Kudacior Posted March 24 Author Share Posted March 24 Teraz, krn78 napisał: Może być tak, że mieszasz nieodpowiednie farby z nieodpowiednim thinnerem. Wstaw zdjęcia tego, co mieszasz: farb i thinnera. Na 100% mieszam dobre, gunze z leveling thinner, tamiya z x-20a lub również z leveling thinnerem problem pozostaje ten sam. Ale to na 100% nie wina złego rozcieńczenia bo jak mówiłem wcześniej tak samo robiłem i nie było takiej sytuacji. W dodatku nawet jak nie rozcieńczam farb i maluje samym aero to farby i tak się błyszczą mimo, że wcześniej były matowe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kudacior Posted March 24 Author Share Posted March 24 6 minut temu, Kudacior napisał: Na 100% mieszam dobre, gunze z leveling thinner, tamiya z x-20a lub również z leveling thinnerem problem pozostaje ten sam. Ale to na 100% nie wina złego rozcieńczenia bo jak mówiłem wcześniej tak samo robiłem i nie było takiej sytuacji. W dodatku nawet jak nie rozcieńczam farb i maluje samym aero to farby i tak się błyszczą mimo, że wcześniej były matowe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
myszaty Posted March 24 Share Posted March 24 Nie rozwarstwia ci się farbka w zbiorniczku? Jak często mieszasz? I te kropelki to może być oddzielony thinner.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kudacior Posted March 24 Author Share Posted March 24 22 minuty temu, myszaty napisał: Nie rozwarstwia ci się farbka w zbiorniczku? Jak często mieszasz? I te kropelki to może być oddzielony thinner.... Nie rozwarstwia, do tego bardzo dokładnie mieszam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
myszaty Posted March 24 Share Posted March 24 (edited) W trakcie malowania też? Spróbuj na acetonie .... Jaki masz kompresor? Odwadniacz, filtr na wyjściu... Zbiornik, kondensat - wilgotność powietrza sprężonego i normalnego... Edited March 24 by myszaty Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kudacior Posted March 24 Author Share Posted March 24 4 minuty temu, myszaty napisał: W trakcie malowania też? Spróbuj na acetonie .... Jaki masz kompresor? Odwadniacz, filtr na wyjściu... Zbiornik, kondensat - wilgotność powietrza sprężonego i normalnego... w trakcie malowania też, nie mam acetonu, tc-20t kompresor, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luljan Posted March 24 Share Posted March 24 Masz na 90% resztki lakieru w aerografu, kolejne 8% to coś się dostaje do zbiornika i potem do aero, a kolejne 2%, że bredzę. Warstwy, iglica, mokre, suche, rozwarstwia się……….. ja bym nie brał pod uwagę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marek d Posted March 24 Share Posted March 24 Godzinę temu, Kudacior napisał: farby i tak się błyszczą mimo, że wcześniej były matowe. Może się zepsuły? Tak farby też się psują. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kudacior Posted March 24 Author Share Posted March 24 Teraz, marek d napisał: Może się zepsuły? Tak farby też się psują. Farby kupiłem tydzień temu a otworzyłem w zeszłą niedzielę Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kudacior Posted March 24 Author Share Posted March 24 4 minuty temu, Luljan napisał: Masz na 90% resztki lakieru w aerografu, kolejne 8% to coś się dostaje do zbiornika i potem do aero, a kolejne 2%, że bredzę. Warstwy, iglica, mokre, suche, rozwarstwia się……….. ja bym nie brał pod uwagę. czyli co mam w takiej sytuacji zrobić? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
myszaty Posted March 24 Share Posted March 24 5 minut temu, Kudacior napisał: Farby kupiłem tydzień temu A ile leżały w sklepie/ magazynie - tego nawet producent nie wie 18 minut temu, Kudacior napisał: tc-20t kompresor, Ok, ale co z wodą z kondensatu? Zbiera ci się w bańce albo w tym filtroreduktorze? Odkręć bańkę na reduktorze sprawdź ten filterek czy nie jest mokry lub dziurawy/ popękany. Wilgotne powietrze może ci takie efekty dawać tym bardziej że używasz farb które tolerują wodę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luljan Posted March 24 Share Posted March 24 No w takiej sytuacji musisz niestety rozebrać i wyczyścić aerograf. On nie może zmieniać wykończenia farby w wyniku jakiegokolwiek uszkodzenia. To zwyczajnie nie ma związku. Musisz być absolutnie pewny, że jest czysty. Tutaj ktoś radził, całkiem słusznie, jeżeli uważasz, że jest czysty, nalej samego rozcieńczalnika i pryśnij delikatnie na jakąś matową powierzchnię. Samym rozcieńczalnikiem. Po odparowaniu musi być mat. Tylko wiesz, że to musi być mgła, bo jak dasz szprycę to zmyjesz farbę . