Skocz do zawartości

M4A3 Sherman 75mm late, M4 Sherman (Tamiya), M4 Sherman US Marines (Italeri) 1:35


Lipstein

Rekomendowane odpowiedzi

Poza tym zdjęciem nie mam innego materiału poglądowego. Obstawiam, że było to z bawełny lub konopi, grubo tkane i impregnowane, ale nie wiem czym i w jaki sposób, przed czy po uszyciu pokrowca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej staram się nie dawać "złotych rad" innym, ale faktycznie rozjaśnienia ledwo widoczne, czyli na koniec znikną. Twoim problemem jest fakt, że chcesz to zrobić zbyt szybko. Maluj warstwami, jedna po drugiej. Najpierw weź OD i rozcieńcz w proporcji np. 4:1 i potem to zwiększaj aż będziesz mieć bardzo jasny odcień. Ale dodawaj zawsze trochę żółtego, bo inaczej nasycenie kompletnie zniknie. Gdybyś na koniec stracił odcień, zawsze możesz to przefiltrować brązowym kolorem który zmieni kolor na właściwszy. Tak samo robię przy moim Dragon Wagon (póki co wnętrze). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przesiadłem się z Humbrola na Tamkę, jeszcze nie ogarniam właściwego rozcieńczenia tych farb rozpuszczalnikiem; Humbrola mieszałem z żółtym i białym, muszę i tu spróbować, zamiast rozjaśniać XF 57 Buff. Kupiłem też XF 60 Dark Yellow, ale chyba nie tedy droga.

Poza tym mam za długie przerwy w modelarstwie w ciągu roku i "gonię", kiedy mam czas, jak słusznie zauważyłeś.

 

W ostatnim modelu (M4A3 105) wstawiłem jarzmo pod kaliber 105, szparę zaszpachlowałem Miliputem, teraz sobie schnie.

I pytanko, bo może ktoś ma taką lufkę w skali: jak była długość lufy tego kalibru, licząc od wylotu do kryzy na osłonie?

IMG_8535.JPG

IMG_8536.JPG

Edytowane przez Lipstein
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, trzeci model będzie z wieżą bez policzka, bez płyt na bokach kadłuba, działo 105mm, z włazem ładowniczego.

Na ostatnim zdjęciu słabo to widać, ale dopancerzenia wieży z prawej strony nie ma.

Muszę dorobić drugi wentylator na stropie wieży 

 

Swoją drogą to wstawiłeś Bulik fajne to drugie zdjęcie: jest deflektor i poziome błotniki, jak do drugiej wersji zawieszenia HVSS, ale kadłub z płytami bocznymi i stara wieża z dwudzielnym włazem, chyba wersja low bustle i zdaje się duże włazy kierowcy i strzelca - hit mix.

M4A3 105.jpg

m4a3105_18.jpg

Edytowane przez Lipstein
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, bulik58 napisał:

Lipstein chyba zapomniałeś przyspawać tą boczną płytę do kadłuba , teraz to już chyba po ptokach?

 

 

2 godziny temu, Lipstein napisał:

Nie, trzeci model będzie z wieżą bez policzka, bez płyt na bokach kadłuba, działo 105mm, z włazem ładowniczego.

 

Hej, o ile zrozumiałem Bulika, nie chodziło o brak płyty w kolejnym modelu, a o brak spawu na tym, który ją ma? Faktycznie dość późno, ale może da się jeszcze uratować - kupę dobrej roboty włożone w modyfikacje, trochę szkoda zostawić taki podstawowy brak?

 

Sherman_M4A3-web2.jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kryspacz napisał:

Hej, o ile zrozumiałem Bulika, nie chodziło o brak płyty w kolejnym modelu, a o brak spawu na tym, który ją ma? 

Tak, to miałem na myśli

1 godzinę temu, Lipstein napisał:

Najwyraźniej się nie rozumiemy, model z działem 105 nie będzie miał tych płyt, będzie taka konfiguracja:

 

Dobrze to określiłeś ,  z jedną różnicą , zarówno kryspacz jak i ja nie napisaliśmy o jaką wersję chodzi. Wrzuciłeś fotkę kadłuba Shermana z dodatkową płytą i do tej fotki odnosi się moja uwaga, a z jakiego modelu ten kadłub pochodzi lub do jakiej wersji dopasujesz  to ty już musisz rozstrzygnąć niestety. Dodatkowo dołączyłem fotkę którą sam wrzuciłeś wcześniej.

Edytowane przez bulik58
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, wiem, mieszam, będę te 3 model jakoś czytelniej podpisywał.

