Skocz do zawartości

Bugatti T35B (Italeri 1:12)


PiterATS

Rekomendowane odpowiedzi

Bugatti już jakiś czas stoi gotowy, więc pora na jakąś galerię. Zdjęcia z naciskiem na słowo "jakieś", bo nie dość że model duży, ciemne tło, to i fotograf ze mnie marny :)
 

Model przedstawia bolid Bugatti T35B hrabiego Maurycego Potockiego z GP Lwowa 1930, którym zajął 2 miejsce w najwyższej klasie samochodów wyścigowych. Jest więc polski kierowca i polski wyścig :)

Sam model to w miarę nowy zestaw od Italeri w skali 1/12. pod względem jakości mogę śmiało stwierdzić, że model ten jest absolutnym światowym topem. Przyjemny plastik, świetne spasowanie, niezwykle wysoki poziom detali, bardzo przemyślana konstrukcja modelu i etapy budowy.
Jedyne uproszczenia wynikają wyłącznie z technologii wtryskowej, ale i tak jest ich niewiele: kilka cięgien które i tak wymieniamy na drut, nieco za gruby pasek klinowy, uproszone śruby na nadwoziu. Brakuje też zaworu paliwa, znajdującego się na podłużnicy ramy, obok kierowcy. Tyle.

Podczas budowy natknąłem się tylko na nie do końca pasującą rurę łączącą pompę wody z chłodnicą oraz miejsce łączenia kolektorów z rurami wydechowymi. Musiałem wkleić tam wstawki o grubości 1,5mm. Jestem jednak niemal pewny, że to ja sam gdzieś coś pogmatwałem z montażem silnika do ramy, bo nie spotkałem się żeby inni budujący ten model, mieli jakieś problemy w tym miejscu.

Z pozostałych zmian własnych, to zmycie fabrycznego chromowania i nałożenie chromu od MrHobby, z serii Super Metallic. Farbę nakładałem na czarny, błyszczący podkład, ale nie wypolerowany, ponieważ zależało mi na efekcie bez lustra. Ponadto wymieniłem uchwyty szyby wiatrochronu- zestawowe fototrawione były za duże, względem tego co potrzebowałem (stosowano wiele rodzajów wiatrochronów i wiele konfiguracji ich umieszczenia na nadwoziu).

Brzydki skóro podobny materiał wymieniałem na naturalną skórę o odpowiedniej grubości, pozyskaną ze starego portfela. Zrobiłem z niej pasy zamykające maskę silnika wraz z klamrami i szlufkami, osłonę między wiatrochronem a karoserią oraz osłonę kwadratowego otworu w nadwoziu, na lewarek zmiany biegów.

Sam wyścig o GP Lwowa, rozgrywany w roku 1930, był pierwszym lwowskim wyścigiem i nie podlegał jeszcze pod oficjalną klasyfikację GP, ale miał podobny format. Rozegrano kilka klas, przy czym w najwyższej klasie wyścigowej wystartowało pięciu kierowców. Zawody rozegrano w poniedziałek, natomiast od niedzielnego popołudnia padał ulewny deszcz. W dzień zawodów pogoda robiła się coraz lepsza i warunki były coraz bardziej suche. Dlatego model posiada nieco kurzu świeżego, nieco starego który zdążył zwilgotnieć i przyschnąć oraz w moim odczuciu podstawowe ślady eksploatacji. Nie chciałem go brudzić w jakiś przesadny sposób. O błocie nie mogło być mowy, wszak wyścig rozegrano w mieście na zamkniętej pętli, posiadającej w pełni brukowane ulice.

 

909NoW0.jpg JBxTSXb.jpg 
XgLEuBL.jpg YUpuTjL.jpg BC5vKxn.jpg TSemztT.jpg n5EBBDN.jpg uJsu1UL.jpg  Vvm18ai.jpg 2UgEyi9.jpg gPHpyOl.jpg sB61CMH.jpg CgesSXt.jpg VQu3POf.jpgcSHB8RL.jpg96h7IYc.jpg J41SNQs.jpg DvRUnim.jpgeUtWUGy.jpgNNUVS4z.jpg HdrjaYt.jpg HF3bDZa.jpgUAvzZDA.jpgPiEF2u0.jpgJ7y3lTi.jpgjCgZjYo.jpg Gm7aahJ.jpgKUOkYdX.jpgPOVTMGN.jpg FEvJlSy.jpgOyCtM0c.jpgHF2X0YA.jpg8kLCRJr.jpg

Pozdrawiam :)

Edytowane przez PiterATS
  • Like 15
  • Thanks 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • PiterATS changed the title to Bugatti T35B (Italeri 1:12)

Świetny. W minionych czasach zbierałem modele takich starych samochodów w skali 1:43 (die casty). Ten Bugatti był również częścią mojej kolekcji. :super:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Cieszę się, że moje wykonanie może być inspiracją :) Ja ogólnie polecam zgłębić nieco polski wątek w przypadku Bugatti. Tych samochodów w różnych konfiguracjach używało sporo polskich kierowców na przestrzeni wielu lat. Podobnie sytuacja wyglądała w całej Europie. Można powiedzieć, że T35 był swoistym koniem pociągowym europejskiego motorsportu na przełomie lat 20 i 30-tych. Tak więc wersji i możliwości wykonania modelu jest dużo i wcale nie trzeba inwestować w MFH. Wystarczy model Italeri- równie dobry, a miejscami lepszy, przy tym łatwiejszy w montażu i pięciokrotnie tańszy w zakupie :)
Dzięki za komentarze i polubienia :)

Edytowane przez PiterATS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za komentarze. Jako ciekawostkę dodam jeszcze, że gdyby ktoś się wybierał do Lwowa, to może sobie wycieczkę po pętli toru. Do dzisiaj nie tylko układ ulic i w bardzo dużej części zabudowy jest taki sam, ale zachował się również oryginalny bruk z torami tramwajowymi, bo którym pędziły bolidy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.