszący temat, ale nie ma bazy na wykonanie. Z Academy chyba zrobię tego. Raczej jeszcze w służbie. Zastanawia mnie kolor, bo pojazd wygląda na dosyć ciemny. Kwestii nr 111 nikt nie porusza, bo temat dawno temu był wałkowany i nie ma rozstrzygnięcia. Co do nr 131, może ktoś podeśle linki do niemieckich (ruskich?) kronik (gdzieś kiedyś widziałem, ale nie wiem gdzie dzwonią). Zdjęcia nie ma to może w kronikach coś mignie. Do Stuga dołożyłem trochę złota i innej biżuterii. Z lewej strony planowałem zawiesić trzy tylne ekrany i nie będę miał innego wyjścia, bo nie ma gdzie przykleić kalkomanii. Będzie na środkowym, tak jak ma 4331. Edytowane 12 Lutego 2023 przez don Dopisek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
don Napisano 13 Lutego 2023 Autor Share Napisano 13 Lutego 2023 (edytowane) Kompletuję narzędzia do Italeri i znów pojawia się seria pytań do Krzysztofa. Klucze (19 i 20). Różnica w ułożeniu? Łomy (długi i krótki). W przekroju kwadratowe i okrągłe (na zdjęciu okrągły). Okrągły łom i odwrotnie mocowany klucz. Nożyce mocowane na uchwyt z motylkiem i standardowo. I jeszcze hamulec wylotowy. Myślę, że ze "spłaszczonym przodem" będzie odpowiedni, ale pewności nie mam (34). Edytowane 13 Lutego 2023 przez don Dopisek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meser262 Napisano 13 Lutego 2023 Share Napisano 13 Lutego 2023 Układ narzędzi prawidłowy pokazany w modelu RFM. Choć na tych 30-stu pojazdach nie widać haków typ C - popatrz fotka poniżej.. 4 godziny temu, don napisał: I jeszcze hamulec wylotowy. Popatrz na fotki. To zależy o którym pojeździe jest mowa. Zaczynam się gubić w Twojej relacji. Na fotce z hali fabrycznej ma taki - Fotografia tylko w celach dyskusji. W dniu 11.02.2023 o 15:42, don napisał: Zdjęcie tego stuga chciałbym zobaczyć. Choć to schyłek wojny i bardzo prawdopodobne, że będzie to późny, to nie zaznam spokoju póki nie zobaczę. A nuż się okaże... Jeśli wierzyć temu rysunkowi to pojazd z pierwszej serii na podwoziu Nibelungen - nawiasem mówiąc jak wszystkie malowania w tym modelu tej firmy. Pozdrawiam Krzysztof Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
don Napisano 13 Lutego 2023 Autor Share Napisano 13 Lutego 2023 (edytowane) Dzięki Krzysztofie. Chodziło mi te niestandardowe narzędzia. Czy można użyć np. tych okrągłych łomów czy nożyc z tym uchwytem na motylek? Skąd się wzięły na wypraskach? A hamulec? Chytre zdjęcie . Przód okrągły nieposzerzony, a tył z szerszymi bokami?Czy przód i tył bokami? Zdjęć nie mogę rozszyfrować. Dlatego wrzuciłem zdjęcie hamulców z wypraski. Zaczynam być męczący? Edytowane 13 Lutego 2023 przez don Dopisek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meser262 Napisano 13 Lutego 2023 Share Napisano 13 Lutego 2023 2 godziny temu, don napisał: Chodziło mi te niestandardowe narzędzia. ... . Skąd się wzięły na wypraskach? To pytanie nie do mnie. Ja nie znam na nie odpowiedzi. Tylko autor tych elementów może Ci na to odpowiedzieć. 2 godziny temu, don napisał: A hamulec? Chytre zdjęcie . Przód okrągły nieposzerzony, a tył z szerszymi bokami?Czy przód i tył bokami? Zdjęć nie mogę rozszyfrować. Dlatego wrzuciłem zdjęcie hamulców z wypraski. Hamulec? Przód ma okrągły. Nie ścięty, nie sfazowany. Nie patrz na części w modelach tylko poszukaj co to może być za wersja. Okrągły przód - jest pewny. Okrągły miał tylko ten ciężki starego typu stosowany od lutego/marca 1942 roku. Nowsze miały przód ścięty mniej lub więcej, ale ścięty. Od czerwca 1944 roku wprowadzono okrągły z przodu i z tyłu, ale to dopiero za pół roku od daty pojazdu z grudnia 1943 roku. Inne z okrągłym przodem to tylko te starego typu. I taki ma ta pierwsza seria tych pojazdów. Innych w tym czasie nie było. Kolejne pojazdy już te w 100% produkowane przez Krupp'a mają ten ze ściętym przodem i okrągłym tyłem lub ze ściętymi obydwoma elementami. Choć nie zawsze - popatrz - W całej okazałości - późniejsza wersja z osłonami na peryskopach. Pozdrawiam Krzysztof Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
