jerzype Napisano 5 Maja Share Napisano 5 Maja Cześć, drugą "reanimacją" jaką wrzucam dziś do wątku warsztatowego jest zaczęty kilka lat temu Sdkfz 234/4 "Pakwagen" w skali 1/72 od Rodena. Warsztat zarzuciłem w 2022 roku i postanowiłem go w ramach "wiosennych porządków" wreszcie ukończyć. Ten to naprawdę trudny zawodnik, dużo rzeczy jest na bardzo niskim poziomie, a model jest bardzo wymagający jeśli chce się go zrobić na poziomie. Myslę że z racji uroczej sylwetki da sporą satysfakcję w efekcie finalnym. Z przeróbek i skratch'u......to szkoda gadać ile tego było, przedział bojowy zrobiony od podstaw, imitacja silnika też. Silnik CMK jest dawno niedostępny a i zresztą wg mnie nie byłby wart ceny (jak wiele innych produktów tej marki), więc zrobiłem go sam. Jako że będzie otwarta tylna klapa oraz górna lewa to stosownie do tego przyłożyłem się do detali, poprawiłem też żaluzje. Pak 40 zaadaptowany z Dragona z zestawu 251/22, w zasadzie głównie świetnie zrobione działo bo jego rama jest nieco inna. Działo zestawowe jest fatalnej jakości i od razu je sobie darowałem. Kupiłem lufę toczoną, ale zrezygnowałem wobec jakości tej z dragona. Koncepcja Jakaś winietka Niemcy 1945, fotek jest niewiele. Z dodatków to będą świetne druki EMP3D: łuski 75mm,pojemniki na pestki do mg42, pazerfaust no i oczywiście kanistry, które jak i resztę detali zamocuje scratchowo, blach nie ma do tego modelu, co najwyżej Parta do Stummela, które zresztą posiadam i w przyszłości planuję też 234/3 zrobić. Wnętrze pomaluję na kość słoniową bo czerwone w minii jest zwyczajnie brzydkie, a obie opcje są możliwe. Malowanie na zewnątrz raczej nie zostawia wyboru:) Do zrobienia zostały w sumie zewnętrzne bambetle (tylko i aż bo jest ich naprawdę sporo) więc najpierw malowanie wnętrza i zamknięcie bryły i potem reszta. Planuję "po drodzę" otworzyć wizjer przedni, bocznych nie planuje bo wg mnie zaburzy to ładną geometrię pojazdu z boku. 8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patrykd Napisano 5 Maja Share Napisano 5 Maja Jak juz dodales silnik to moze kabelki do cewek tez dodaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej_LK Napisano 5 Maja Share Napisano 5 Maja Kawał super roboty, będę zaglądał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enten Napisano 6 Maja Share Napisano 6 Maja W dniu 5.05.2025 o 17:09, patrykd napisał: Jak juz dodales silnik to moze kabelki do cewek tez dodaj To był silnik o zapłonie samoczynnym. Jeśli "kabelki" to przewody paliwowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patrykd Napisano 6 Maja Share Napisano 6 Maja (edytowane) 6 minut temu, enten napisał: To był silnik o zapłonie samoczynnym. Jeśli "kabelki" to przewody paliwowe. Ok. Dzieki za sprostowanie. Tak czy siak Tatra silnik do tych kopulek ma doprowadzone przewody. Edytowane 6 Maja przez patrykd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Soris Napisano 6 Maja Share Napisano 6 Maja (edytowane) Jeśli pod pojęciem "kopułki" rozumiesz te większe elementy na głowicy (w dwóch rzędach ), to nie, to są osłony dźwigienek zaworowych. Przewody paliwowe powinny iść od pomp paliwowych wtryskowych usytuowanych pomiędzy cylindrami, do wtryskiwaczy znajdujących się pomiędzy tymi kopułkami. Edytowane 6 Maja przez Soris Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Perkis Napisano 6 Maja Share Napisano 6 Maja Do takiej roboty to trzeba