Skocz do zawartości

A-stoff Wagen 1/35


Varjubacsi

Rekomendowane odpowiedzi

Hi!

Jak w amerykańskich filmach romantycznych, miłość od pierwszego wejrzenia.
2011_back-pic010.thumb.jpg.4e9ad9a36e164623d1f8a0adc58aa439.jpg

 

Po mniej więcej pół roku badań doszedłem do wniosku, że najprawdopodobniej był to pierwotnie francuski skład wagonowy.

 

 

 

 

DSCN0193.jpg

Od tego momentu było już stosunkowo prosto, rysowałem w Archicadzie i po cięciu laserowym na moim stole leżał duży stos części. W pierwszym etapie wykonano konstrukcję ramową wagonu.

20240905_115935.1.jpg

20240927_172421.1.jpg

20240927_172439.1.jpg

Wymodelowałem fabryczny fragment platformy i wykonałem podłogę wagonu. Potem w ramach testu położyłem go na obrotowym stołku, zaczął przypominać to, czego się spodziewałem.

20240928_180135.1.jpg

20240928_175232.1.jpg

Potem w ramach testu położyłem go na obrotowym stołku, zaczął przypominać to, czego się spodziewałem. W kolejnym kroku zaprojektowałem, wyciąłem i zbudowałem ramę nadbudówki. Dostanie również nitowaną osłonę, bo na podstawie zdjęć wygląda, jakby osłona była nitowana, a nie spawana.

461882816_10226949309220259_1482017328040116540_n.jpg

20241004_111538.1.jpg

Pod platformą zrobiono też imitację czołgu, wprawdzie nic nie będzie widać, ale pocieszająca jest świadomość, że to zrobiłem.

20241004_111641.1.jpg

Jedynym ciemnym punktem, który pozostał podczas moich badań, było to, jak mógł wyglądać układ hamulcowy. Na końcu wagonu widać ręczny siłownik hamulca, tam wisi przewód powietrza, ale ze względu na konstrukcję nie można zamontować tradycyjnego hamulca Knorr-Bremse, nie ma miejsca. Jeśli ktoś zna rozwiązanie proszę o pomoc.

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

ze względu na konstrukcję nie można zamontować tradycyjnego hamulca Knorr-Bremse, nie ma miejsca.

A dlaczego? W tym czasie montowano już w przypadku seryjnych cystern hamulec montowano bezpośrednio do zbiornika.

Może tu też tak powinno być? 

Poglądowe zdjęcie jak by to mogło wyglądać (cysterna dość starej konstrukcji).

 

image.png.77dfdba80ce26959863cb2ded0bea7ec.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.10.2024 o 15:26, cieciwa napisał:

Pierwsze zdjęcie się nie ładuje..

 

I jaka to skala?

Podbijam- pierwsze zdjęcie dalej się nie ładuje. Fajnie byłoby to poprawić, bo pewnie nie każdy wie co budujesz, no może poza tym że jest to jakiś wagon, z podkreśleniem na "jakiś". Co to właściwie jest? Opancerzony wagon do przewozu paliwa rakietowego, czy jakiś fragment pociągu pancernego? Byłoby miło gdybyś napisał coś więcej, bo warsztat zapowiada się ciekawie. Przynajmniej udało się ustalić jaka to skala... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Greif changed the title to A-stoff Wagen 1/35

PiterATS!

Wagon ten jest częścią specjalnego zestawu przystosowanego do wystrzelenia rakiety V-2 z platformy przebudowanej SSlmy. Planuję także przygotować SSlm, obecnie trwa zbieranie danych i rysowanie części w Archicadzie. Według mojego znajomego z branży kolejowej hamulce były w rzeczywistości obsługiwane przez dwa oddzielne systemy, za pomocą wspólnego układu pneumatycznego. Ale to tylko teoria.

black096.jpg

file77jt0n1go3nvqqglaw9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

niedługo będzie malowane, proszę o poradę w tej sprawie. Kolor nadwozia nie stanowi problemu, natomiast nie wiem jaki może być kolor zbiornika pod maską? Czy pozostał w kolorze metalicznym, może pomalowany jakimś inhibitorem rdzy? Ponieważ dno zbiornika jest widoczne na dnie wagonu, byłoby to istotne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że wszystko co było/jest związane z tlenem powinno być koloru niebieskiego.

Ale to jest tylko moje WYDAJE MI SIĘ i może być całkowicie mylne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg. obecnych przepisów zbiorniki gazów, a szczególnie tlenu nie mogą być zardzewiałe, podczas użytkowania dochodziło do zamrażania powierzchni zbiornika, a wiec mogły być fragmenty lodu, zwłaszcza na skraplaczu, jeżeli takowy tam się znajdował. Tam nie mogło byś śladów smaru czy innych wełnianych i itd  powłok, gdyż tlen powoduje samozapłon tego.

W tamtych czasach pewnie było identycznie, zwłaszcza w Niemczech. Wydaje się iż zbiorniki były w całości malowane wysokiej klasy farbą..

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie z tym mam problem. Ponieważ holowany czołg na gumowych kołach został pomalowany kamuflażem według zdjęć. Ale czy oryginalnie zbudowano zbiornik do transportu tlenu pod pokrywą, być może ze srebrną farbą odbijającą ciepło, czy też jakiś prowizorycznie zbudowany zbiornik ze zwykłą farbą antykorozyjną? Dylemat!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbiorniki wykonywano z wysokiej jakości stali nierdzewnej, dwu warstwowy (dla tlenu ciekłego) albo ze stali (grubościenny) dla tlenu sprężonego. Widziałem lotnicze zbiorniki tlenu luftwaffe, były w kolorze jasnoniebieskim w zasadzie białym z domieszką niebieskiego, taki pastelowy. Dla ciekłego nie spotkałem się..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.