Jump to content
Ipkinss

Dakota "Spirit of Ostra Brama" (italeri 1/72)

Recommended Posts

Witam!

 

Coś mnie natchnęło na rozpoczęcie budowy Dakoty...i to "polskiej" Dakoty. Chodzi mianowicie o samolot z 216 Grupy Transportowej nazwany "SPIRIT OF OSTRA BRAMA", który był oddany do dyspozycji gen. K. Sosnkowskiego podczas jego inspekcji wojsk we Włoszech.

 

A oto i ona! (w tle mój wieczny Halifax...kiedyś ustawię oba samoloty do ponownego zdjęcia )

a449e2e7d27937fe.jpg

 

Model to Italeri plus dodatki, czyli blaszka Eduarda i kalkomania SP-Decals. Zaglądam także do "C-47 Skytrain in action" wydawnictwa Squadron.

 

65b5d77b5c91f128m.jpgc1d571fa47773d17m.jpg4a5347e46dd7981cm.jpgbc1a285b5a5001f2m.jpg

 

A oto skromny efekt dzisiejszych prac...

 

336f2771798950a4.jpg

eea73c0ca81073ca.jpg

9dbaa5f2d8eb4002.jpg

e91c706efa6d4edb.jpg

 

 

Dalszy ciąg mam nadzieję, że w tym tygodniu

 

Pozdrawiam Ipkinss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powodzenia, sam sklejam (od baaardzo długiego czasu) model Revella w barwach LOTu (SP-LCD), są dość podobne z tego co widze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Życzę efektywnego modelu i samozadowolenia z własnej pracy. Jest to w Twoim wykonaniu kolejny model, jaki kiedyś sam bym chciał postawić na półce, tylko ten mój marazm wciąż mnie gnębi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Życzę powodzenia. Moja Dakota kurzy się już od jakiś 3 lat po nieudanej próbie malowania pasów inwazyjnych.

Generalnie Italerka nie popisała się tym modelem. Miej się na baczności przy sklejaniu spodniej części kadłuba - nie wiem czy to tylko mój egzemplarz miał tę wadę, ale jakoś wszystko mi się tam zaczęło wichrować.

Planujesz jakieś przeróbki samoróbki? Bo w swoim chciałem zrobić otwarte drzwi pasażerskie i dorobić te "schodki", po których się wchodziło. Ale jak zobaczyłem jakie wnętrze dała Italeri...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej!

 

Dzięki za doping

 

Planujesz jakieś przeróbki samoróbki?

 

Zakładam, że model będzie prosto z pudła więc nie przewiduję żadnych dużych "samoróbek". Wykorzystam w pełni blaszkę Eduarda, w której są kompletne klapy - chcę je zrobić w pozycji wychylonej. Mam nadzieję, że model zyska przez to na atrakcyjności :wink3:

 

A Halifax jak się miewa?

 

Przy Halifaxie niestety pełen zastój :( Głównie z powodu braku czasu na solidne "zabranie się" za niego...Chciałbym ruszyć i skończyć go w zimie kiedy będę już po sezonie sportowym. A jak wiadomo w zimie wieczory są długie i sprzyjają modelarstwu :wink3:

 

Pozdrawiam Ipkinss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak trochę złośliwie - a będzie w ogóle widać tą tablicę przyrządów

 

Tak się tylko pytam , bo mam C-47 i wiem jak to wygląda ...

 

PZDR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie chciałem na to samo zwrócić uwagę. Tej tablicy W OGÓLE nie będzie widać. Wiem, bo robiłem Dacotę. Nawet jakbyś otworzył boczne okienko to i tak będzie niewidoczna. Niestety. Bo ładna jest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No niestety nie będzie za wiele widać...ale poprostu lubię tablice przyrządów w samolotach, wg mnie to najfajniejsza część kokpitu pozdrawiam Ipkinss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ipkinss tak obserwuje twoje poczynania z C-47 i nic narazie nie widze! ! !

Daj jakieś foty z postępów prac. Jakbyś dobrze go wykonał to bym sie wzorował na tobie bo mam taki sam model i mam zamiar zrobić go podobnie do twojego

Proszę o foty!

Pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej!

 

Niestety mało mam czasu na modelowanie :( ale coś niecoś ostatnio porobiłem...

