Skocz do zawartości

Problem z farbami do aerografu


Kudacior

Rekomendowane odpowiedzi

12 minut temu, myszaty napisał:

Wiesz...farba farbie nierówna.

Chyba za dużo już oczekujesz od forum.

Wiem jedno - adlerem nigdy nie umiałem zrobić połysku bo skubany równo psikał dopiero powyżej 1,3 -1,5 bara.

A tak wysokie ciśnienie powodowało szybsze przesychanie farby i wszystko było matowe że aż zęby bolały ( nawet pytałem na forum jak się pozbyć tego efektu), na dodatek używałem acetonu, a on też szybko schnie.

 

a co byś zrobił na moim miejscu żeby pozbyć się tego problemu nierównej struktury farby w sensie tych kropeczek? Przeczytałem cały wpis (link który podałeś) i jedyne rozwiązanie, które podziałało to zakup nowego kompresora. Oraz czy masz jakieś wyjaśnienie na to, że nawet lakier matowy nie jest matowy i żadnego efektu nie daje.

Edytowane przez Kudacior
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby mieć powtarzalne efekty musisz mieć powtarzalne składowe:

Ciśnienie, aerograf, farba

I cudów nie ma...

10 minut temu, Kudacior napisał:

nawet lakier matowy nie jest matowy i żadnego efektu nie daje.

Spróbuj coś malnąć tak jak ci pisałem - nie w czasie pracy kompresora. Pomiędzy nabiciami.

A czy nowy kompresor - widziałeś wyniki.

Lakier nie jest matowy bo ciśnienie spada i zaczyna kropelkować - dłużej jest mokry ( a jeszcze woda) i ma czas się ładniej pigment rozprowadzić i ułożyć.

 

Kiedyś lakiernik pokazał mi 4 próbki i kazał ułożyć wg. odcienia.

Ułożyłem od najciemniejszego do najjaśniejszego.

A to był ten sam kolor tylko 4 lakierników i 4 ustawienia pistoletu.

Także...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli podczas pracy z aerografem, kiedy malujesz bez przerwy, kompresor cały czas pracuje, to znaczy, że ma za małą wydajność i rzeczywiście powinieneś sprawić sobie nowy. Jeśli nie pracuje bez przerwy, to może po prostu wstaw za reduktorem dodatkowy zbiornik, o ile masz możliwość, choćby po gaśnicy samochodowej. Będziesz miał bufor powietrza i ciśnienie będzie stabilniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, krn78 napisał:

Jeśli podczas pracy z aerografem, kiedy malujesz bez przerwy, kompresor cały czas pracuje, to znaczy, że ma za małą wydajność i rzeczywiście powinieneś sprawić sobie nowy. Jeśli nie pracuje bez przerwy, to może po prostu wstaw za reduktorem dodatkowy zbiornik, o ile masz możliwość, choćby po gaśnicy samochodowej. Będziesz miał bufor powietrza i ciśnienie będzie stabilniejsze.

Jeśli załóżmy maluję przez 30 min bez przerwy to w ciągu tych 30 minut kompresor ile razy powinien się napełnić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt ci tego tak nie wyliczy - musiałbyś mieć zabudowany przepływomierz masowy 😀 do pomiaru gazów.

 

(Mam skalibrowany, ale na rure 2 cale - ciut za dużo 😀.)

 

Jeżeli naciskając spust aerka leci powietrze i kompresor podnosi ciśnienie i nawet się wyłączy ( w co wątpię) to masz wyższą wydajność niż zużycie.

Jeśli jest w miarę stałe - to jest remis.

Jak spada ... to kicha - jedziesz na kredycie, więcej zużywasz niż produkujesz.

I teraz jeszcze mi wpadlo - na ile jest możliwośc rozkalibrowania dyszy w aerku typu ultra?!?

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, myszaty napisał:

(Mam skalibrowany, ale na rure 2 cale - ciut za dużo 😀

 

To nie problem, owinie się taśmą dla szczelności. Natężenie przepływu będzie przecież takie samo, tyle że przy niższej prędkości😁

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, krn78 napisał:

To zależy od tego, jak duży masz zbiornik, ale jeśli kompresor nie pracuje przez cały czas, to nie jest źle.

Zbiornik 2ml. Maluję stale przez dokładnie minutę po czym kompresor się uzupełnia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może inaczej.

Puszczaj powietrze (nawet bez farby) przez aerograf bez przerwy. Obserwuj manometr. Jeśli w trakcie tego działania kompresor się włączy, ciśnienie przed reduktorem powinno zacząć rosnąć.  Jeśli kompresor, mimo puszczania powietrza przez cały czas, jest w stanie się doładować i wyłączać, to znaczy że z Twoim kompresorem jest wszystko w porządku. W takim wypadku szedłbym śladem nieszczelności samego aerografu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, krn78 napisał:

To może inaczej.

Puszczaj powietrze (nawet bez farby) przez aerograf bez przerwy. Obserwuj manometr. Jeśli w trakcie tego działania kompresor się włączy, ciśnienie przed reduktorem powinno zacząć rosnąć.  Jeśli kompresor, mimo puszczania powietrza przez cały czas, jest w stanie się doładować i wyłączać, to znaczy że z Twoim kompresorem jest wszystko w porządku. W takim wypadku szedłbym śladem nieszczelności samego aerografu. 

