Skocz do zawartości

Sd.Kfz. 234/4 "Pakwagen", Niemcy 1945 (Roden 1/72)


jerzype

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

drugą "reanimacją" jaką wrzucam dziś do wątku warsztatowego jest zaczęty kilka lat temu Sdkfz 234/4 "Pakwagen" w skali 1/72 od Rodena. Warsztat zarzuciłem w 2022 roku i postanowiłem go w ramach "wiosennych porządków" wreszcie ukończyć. Ten to naprawdę trudny zawodnik, dużo rzeczy jest na bardzo niskim poziomie, a model jest bardzo wymagający jeśli chce się go zrobić na poziomie. Myslę że z racji uroczej sylwetki da sporą satysfakcję w efekcie finalnym. Z przeróbek i skratch'u......to szkoda gadać ile tego było, przedział bojowy zrobiony od podstaw, imitacja silnika też. Silnik CMK jest dawno niedostępny a i zresztą wg mnie nie byłby wart ceny (jak wiele innych produktów tej marki), więc zrobiłem go sam. Jako że będzie otwarta tylna klapa oraz górna lewa to stosownie do tego przyłożyłem się do detali, poprawiłem też żaluzje. Pak 40 zaadaptowany z Dragona z zestawu 251/22, w zasadzie głównie świetnie zrobione działo bo jego rama jest nieco inna. Działo zestawowe jest fatalnej jakości i od razu je sobie darowałem. Kupiłem lufę toczoną, ale zrezygnowałem wobec jakości tej z dragona.

 

Koncepcja

Jakaś winietka Niemcy 1945, fotek jest niewiele. Z dodatków to będą świetne druki EMP3D: łuski 75mm,pojemniki na pestki do mg42, pazerfaust no i oczywiście kanistry, które jak i resztę  detali zamocuje scratchowo, blach nie ma do tego modelu, co najwyżej Parta do Stummela, które zresztą posiadam i w przyszłości planuję też 234/3 zrobić. Wnętrze pomaluję na kość słoniową bo czerwone w minii jest zwyczajnie brzydkie, a obie opcje są możliwe. Malowanie na zewnątrz raczej nie zostawia wyboru:)

 

Do zrobienia zostały w sumie zewnętrzne bambetle (tylko i aż bo jest ich naprawdę sporo) więc najpierw malowanie wnętrza i zamknięcie bryły i potem reszta. Planuję "po drodzę" otworzyć wizjer przedni, bocznych nie planuje bo wg mnie zaburzy to ładną geometrię pojazdu z boku.

f89551917e700f68297cfe44e054150f.jpg

1746454402129(1).jpg

1746454532797.jpg

1746454532814(1).jpg

1746454532805.jpg

1746454532801(1).jpg

  • Like 8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.05.2025 o 17:09, patrykd napisał:

Jak juz dodales silnik to moze kabelki do cewek tez dodaj

 

To był silnik o zapłonie samoczynnym.

Jeśli "kabelki" to przewody paliwowe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
6 minut temu, enten napisał:

 

To był silnik o zapłonie samoczynnym.

Jeśli "kabelki" to przewody paliwowe. 

Ok. Dzieki za sprostowanie. Tak czy siak Tatra silnik do tych kopulek ma doprowadzone przewody. 

Edytowane przez patrykd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Jeśli pod pojęciem "kopułki" rozumiesz te większe elementy na głowicy (w dwóch rzędach ), to nie, to są osłony dźwigienek zaworowych. Przewody paliwowe powinny iść od pomp paliwowych wtryskowych usytuowanych pomiędzy cylindrami, do wtryskiwaczy znajdujących się pomiędzy tymi kopułkami.

Edytowane przez Soris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do takiej roboty to trzeba mieć mocną psyche żeby nie zwariować

Pierwszy raz widzę model rodena i nie wiem czy to dlatego że są rzadkie czy takie złe że nikt ich nie kupuje xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.05.2025 o 17:09, patrykd napisał:

Jak juz dodales silnik to moze kabelki do cewek tez dodaj

Słuszna uwaga, myślałem o tym, dojdą przewody, z jednej strony gdzie otworzę klapę. Jak je wkleję to wrzucę w lepszej jakości fotkę przed malowaniem

 

16 godzin temu, Perkis napisał:

Do takiej roboty to trzeba mieć mocną psyche żeby nie zwariować

Pierwszy raz widzę model rodena i nie wiem czy to dlatego że są rzadkie czy takie złe że nikt ich nie kupuje xD

Rodeny nie rozpieszczają, ale oferują bardzo ciekawe pojazdy samochodów i autobusów w 1/72 a w przypadku 234/4 nie ma zbytnio wyboru w zasadzie tylko Italeri  lub przerabianie slabo dostępnego 234/3 Hasegawy.

 

 

18 godzin temu, Soris napisał:

Jeśli pod pojęciem "kopułki" rozumiesz te większe elementy na głowicy (w dwóch rzędach ), to nie, to są osłony dźwigienek zaworowych. Przewody paliwowe powinny iść od pomp paliwowych wtryskowych usytuowanych pomiędzy cylindrami, do wtryskiwaczy znajdujących się pomiędzy tymi kopułkami.

i jeszcze były przewody między nimi, to będzie trudniejsza część:) Ogólnie trudny silnik w 72 do zrobienia, może ktoś zrobi druk 3d kiedyś...