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luljan Posted March 24 Share Posted March 24 1 minute ago, myszaty said: Wilgotne powietrze może ci takie efekty dawać Nie, nie może. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smokepsv Posted March 24 Share Posted March 24 Czy ten kompresor to olejak i nie masz/ masz pelny łapać oleju? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kudacior Posted March 24 Author Share Posted March 24 Teraz, Smokepsv napisał: Czy ten kompresor to olejak i nie masz/ masz pelny łapać oleju? nie jest olejowy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luljan Posted March 24 Share Posted March 24 Panowie, olejowy czy nie, nawet jak będzie tam coś, w zbiorniku, to nie będzie zmieniać wykończenia farby. No bez jaj. Będą kropki, plamy ale nie zmiana z matu na połysk. Czy umyłeś aerograf? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kudacior Posted March 24 Author Share Posted March 24 Tak umyłem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luljan Posted March 24 Share Posted March 24 Zrobiłeś próbę z rozcieńczalnikiem bez farby? Na matowej powierzchni? Rozebrałeś go? Jesteś pewny, że nie ma szans na obecność resztek lakieru? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kudacior Posted March 24 Author Share Posted March 24 2 minuty temu, Luljan napisał: Zrobiłeś próbę z rozcieńczalnikiem bez farby? Na matowej powierzchni? Rozebrałeś go? Jesteś pewny, że nie ma szans na obecność resztek lakieru? Taki w 100% nie jestem więc jeszcze raz go wyczyszczę Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luljan Posted March 24 Share Posted March 24 No to raczej musisz być pewny . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smokepsv Posted March 24 Share Posted March 24 Na filmach agtomu jak malujący pobierał farbę strzykawka z gumowa końcówka tłoka miał jakieś tam problemy z farba. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
myszaty Posted March 24 Share Posted March 24 Na reduktorze ma taki malutki filterek. Wilgoć w powietrzu jest bez względu czy kompresor jest olejowy czy nie. Po sprężeniu wilgoć ta powinna się skroplić o ile ma czas i miejsce na schłodzenie sprężonego powietrza. Do tego dochodzi długość sesji i czas pracy kompresora bo z czasem skubany jest coraz cieplejszy - a to nie pomaga wyłapywać wody. Jeżeli kilka czynników się zgra: temperatura, wilgotność i czas to nawet tej wody nie zauważysz. A farby których używasz chyba nie mają nic przeciwko wodzie w składzie? Matowa farba od satyny to nie jest coś odrębnego - wszystko zależy od proporcji i składu. Ile tego lakieru musiało by być w tym aerku - jak bardzo zaświniony? by zmieniać skład farby??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luljan Posted March 24 Share Posted March 24 9 minutes ago, myszaty said: dy nie zauważysz. A farby których używasz chyba nie mają nic przeciwko wodzie w składzie? Mieszasz człowiekowi w głowie, pokaż jak obecność wody w powietrzu zmienia farbę z matu na błysk? Chętnie się czegoś nowego dowiem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
myszaty Posted March 24 Share Posted March 24 31 minut temu, Luljan napisał: obecność wody w powietrzu W sprężonym powietrzu. Podszkol się z pneumatyki to może podgadamy kolego ,, brudny aerograf" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kudacior Posted March 24 Author Share Posted March 24 35 minut temu, Luljan napisał: Mieszasz człowiekowi w głowie, pokaż jak obecność wody w powietrzu zmienia farbę z matu na błysk? Chętnie się czegoś nowego dowiem. No dobra aero wyczyszczony, test z rozcieńczalnikiem na farbie matowej też zrobiony pomyślnie, czyli aero czysty. Co dalej? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.