Puszczam powietrze cały czas na aero przez minute po czym kompresor się włącza i tak przez kilka naście sekund jest włączony po czym się wyłącza. Przez cały ten czas na manometrze pokazuje to samo ciśnienie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie masz puszczać przez minutę - tylko cały czas w trakcie pracy kompresora.

3 minuty temu, Kudacior napisał:

Przez cały ten czas na manometrze pokazuje to samo ciśnienie

A nie powinno - w momencie puszczenia powietrza przez aero powinno na manometrze zredukowanego  spaść o kilka kresek ( przy wyjątkowo tępych reduktorach nawet do 0,1 działki - mój tak ma) TC nie ma przypadkiem 2 manometrów : przed i za reduktorem?  Chyba nie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manometr pokazuje Ci ciśnienie za reduktorem. 

Jeśli pokazuje cały czas to samo, to dobrze świadczy o reduktorze.

Na moje - nie masz problemu z kompresorem. Ciśnienie jest stabilne, kompresor jest w stanie nadrobić straty że zbiornika. Dbaj tylko o filtr, żeby był suchy, i może dokup sobie odwadniacz, ale to już na przyszłość, nie na teraz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, myszaty napisał:

Nie masz puszczać przez minutę - tylko cały czas w trakcie pracy kompresora.

A nie powinno - w momencie puszczenia powietrza przez aero powinno na manometrze zredukowanego  spaść o kilka kresek ( przy wyjątkowo tępych reduktorach nawet do 0,1 działki - mój tak ma) TC nie ma przypadkiem 2 manometrów : przed i za reduktorem?  Chyba nie...

Nie sądzę, żeby były dwa. Tak jest chyba tylko w przemysłowych kompresorach.

I zastanawiam się, czy czy aby nie masz racji z tym delikatnym spadkiem ciśnienia. Reduktor teoretycznie powinien dawać stałe, ale przy ubytkach powinno lekko spadać.

Tyle że jeśli presostat załącza kompresor, a ten jest w stanie się doładować, to nie może chodzić o wydajność.

Edytowane przez krn78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, myszaty napisał:

Nie masz puszczać przez minutę - tylko cały czas w trakcie pracy kompresora.

A nie powinno - w momencie puszczenia powietrza przez aero powinno na manometrze zredukowanego  spaść o kilka kresek ( przy wyjątkowo tępych reduktorach nawet do 0,1 działki - mój tak ma) TC nie ma przypadkiem 2 manometrów : przed i za reduktorem?  Chyba nie...

To znaczy spada o kilka kresek jak się wciśnie tylko miałem na myśli, że ciśnienie pokazuję stałe. Nie rozumiem pierwszego zdania. Robię tak, że czekam aż zbiornik się napełni na maxa ustawiam ciśnienie jakie mnie interesuję i jak osiągnie to ciśnienie to wtedy dopiero zaczynam malować. Ja napisałem, że jak powietrze leci cały czas bez przerwy kiedy zbiornik jest pełny to po minucie takiego psikania kiedy kompresor jest w stanie spoczynku musi się uzupełnić co zabiera mu kilkanaście sekund

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Kudacior Widzę, że najlepiej by było żeby ktoś Ci obejrzał ten aerograf. Czy jest taka możliwość? Gdzie Ty mieszkasz jeśli to nie tajemnica? Mieszkasz w Polsce? A gdzie kupiłeś sprzęt bo jeśli w sklepie stacjonarnym to może xprzedawca Ci pomoże?6

Edytowane przez Endrju
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jeszcze bardziej łopatologicznie:

1. Włącz kompresor i poczekaj, aż naładuje się do max.

Zakładam, że ciśnienie masz ustawione na ok. 1,5 bara.

2. Puszczaj powietrze przez aerograf. Cały czas. Nawet kiedy włączy się kompresor, nie przestawaj. Jeśli kompresor się doładuje i sam wyłączy, to znaczy że nie jest źle.

Edytowane przez krn78
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, myszaty napisał:

Wiesz - one nie w dolnym zakresie są tępawe w reakcji. I pojemność za reduktorem też niewielka.

 

 

Hmm.. rzeczywiście, mocno skacze.. Nie znam tych kompresorów ani chińskich reduktorów. W domu pracuję na DIY lodówkowcu, ale zespół przygotowania powietrza mam przemysłowy. Za zbiornik robi mi parę metrów przewodu i nic więcej, i jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Endrju napisał:

@Kudacior Widzę, że najlepiej by było żeby ktoś Ci obejrzał ten aerograf. Czy jest taka możliwość? Gdzie Ty mieszkasz jeśli to nie tajemnica? Mieszkasz w Polsce? A gdzie kupiłeś sprzęt bo jeśli w sklepie stacjonarnym to może xprzedawca Ci pomoże?6

Sprzęt kupiony na agtomie. A żeby ktokolwiek mi ten sprzęt obejrzał to tak średnio bo mieszkam na tak zwanym zadupiu w łódzkim i do najbliższego dużego miasta Łodzi mam godzinę jazdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam naszykowany zbiornik 3l, i też nie mogę się zabrać😁 Tyle że nie przeszkadza, bo w przewodzie mieści się na tyle dużo, że jakoś się całość amortyzuje, tyle że kompresor włącza mi się co chwilę, ale tylko na moment. 

Ja pracuję na modelworku. Miałem z nim styczność w pracy i mu ufam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.