Mariusz 72 Napisano 21 Lutego 2009 Share Napisano 21 Lutego 2009 Model panzer I ausf. B firmy DRAGON, skala 1/35 Wersja wczesna pojazdu. Waloryzowany blaszkami ABER – zestaw podstawowy oraz gąsienicami FRIULE. Model bez wnętrza. Witam. W ramach kończenia starych modeli wymieniłem Zvezdę na smoka. (nigdy więcej pojazdów gwiezdnych...) Model jest dość leciwy jednak patrząc na aukcje trzyma cenę. Wanna jest ładnie wykonana. Gorzej z wieżyczką. Główny spaw jest brzydki... Do tego włazy są w całości zespolone z bryłą, a niektóre śruby ustawione pod dziwnym kątem. Najgorzej wypadają błotniki oraz koła napinające. Praktycznie do wymiany. Zostały one poprawione w kolejnych modelach na podwoziu Pz. IB Dragona. Faza wstępnego przygotowania modelu: Prace zacząłem od pocienienia błotników i oklejenia paskami blaszki. Wykonałem ruszty i osadziłem w otworach. Poprawiłem i dodałem brakujące spawy na wannie oraz otwory, i śruby. Proszę o pomoc w kwestii jak powinny wyglądać elementy w rejonie koła napędowego (zaznaczyłem na fotografiach kolorem niebieskim). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kacperek315 Napisano 21 Lutego 2009 Share Napisano 21 Lutego 2009 No jak na razie idzie Ci Super. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JŚ Napisano 21 Lutego 2009 Share Napisano 21 Lutego 2009 Podziwiam samozaparcie, bardzo ładnie i czysto. Mariuszu, mam pytanie dość ogólne właśnie o tego Panzer I Ausf. B, jak mniej więcej ze składaniem samego dragonowskiego modelu - spasowanie elementów, ale bez kwestii merytorycznej - te mnie nie obchodzą, siłą rzeczy będę musiał go wykonać i nie wiem ile czasu muszę na niego stracić (budowa czysto pudełkowa). Wole się zapytać, bo ostatnio przejechałem się na dragonowskim StuGu C, którego planowałem wykonać w tydzień, a ledwo w dwa się uwinąłem ze względu na kiepawe spasowanie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 21 Lutego 2009 Share Napisano 21 Lutego 2009 W kwestii "niebieskich śrub" znalazłem takie zdjęcie: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mariusz 72 Napisano 21 Lutego 2009 Autor Share Napisano 21 Lutego 2009 Bardzo dziękuję. To wiele wyjaśnia. Tylko, że na focie jest chyba Pz. IA (wnioskuję po kształcie "trąbitka"). Mam jedna fotografię Pz. IB gdzie "prawie" widać też te śrubki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 21 Lutego 2009 Share Napisano 21 Lutego 2009 Tym razem Pz IB. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drakon Napisano 21 Lutego 2009 Share Napisano 21 Lutego 2009 Witam. Widzę,że wskoczyłeś na nasze forum."Jedynki" się rozmnożyły.Te kilka fotek powinno rozwiać twoje wątpliwości co do śrub. Jest to wprawdzie "jedynka"A,ale z przodu zawieszenie było takie same.Wszystkie zdjęcia ze strony TODMAN`S TANK PICTURES.Błotnik w tym miejscu wyglądał trochę inaczej,nie miał żadnej wypustki,ale nie mam żadnych zdjęć tego fragmentu.Szkoda,że nie pokusiłeś się o błotniki ABERA,miałbyś problem z głowy. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mariusz 72 Napisano 21 Lutego 2009 Autor Share Napisano 21 Lutego 2009 Jeszcze raz thx. Panowie pracujecie na dobre imię tego forum. Błotniki są mocno kopnięte i niestety nie uda mi się ich w pełni poprawnie zrobić. Rzeczywiście błotniki Aber byłyby najlepszym rozwiazaniem ale ile można inwestować w model? