elcin Napisano 18 Października 2008 Share Napisano 18 Października 2008 Witam, rozpoczynam warsztat tego modelu. In- box jest tu : KLIK! Po dłuższym namyśle stwierdziłem, że będę kleił model prosto z pudła. Nie chce po raz pierwszy bawić się z blaszkami w modelu na którym mi zależy dość mocno, pierwsza próba z blachami odbędzie się pewnie na jakimś odrzutowcu (mniejszy sentyment, nie to co samoloty ze śmigłem). Dzisiaj pomalowałem małe części modelu w kolorach czarnym i srebrnym (innych przydatnych jak na razie brak). Nie ma co zdjęć pokazywać. Za to mam dwa pytania : 1.Na jaki kolor malować wnętrze kół (kołpaki) na srebrny czy ten brązowy charakterystyczny dla polskich samolotów? 2. Jak pomalować śmigło, które było drewniane ale na niektórych obrazkach widziałem już czarne srebrne itd. na jednym starym zdjęciu jest takie gładkie, że możnaby zaryzykować, że jest metalowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hadzi Napisano 18 Października 2008 Share Napisano 18 Października 2008 Śmigło było drewniane, pokryte czarną laką, dlatego tak się błyszczy. Wnętrze osłon podwozia i tarcze - felgi są aluminiowe a wnętrze kabiny khaki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meser111 Napisano 18 Października 2008 Share Napisano 18 Października 2008 Witam, Brawo za temat. Mam wielki sentyment do tej konstrukcji. Popełniłem jeden model, drugi rozgrzebałem a trzeci leży od kilku lat nienaruszony razem z blaszkami Parta. Zawierają one wiele szczegółów tak wnętrza jak i elementów zewnętrznych, których brak w modelu. Wiekowym swoją droga i trudno temu zaprzeczyć. Zachęcam więc do użycia blaszek (Parta właśnie a nie Eduarda, które są dużo mniej dopracowane). Sam model Hellera nie jest wolny od błędów. Poza wypukłymi liniami podziału należy skorygować kształt usterzenia pionowego i przede wszystkim poziomego, które zupełnie nie odzwierciedla rzeczywistości, zwłaszcza w wersji B. W modelu brak również okienek w dolnej części kadłuba (fotoaparat i takie mini ułatwiające lądowanie). Kołyska bombardiera z Parta wygląda o niebo lepiej niż ta z zestawu. Również górne stanowisko strzeleckie zresztą. Ale lepszego nie ma ;( Fajnie by było gdybyś zdecydował się również na malowanie inne niż 5 ze Lwowa - strasznie oklepany temat. Zdaje się, że można kupić silnik w żywicy ale trzeba by to sprawdzić. Pozdrawiam i życzę powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tytus Napisano 18 Października 2008 Share Napisano 18 Października 2008 Silnik można kupić robi go Ardpol, koszt 8-9 pln. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brabazon Napisano 19 Października 2008 Share Napisano 19 Października 2008 meser111, piąteczka jest zdaje się warszawska, z 55 eskadry. Oznaczenie na skrzydle-N, nie S. Polecałbym malowanie z miniREPLIKI- standardowy schemat plus cała tylna częśc kadłuba pomalowana wapnem. Powodzenia i za Karaska. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elcin Napisano 23 Października 2008 Autor Share Napisano 23 Października 2008 Dzisiaj rozgrzebałem kawałki silnika i pomalowałem (a raczej jestem w trakcie malowania) kołpak od śmigła. Maluje go fatbą Humbrola 86 - jest to farba podana w instrukcji jako kolor na górę samolotu, ma wyjść coś jak na pudełku od modelu (w inboxie sobie looknijcie). Czy istniało takie malowanie a jeśli nie to jaki numerek Humbrola (albo jakiegoś innego) ma farba Polish Khaki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrek.S. Napisano 23 Października 2008 Share Napisano 23 Października 2008 Pactra robi Polish Khaki 1 i Polish Khaki 2, do tego Polish Blue 1&2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elcin Napisano 3 Listopada 2008 Autor Share Napisano 3 Listopada 2008 Przedstawiam efekty codziennego parominutowego dłubania, dużo nie ma co pisać, jest to co widać, silnik sie troche wytarł więc będe musiał jeszcze raz pomalować. Po sklejeniu obudowy silnika trzeba było zaszpachlować bardzo małe szparki na miejscach styku. Ogólnie prace jak na mnie idą bardzo szybko ;) Jutro pierwsze przymiarki do łączenia kadłuba. I fotka: PS. Jako że nie zamierzam żadnych blaszek instalować (nie chce zepsuć modelu jakimś błędem) to chociaż tablicę przyżądów "pomalowałem" ;) Będzie, że sie chociaż staram Pozdrawiam i zapraszam wkrótce! