Skocz do zawartości

Leopard 2PL MENG + ACE PROJECT STUDIO


JanuszF

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Przed chwilą otrzymałem długo oczekiwaną konwersję do LEOPARDA 2PL. Mam teraz parę dni urlopu więc myślę, że w miarę szybko uda mi się to złożyć. Ilość elementów duża, jak widać pudełko z konwersją jest niewiele mniejsze od tego zawierającego model. Jakość wydruków na pierwszy rzut oka niemal idealna. Ogólnie konwersja robi bardzo dobre wrażenie i widać, że producent się przykłada. Polecam!

Oprócz konwersji, do wzbogacenia modelu użyję drukowaną lufę od Pimp My Miniatures i mosiężne anteny od Orange Hobby.

20240716_152748.jpg

  • Like 9
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jest 2 warsztat:) pokaż z ciekawości ta lufę. Ja w swoim też kupiłem anteny metalowe z Orange Hobby ale lufę odpuściłem. Mam produkt RBmodels ale mengowa jest ok i troszkę zabawy papierami ściernymi i jest doprowadzona do ładu. W razie problemów z budową pisz na PW coś doradze chociaż całkiem przyzwoicie się wszystko składa. Ale zestaw daje kilka wersji 2a4 i musisz uważać.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narazie pracuję jeszcze głównie nad plastikiem. Tak to na ten moment wygląda. Płyta nadsilnikowa lezy jeszcze luzem. Z modyfikacji wymieniłem uchwyty na druciane.20240717_224526.thumb.jpg.0a4f34064f999db2c56e985662a21324.jpg

20240717_224540.thumb.jpg.f5ac0cab5b6997f903ddf59eba9b835c.jpg
20240717_224551.thumb.jpg.63e2737fff145242f6d099eb2e77553d.jpg

20240717_224610.thumb.jpg.59810c97ef6c06a00d929445d24ec77b.jpg

Zrobiłem również otwory w klamerkach narzędziowych.

20240717_230329.thumb.jpg.37ecfa6b64ab325a2e3c10b783eeb134.jpg

 

Jeżeli chidzi o lufę to jest troszkę lepiej zdetalowana, ale dużej różnicy nie ma, bo Mengowa jest całkiem przyzwoita. Mniejszy jest tylko nakład pracy, bo to 2 detale 😉

Pojawiły się 3 zagwozdki. Przyda mi się Wasza pomoc. Pierwsza dotyczy tych 2 elementów zaznaczonych na czerwono na zdjęciu poniżej. Na zdjeciach które przejrzałem w Internecie tylko na 1 czołgu je znalazłem, na większości są w tym miejscu okrągłe zaślepki. Co to są za elementy i czy ich montaż to jakiś wyjątek, a może w późniejszym czasie wszystkie czołgi to dostaną?20240717_163956.thumb.jpg.9de3bddfb49d0bf2470da1e3b5692a44.jpg

Drugie pytanie dotyczy rozmieszczenia paneli antypoślizgowych. Na zdjeciu w obszarze zaznaczonym na niebiesko jest ich więcej niż w instrukcji. Czy to jest pomyłka, czy też różne wersje występują?20240717_225448.thumb.jpg.3df70eca3d9cdb3c05b6a88ba6f62e6e.jpg

Natomiast panel antypoślizgowy zaznaczony na niebiesko nie występuje na tym czołgu ze zdjęcia. Czy to błąd, czy są czołgi z takim panelem? Nie znalazlem innych zdjęc gdzie jest widoczny ten obszar, zazwyczaj zasłania go otwarty właz. Z góry dziękuję za pomoc 😀

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, JanuszF napisał:

Narazie pracuję jeszcze głównie nad plastikiem. Tak to na ten moment wygląda. Płyta nadsilnikowa lezy jeszcze luzem. Z modyfikacji wymieniłem uchwyty na druciane.20240717_224526.thumb.jpg.0a4f34064f999db2c56e985662a21324.jpg

20240717_224540.thumb.jpg.f5ac0cab5b6997f903ddf59eba9b835c.jpg
20240717_224551.thumb.jpg.63e2737fff145242f6d099eb2e77553d.jpg

20240717_224610.thumb.jpg.59810c97ef6c06a00d929445d24ec77b.jpg

Zrobiłem również otwory w klamerkach narzędziowych.

