ZIO BY NAITT Posted April 14, 2009 Share Posted April 14, 2009 Witam Za chwilę usłyszę głosy że to już było , albo że się powtarzam ale co mi tam ... Model to znowu znany i lubiany Roden : Tym razem postanowiłem podejść do sprawy nieco bardziej ambitnie i wykonać model w konfiguracji typowo Polskiej , czyli z silnikiem Hispano Suiza , co wiąże się z całkowitą wymianą przedniej części samolotu . Na rynku nie ma niestety odpowiedniego zestawu do konwersji (był kiedyś żywiczny zestaw Ludemann Modellbau , ale to było dawno temu) , więc czeka mnie odpowiednia porcja dodatkowej roboty . Model mam zamiar popełnić go w takim oto malowaniu z WSP Grudziądz : Ciekawostką tego malowania są niedbale zamalowane kadłubowe szachownice . W modelu mam zamiar użyć wybranych detali z blaszki PART , szachownic z TECHMODu oraz oznakowań konkretnej maszyny z INTECHu . Ponieważ budowę rozpocząłem już jakiś czas temu , stan faktyczny jest taki a nie inny , to znaczy było tak : A jest tak : PZDR Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sianko Posted April 14, 2009 Share Posted April 14, 2009 Witam! Możliwe, że już było, ale Brisfitów nigdy za wiele. Fajnie sfatygowałeś płaty. Też muszę kiedyś go popełnić... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Constructor Posted April 14, 2009 Share Posted April 14, 2009 ZIO BY NAITT ja tam lubię patrzeć na te latadła To są klasyki, mają urok, klasę i to coś czego brakuje obecnym latadłom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZIO BY NAITT Posted July 5, 2009 Author Share Posted July 5, 2009 Tytułem wstępu do zagadnienia Hispano-Suizy wykonałem żaluzję chłodnicy . Oczywiście jest to tylko półfabrykat . W międzyczasie sam płatowiec też się nieco zmienił : PZDR Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RH Posted July 6, 2009 Share Posted July 6, 2009 Tylko w calym tym projekcie jest jedna wielka plama ,a mianowicie silnik Na zdjęciu ktore przedstawileś Brisol posiada silnik Sunbeam Arab (niewiem czy dobrze napisalem.Natomiast z takim silnikiem jak na okladce w polskim lotnictwie nie bylo.Polecam książkę o Bristolach w lotnictwie polskim Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZIO BY NAITT Posted July 6, 2009 Author Share Posted July 6, 2009 W Lotnictwie Polskim nie było ANI JEDNEGO Bristola F.2B z silnikiem Sunbeam Arab . Owszem , rząd JKM chciał nam przekazać 10 sztuk takowych , ale znając parametry Bristoli z tym silnikiem odmówiliśmy . W zamian za nie otrzymaliśmy 10 sztuk samolotów DeHavilland DH.9 . Ogólnie dysponowaliśmy dwoma Bristolami z silnikami Rolls Royce Falcon , oraz 103 maszynami z silnikami Hispano Suiza . Na zdjęciu z epoki na 100% znajduje się maszyna z silnikiem Hispano Suiza , a element który wykonałem jest żaluzją chłodnicy do w/w silnika . Swoją wiedzę na temat Bristola Fightera czerpię z : Tomasz J. Kowalski "Samoloty Brytyjskie w Lotnictwie Polskim 1918-1930" Tadeusz Królikiewicz "Polski Samolot i Barwa" Tomasz J. Kowalski "Godło i Barwa w Lotnictwie Polskim 1918-1939" Krzysztof A. Tarkowski "Lotnictwo Polskie w Wojnie z Rosją Sowiecką" Andrzej Morgała "Samoloty Wojskowe w Polsce 1918-1924" PS. Oczywiście nie zgadzam się z twierdzeniem o plamie PZDR Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RH Posted July 6, 2009 Share Posted July 6, 2009 Jeżeli chodzi o sam silnik to może się przejezyczylem ,chodzi mi oto że siniki w polskich Bristolach wstawiane w miejsce Sun.A. Dlatego mają charakterystyczne chlodnice nie takie jak na pudelku Tu pare fotek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lejgo_inc Posted July 6, 2009 Share Posted July 6, 2009 ZIO - fantastycznie wyszło ci brudzenie płatów. Realistycznie, nieregularnie, przekonywująco. Zamazana szachownica to niezły smaczek - możesz ją pokazać trochę bardziej z bliska? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RH Posted July 6, 2009 Share Posted July 6, 2009 Pozwolę sobie dodać jeszcze boczne malowanko i link do strony gdzie kolega modelarz robi cos takiego w 1:48 i gdzie widać jaka ma być obudowa silnika http://pwm.org.pl/viewtopic.php?f=143&t=5258 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filip Posted August 1, 2009 Share Posted August 1, 2009 Jeżeli chodzi o sam silnik to może się przejezyczylem ,chodzi mi oto że siniki w polskich Bristolach wstawiane w miejsce Sun.A. Dlatego mają charakterystyczne chlodnice nie takie jak na pudelku Tu pare fotek Pozwól, że zapytam- jak nazywa się pozycja, z której pochodzą zdjęcia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZIO BY NAITT Posted August 1, 2009 Author Share Posted August 1, 2009 Tomasz J. Kowalski "Samoloty Brytyjskie w Lotnictwie Polskim 1918-1930" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filip Posted August 1, 2009 Share Posted August 1, 2009 Podziękował Tylko szkoda, że nawet google nie pomaga zlokalizować miejsca, w którym można nabyć książkę Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filip Posted August 1, 2009 Share Posted August 1, 2009 Dzięki Arek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZIO BY NAITT Posted November 8, 2009 Author Share Posted November 8, 2009 Płatowiec skończony : PZDR Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.