Varjubacsi Napisano 4 Października Share Napisano 4 Października Hi! Jak w amerykańskich filmach romantycznych, miłość od pierwszego wejrzenia. Po mniej więcej pół roku badań doszedłem do wniosku, że najprawdopodobniej był to pierwotnie francuski skład wagonowy. Od tego momentu było już stosunkowo prosto, rysowałem w Archicadzie i po cięciu laserowym na moim stole leżał duży stos części. W pierwszym etapie wykonano konstrukcję ramową wagonu. Wymodelowałem fabryczny fragment platformy i wykonałem podłogę wagonu. Potem w ramach testu położyłem go na obrotowym stołku, zaczął przypominać to, czego się spodziewałem. Potem w ramach testu położyłem go na obrotowym stołku, zaczął przypominać to, czego się spodziewałem. W kolejnym kroku zaprojektowałem, wyciąłem i zbudowałem ramę nadbudówki. Dostanie również nitowaną osłonę, bo na podstawie zdjęć wygląda, jakby osłona była nitowana, a nie spawana. Pod platformą zrobiono też imitację czołgu, wprawdzie nic nie będzie widać, ale pocieszająca jest świadomość, że to zrobiłem. Jedynym ciemnym punktem, który pozostał podczas moich badań, było to, jak mógł wyglądać układ hamulcowy. Na końcu wagonu widać ręczny siłownik hamulca, tam wisi przewód powietrza, ale ze względu na konstrukcję nie można zamontować tradycyjnego hamulca Knorr-Bremse, nie ma miejsca. Jeśli ktoś zna rozwiązanie proszę o pomoc. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cieciwa Napisano 4 Października Share Napisano 4 Października Pierwsze zdjęcie się nie ładuje.. I jaka to skala? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Varjubacsi Napisano 4 Października Autor Share Napisano 4 Października cieciwa 1/35 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Merten Napisano 6 Października Share Napisano 6 Października Cytat ze względu na konstrukcję nie można zamontować tradycyjnego hamulca Knorr-Bremse, nie ma miejsca. A dlaczego? W tym czasie montowano już w przypadku seryjnych cystern hamulec montowano bezpośrednio do zbiornika. Może tu też tak powinno być? Poglądowe zdjęcie jak by to mogło wyglądać (cysterna dość starej konstrukcji). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiterATS Napisano 6 Października Share Napisano 6 Października W dniu 4.10.2024 o 15:26, cieciwa napisał: Pierwsze zdjęcie się nie ładuje.. I jaka to skala? Podbijam- pierwsze zdjęcie dalej się nie ładuje. Fajnie byłoby to poprawić, bo pewnie nie każdy wie co budujesz, no może poza tym że jest to jakiś wagon, z podkreśleniem na "jakiś". Co to właściwie jest? Opancerzony wagon do przewozu paliwa rakietowego, czy jakiś fragment pociągu pancernego? Byłoby miło gdybyś napisał coś więcej, bo warsztat zapowiada się ciekawie. Przynajmniej udało się ustalić jaka to skala... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Greif Napisano 6 Października Super Moderator Share Napisano 6 Października Wagon do przewozu skroplonego tlenu, używany do tankowania zbiorników na przyczepie z której tankowano już bezpośrednio V2 na stanowisku startowym. 3 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiterATS Napisano 6 Października Share Napisano 6 Października (edytowane) Greif, domyślam się mniej więcej, tylko Internet niewiele też wyjaśnia. Edytowane 6 Października przez PiterATS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Varjubacsi Napisano 6 Października Autor Share Napisano 6 Października PiterATS! Wagon ten jest częścią specjalnego zestawu przystosowanego do wystrzelenia rakiety V-2 z platformy przebudowanej SSlmy. Planuję także przygotować SSlm, obecnie trwa zbieranie danych i rysowanie części w Archicadzie. Według mojego znajomego z branży kolejowej hamulce były w rzeczywistości obsługiwane przez dwa oddzielne systemy, za pomocą wspólnego układu pneumatycznego. Ale to tylko teoria. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiterATS Napisano 6 Października Share Napisano 6 Października I to już coś. Bardzo ciekawy projekt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Greif Napisano 7 Października Super Moderator Share Napisano 7 Października może kiedyś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Varjubacsi Napisano 14 Października Autor Share Napisano 14 Października Cześć niedługo będzie malowane, proszę o poradę w tej sprawie. Kolor nadwozia nie stanowi problemu, natomiast nie wiem jaki może być kolor zbiornika pod maską? Czy pozostał w kolorze metalicznym, może pomalowany jakimś inhibitorem rdzy? Ponieważ dno zbiornika jest widoczne na dnie wagonu, byłoby to istotne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cieciwa Napisano 14 Października Share Napisano 14 Października Wydaje mi się że wszystko co było/jest związane z tlenem powinno być koloru niebieskiego. Ale to jest tylko moje WYDAJE MI SIĘ i może być całkowicie mylne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chorąży Napisano 15 Października Share Napisano 15 Października Wg. obecnych przepisów zbiorniki gazów, a szczególnie tlenu nie mogą być zardzewiałe, podczas użytkowania dochodziło do zamrażania powierzchni zbiornika, a wiec mogły być fragmenty lodu, zwłaszcza na skraplaczu, jeżeli takowy tam się znajdował. Tam nie mogło byś śladów smaru czy innych wełnianych i itd powłok, gdyż tlen powoduje samozapłon tego. W tamtych czasach pewnie było identycznie, zwłaszcza w Niemczech. Wydaje się iż zbiorniki były w całości malowane wysokiej klasy farbą.. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Varjubacsi Napisano 15 Października Autor Share Napisano 15 Października Właśnie z tym mam problem. Ponieważ holowany czołg na gumowych kołach został pomalowany kamuflażem według zdjęć. Ale czy oryginalnie zbudowano zbiornik do transportu tlenu pod pokrywą, być może ze srebrną farbą odbijającą ciepło, czy też jakiś prowizorycznie zbudowany zbiornik ze zwykłą farbą antykorozyjną? Dylemat!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chorąży Napisano 15 Października Share Napisano 15 Października Zbiorniki wykonywano z wysokiej jakości stali nierdzewnej, dwu warstwowy (dla tlenu ciekłego) albo ze stali (grubościenny) dla tlenu sprężonego. Widziałem lotnicze zbiorniki tlenu luftwaffe, były w kolorze jasnoniebieskim w zasadzie białym z domieszką niebieskiego, taki pastelowy. Dla ciekłego nie spotkałem się.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.