20240717_230329.thumb.jpg.37ecfa6b64ab325a2e3c10b783eeb134.jpg

 

Jeżeli chidzi o lufę to jest troszkę lepiej zdetalowana, ale dużej różnicy nie ma, bo Mengowa jest całkiem przyzwoita. Mniejszy jest tylko nakład pracy, bo to 2 detale 😉

Pojawiły się 3 zagwozdki. Przyda mi się Wasza pomoc. Pierwsza dotyczy tych 2 elementów zaznaczonych na czerwono na zdjęciu poniżej. Na zdjeciach które przejrzałem w Internecie tylko na 1 czołgu je znalazłem, na większości są w tym miejscu okrągłe zaślepki. Co to są za elementy i czy ich montaż to jakiś wyjątek, a może w późniejszym czasie wszystkie czołgi to dostaną?20240717_163956.thumb.jpg.9de3bddfb49d0bf2470da1e3b5692a44.jpg

Drugie pytanie dotyczy rozmieszczenia paneli antypoślizgowych. Na zdjeciu w obszarze zaznaczonym na niebiesko jest ich więcej niż w instrukcji. Czy to jest pomyłka, czy też różne wersje występują?20240717_225448.thumb.jpg.3df70eca3d9cdb3c05b6a88ba6f62e6e.jpg

Natomiast panel antypoślizgowy zaznaczony na niebiesko nie występuje na tym czołgu ze zdjęcia. Czy to błąd, czy są czołgi z takim panelem? Nie znalazlem innych zdjęc gdzie jest widoczny ten obszar, zazwyczaj zasłania go otwarty właz. Z góry dziękuję za pomoc 😀

Odnośnie pierwszego zdjęcia to tak. Są to kanały wlotowe i wylotowe dla powietrza chłodzącego elektrykę ruchu wieży i armaty. Pierwsze 2PL tego nie miały (2A4 normalnie to ma), lecz po problemach z przegrzewaniem sie komputera, wrócono do tego rozwiązania w postaci modyfikacji 2PLM1.

Co do antypoślizgów rób tak jak masz na zdjęciu rzeczywistym.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, JanuszF napisał:

Na zdjeciach które przejrzałem w Internecie tylko na 1 czołgu je znalazłem, na większości są w tym miejscu okrągłe zaślepki. Co to są za elementy i czy ich montaż to jakiś wyjątek, a może w późniejszym czasie wszystkie czołgi to dostaną?20240717_163956.thumb.jpg.9de3bddfb49d0bf2470da1e3b5692a44.jpg

 

O ten element pytałeś? Za 4 literami gościa z prawej strony

AP1GczOpXgL8PJMylH79dRc8NINlNIx50C8-rLIEJzTVfJlBlVcWc_jywJe4S39RaZ1_KnkVsMQxxKv0FFu5dPijdccvlIF5SdKp6YjA8tHkO9rLX3OrXjsOyGTjXgEumX1bJmMpItJelyl40VrvQuGtVnk8Sg=w962-h641-s-no-gm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Kapitan_Kurt napisał:

Odnośnie pierwszego zdjęcia to tak. Są to kanały wlotowe i wylotowe dla powietrza chłodzącego elektrykę ruchu wieży i armaty. Pierwsze 2PL tego nie miały (2A4 normalnie to ma), lecz po problemach z przegrzewaniem sie komputera, wrócono do tego rozwiązania w postaci modyfikacji 2PLM1.

Co do antypoślizgów rób tak jak masz na zdjęciu rzeczywistym.

Dzięki :)

15 godzin temu, bulik58 napisał:

 

O ten element pytałeś? Za 4 literami gościa z prawej strony

AP1GczOpXgL8PJMylH79dRc8NINlNIx50C8-rLIEJzTVfJlBlVcWc_jywJe4S39RaZ1_KnkVsMQxxKv0FFu5dPijdccvlIF5SdKp6YjA8tHkO9rLX3OrXjsOyGTjXgEumX1bJmMpItJelyl40VrvQuGtVnk8Sg=w962-h641-s-no-gm

Tak.  Na większości zdjęć takie zaślepki widziałem.

