Lipstein Napisano Poniedziałek o 19:27 Autor Share Napisano Poniedziałek o 19:27 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
makinen Napisano Poniedziałek o 19:28 Share Napisano Poniedziałek o 19:28 To guma jest? Brezent jakiś? Ten Twój nosek taki trochę…pomarszczony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lipstein Napisano Poniedziałek o 19:30 Autor Share Napisano Poniedziałek o 19:30 Poza tym zdjęciem nie mam innego materiału poglądowego. Obstawiam, że było to z bawełny lub konopi, grubo tkane i impregnowane, ale nie wiem czym i w jaki sposób, przed czy po uszyciu pokrowca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SFModel Napisano Poniedziałek o 19:32 Share Napisano Poniedziałek o 19:32 Raczej staram się nie dawać "złotych rad" innym, ale faktycznie rozjaśnienia ledwo widoczne, czyli na koniec znikną. Twoim problemem jest fakt, że chcesz to zrobić zbyt szybko. Maluj warstwami, jedna po drugiej. Najpierw weź OD i rozcieńcz w proporcji np. 4:1 i potem to zwiększaj aż będziesz mieć bardzo jasny odcień. Ale dodawaj zawsze trochę żółtego, bo inaczej nasycenie kompletnie zniknie. Gdybyś na koniec stracił odcień, zawsze możesz to przefiltrować brązowym kolorem który zmieni kolor na właściwszy. Tak samo robię przy moim Dragon Wagon (póki co wnętrze). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lipstein Napisano Poniedziałek o 19:43 Autor Share Napisano Poniedziałek o 19:43 (edytowane) Przesiadłem się z Humbrola na Tamkę, jeszcze nie ogarniam właściwego rozcieńczenia tych farb rozpuszczalnikiem; Humbrola mieszałem z żółtym i białym, muszę i tu spróbować, zamiast rozjaśniać XF 57 Buff. Kupiłem też XF 60 Dark Yellow, ale chyba nie tedy droga. Poza tym mam za długie przerwy w modelarstwie w ciągu roku i "gonię", kiedy mam czas, jak słusznie zauważyłeś. W ostatnim modelu (M4A3 105) wstawiłem jarzmo pod kaliber 105, szparę zaszpachlowałem Miliputem, teraz sobie schnie. I pytanko, bo może ktoś ma taką lufkę w skali: jak była długość lufy tego kalibru, licząc od wylotu do kryzy na osłonie? Edytowane Wtorek o 11:46 przez Lipstein Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bulik58 Napisano Poniedziałek o 20:48 Share Napisano Poniedziałek o 20:48 5 godzin temu, Lipstein napisał: Lipstein chyba zapomniałeś przyspawać tą boczną płytę do kadłuba , teraz to już chyba po ptokach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lipstein Napisano Wtorek o 07:03 Autor Share Napisano Wtorek o 07:03 (edytowane) Nie, trzeci model będzie z wieżą bez policzka, bez płyt na bokach kadłuba, działo 105mm, z włazem ładowniczego. Na ostatnim zdjęciu słabo to widać, ale dopancerzenia wieży z prawej strony nie ma. Muszę dorobić drugi wentylator na stropie wieży Swoją drogą to wstawiłeś Bulik fajne to drugie zdjęcie: jest deflektor i poziome błotniki, jak do drugiej wersji zawieszenia HVSS, ale kadłub z płytami bocznymi i stara wieża z dwudzielnym włazem, chyba wersja low bustle i zdaje się duże włazy kierowcy i strzelca - hit mix. Edytowane Wtorek o 07:59 przez Lipstein Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kryspacz Napisano Wtorek o 09:23 Share Napisano Wtorek o 09:23 12 godzin temu, bulik58 napisał: Lipstein chyba zapomniałeś przyspawać tą boczną płytę do kadłuba , teraz to już chyba po ptokach? 2 godziny temu, Lipstein napisał: Nie, trzeci model będzie z wieżą bez policzka, bez płyt na bokach kadłuba, działo 105mm, z włazem ładowniczego. Hej, o ile zrozumiałem Bulika, nie chodziło o brak płyty w kolejnym modelu, a o brak spawu na tym, który ją ma? Faktycznie dość późno, ale może da się jeszcze uratować - kupę dobrej roboty włożone w modyfikacje, trochę szkoda zostawić taki podstawowy brak? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lipstein Napisano Wtorek o 09:39 Autor Share Napisano Wtorek o 09:39 Najwyraźniej się nie rozumiemy, model z działem 105 nie będzie miał tych płyt, będzie taka konfiguracja: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bulik58 Napisano Wtorek o 11:28 Share Napisano Wtorek o 11:28 (edytowane) 2 godziny temu, kryspacz napisał: Hej, o ile zrozumiałem Bulika, nie chodziło o brak płyty w kolejnym modelu, a o brak spawu na tym, który ją ma? Tak, to miałem na myśli 1 godzinę temu, Lipstein napisał: Najwyraźniej się nie rozumiemy, model z działem 105 nie będzie miał tych płyt, będzie taka konfiguracja: Dobrze to określiłeś , z jedną różnicą , zarówno kryspacz jak i ja nie napisaliśmy o jaką wersję chodzi. Wrzuciłeś fotkę kadłuba Shermana z dodatkową płytą i do tej fotki odnosi się moja uwaga, a z jakiego modelu ten kadłub pochodzi lub do jakiej wersji dopasujesz to ty już musisz rozstrzygnąć niestety. Dodatkowo dołączyłem fotkę którą sam wrzuciłeś wcześniej. Edytowane Wtorek o 11:30 przez bulik58 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lipstein Napisano Wtorek o 12:22 Autor Share Napisano Wtorek o 12:22 Wiem, wiem, mieszam, będę te 3 model jakoś czytelniej podpisywał. Spawów na razie nie będę dorabiał/poprawiał, na razie testuję taką możliwość przy użyciu Miliputa zwilżanego wodą, nie robiłem tego wcześniej. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lipstein Napisano 22 godziny temu Autor Share Napisano 22 godziny temu M4A3 105mm: wywaliłem płytę nad silnikiem, wstawiłem coś ze złomu od Academy, co pasuje do zdjęć zachowanych egzemplarzy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PrzemekW Napisano 20 godzin temu Share Napisano 20 godzin temu (edytowane) Godzinę temu, Lipstein napisał: M4A3 105mm: wywaliłem płytę nad silnikiem, wstawiłem coś ze złomu od Academy, co pasuje do zdjęć zachowanych egzemplarzy Oprócz zmiany płyty nadsilnikowej musisz jeszcze zmienić kąt nachylenia tylnej płyty górnej części kadłuba. M4A2 miał 10° lub 12°. M4A3 miał 22°. A burty z tyłu, odpowiednio do tego zmienionego kąta, przedłużyć. Różnice widać. Do tego inne tylne płyty wanny, inne wydechy i inne luki dostępowe w dnie, pod silnikami. Łatwiej chyba przerobić na M4 105mm. Takie były np. w II Korpusie we Włoszech. Przemek Edytowane 20 godzin temu przez PrzemekW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PrzemekW Napisano 20 godzin temu Share Napisano 20 godzin temu (edytowane) W dniu 10.12.2024 o 08:03, Lipstein napisał: Nie, trzeci model będzie z wieżą bez policzka... Jesteś pewien, że całkiem bez "policzka"? Późne "małe" wieże, chyba wszystkie, miały " policzek" jako pogrubiony odlew skorupy wieży po prawej stronie. Tam, gdzie wcześniejsze miewały ten "policzek" dospawany. To widać, bo to pogrubienie wystawało nad kołnierz antyrykoszetowy na stropie kadłuba. I od dołu miało uskok, żeby nad tym kołnierzem się zmieścić. Przemek Edytowane 20 godzin temu przez PrzemekW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lipstein Napisano 17 godzin temu Autor Share Napisano 17 godzin temu (edytowane) Masz Przemku fotkę na te pogrubione z prawej strony wieże? Ad vocem: "Oprócz zmiany płyty nadsilnikowej musisz jeszcze zmienić kąt nachylenia tylnej płyty górnej części kadłuba - mam porównanie do modelu M4A3 z Tamki, nie zauważam tej różnicy w modelu Italeri A burty z tyłu, odpowiednio do tego zmienionego kąta, przedłużyć - nie odniosę się, Do tego inne tylne płyty wanny, inne wydechy i inne luki dostępowe w dnie, pod silnikami - tylna płyta jest przedłużona, w kształcie litery T, jedne małe drzwi dostępowe, luków pod kadłubem nie będę robił ani przerabiał, bo nie będzie ich widać. Łatwiej chyba przerobić na M4 105mm - no chyba nie, z uwagi na inną budowę, nachylenie i kształt płyty czołowej Takie były np. w II Korpusie we Włoszech - składam tylko modele pojazdów US Army z Normandii i późniejszych walk, do stycznia 1945" A swoją wiedze czerpię m. inn. stąd: http://the.shadock.free.fr/sherman_minutia/manufacturer/m4_105mm/m4_105mm.html Edytowane 16 godzin temu przez Lipstein 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ManiekB Napisano 16 godzin temu Share Napisano 16 godzin temu W dniu 9.12.2024 o 20:30, Lipstein napisał: Poza tym zdjęciem nie mam innego materiału poglądowego. Obstawiam, że było to z bawełny lub konopi, grubo tkane i impregnowane, ale nie wiem czym i w jaki sposób, przed czy po uszyciu pokrowca. Witam znalazłem coś takiego może pomoże - koloryzowane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lipstein Napisano 15 godzin temu Autor Share Napisano 15 godzin temu Ten drugi pojazd ma coś takiego na prawej stronie wieży, coś jakby ćwiartka koła... Swoją drogą bardzo fajne zdjęcie tych osłon na lufy i KM, i na M1A1 i na M4. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PrzemekW Napisano 15 godzin temu Share Napisano 15 godzin temu (edytowane) Godzinę temu, Lipstein napisał: ... A swoją wiedze czerpię m. inn. stąd: http://the.shadock.free.fr/sherman_minutia/manufacturer/m4_105mm/m4_105mm.html No i lepszego źródła wiedzy o Shermanach raczej nie ma. Ten pogrubiony "policzek" późnej wieży widać np. tu: (Zdjęcie właśnie z tamtej strony, zamieszczone wyłącznie dla celów dyskusji) Na kadłub nie patrz, tylko na wieżę ze 105- ką. Tu wyraźnie widać dolną krawędź prawego "policzka" wieży, ciut nad pierścieniem antyrykoszetowym. Przemek Edytowane 15 godzin temu przez PrzemekW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lipstein Napisano 15 godzin temu Autor Share Napisano 15 godzin temu Widziałem tą fotografię kilkakrotnie, nie zwróciłem na to uwagi, bo mnie zaintrygował kadłub hybrydowy... A i zapomniałem podziękować za wcześniejsze dzisiejsze Twoje uwagi. Ten policzek dokleję z Miliputa albo kilku warstw grubszego hipsu i zeszlifuję. We wskazanym źródle nie wyczytałem nic o dodatkowych pogrubieniach wież już na etapie odlewania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lipstein Napisano 2 godziny temu Autor Share Napisano 2 godziny temu (edytowane) Edytowane 2 godziny temu przez Lipstein Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.