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazio Napisano 22 Lutego 2009 Share Napisano 22 Lutego 2009 Zvezda + 2 komplety blach + ogniwka MB = 1 model DML'a bez dodatków . Mariusz - jak zwykle pięknie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbyszek Napisano 22 Lutego 2009 Share Napisano 22 Lutego 2009 Żeby mój szedł tak ładnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gościu Napisano 22 Lutego 2009 Share Napisano 22 Lutego 2009 krzycząc zza tłumu gapiów, skacząc coby ponad głowy wyjść...śrubki, śrubkami, ale jakie obicia fajne uszanowanko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mariusz 72 Napisano 27 Sierpnia 2009 Autor Share Napisano 27 Sierpnia 2009 Witam po „małej” przerwie (relacja tylko dla wytrwałych). Ponieważ model zawiera kilka istotnych błędów w odwzorowaniu podwozia postanowiłem coś z tym zrobić. Wykorzystałem lepszej jakości detale tej samej firmy z nowszych modeli na podwoziu Pz. I B. Wymieniłem koła napinające i podtrzymujące oraz zawieszenie pierwszego koła jezdnego. Oto przedsmak: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MrBat Napisano 27 Sierpnia 2009 Share Napisano 27 Sierpnia 2009 (edytowane) Witam, relacja cud, miód i orzeszki Mam pytanie odnośnie sprężyn amortyzatorów - jak je zrobiłeś? Chodzi mi bardzo równe odstępy między kolejnymi "żeberkami". Edytowane 27 Sierpnia 2009 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazio Napisano 27 Sierpnia 2009 Share Napisano 27 Sierpnia 2009 Mario, jesteś wielki... jakbyś jeszcze poprawił to cięgno połączone z wachaczem to w ogóle by było och i ach (trzeba wywalić środkową część i wstawić drut)... Śliczne sprężynki amortyzatorów, mi nie wychodzi tak równy "skok" zwojów . P.S. Końcówki wachaczy mają zły kształt, ale mniejsza o to, i tak nie będzie widać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 27 Sierpnia 2009 Share Napisano 27 Sierpnia 2009 Mario wpędzasz mnie w kompleksy, serio przyjadę do Ciebie jakoś we wrześniu podglądnąć warsztat. Powodzenia ! Tą trójczynę już skończyłeś na ulicy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafał Kobiela Napisano 27 Sierpnia 2009 Share Napisano 27 Sierpnia 2009 Relacja naprawdę super. Mało jest takich szczegółowych. Będę obserwował z zaciekawieniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mariusz 72 Napisano 27 Sierpnia 2009 Autor Share Napisano 27 Sierpnia 2009 Mam pytanie odnośnie sprężyn amortyzatorów - jak je zrobiłeś? ... No cuż... za 5 chyba podejściem. I tak nie są równe. Zrobiłem sobie tzw. "kopyto" czyli szablon z kawałka ramki. Śrdnica nieco większa niż trzpienia. Potem nawijałem. Drut jest miękki mozna robic krekty aż do samego końca ale twardy drut lepiej się zachowuje bo jak dobrze nawiniesz to już potem nie popsujesz. Jendrass narazie nie maluję bo jest za gorące lato :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mariusz 72 Napisano 3 Września 2009 Autor Share Napisano 3 Września 2009 (edytowane) Cześć Kompletnie mi chyba odbiło bo postanowiłem zrobić wnętrze w tym modelu. W zasadzie nie jest to takie trudne tym bardziej, że nie będzie to szczyt dokładności. Główna trudność polega na tym, że kadłub mam już zamknięty i jego rozbiórka nie jest możliwa. Pozostaje wykonać wnętrze poprzez otwory wieży i włazów ....a to już jest wyzwanie! Sytuację pogarsza konstrukcja modelu. Dragon stosuje gruby stelaż, który okleja się płytami. To poważny kłopot. Tak więc nawet jeśli zdołam wszystko poukładać góra wnętrza będzie o ~4 mm węższa. Nie da się ułożyć wizjerów – trzeba będzie je ścinać. PROŚBA: poszukuję fotki lub rysunku płyty oddzielenia silnika od przedziału bojowego Pz. IB. Zaznaczam, że nie chodzi o płytę z Pz. IA czy panzerjagera. Dodam, że pocieniłem "fałszywą" burtę