Spawów na razie nie będę dorabiał/poprawiał, na razie testuję taką możliwość przy użyciu Miliputa zwilżanego wodą, nie robiłem tego wcześniej.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M4A3 105mm: wywaliłem płytę nad silnikiem, wstawiłem coś ze złomu od Academy, co pasuje do zdjęć zachowanych egzemplarzy

IMG_8537.JPG

IMG_8538.JPG

IMG_8540.JPG

IMG_8541.JPG

M4A3 pokrywa silnika.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Lipstein napisał:

M4A3 105mm: wywaliłem płytę nad silnikiem, wstawiłem coś ze złomu od Academy, co pasuje do zdjęć zachowanych egzemplarzy

IMG_8537.JPG

IMG_8538.JPG

IMG_8540.JPG

IMG_8541.JPG

M4A3 pokrywa silnika.jpg

Oprócz zmiany płyty nadsilnikowej musisz jeszcze zmienić kąt nachylenia tylnej płyty górnej części kadłuba.

M4A2 miał 10° lub 12°. M4A3 miał 22°.

A burty z tyłu,  odpowiednio do tego zmienionego kąta, przedłużyć.

Różnice widać.

Do tego inne tylne płyty wanny, inne wydechy i inne luki dostępowe w dnie, pod silnikami.

Łatwiej chyba przerobić na M4 105mm.

Takie były np. w II Korpusie we Włoszech. 

Przemek

Edytowane przez PrzemekW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.12.2024 o 08:03, Lipstein napisał:

Nie, trzeci model będzie z wieżą bez policzka...

M4A3 105.jpg

m4a3105_18.jpg

Jesteś pewien, że całkiem bez "policzka"?

Późne "małe" wieże, chyba wszystkie, miały " policzek" jako pogrubiony odlew skorupy wieży po prawej stronie.

Tam, gdzie wcześniejsze miewały ten "policzek" dospawany.

To widać, bo to pogrubienie wystawało nad kołnierz antyrykoszetowy na stropie kadłuba. I od dołu miało uskok, żeby nad tym kołnierzem się zmieścić.

Przemek

Edytowane przez PrzemekW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz Przemku fotkę na te pogrubione z prawej strony wieże?

 

Ad vocem: 

"Oprócz zmiany płyty nadsilnikowej musisz jeszcze zmienić kąt nachylenia tylnej płyty górnej części kadłuba - mam porównanie do modelu M4A3 z Tamki, nie zauważam tej różnicy w modelu Italeri

A burty z tyłu,  odpowiednio do tego zmienionego kąta, przedłużyć - nie odniosę się,

Do tego inne tylne płyty wanny, inne wydechy i inne luki dostępowe w dnie, pod silnikami - tylna płyta jest przedłużona, w kształcie litery T, jedne małe drzwi dostępowe, luków pod kadłubem nie będę robił ani przerabiał, bo nie będzie ich widać.

Łatwiej chyba przerobić na M4 105mm - no chyba nie, z uwagi na inną budowę, nachylenie i kształt płyty czołowej

Takie były np. w II Korpusie we Włoszech - składam tylko modele pojazdów US Army z Normandii i późniejszych walk, do stycznia 1945"

 

A swoją wiedze czerpię m. inn. stąd: http://the.shadock.free.fr/sherman_minutia/manufacturer/m4_105mm/m4_105mm.html

Edytowane przez Lipstein
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.12.2024 o 20:30, Lipstein napisał:

Poza tym zdjęciem nie mam innego materiału poglądowego. Obstawiam, że było to z bawełny lub konopi, grubo tkane i impregnowane, ale nie wiem czym i w jaki sposób, przed czy po uszyciu pokrowca.

Witam znalazłem coś takiego może pomoże - koloryzowane

2116494978_M4ShermanNormandy_01.jpg.6779380bca6c803a1576f49e15fc06af.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten drugi pojazd ma coś takiego na prawej stronie wieży, coś jakby ćwiartka koła...

Swoją drogą bardzo fajne zdjęcie tych osłon na lufy i KM, i na M1A1 i na M4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Lipstein napisał:

No i lepszego źródła wiedzy o Shermanach raczej nie ma.

Ten pogrubiony "policzek" późnej wieży widać np. tu:

(Zdjęcie właśnie z tamtej strony, zamieszczone wyłącznie dla celów dyskusji)

m4_105mm4.jpg

Na kadłub nie patrz, tylko na wieżę ze 105- ką.

Tu wyraźnie widać dolną krawędź prawego "policzka" wieży, ciut nad pierścieniem antyrykoszetowym.

Przemek

Edytowane przez PrzemekW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem tą fotografię kilkakrotnie, nie zwróciłem na to uwagi, bo mnie zaintrygował kadłub hybrydowy...

A i zapomniałem podziękować za wcześniejsze dzisiejsze Twoje uwagi. Ten policzek dokleję z Miliputa albo kilku warstw grubszego hipsu i zeszlifuję. 

We wskazanym źródle nie wyczytałem nic o dodatkowych pogrubieniach wież już na etapie odlewania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.