mieć mocną psyche żeby nie zwariować Pierwszy raz widzę model rodena i nie wiem czy to dlatego że są rzadkie czy takie złe że nikt ich nie kupuje xD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jerzype Napisano 7 Maja Autor Share Napisano 7 Maja W dniu 5.05.2025 o 17:09, patrykd napisał: Jak juz dodales silnik to moze kabelki do cewek tez dodaj Słuszna uwaga, myślałem o tym, dojdą przewody, z jednej strony gdzie otworzę klapę. Jak je wkleję to wrzucę w lepszej jakości fotkę przed malowaniem 16 godzin temu, Perkis napisał: Do takiej roboty to trzeba mieć mocną psyche żeby nie zwariować Pierwszy raz widzę model rodena i nie wiem czy to dlatego że są rzadkie czy takie złe że nikt ich nie kupuje xD Rodeny nie rozpieszczają, ale oferują bardzo ciekawe pojazdy samochodów i autobusów w 1/72 a w przypadku 234/4 nie ma zbytnio wyboru w zasadzie tylko Italeri lub przerabianie slabo dostępnego 234/3 Hasegawy. 18 godzin temu, Soris napisał: Jeśli pod pojęciem "kopułki" rozumiesz te większe elementy na głowicy (w dwóch rzędach ), to nie, to są osłony dźwigienek zaworowych. Przewody paliwowe powinny iść od pomp paliwowych wtryskowych usytuowanych pomiędzy cylindrami, do wtryskiwaczy znajdujących się pomiędzy tymi kopułkami. i jeszcze były przewody między nimi, to będzie trudniejsza część:) Ogólnie trudny silnik w 72 do zrobienia, może ktoś zrobi druk 3d kiedyś... W dniu 5.05.2025 o 18:33, Andrzej_LK napisał: Kawał super roboty, będę zaglądał. Dziękuję Andrzej:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Soris Napisano 7 Maja Share Napisano 7 Maja 4 godziny temu, jerzype napisał: i jeszcze były przewody między nimi, to będzie trudniejsza część:) Ogólnie trudny silnik w 72 do zrobienia, może ktoś zrobi druk 3d kiedyś... To też instalacja paliwowa, to są przewody odprowadzające nadmiar paliwa, co nie zmienia faktu, że ta wiedza, nie będzie miała raczej wpływu na czekające Cię zadanie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartosz Ciesielski Napisano 7 Maja Share Napisano 7 Maja Szacun tym bardziej że to 1:72 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Endrju Napisano 7 Maja Share Napisano 7 Maja Podglądamy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lipstein Napisano 8 Maja Share Napisano 8 Maja 18 godzin temu, Bartosz Ciesielski napisał: Szacun tym bardziej że to 1:72 No.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jerzype Napisano 19 Sierpnia Autor Share Napisano 19 Sierpnia Mała aktualizacja, silnik przeszedł jednak sporo poprawek a zasobnik na amunicję na prawej burcie musiałem nieco przesunąć i podciąć od góry żeby się zmieścił...model po podkładzie i kolorze bazowym, malunki są w trakcie ale myślę, że teraz już z górki pójdzie. Szybko kończę wnętrze, zamykam i biorę się za resztę. Wbrew pozorom malowanie budy będzie dla mnie chyba najłatwiejszą częścią (z reguły jest odwrotnie) bo opanowałem już kamuflaż do tych pojazdów z racji ukończonego już 234/1 (latki będą z ręki pędzelkiem akrylami). pozdrawiam! 6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dzejo Napisano 19 Sierpnia Share Napisano 19 Sierpnia WoW.