na ile się udało (czyli o ponad 50%). Tyle pisaniny... Na ten moment tyle przykleiłem: Edytowane 4 Września 2009 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szlachcik1 Napisano 3 Września 2009 Share Napisano 3 Września 2009 CześćKompletnie mi chyba odbiło bo postanowiłem zrobić wnętrze w tym modelu. Główna trudność polega na tym, że kadłub mam już zamknięty i jego rozbiórka nie jest możliwa. Dobry jesteś , trzymam kciuki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazio Napisano 4 Września 2009 Share Napisano 4 Września 2009 Mario - tylko jeszcze dorób wieko do tej skrzynki między "żebrami" pod bocznym włazem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mariusz 72 Napisano 4 Września 2009 Autor Share Napisano 4 Września 2009 Kazio robię wg tej spalonej jedynki. Tam nie ma żadnych pokrywek. ...faktycznie widać zawias. Masz jakąś fotkę jak to wyglądało? Tak samo jak w panzerjagerze? Patrzę jeszcze raz na foty i widzę, że przedobrzyłem. Po drugiej stronie nie ma tej blachy... No nic prawie jej nie widać :-) Może wyrwę - jeśli zdołam... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazio Napisano 4 Września 2009 Share Napisano 4 Września 2009 Blachy nad błotnikami są po obu stronach, tak miała każda "wieżowa" jedynka i Panzerjagery I (również te trójkątne "żebra" były przyspawane symetrycznie po obu stronach. Co do pokrywy skrzynki - nie sugeruj się tym, co proponuje Zvezda (w Panzerjagerze). Obejrzałem wypraski, jest zupełnie inna, montowana po prawej, a nie lewej stronie. Niestety nie mam fotki egzemplarza muzealnego z tą pokrywą (zresztą chyba w żadnym jej nie ma), za to zrobiłem zdjęcie elementu, który proponuje zamontować w tym miejscu Tristar (sorry za jakość, bateria zdechła w złym momencie). Jak dla mnie wygląda prosto i wiarygodnie . Widać małą wnękę z uchwytem, identico jak te w podłodze. W każdym razie taki uchwyt zrobię na pokrywie w swoim Umsetz'u. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mariusz 72 Napisano 4 Września 2009 Autor Share Napisano 4 Września 2009 Thx Kazio :-) Niestety prawie nic na Twojej focie nie widać... Zrobię bez klapy. Wkleję tylko pozostałości po zawiasach. Zbędną blachę po przeciwnej stronie wyrwałem. Prosta sprawa... gorzej z zebraniem CA (którego naogół nie załuję :-) ) Teraz sprawa głównego wizjera kierowcy. W tej spalonej jedynce jest jakiś inny niż proponuje Aber. Wiesz coś na ten temat? Nie bedę marnował blaszek Abera (przydadzą się do flakpanzera). Dorobię coś... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazio Napisano 4 Września 2009 Share Napisano 4 Września 2009 Wizjer... może Aber skopał ten detal? W muzealnych jedynkach (A i B) one są takie same... a co do tej "wyrwanej" blachy - którą masz na myśli? P.S. Ta pokrywa skrzynki to prościzna. Wystaeczy zwykły prostokąt za dekiel i taki sam uchwyt, jakie są na panelach ryflowanych w podłodze . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mariusz 72 Napisano 4 Września 2009 Autor Share Napisano 4 Września 2009 Przeczytaj uważnie. Wkleiłem jakby drugą skrzynię symetrycznie ale już jej nie ma tam. Kapuję o co chodzi z uchwytem. Jednak zostwię bez klapy. Jakoś tak mi się bardziej podoba. Właśnie męczę firmowe wizjery Dragona (od wewnatrz) z zestawu Befelhswagen. Badziewo... wierność z oryginałem bardzo umowna. Nie dość, że przejrzysty plastik to jeszcze 5x za gruby. Wizejr o którym pisałem wyżej masz też pokazany w instrukcji Panzerjagera. Chodzi o taką dodatkową skrzynkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.