Skocz do zawartości

Rosenbauer GFLF Simba 8x8- Revell


Praetorian

Rekomendowane odpowiedzi

Prace nad ruchomym dyszlem zakończone powodzeniem

 

Kilka postów wyżej jest dyszel z wypraski.

 

Przemku gdzie Ty widzisz dyszel bo ja widzę tylko zaczep holowniczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 84
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Przejęzyczył się z tym dyszlem... a co do opon kol. Sokalski napisał, że mu się nie zapadły, co jest bardzo pozytywne, chociaż aż niewiarygodne przy ogumieniu revella, ja mam sklejoną z revella drabkę Metza na podwoziu Mercedesa i w tym modelu ogumienie wygląda jak by auto złapało kapcia. Być może do simby dali coś solidniejszego, bo w tym drabki lipa, mam w 3/4 ukończonego Unimoga RW-1 i tam kapcia nie załapał, ale jest znacznie lżejszy itd.

Powodzenia... czekam na dalsze relacje z budowy tego ślicznego kolosa!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prace nad ruchomym dyszlem zakończone powodzeniem

 

Kilka postów wyżej jest dyszel z wypraski.

 

Przemku gdzie Ty widzisz dyszel bo ja widzę tylko zaczep holowniczy

 

Oj no rypie mi się wszystko. Myślałem, że to jest dyszel, bo wygląda jak dysza i mogłoby się tak nazywać Czyli, że dyszel to jest ta część przyczepy (to ramię takie) , z takim uchem itd?

 

 

Opony wyglądają na solidne, a w DLK faktycznie opony są tak miękkie i delikatne, że aż strach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...
Jak mówi tak robi. I jest szansa że projekt przekształci się w grupowy (jeśli 2 osoby to grupa ;-))

 

No właśnie

 

Musimy jeszcze zobaczyć jaki numer boczny ma na Simbie kolega z PKMC (Bombel o ile się nie mylę). Żebyśmy się nie powtarzali i w razie czego postawili kolosy obok siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Niestety jeszcze trochę minie zanim będę mógł coś bardziej posklejać. Ostatnio nie mam czasu, żeby zjeść obiad, a co dopiero sklejać Simbę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

99d045d84d0c1b8c.jpg

ec469c2ed6a9497d.jpg

9f06eb72748b298b.jpg

8fb1e0fd7538bfb7.jpg

 

Okablowanie pneumatyki pi razy lewe oko mogę uznać za gotowe. Zająłem się też trochę amortyzatorami, ale o tym później.

 

W ciągu dalszym czekam na dokładne fotki Simby (najpóźniej na święta będę je miał).

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie pytanie za 100 punktów. Ile jest wałów biegnących od silników do przekładni (jednej lub dwóch) na środku ramy?

 

9c67d01df6b166e0.jpg

7febbd7308584b36.jpg

dbd2d5fc9a7ed839.jpg

f53e26529707c4f4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

96ab62c3f9050d27.jpg

a5d007d15d1f16ad.jpg

d73e4afe9cd112c2.jpg

 

 

Według tych fotek widać, że tam gdzie jest przegub, to są jakby dwa wsporniki, a i dwie przekładnie chyba widać na jednej focie (chyba, ze to karcher). Chyba teraz doszedłem do tego jak to może wyglądać.

 

d0a44c290f2eeb96.jpg

 

 

Taki drobny schemacik :P

 

Cyfry 6 i 7 oznaczają dwa silniki.

 

Z nich prostymi wałami z jednym przegubem na środku napęd przekazywany jest do przekładni 3 z silnika 6 i do przekładni 4 z silnika 7.

 

Z przekładni 3 napęd przekazywany jest do mostu 2, następnie 1.

 

Z przekładni 4 napęd przekazywany jest do mostu 5, a następnie do mostu 8 znajdującego się pod silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem już oficjalną informację która potwierdza moje przypuszczenia o dwóch silnikach- jeden na przednie osie, a drugi na tylne osie:

 

2 drive unit version (Twin Power Pack) engine no.1 for the front axles, engine no. 2 for the rear axles, emergency drive possible with only one unit

 

W ogóle parę ciekawych informacji znalazłem na TEJ stronie. Ku mojej uciesze znalazłem też dokładny kod lakieru Dzięki temu będę mógł model pomalować aerografem farbami którymi już nauczyłem się malować, a nie Revellami

 

RAL 9010 white paint with 75 % RAL 3024 fluorescent, adhesive film

 

 

Acha... Mam cichy zamiar zrobienia silników od podstaw. Włącznie z pokrywami zaworów itd. Jak wyczytałem na tej stronie w Simbie są dwa silniki V8 po 500 kW każdy. Zobaczymy co da się z tym zrobić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

 

Od wczoraj pracowałem nad ostatnią osią.

 

Tak to wyglądało pierwotnie:

063dbad5e7eb4df7.jpg

 

 

A takie coś udało mi się z tego wykrzesać:

39f9528997436305.jpg

 

 

Myślę, że do oryginału temu dość daleko, ale nie jest źle:

6399ea094a9b7adf.jpg

 

To ta z tyłu jak coś. Ta z przodu jest osią przedostatnią.

 

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Dziś kolejna część mojego monologu:

 

103f6ae1b92681e7.jpg

 

 

Druga oś od końca praktycznie skończona. Jeszcze zostało zrobić przednie, a później biorę się za przekładnie i silniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Hejas!

 

Święta są wspaniałym czasem na klejenie Simby Tym bardziej, że matka zabrała mi monitor i mogę się w 100% oddać modelowi

 

Rama stanęła na kołach.

8f41b24caef4ee09med.jpg

 

5a6924da9591bbbamed.jpg

 

76aacdc01b8414bamed.jpg

 

66571aac15d4292cmed.jpg

 

Co zrobiłem:

-skleciłem przednie mosty

-zrobiłem mocowanie mostów do ramy (strzemiona)

-posklejałem wszystkie koła i przykleiłem do ramy

-wyszlifowałem (na razie) dwie opony tak, aby wyglądały bardziej realistycznie

-skleiłem cały układ dwóch osi skrętnych.

 

 

Teraz czekam na silniki, a na Gwiazdkę od mojej ukochanej mam zapewnione nowe, wielkie pudło pod znakiem czerwieni Niebawem in-box

 

 

Pozdrawiam czytelników mojego monologu i życzę wesołych świąt.

 

 

Ps. Sorry za jakość fotek. Przeszedłem z systemu Pentaxa na Canona i muszę się nauczyć to obsługiwać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Monolog... Ja Cię pi.... .... Wygląda ciekawie, szlify opon dobrze im zrobią, czy instalacje w ramie to koniec? Mam nadzieje że nie, pokaż dokładniej element skrętny kół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okablowania jeszcze nie koniec.

 

Większa jego część zagości na ramie przy okazji montowania silników.

 

Brakuje jeszcze instalacji elektrycznej i centralnego smarowania. Wszystko powinno stopniowo się pojawiać na ramie. Ponadto mam zamiar trochę zużyć ramę. Zobaczymy jak mi to wyjdzie

 

Więcej fotek wrzucę dzisiaj wieczorem, jak już coś więcej podłubię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.