Jump to content

Problem z farbami do aerografu


Recommended Posts

Teraz, krn78 napisał:

Może być tak, że mieszasz nieodpowiednie farby z nieodpowiednim thinnerem. Wstaw zdjęcia tego, co mieszasz: farb i thinnera.

Na 100% mieszam dobre, gunze z leveling thinner, tamiya z x-20a lub również z leveling thinnerem problem pozostaje ten sam. Ale to na 100% nie wina złego rozcieńczenia bo jak mówiłem wcześniej tak samo robiłem i nie było takiej sytuacji. W dodatku nawet jak nie rozcieńczam farb i maluje samym aero to farby i tak się błyszczą mimo, że wcześniej były matowe.

Link to comment
Share on other sites

6 minut temu, Kudacior napisał:

Na 100% mieszam dobre, gunze z leveling thinner, tamiya z x-20a lub również z leveling thinnerem problem pozostaje ten sam. Ale to na 100% nie wina złego rozcieńczenia bo jak mówiłem wcześniej tak samo robiłem i nie było takiej sytuacji. W dodatku nawet jak nie rozcieńczam farb i maluje samym aero to farby i tak się błyszczą mimo, że wcześniej były matowe.

 

FFF8D678-A10F-4BDE-A570-49F09BDE1490.jpeg

Link to comment
Share on other sites

22 minuty temu, myszaty napisał:

Nie rozwarstwia ci się farbka w zbiorniczku?

Jak często mieszasz?

I te kropelki to może być oddzielony thinner....

Nie rozwarstwia, do tego bardzo dokładnie mieszam

Link to comment
Share on other sites

W trakcie malowania też?

Spróbuj na acetonie ....

Jaki masz kompresor?

Odwadniacz, filtr na wyjściu...

Zbiornik, kondensat - wilgotność powietrza sprężonego i normalnego...

Edited by myszaty
Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, myszaty napisał:

W trakcie malowania też?

Spróbuj na acetonie ....

Jaki masz kompresor?

Odwadniacz, filtr na wyjściu...

Zbiornik, kondensat - wilgotność powietrza sprężonego i normalnego...

w trakcie malowania też, nie mam acetonu, tc-20t kompresor, 

Link to comment
Share on other sites

Masz na 90% resztki lakieru w aerografu, kolejne 8% to coś się dostaje do zbiornika i potem do aero, a kolejne 2%, że bredzę. Warstwy, iglica, mokre, suche, rozwarstwia się……….. ja bym nie brał pod uwagę.

Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, Luljan napisał:

Masz na 90% resztki lakieru w aerografu, kolejne 8% to coś się dostaje do zbiornika i potem do aero, a kolejne 2%, że bredzę. Warstwy, iglica, mokre, suche, rozwarstwia się……….. ja bym nie brał pod uwagę.

czyli co mam w takiej sytuacji zrobić?

Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, Kudacior napisał:

Farby kupiłem tydzień temu

A ile leżały w sklepie/ magazynie -

tego nawet producent nie wie

 

18 minut temu, Kudacior napisał:

tc-20t kompresor, 

Ok, ale co z wodą z kondensatu? Zbiera ci się w bańce albo w tym filtroreduktorze?

Odkręć bańkę na reduktorze sprawdź ten  filterek czy nie jest mokry lub dziurawy/ popękany.

Wilgotne powietrze może ci takie efekty dawać tym bardziej że używasz farb które tolerują wodę.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

No w takiej sytuacji musisz niestety rozebrać i wyczyścić aerograf. On nie może zmieniać wykończenia farby w wyniku jakiegokolwiek uszkodzenia. To zwyczajnie nie ma związku. Musisz być absolutnie pewny, że jest czysty. Tutaj ktoś radził, całkiem słusznie, jeżeli uważasz, że jest czysty, nalej samego rozcieńczalnika i pryśnij delikatnie na jakąś matową powierzchnię. Samym rozcieńczalnikiem. Po odparowaniu musi być mat. Tylko wiesz, że to musi być mgła, bo jak dasz szprycę to zmyjesz farbę :) .

Link to comment
Share on other sites

Panowie, olejowy czy nie, nawet jak będzie tam coś, w zbiorniku, to nie będzie zmieniać wykończenia farby. No bez jaj. Będą kropki, plamy ale nie zmiana z matu na połysk.

 

Czy umyłeś aerograf?

 

 

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, Luljan napisał:

Zrobiłeś próbę z rozcieńczalnikiem bez farby? Na matowej powierzchni? 
Rozebrałeś go? Jesteś pewny, że nie ma szans na obecność resztek lakieru?

Taki w 100% nie jestem więc jeszcze raz go wyczyszczę

Link to comment
Share on other sites

Na reduktorze ma taki malutki filterek.

Wilgoć w powietrzu jest bez względu czy kompresor jest olejowy czy nie.

Po sprężeniu wilgoć ta powinna się skroplić o ile ma czas i miejsce na schłodzenie sprężonego powietrza. Do tego dochodzi długość sesji i czas pracy kompresora bo z czasem skubany jest coraz cieplejszy - a to nie pomaga wyłapywać wody.

Jeżeli kilka czynników się zgra: temperatura, wilgotność i czas to nawet tej wody nie zauważysz.

A farby których używasz chyba nie mają nic przeciwko wodzie w składzie?

Matowa farba od satyny  to nie jest coś odrębnego - wszystko zależy od proporcji i składu.

Ile tego lakieru musiało by być w tym aerku - jak bardzo zaświniony? by zmieniać skład farby???:haha:

 

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, myszaty said:

dy nie zauważysz.

A farby których używasz chyba nie mają nic przeciwko wodzie w składzie?

Mieszasz człowiekowi w głowie, pokaż jak obecność wody w powietrzu zmienia farbę z matu na błysk? Chętnie się czegoś nowego dowiem.

 

Link to comment
Share on other sites

35 minut temu, Luljan napisał:

Mieszasz człowiekowi w głowie, pokaż jak obecność wody w powietrzu zmienia farbę z matu na błysk? Chętnie się czegoś nowego dowiem.

 

No dobra aero wyczyszczony, test z rozcieńczalnikiem na farbie matowej też zrobiony pomyślnie, czyli aero czysty. Co dalej?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.