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lipstein Napisano 19 Sierpnia Share Napisano 19 Sierpnia Lepiej! Widziałem ten silnik w muzeum w Koprzywnicy; robi wrażenie, bo duży. Opis głosi, że montowali go też w Pz IV, jeśli mnie pamięć nie myli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bulik58 Napisano 19 Sierpnia Share Napisano 19 Sierpnia 25 minut temu, Lipstein napisał: Lepiej! Widziałem ten silnik w muzeum w Koprzywnicy; robi wrażenie, bo duży. Opis głosi, że montowali go też w Pz IV, jeśli mnie pamięć nie myli. Jesteś pewien? Pzkw IV Maybach HL 120 TRM 300 PS (221 kW ) Benzynowy Sd.kfz 234 Tatra 103 dwunastocylindrowy silnik Diesla w ukladzie V Sd.Kfz.234 Moteur Tatra 103 Falaise :Maquetland.com:: Le monde de la maquette Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lipstein Napisano 19 Sierpnia Share Napisano 19 Sierpnia Pomyliłem pojazdy, silnik widziałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bulik58 Napisano 19 Sierpnia Share Napisano 19 Sierpnia (edytowane) 6 minut temu, Lipstein napisał: Pomyliłem pojazdy, silnik widziałem. Każdy może się pomylić , to drugie nie śmiem zaprzeczyć. Edytowane 19 Sierpnia przez bulik58 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jerzype Napisano Piątek o 10:43 Autor Share Napisano Piątek o 10:43 Aktualizacja. Niestety wash nieco wgryzl się w lakier ale trudno. Silnik nie ma jednego przewodu ale Itak nie będzie widać prawej części bo otwarty będzie tył i lewą klapa. Paski klinowe dały mi w kość. Zostało wkleić tylny fotel i kierownicę parę czarnych plam oleju i odrapek i można zamykać. Ta jedna żółta fotka z doświetleniem ale taka sobie. Dajcie znać co poprawić. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Endrju Napisano Piątek o 16:40 Share Napisano Piątek o 16:40 5 godzin temu, jerzype napisał: Niestety wash nieco wgryzl się w lakier ale trudno. Nadmiar washa można usunąć white spiritem (benzyną lakową). Tylko delikatnie bo jak za mocno to farbę Ci też usunie w zależności od grubości warstwy lakieru. 5 godzin temu, jerzype napisał: Dajcie znać co poprawić. Ja bym poprawił kierownicę. Jest stanowczo za gruba. Pytanie czy ją w ogóle będzie widać. Te rurki paliwowe na silniku też jak dla mnie za grube a te rurki będzie chyba widać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jerzype Napisano Sobota o 16:05 Autor Share Napisano Sobota o 16:05 23 godziny temu, Endrju napisał: Nadmiar washa można usunąć white spiritem (benzyną lakową). Tylko delikatnie bo jak za mocno to farbę Ci też usunie w zależności od grubości warstwy lakieru. Ja bym poprawił kierownicę. Jest stanowczo za gruba. Pytanie czy ją w ogóle będzie widać. Te rurki paliwowe na silniku też jak dla mnie za grube a te rurki będzie chyba widać. Dziękuję za odpowiedź. Kierownica będzie niemal niewidoczna, jest tylko dlatego żele z ostrego kąta będzie coś tam widać przy otwartym włazie z przodu. Przewody z tyłu będą niestety na podobnej jak kierownica zasadzie widoczne, z ostrego kąta i dlatego są. Kolektory wydechowe wchodzące w ściany boczne też. To jeden z najtrudniejszych modeli w 72 jakie robiłem. Wnętrze dostało już lakier i zostało zamknięte. Jutro kolejna aktualizacja. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OLO Napisano Niedziela o 06:29 Share Napisano Niedziela o 06:29 Tyle fajnej pracy i wszystko polegnie przy beznadziejnym zawieszeniu .Fakt że zdetalowane ale składa się intuicyjnie . No chyba że ja miałem jakieś wadliwe ramki. Ukazała się bardzo ciekawa Puma z Chin szkoda że na niej nie zrobiłeś tego modelu. Trzymam kciuki przy zawieszeniu pozdrawiam OLO. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.