 

W dniu 5.05.2025 o 18:33, Andrzej_LK napisał:

Kawał super roboty, będę zaglądał.

Dziękuję Andrzej:)

Tatra_103_(38070177091).jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, jerzype napisał:

i jeszcze były przewody między nimi, to będzie trudniejsza część:) Ogólnie trudny silnik w 72 do zrobienia, może ktoś zrobi druk 3d kiedyś...

To też instalacja paliwowa, to są przewody odprowadzające nadmiar paliwa, co nie zmienia faktu, że ta wiedza, nie będzie miała raczej wpływu na czekające Cię zadanie...😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Bartosz Ciesielski napisał:

Szacun tym bardziej że to 1:72

No....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

Mała aktualizacja, silnik przeszedł jednak sporo poprawek a zasobnik na amunicję na prawej burcie musiałem nieco przesunąć i  podciąć od góry żeby się zmieścił...model po podkładzie i kolorze bazowym, malunki są w trakcie ale myślę, że teraz już z górki pójdzie. Szybko kończę wnętrze, zamykam i biorę się za resztę. Wbrew pozorom malowanie budy będzie dla mnie chyba najłatwiejszą częścią (z reguły jest odwrotnie) bo opanowałem już kamuflaż do tych pojazdów z racji ukończonego już 234/1 (latki będą z ręki pędzelkiem akrylami).

pozdrawiam!

 

1755613855721.jpg

1755613855717.jpg

1755613855705.jpg

1755613855710.jpg

1755613855727.jpg

1755613855732.jpg

  • Like 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej!

Widziałem ten silnik w muzeum w Koprzywnicy; robi wrażenie, bo duży.

Opis głosi, że montowali go też w Pz IV, jeśli mnie pamięć nie myli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Lipstein napisał:

Lepiej!

Widziałem ten silnik w muzeum w Koprzywnicy; robi wrażenie, bo duży.

Opis głosi, że montowali go też w Pz IV, jeśli mnie pamięć nie myli.

Jesteś pewien?

Pzkw IV

Maybach HL 120 TRM
300 PS (221  kW ) Benzynowy

niezdefiniowany

Sd.kfz 234 

Tatra 103 dwunastocylindrowy silnik Diesla w ukladzie V

Sd.Kfz.234 Moteur Tatra 103 Falaise :Maquetland.com:: Le monde de la maquetteFull view

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Lipstein napisał:

Pomyliłem pojazdy, silnik widziałem.

Każdy może się pomylić , to drugie nie śmiem zaprzeczyć. 

 

Edytowane przez bulik58
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualizacja. Niestety wash nieco wgryzl się w lakier ale trudno. Silnik nie ma jednego przewodu ale Itak nie będzie widać prawej części bo otwarty będzie tył i lewą klapa. Paski klinowe dały mi w kość. Zostało wkleić tylny fotel i kierownicę parę czarnych plam oleju i odrapek i można zamykać. Ta jedna żółta fotka z doświetleniem ale taka sobie.

Dajcie znać co poprawić. Pozdrawiam 

IMG_20250822_123046.jpg

IMG_20250822_122749.jpg

IMG_20250822_122526.jpg

IMG_20250822_122335.jpg

IMG_20250822_122256.jpg

IMG_20250822_122019.jpg

IMG_20250822_121315.jpg

IMG_20250822_120921.jpg

IMG-20250822-WA0031.jpeg

IMG-20250822-WA0029.jpeg

IMG-20250822-WA0027.jpeg

IMG-20250822-WA0025.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, jerzype napisał:

Niestety wash nieco wgryzl się w lakier ale trudno.

Nadmiar washa można usunąć white spiritem (benzyną lakową). Tylko delikatnie bo jak za mocno to farbę Ci też usunie w zależności od grubości warstwy lakieru.

 

5 godzin temu, jerzype napisał:

Dajcie znać co poprawić.

Ja bym poprawił kierownicę. Jest stanowczo za gruba. Pytanie czy ją w ogóle będzie widać.

Te rurki paliwowe na silniku też jak dla mnie za grube a te rurki będzie chyba widać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Endrju napisał:

Nadmiar washa można usunąć white spiritem (benzyną lakową). Tylko delikatnie bo jak za mocno to farbę Ci też usunie w zależności od grubości warstwy lakieru.

 

Ja bym poprawił kierownicę. Jest stanowczo za gruba. Pytanie czy ją w ogóle będzie widać.

Te rurki paliwowe na silniku też jak dla mnie za grube a te rurki będzie chyba widać. 

Dziękuję za odpowiedź. Kierownica będzie niemal niewidoczna, jest tylko dlatego żele z ostrego kąta będzie coś tam widać przy otwartym włazie z przodu.

Przewody z tyłu będą niestety na podobnej jak kierownica zasadzie widoczne, z ostrego kąta i dlatego są. Kolektory wydechowe wchodzące w ściany boczne też. To jeden z najtrudniejszych modeli w 72 jakie robiłem.

 

 

Wnętrze dostało już lakier i zostało zamknięte.  Jutro kolejna aktualizacja.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle fajnej pracy i wszystko polegnie przy beznadziejnym zawieszeniu .Fakt że  zdetalowane ale składa się intuicyjnie . No chyba że ja miałem jakieś wadliwe ramki. Ukazała się  bardzo ciekawa Puma z Chin szkoda że na niej  nie zrobiłeś tego modelu. Trzymam kciuki przy zawieszeniu pozdrawiam OLO. 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.