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jachud3 Napisano 4 Listopada 2008 Share Napisano 4 Listopada 2008 tylko nie zostawiaj tak śmigła bo farba z kołpaku się zlała na ten czarny.. do poprawki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marine Napisano 4 Listopada 2008 Share Napisano 4 Listopada 2008 Mógłbyś przemalować kolektor spalin na aluminiowy, bo w rzeczywistości taki był. Rdzawy to on się stawał w miarę użytkowania i na dodatek nie był to jednolity kolor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzychu-onisk Napisano 6 Listopada 2008 Share Napisano 6 Listopada 2008 (edytowane) też takiego mam w poczekalni, będe go robił z blachami i się właśnie zastanawiam czy zrobić tu warsztat na forum co Wy na to? Edytowane 6 Listopada 2008 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Constructor Napisano 6 Listopada 2008 Share Napisano 6 Listopada 2008 Pactra robi Polish Khaki 1 i Polish Khaki 2, do tego Polish Blue 1&2. Potwierdzam, kiedyś kupiłem przez przypadek PK1 i aż sie zdziwiłem po przyjściu do domu, bo znalem tylko numer, a nie nazwę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sniper Napisano 22 Listopada 2008 Share Napisano 22 Listopada 2008 Witam, masz tu link do mojego Karasia. Z blaszką Edka, kmami Parta i silnikiem Ardpolu. viewtopic.php?t=2049 Malowany Pactrą Polish Khaki II i błękitem ze starego Astera. Pozdrawiam i kibicuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elcin Napisano 22 Listopada 2008 Autor Share Napisano 22 Listopada 2008 Dzięki Sniper, przyda się bardzo, szczególnie, że kupiłem Pactre PK1 i mi dość dziwnie kolor wyglądał. A pamiętasz może numer tego Astera od błękitu? Czy to nie był 331? "do tego Polish Blue 1&2." - który dokładnie? Pokazuje też to co jest do tej pory (żeby nie było, że nic nie robie): Kadłub sklejony i zaszpachlowany : Oraz widok ogólny na samolot złożony (na sucho). Teraz wezmę się za podwozie (bo tylko ono zostało jeszcze do roboty) i pomaluje skrzydła itp. Przemaluje też silnik i będe myślał jak go zamontować (jakoś dziwnie to wygląda w instrukcji). Malowanie tego co w.w niestety najwcześniej w poniedziałek bo farbek brak a w niedziele raczej na pewno składnica nie jest czynna. Dalsza część relacji będzie pewnie dopiero za tydzień, no chyba że mnie znowu dopadnie jesienna nuda (a wieczory coraz dłuższe). PS. Sniper - możesz mi wysłać na PW zdjęcia tego jak przechodzą kolory (gdzie dokładnie) za gondolą/kołyską tylnego strzelca? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sniper Napisano 23 Listopada 2008 Share Napisano 23 Listopada 2008 Myślę że zestawy malowania Pactry I i II są odpowiednie do siebie tzn. Khaki II i Błękit II. Różnica wynika z tego, że różnie malowane były bombowce i myśliwce. Dwójka jest ciemniejsza, odpowiednia dla bombowców. Jasniejszą malowane były myśliwce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzychu-onisk Napisano 23 Listopada 2008 Share Napisano 23 Listopada 2008 a ten z malowaniem polskim co u Hellera to jako bomber? