Skocz do zawartości

SF PZL P 42II SZCZUPAK Torpedowy NEW cd.4!!!


SOPOL73

Rekomendowane odpowiedzi

Piękna sprawa w plastiku byłby to piękny model ale zbudowanie na planach RWD 22 w 1:72 to jeszcze mnie przerasta jestem za cieńki!

Dzięki za tego linka już wiem jak mój Hydro Karaś będzie malowany- w takim zestawieniu kolorów i niemieckim łamańcem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 103
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

SOPOL73,Twoje pomysły przyciągaja rzesze na ten watek i za to Ci chwała! Aczkolwiek nie było jeszcze konkursu na nazwę, jak wprzypadku Irbisa... ;) Z mojej strony proponuję Jesiotr. Bo Brzana brzmi głupio

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczupak , Pstrąg , Bojownik , Rekin , Miecznik , Merlin, Raja, Węgorz... w sumie pasują tyle że nie wiem czy kwalifikują się rybki morskie(Rekin , Miecznik , Merlin) i akwariowe(bojownik)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi podoba się Merlin wszak samolot który robię nie koniecznie musiał działac na Bałtyku! Trzymając się linii nazewnictwa to ryba tylko nie "Polska" raczej światowa.

 

Fajnie Powiedz mi SOPOL73 czy jest przewidywany jakiś polski "what if" czterosilnikowy bombowiec? Np daleko idąca modyfikacja Łosia? Taka polska Latająca Forteca albo lepiej Superforteca ? Fajnie taki model mógłby wyglądac Ja z kolei coraz częściej myślę o P-11 z silnikiem rzędowym np ze spita i chowanymi kołami jak w wildcat-cie. Skrzydła były w P-11 mocne więc sens takiego rozwiazania istnieje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polska Superforteca Hmmmm raczej nie, nie teraz, może za jakiś czas ale to już nie SF tylko odpał megalomatyczny-megalomania Jak tą Super fortecę umotywować i na bazie czego zrobić Łoś jest zaskromny i mały do takiej przebudowy. Irbis jeszcze jest w granicach rozsądku ale Super forteca no nie wiem, może , może!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczupak , Pstrąg , Bojownik , Rekin , Miecznik , Merlin, Raja, Węgorz... w sumie pasują tyle że nie wiem czy kwalifikują się rybki morskie(Rekin , Miecznik , Merlin) i akwariowe(bojownik)

Akwariowe to juz byłaby troszkę przesada To tak jakby samolot nazwac Gupik A Rekin juz był taki wynalazek-zdaje się PWS-102, szybowiec wyczynowy.

A co do czterosilnikowego projektu- młode panstwo by tego nie udźwignęło, ale moznaby stworzyc np. hybrydowego, podwójnego Łosia, taki polski Zwiling

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne... "Szczupak"... Wyobrażacie sobie eksport takich maszyn?

 

Amerykanin: "So, what is the name of this magnificent plane?"

Polak z dumą w głosie: "Szczupak"

Amerykanin: "Um... Sshzu... Sssu... I think we will buy Saab"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie sami wybraliście na 90% będzie to Szczupak!!!

Chcę zakomunikować że prace idą po myśli i zapowiada się lepiej niż Irbis nie mogę się doczekać zakończenia pierwzsego etapu pracy i umieszczenia zdjęć na warsztacie!!! Dzięki wszystkim za wsparcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amerykanin: "So, what is the name of this magnificent plane?"

 

 

Biorąc pod uwagę ile Amerykanie, Anglicy, Niemcy, Szwedzi i Eskimosi kupili od nas "Wyżłów" "Czapli" i "Jastrzębi" oraz ich rosnące ich zainteresowanie tematem.... faktycznie gupi pomysł....

 

Szczupak - ang. Pike

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do czterosilnikowego projektu- młode panstwo by tego nie udźwignęło, ale moznaby stworzyc np. hybrydowego, podwójnego Łosia, taki polski Zwiling

 

czy ja wiem? niedługo po wojnie powstał MD-12...chyba w 55 albo 56...Nie chcę przez to powiedzieć że to krótko ale też nie jest to chyba jakiś nie wiadomo jak długi szmat czasu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam przedstawiam P 42 II Szczupak po pierwszym etapie budowy. Niektóre części np. zespół napędowy są tylko spasowane nie na stałe.Czeka mnie wstępna obróbka i szpachlowanie!!!

