Marek K Napisano 14 Maja Share Napisano 14 Maja Witam z kolejnym warsztatem . Tym razem wypływam na nieznane wody i liczę na pomoc w postaci wrednych komentarzy . Jak coś będę robił nie tak walcie śmiało,. Przy okazji bedę wdzięczny za informację odnośnie tego modelu, czy eduard coś pokręcił z kolorystyką, czy jest coś na co warto zwrocić uwagę. Farby wybrałem z palety AK i malowanie 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 14 Maja Share Napisano 14 Maja Broszurę Donaldy Zumbacha ma? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek K Napisano 14 Maja Autor Share Napisano 14 Maja Nie ma , pisał że cienias w temacie jest -) . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barszczo Napisano 14 Maja Share Napisano 14 Maja 1 godzinę temu, Marek K napisał: Tym razem wypływam na nieznane wody i liczę na pomoc w postaci wrednych komentarzy . Pomożemy, Spitfire piękny samolot być . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 14 Maja Share Napisano 14 Maja (edytowane) Kolorowanka , którą zamieściłeś zawiera błąd. Kamuflaż nakładano z użyciem mat maskujących i był on powtarzalny, Jednak tylko dla danej wytwórni, bo różne wytwórnie miały różne maski. Ogólny układ plam był z góry narzucony, ale szczegółowy przebieg linii podziału kolorów już nie. Po plamach można spokojnie rozróżnić wytwórnie, przynajmniej niektóre. EN 951 jest z CBAF. Nie spotkałem się nigdzie z opracowanymi schematami kamuflażu dla poszczególnych wytwórni i w swoim Spicie odtwarzałem linie panel po panelu z różnych zdjęć Spitfire'ów z Castle Bromwich. Na pewno gdzieś się trochę pomyliłem, ale te zdjęcia będą chyba najlepszą dostępną, skomasowaną dokumentacją. To jest MkII, ale maski się nie zmieniły. Zwróć też uwagę na położenie kokardy na kadłubie. W CBAF malowano ją troszkę przesuniętą w stosunku do wytwórni macierzystej i to też jest jednoznaczny wyróżnik. Na rysunkach Eduarda to akurat jest chyba dobrze, słabo widać. Edytowane 15 Maja przez greatgonzo 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 15 Maja Share Napisano 15 Maja A, zapomniałem. Na nosie RF-D podział kolorów góra/dół przebiegał równo po łączeniu paneli okapotowania i na ostro, nie jak w mojej dwójce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek K Napisano 15 Maja Autor Share Napisano 15 Maja Dzięki za info, muszę to przemyśleć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek K Napisano 16 Maja Autor Share Napisano 16 Maja Jeszcze 1 , eduard robi sporo malowań spita V , czy może któreś z nich by pasowało do tego camo. Łatwiej by było mi to pomalować z gotowca na obrazie z ich strony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek K Napisano 16 Maja Autor Share Napisano 16 Maja Dla ułatwienia. https://www.eduard.com/out/media/82156.pdf https://www.eduard.com/out/media/11149.pdf https://www.eduard.com/out/media/84198.pdf https://www.eduard.com/out/media/84186.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek K Napisano 30 Czerwca Autor Share Napisano 30 Czerwca 1 ciachy z ramki zrobione . I powstało pytanie , część R24 CZY R26 wklejać do modelu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barszczo Napisano 30 Czerwca Share Napisano 30 Czerwca 1 godzinę temu, Marek K napisał: część R24 CZY R26 wklejać do modelu Masz edycję Profipack z blaszkami, no to część R26 do której doklejasz blaszane opancerzenie. Walcz, podglądam . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek d Napisano 30 Czerwca Share Napisano 30 Czerwca Jedna wręga ma płytę pancerną razem odlaną w plastyku, do drugiej doklejasz płytę z blaszki. Twój wybór. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KRYSTEK Napisano 30 Czerwca Share Napisano 30 Czerwca (edytowane) AML M33002 Camouflage painting masks S.Spitfire Mk.Vb - scheme "A" Może się przydać Edytowane 30 Czerwca przez KRYSTEK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barszczo Napisano 30 Czerwca Share Napisano 30 Czerwca 45 minut temu, KRYSTEK napisał: AML M33002 Camouflage painting masks S.Spitfire Mk.Vb - scheme "A" Może się przydać Nie bardzo... nie ta skala . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KRYSTEK Napisano 30 Czerwca Share Napisano 30 Czerwca Wiem że jest to w skali 1/32 chciałem tylko pokazać że coś takiego istnieje i może ułatwi pracę nad modelem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek K Napisano 1 Lipca Autor Share Napisano 1 Lipca Dzięki za podpowiedź, pomroczność jasna mnie złapała. -) . 