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elcin Napisano 23 Listopada 2008 Autor Share Napisano 23 Listopada 2008 A ta z Hellera to jest wersja bombowa " P-23B 55 Escadrille brigade de Bombardement" - tak mi w instrukcji napisali, dlaczego po francusku nie wiem (ale sie domyślam). Czyli ciemniejsze farbki ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzychu-onisk Napisano 24 Listopada 2008 Share Napisano 24 Listopada 2008 bo Heller jest france Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrek.S. Napisano 24 Listopada 2008 Share Napisano 24 Listopada 2008 Myślę że zestawy malowania Pactry I i II są odpowiednie do siebie tzn. Khaki II i Błękit II. Różnica wynika z tego, że różnie malowane były bombowce i myśliwce. Dwójka jest ciemniejsza, odpowiednia dla bombowców. Jasniejszą malowane były myśliwce. A nie był to czasami podział związany z latami produkcji? Tzn samoloty produkowane w latach 1933-36 miały barwy khaki I i błękitny I a te z lat 37-39 były malowane K II i B II. Gdzieś (chyba w Aeroplanie) był artykuł opisujący farby i schematy przedwojennych malowań. Trzeba zajrzeć do archiwum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brabazon Napisano 24 Listopada 2008 Share Napisano 24 Listopada 2008 Dokładnie, do 36 roku wystę[pował khaki pierwszy. Informacje, jakoby używano bardziej brunatnych barw dla bombowców i zielonych dla myśliwców( a nawet innych barw w wytwórniach PWS i PZL! ) nie zostały potwierdzone. A Karaś z 55 eskadry był bombowy, czyli nie wklejaj na oszklenie tej kroplowej osłonki-to był fotokarabin, K-36 bodajże. Miały go tylko wersje szkolne, P.23A. Miały one też sloty, które odróżniały go od P.23B, który takowych nie posiadał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzychu-onisk Napisano 25 Listopada 2008 Share Napisano 25 Listopada 2008 no to się wyjaśniło, dobra ale A Karaś z 55 eskadry był bombowy, czyli nie wklejaj na oszklenie tej kroplowej osłonki-to był fotokarabin, K-36 bodajże. Miały go tylko wersje szkolne, P.23A. Miały one też sloty, które odróżniały go od P.23B, który takowych nie posiadał. wyjaśnisz to na jakimś obrazku bo nie łapie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brabazon Napisano 25 Listopada 2008 Share Napisano 25 Listopada 2008 Wyjaśni się w praniu. Na razie do oszklenia kabiny Ci jeszcze daleko. A że kibicuję wytrwale.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elcin Napisano 12 Grudnia 2008 Autor Share Napisano 12 Grudnia 2008 Przez ten tydzień, praca nad modelem szła mi jak nigdy, ale niestety nie bylo czasu na wzięcie aparatu i udokumentowanie. Dzisiaj zmontowałem ostatecznie podwozie i stała się najprzyjemniejsza rzecz w historii składania modelu : Karaś stoi już na kołach ;) Pare fotek: Koła przed przyklejeniem: I widoki ogólne: 1. 2. Teraz pewnie będzie krótka przerwa (jak zwykle), no chyba że jutro pójde za ciosem i pomaluje rury wydechowe (tylko sie musze zastanowic jak). Zostało mi tylko przykleić rury, karabin w kołysce i zrobić oszklenie. Do tego ostatniego pewnie będe się długo przymierzał, zamierzam po raz pierwszy użyć kupionego kiedyśtam parafilmu, także może nie będzie aż tak źle ;) Pozdrawiam PS. Bardzo mi się podoba już ten model, a kiedy dojdą szkiełka.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brabazon Napisano 12 Grudnia 2008 Share Napisano 12 Grudnia 2008 czemu imageshack? Ktoś mi wyjaśni, może coś źle robię.....że mi się obrazek nie otwiera....(?)Szkoda, bo chętnie zobaczyłbym. Chyba model dziabnąłeś polskim khakim i niebieskim jedynką-czemu? Gdybyś pomalował dwójką, miałbyś model z września. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elcin Napisano 12 Grudnia 2008 Autor Share Napisano 12 Grudnia 2008 Model jest pomalowany PK II i PB II może przy sztucznym świetle tak wyszło? W rzeczywistości niebieski jest bardziej niebieski Co do imageshack to ostatnio trzeba chwilke pokombinować żeby sie włączył jak trzeba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.