 

A konkretnie pomalowałem kokpit. Potraktowałem to trochę pobieżnie bo jak "złośliwie" zauważyliśmy, mało będzie widać... Ale kilka drobiazgów z blaszki Eduarda jest, pasy też są no i odrobina "brudzingu" także

 

Jakbyś dobrze go wykonał to bym sie wzorował na tobie bo mam taki sam model i mam zamiar zrobić go podobnie do twojego Very Happy

 

hehe postaram się jak najlepiej ale czy będzie co naśladować to czas pokaże

 

A o to i zdjęcia:

763f8d8021eb1c42.jpg

9eccb2b3dc127eef.jpg

394c25e160709218.jpg

f18e33aa8551eaa9.jpg

153fe80525566c35.jpg

dbdff54a9cb843e1.jpg

31444f6b392d45e4.jpg

 

Następny odcinek...oby w przyszłym tygodniu

 

Pozdrawiam Ipkinss

Share this post


Link to post
Share on other sites

No jak narazie nieźle

Zauważyłem przy przegrodzie kabiny pilotów z tyłu na dole, że jest tam pare niedociągnięć a mianowicie jest tam szparka którą możesz zaszpachlować. Ale w sumie nie musisz ponieważ w żaden możliwy sposób nie bedzie jej widac dlatego, że okienka w przedziale transportowym są za małe i (chyba) kiepsko zrobione ale niewiem jak jest tam u ciebie z tymi elementami przeźroczystymi natomiast u mnie przez nie niewiele widać (niestety) ponieważ wszystko co zanimi jest raczej rozmazane (Urok małych "szybek").

Fajnie zrobiłeś siedzenia z takim charakterystycznym przyciemnieniem w środku. Napisz jak to wykonałeś że jest taki fajny efekt.

Pozatym wszystko jak narazie ok! Oby tak dalej!

Jak coś porobisz to natychmiast dawaj foty!

Pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzieki za doping

 

Tak jak mówisz, tej szparki jak i właściwie całego wnętrza nie będzie widać więc potraktowałem je troszkę po "macoszemu"...

 

Fajnie zrobiłeś siedzenia z takim charakterystycznym przyciemnieniem w środku. Napisz jak to wykonałeś że jest taki fajny efekt.

 

A siedzenia to żadna wielka filozofia, po prostu pomalowałem je na kolor skóry Humbrolem 62, a potem przetrałem suchymi pastelami MIG-a Dark Earth + Smoke Black.

 

 

Pozatym wszystko jak narazie ok! Oby tak dalej!

Jak coś porobisz to natychmiast dawaj foty!

 

Dzięki Jeśli tylko czas pozowli na klejenie to będę relacjonował postępy z prac na bieżąco.

 

Pozdrawiam Ipkinss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej!

 

Wnętrze już zniknęło na wieki bo skleiłem kadłub.

Wymieniłem oszklenie i otworzyłem boczne szybki (żeby choć odrobinę było widać). Aha wyciąłem także okienko w przedziale radiowym, bo italeri go nie uwzględniło.

 

A oto trzy poglądowe fotki:

 

54223dbe87be4298.jpg

bf9c0b424e8dfac2.jpg

40e5cbb60a8f0e94.jpg

 

pozdrawiam Ipkinss

Share this post


Link to post
Share on other sites

No nareszcie! ! !

No wszystko fajnie fajnie, tylko że to okienko to nie jest do przedziału radiowego bo po prostu ten samolot (raczej) go niemiał. Nawet szukałem w googlach i nic nie znalazłem... Noo i w złym miejscu wyciołeś okienko bo teraz tam widać ścianę działową kabiny z przedziałem transportowym...

Pozatym wszystko wporzątku i czekam na foty z dalszej pracy.

Ale i tak za mało zdjęc dałeś!!!

Następnym razem dodawaj więcej

 

PZDR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej!

 

tylko że to okienko to nie jest do przedziału radiowego bo po prostu ten samolot (raczej) go niemiał. Nawet szukałem w googlach i nic nie znalazłem... Noo i w złym miejscu wyciołeś okienko bo teraz tam widać ścianę działową kabiny z przedziałem transportowym..

 

No faktycznie, głupi błąd, jakoś mnie zamroczyło, że to pokazałem publicznie bo zupełnie źle "wycelowałem" okienko. Ale widocznie trzeba było dostać mini zimny prysznic żeby się ocknąć już to poprawiłem Ścianki też już nie widać ale nadal nie wiem do jakiego "pokoju" było to okno...

 

ec2b6afbefbc171c.jpg

 

Wyciąłem także klapy ze skrzydeł...