 

leo.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, JanuszF napisał:

Dzięki :)

Tak.  Na większości zdjęć takie zaślepki widziałem.

Tutaj podobna sytuacja jak na twojej fotce

r/tanks - Washing a Polish Leopard 2PL from the 1st Warsaw Armored Brigade.

i tutaj

WT Live // Image by hevokk

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Poprawiony demostrator wersji 2PL również nie miał tych elementów  na wieży

Fot. Dawid Kamizela.

póżniej jak wspomniał Kapitan Kurt powrócono oba elementy które widać na poniższej fotce

jQB66MKonVS4SdFRSvge.jpg

 

Polska Zbrojna39367.jpg

Edytowane przez bulik58
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Trochę to trwało, ale wreszcie udało mi się zrobić antyslipa. Położenie wzorowane na zdjęciach, tak więc nieco różni się od tego w instrukcji. Myślę, że teraz budowa przyśpieszy, bo elementy mam już obrobione i przygotowane do montażu.

20240730_215401.jpg

  • Like 10
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, JanuszF napisał:

Trochę to trwało, ale wreszcie udało mi się zrobić antyslipa. Położenie wzorowane na zdjęciach, tak więc nieco różni się od tego w instrukcji. Myślę, że teraz budowa przyśpieszy, bo elementy mam już obrobione i przygotowane do montażu.

Z czego (szpachlówkaw w płynie? )  i czym ( aero czy pędzel ? ) robiłeś ten anty poślizg.

 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, bulik58 napisał:

Z czego (szpachlówkaw w płynie? )  i czym ( aero czy pędzel ? ) robiłeś ten anty poślizg.

 

 

Wykorzystałem Surfacera 500, natryskiwałem aerografem i potem robiłem fakturę pędzelkiem z twardym włosiem.

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, JanuszF napisał:

Wykorzystałem Surfacera 500, natryskiwałem aerografem i potem robiłem fakturę pędzelkiem z twardym włosiem.

Rozumiem, że najpierw zgodnie ze wzorem na prawdziwym Leo zrobiłeś maskowanie taśmą pod powierzchnię antypoślizgową po czym natryskiwałeś za pomocą aero (domyślam się, że igła 0,5 minimum) surfacera 500 (rozcieńczenie ?) i na mokro pędzelkiem dziabałeś aby powstała tekstura ? Dopytuję o szczegóły bo bardzo fajnie to wyszło i chciałbym odtworzyć te powierzchnię tak jak Ty to zrobiłeś :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Sam100 napisał:

Rozumiem, że najpierw zgodnie ze wzorem na prawdziwym Leo zrobiłeś maskowanie taśmą pod powierzchnię antypoślizgową po czym natryskiwałeś za pomocą aero (domyślam się, że igła 0,5 minimum) surfacera 500 (rozcieńczenie ?) i na mokro pędzelkiem dziabałeś aby powstała tekstura ? Dopytuję o szczegóły bo bardzo fajnie to wyszło i chciałbym odtworzyć te powierzchnię tak jak Ty to zrobiłeś :)

Tak, maskowałem taśmą, natryskiwałem mocno rozcieńczonego surfarcera starym chińskim aero z dyszą 0,3. Jak szpachla trochę podeschła to dziobałem, jak nie wychodziło to albo odczekałem chwilę, albo natryskiwałem kolejną warstwę surfacera. Dosyć szybko to poszło, ale wcześniej kilka dni straciłem na eksperymenty 😉

  • Like 3
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Popraw elementy zaznaczone na niebiesko, mają zły kształt i wymiary . W miejscu zaznaczonym na żółto są gniazda od śruby ( 5 przyspawanych rurek ).

Dookoła podstawy Peri nie ma spawu, jest tylko uszczelnienie z jakiejś masy.  Możesz podesłać zbliżenie na Peri?  Bo chyba też jest do poprawy.