13 godzin temu, KRYSTEK napisał: Wiem że jest to w skali 1/32 chciałem tylko pokazać że coś takiego istnieje i może ułatwi pracę nad modelem. I to jak pod warunkiem że camo jest ok. Gonzo co o tym myślisz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek d Napisano 1 Lipca Share Napisano 1 Lipca Może się przyda: https://ww2aircraft.net/forum/threads/raf-a-and-b-pattern-spitfire-camo.33013/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 1 Lipca Share Napisano 1 Lipca Nic nie myślę. Nie znam produktu. Procedura wg mnie powinna wyglądać tak: 1. ustalenie z jakiej wytwórni pochodzi dany Spitfire 2. ustalenie, czy kamuflaż jest fabryczny ( podstawowy wyróżnik to ostre krawędzie kolorów) 3. odtworzenie kamuflażu wg zdjęć egzemplarza 4. uzupełnienie brakujących danych wg standardu kamuflażu danej wytwórni, praktycznie wg zdjęć innych samolotów, pokazujących potrzebne fragmenty. W bardziej zaawansowanej wersji można do tego dodać kwerendę historyczną śledzącą historię służby samolotu, w tym szczególnie kraks i uszkodzeń oraz zmian w oficjalnych schematach malowania. Nie znam opracowań, które rzetelnie przestawiają kamuflaż dla tych wytwórni. Nie, że ich nie ma, tylko że w ogóle nic nie sprawdzałem w tym kontekście. Podrzuciłem tu swojego Spita, bo kamuflaż na nim jest wykonany wg powyższej procedury i wg mnie tym samym wiarygodny dla CBAF. Samolot Kołaczkowskiego nie był przemalowywany. Opracowania często bazują na oficjalnych zaleceniach RAF. Te rysunki mają jednak charakter poglądowy. Na ich podstawie producenci przygotowywali maski do malowania kamuflażu, które powtarzały schemat, ale w szczegółach były indywidualną twórczością. Kiedy widzę rysunki prezentujące np. schemat A dla Spitfire, ale brakuje w opisie informacji o wytwórni, to automatycznie zakładam, że przebieg kamuflażu wymaga sprawdzenia, choć wytwórnię można poznać po charakterystycznym przebiegu podziału kolorów. Co prawda każde opracowanie wymaga sprawdzenia, ale jeśli schemat jest teoretycznie ogólny dla Spitfire, to z definicji jest to podejrzane. Z któregoś poprzedniego posta wywnioskowałem, że nie masz jeszcze ostatecznej decyzji, który Spit będzie wzorem dla modelu. Moim zdaniem nie da się odwrócić kolejności i zawsze najpierw jest konkretny egzemplarz, a potem analiza malowania i wyposażenia. Modelarze, którzy przygotowują model do malowania i dopiero wtedy zaczynają zastanawiać się nad wyborem pierwowzoru robią coś, czego nie rozumiem, ale tu już dygresja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek K Napisano 1 Lipca Autor Share Napisano 1 Lipca (edytowane) Malowanie pokazałem na zdjęciu , te edkowe. Wszelkie uwagi mile widziane, bo jak nie mi to może komuś innemu się przydadzą. Przy okazji do dyskusji wkleję schemat A . Edytowane 1 Lipca przez Marek K Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 1 Lipca Share Napisano 1 Lipca Ale potem: W dniu 16.05.2024 o 15:31, Marek K napisał: eduard robi sporo malowań spita V , czy może któreś z nich by pasowało do tego camo. Łatwiej by było mi to pomalować z gotowca na obrazie z ich strony. Dla czytelnika, przynajmniej jednego, rzecz nie jest jasna. Powyższy schemat to jest właśnie taka specyficzna prezentacja. Wg oznaczeń MkVc, wg rysunku MkVb, raczej z CBAF, ale kamuflaż odpowiedni do tego Vc, z Eastleigh. Sam przebieg kamuflażu oddany całkiem dobrze dla tej wytwórni (EA), ale wszystkiego nie sprawdzałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek K Napisano 1 Lipca Autor Share Napisano 1 Lipca Czyli to camo z rysunku odpada, a to 2 z podpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 1 Lipca Share Napisano 1 Lipca To jest kamuflaż z CBAF. Na rzut oka całkiem niezły. Nie odpada dla samolotów z Castle Bromwich. W tym wszystkich Zumbachów z Donaldem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kzugaj Napisano 1 Lipca Share Napisano 1 Lipca moze to pomoze jest tez skala 1/48 http://yolo.net/~jeaton/mymodels/spitfire/templates/SpitTemp.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek K Napisano 2 Lipca Autor Share Napisano 2 Lipca Znalazłem coś takiego , https://www.mojehobby.pl/products/Camouflage-painting-masks-Spitfire-Mk.Vb-scheme-A.html i mam gotowca. -) . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek d Napisano 2 Lipca Share Napisano 2 Lipca Dla mnie sprawa jest prosta: malowania fabryczne różniły się nieco od ministerialnych schematów. Są zdjęcia Donaldów, są schematy można dopasować. Czy krawędź plamy biegła bardziej linię nitów w prawo/ w lewo od oficjalnych schematów..... chcesz się bujać 5 lat z tym modelikiem twoja sprawa. Powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.