8deb23597f20648d.jpg

 

...i wkleiłem jedną wnękę podwozia (jakże nieporównywalnie szybciej i milej to poszło niż w Halifaxie )

6119c388e4a293d2.jpg

9f2e113355ea73d6.jpg

ff351e60c9590955.jpg

 

Z klapami będzie trochę zabawy bo Italeri raczej nie przewidywało takich ingerencji ale trochę szlifowania i wszystko powinno pasować

 

Pozdr Ipkinss

Share this post


Link to post
Share on other sites

No muszę przyznać Ipkinss, że z tymi kalpami to dobrze pomyślałeś. Ale niewiem jak to zrobisz... Co do okienka to równiez nie wiem jak to zrobiłeś, ale już jest ok. Super!

Dawaj zdjęć ile wlezie

Narazie jest dobrze. Oby tak dalej

Czekam na dalsze relacje.

 

PZDR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej!

 

Niestety prace staną na jakieś dwa tygodnie bo wyjeżdżam na Mistrzostwa Europy...ale w rugby, nie modelarstwie

 

Zaraz po powrocie biorę się do pracy

 

A tu jedno zdjęcie z krótkiego klejenia, fragment klapy:

 

4e82e772d0b92c01.jpg

 

Pozdrawiam Ipkinss

Share this post


Link to post
Share on other sites

No Ipkinss nieźle to wykonałeś...

Super, podoba mi sie!

Oby tak dalej i jak będziesz miał czas to daj więcej zdjęć.

 

PZDR

Share this post


Link to post
Share on other sites

będzie z tego cacko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam!

 

W końcu mogłem posiedzieć przy Dakocie kilka godzin co zaowocowało skończeniem "blaszkowych" klap

 

Dakota ma już skrzydła i stateczniki. Obawiałem się, że będzie więcej problemów ze spasowaniem ale ni było tak źle niemniej model czeka jeszcze kilka zabiegów "szpachlo-szlifierskich"

 

Teraz czas na sekcję napędową i kończenie podwozia.

 

A oto fotki:

 

 

7072c1d165ec58fb.jpg

9851222453486379.jpg

aaceb3180de97316.jpg

 

A tutaj wychylane części klap:

b06c912dd4be7f93.jpg

b417d59f75d0319e.jpg

 

A także obie wnęki podwozia:

454ce073ba1a1329.jpg

 

Na ostatniej fotce widać jedno z newralgicznych miejsc gdzie konieczna będzie szpachla...

 

No i to na razie tyle, w miarę możliwości będę aktualizował projekt

 

Pozdrawiam Ipkinss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nooo stary ... Nareszcie. Myślałem, że już pożuciłes samolocik

Jak narazie jest ok. Mam tylko jedno ale... a mianowicie iż co do łączenia skrzydeł z kadłubem to istnieje jedna mała szparka na poziomie silników z przodu, powinieneś to miejsce zaszpachlować, a po wyschnięciu linie podziałowe blach wyryć jakimś narzędziem do tego przystosowanym. Ja używam do takich rzeczy igłę lekarską.

Spoko Dakota wyglada z tymi klapami

Do tej pory jest wporządku...

 

Pracuj dalej i dawaj foty z roboty :D:D

 

PZDR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej!

 

Mam tylko jedno ale... a mianowicie iż co do łączenia skrzydeł z kadłubem to istnieje jedna mała szparka na poziomie silników z przodu

 

O tym właśnie miejscu pisałem pod ostatnim zdjęciem...

 

Na ostatniej fotce widać jedno z newralgicznych miejsc gdzie konieczna będzie szpachla...

 

EDIT:

 

Na wstępie mam apel do Kolegów! Otóż czy dysponuje ktoś z Was 21 numerem Mini-Repliki, w którym jest artykuł o "Spirit of Ostra Brama"?

Byłbym wdzięczny za pomoc, jakby co piszcie na PV.

 

A teraz krótka relacja, ponieważ chwilę jeszcze dziś pokleiłem, i tak: położyłem pierwszą warstwę metalizera na silniki, skleiłem ich gondole, dodałem filtry, upiększyłem trochę wygląd goleni podwozia z pomocą blaszki Eduarda i nawierciłem rury wydechowe A sama Dakota otrzymała swoją porcję szpachli i schnie do jutra

 

Zdjęcia:

2df2cdb1998ebd94.jpg

56918921282bd509.jpg

3da21412d3d02f32.jpg

 

Pozdr Ipkinss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedzie piekny model, pieknego samolotu... zawsze mi sie podobal - trudno powiedziec czemu. No i fajnie ze robota idzie sprawnie, inaczej niz przy Halifax'sie.

 

Pozdr.

Pawel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.