Poprawki.jpg

żółte.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całkiem fajnie wyglądają te antyslipy. Teraz cała nadzieja , ze Ci ręka nie drgnie przy malowaniu , bo jak to jest surfacer wyłącznie, to  musisz się modlić byś nic nie musiał przy malowaniu niczego ścierać, zmywać  bo te antyslipy z surfacera też się wtedy zetrą. I to jest jedyne  co moje obawy budzi przy tej metodzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.08.2024 o 23:45, Witek Cisłak napisał:

Dookoła podstawy Peri nie ma spawu, jest tylko uszczelnienie z jakiejś masy.  Możesz podesłać zbliżenie na Peri?  Bo chyba też jest do poprawy.

Tak podobno ma wyglądać celownik stosowany w Leo 2PL , podobny do zastosowanego wponiżej przetłumaczony opis:

Stary celownik dowódcy PERI R17A1 zostanie zmodernizowany do wersji PERI R17A3 (R17A3 L4,  co oznacza L4 ? niektóre źródła podają iż Leo 2A7 jest również wyposażony w PERI R17A3 ), która wykorzystuje kamery termowizyjne KLW-1 Asteria produkcji polskiej. KLW-1 jest produkowany przez PCO S.A. i wyposażony w jednostkę detekcyjną trzeciej generacji. Ma rozdzielczość przesiewania 640 x 512 pikseli i działa przy długości fali od 7,7 do 9,3 µm. Stary celownik termowizyjny Ophelios-P drugiej generacji czołgów Leopard 2A5 i 2A6 ma nieco większą rozdzielczość efektywną 784 x 576 pikseli dzięki przeplotowi 2 do 1 i działa w zakresie od 7,5 do 10,5 µm. Obecnie nie wiadomo, czy KLW-1 Asteria oferuje również tryb przeplotu. KLW-1 Asteria jest również używany do zastąpienia starego urządzenia WBG-X pierwszej generacji zestawu celowniczego EMES-15.
Ulepszenie konfiguracji PERI R17A3 zostanie wykonane przez Airbus DS Optronics. R17A3 obejmuje również dalmierz laserowy. Stanowisko dowódcy czołgu zostanie wyposażone w szereg ekranów cyfrowych, które umożliwią mu dostęp do różnych informacji o stanie czołgu, a także kanałów termicznych celowników PERI R17A3 i EMES-15. Stanowisko kierowcy otrzyma dostęp do nowego celownika KDN-1 Nyks od PCO S.A. do prowadzenia pojazdów w nocy.
Z uwagi na fakt, że stary EMES-15 zachowuje swoją oryginalną pozycję, celownik PERI również nie został przeniesiony na wyższą pozycję, jak miało to miejsce w czołgu Leopard 2A5 i kolejnych modelach.

Czołg zostanie wyposażony w napędy elektryczne EWNA (elektrischen Waffennachführanlage) firmy Jenoptik, których komponenty będą lokalnie produkowane przez ZM Tarnów. Napędy EWNA znacznie poprawiają przeżywalność po penetracji, ponieważ nie zawierają łatwopalnego układu hydraulicznego, a jednocześnie zwiększają celność i dzięki mniejszym rozmiarom uwalniają więcej miejsca wewnątrz czołgu.

 

Obraz zapytania wyszukiwania wizualnego

 

Leo 2A7

040g.jpg

 

 

Edytowane przez bulik58
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i owszem, tyko  PERI 17A3 na naszych 2PL wygląda inaczej, między innymi ma zmienione opancerzenie inna jest podstawa - bez wycięć i ścięć itp. L4 oznacza wersję PERI R17A3 optymalizowaną do zastosowania na czołgach Leopard  2A4 wersje bez tego oznaczenia są optymalizowane do użycia na pozostałych wersjach Leopardów 2. Różnice dotyczą tego co od pancerzem, to co widoczne z zewnątrz jest identyczne w obu wersjach.

 

PERI17a3 Leo2PL.jpg

Edytowane przez Witek Cisłak
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Witek Cisłak napisał:

 

Dzięki ci bardzo za tą fotkę, ogólnie jest ciężko znaleźć dobrą fotkę tego celownika , zarówno na polskich jak i zagranicznych stronach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.