don Napisano 19 Lutego 2023 Autor Share Napisano 19 Lutego 2023 (edytowane) Zaporzyczyłem na potrzeby dyskusji zdjęcie z Concorda. Widać cały hamulec wylotowy. Wygląda na okrągły tył i ścięty przód. Poprawcie mnie jeśli się mylę. Przygotowałem już dwie lufy. Z lewej dla Italeri lufa z P IV, hamulec od RFM starego typu. Z prawej Academy. Italeri z braku części na razie pauzuje. Zabrałem się za Academy. Wszystko fajnie pasuje, więc idzie szybko. Zrobiłem trochę zimmeritu. I lekko go poobijałem I złożony częściowo na sucho. Zawieszenie jest nieruchome, to przyklejone na stałe. I na koniec pytanko do Krzysztofa (koledzy, proszę się nie obrażać, ale tylko Krzysztof udziela rad, więc rozumiecie...) Dwa rodzaje płyty nad przekładnią. Instrukcja podaje zastosować tą z prawej, spawaną na zakładkę. Czy ten typ nie był stosowany później ? Edytowane 19 Lutego 2023 przez don Dopisek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meser262 Napisano 20 Lutego 2023 Share Napisano 20 Lutego 2023 16 godzin temu, don napisał: Wygląda na okrągły tył i ścięty przód. Poprawcie mnie jeśli się mylę Tak Masz rację. Na tej fotce widać już tłumik w nowszej wersji. Przód spłaszczony ; tył okrągły. Jest to pojazd z grudnia 1943 roku, a na drzewach są liście więc tłumik został wymieniony. 16 godzin temu, don napisał: Instrukcja podaje zastosować tą z prawej, spawaną na zakładkę. Czy ten typ nie był stosowany później ? Te pierwsze pojazd powstały na bazie nowego podwozia 10-BW (- v.1). Które było stosowane do końca wojny ( w wersji v.2). Później produkcja wyglądała bardzo różnie. Zdjęcie tylko w celach dyskusji. Pozdrawiam Krzysztof Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jwk Napisano 21 Lutego 2023 Share Napisano 21 Lutego 2023 (edytowane) W dniu 12.02.2023 o 17:11, don napisał: Z Academy chyba zrobię tego. Raczej jeszcze w służbie. Zastanawia mnie kolor, bo pojazd wygląda na dosyć ciemny. Ten zapis sprawił, że forum ma nowego użytkownika. Czy któryś z dostępnych na rynku modeli Stuga lepiej nadałby się do tego celu? Co do samego zdjęcia, to często opisywane jest jako stug iv z Elbinga. Z racji okresu działań powinien być w kamuflażu zimowym, choć ruski w mieście zostali na dużo dłużej i możliwe, że zdjęcie zrobiono po tym jak biała farba spłynęła(?). Natknąłem się kiedyś na taką kolorowankę. Może pomoże. https://images.app.goo.gl/auHccquGKtP7Qxa68 Ten u dołu. Edytowane 21 Lutego 2023 przez jwk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
don Napisano 21 Lutego 2023 Autor Share Napisano 21 Lutego 2023 Dzięki za wsparcie, ale wszyscy mieliśmy okazję wielokrotnie się przekonać, że masowo tworzone kolorowanki mogą pobudzać wyobraźnię lecz traktować je należy z bardzo mocnym przymrużeniem oka. Zależy też od źródła i autorstwa, ale w większości nijak się mają do rzeczywistości. Pytanie kiedy pojazd mógł trafić na front po remoncie. Czy remontowcy odnowili go zieloną farbą lub minią ? Na zdjęciu wygląda na jakąś ciemną. Po zimowym kamuflażu musiałoby coś pozostać. Na zdjęciu widać, że to ciągle zima. Jeżeli opis z obrazka jest prawdziwy, to zapewne Krzysztof będzie wiedział, kiedy owa jednostka otrzymała uzupełnienia. Lub inne jednostki w Prusiech w tym okresie. Zaczekajmy na Jego opinię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
don Napisano 5 Marca 2023 Autor Share Napisano 5 Marca 2023 Stan prac na dzień dzisiejszy. Italeri totalna improwizacja. Zbieranina gratów wszelakiej maści. I Academy. Jako pojazd po remoncie, dostanie "okrągłą" korbę i lampę "rurkę" na tył. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.