P42IISzczupak001-1.jpg

P42IISzczupak003.jpg

P42IISzczupak004.jpg

P42IISzczupak005.jpg

 

P42IISzczupak006.jpg

P42IISzczupak007.jpg

P42IISzczupak009.jpg

P42IISzczupak011.jpg

P42IISzczupak012.jpg

P42IISzczupak014.jpg

P42IISzczupak015.jpg

P42IISzczupak016.jpg

P42IISzczupak017.jpg

P42IISzczupak018.jpg

P42IISzczupak019.jpg

P42IISzczupak020.jpg

P42IISzczupak021.jpg

P42IISzczupak025.jpg

P42IISzczupak028.jpg

P42IISzczupak029.jpg

P42IISzczupak031.jpg

P42IISzczupak033.jpg

P42IISzczupak036.jpg

P42IISzczupak040.jpg

P42IISzczupak042.jpg

P42IISzczupak001.jpg

;o) ;o) ;o) ;o) ;o)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przód od Corsaira Italeri; śmigło od P-47 (?), torpeda bogajrze italerowska z He-111, tył od Łosia. To ok, ale mam też zastrzeżenia:

1.

fot283.jpg

Też jestem zdania że pływaki powinny się łączyć z resztą przez taką "kratownice", a nie jak masz u siebie.

 

2. Ten przód jest zdecydowanie za długi, skróć go (na wzór Karasia) bo wygląda komincznie wg mnie

 

3. Skoro PZL P-42 był rozwinięciem Karasia to twoje modyfikacje powinny być w "granicach karasiowych".

A tak to pracuj dalej, kibicuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja pozwolę sobie wtrącić swoje 0,99 PLN:

1 Na początek nie zgodzę się z krzychu-onsik w kwestii mocowania pływaków. Popieram zamocowanie ich na cokołach. Było już w tej dyskusji wspominane o RWD-22 na, którym pływaki były mocowane w sposób, jaki zaproponował SOPOL73. Moim zdaniem takie rozwiązanie mogło być bardzo prawdopodobne.

2 W kwestii osłony silnika w pełni zgadzam się z krzychu-onsik.

Twój cowling jest zdecydowanie za długi. Wygląda jakby miał pomieścić potrójną-poczwórną gwiazdę. Skróć go trochę. Kolejny element, który wg mnie jest trochę do bani to żaluzje chłodzenia silnika na końcu cowling'a. Też trochę duże. Po obwodzie są ok, ale od długości to ja bym proponował odjąć tak 1/3 do 1/2.

3 Bardzo podobają mi się stateczniki pionowe ze sterami kierunku.

Tak ogólnie to pomysł na 5, wykonanie... zobaczymy, ale patrząc na IRBISA to też chyba będzie 5.

Działaj dalej!!!

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z przodu faktycznie wprowadzę zmiany - to było tylko dopasowanie. Pływaki będą bez zmian. Myślałem jeszcze o małych napływach na krawędzi natarcia skrzydła w strefie przykadłubowej ale zobaczę jak wyjdzie osadzenie napędu po zmianach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 Bardzo podobają mi się stateczniki pionowe ze sterami kierunku.

Mnie też, w kwestii trzymania się Karasia miałem na myśli przód.

 

Myślałem jeszcze o małych napływach na krawędzi natarcia skrzydła w strefie przykadłubowej

Jeśli miałeś na myśli coś a'la A6M2-N Rufe, to jakoś nie zbyt, takie coś można zastosować:

a) gdy jest duża rozpiętość skrzydeł np. Catalina

b) gdy pod kadłubem mamy tylko jeden pływak np. Rufe

W innym wypadku była by to przesada...

 

krzychem-onsikiem

tytus, na przyszłość nie odmieniaj nicku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem o napływach - geometrii skrzydeł przy kadłubie coś jak w P 51 Mustang!!! w A6N2 Rufe czegoś takiego nie widziałem! Neutral Cool

 

Mące i mące, ahh, te moje czytanie ze zrozumienie... zrozumiałem że chodzi Ci o dodatkowe pływaki na końcach skrzydeł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krzychu-onsik:

tytus, na przyszłość nie odmieniaj nicku...

Sorki, już poprawiłem

 

tytus napisał:

3 Bardzo podobają mi się stateczniki pionowe ze sterami kierunku.

 

Mnie też, w kwestii trzymania się Karasia miałem na myśli przód. Smile

Ten 3 punkt z mojego poprzedniego postu nie miał nawiązywać do Twojego 3 punktu i domyślam się, że chodziło o przód. Może jakoś tak niefortunnie to zabrzmiało.

SOPOL73:

Co do tych "napływów", to mam mieszane uczucia.

Z jednej strony to Karasiowe skrzydło wraz z oprofilowaniem przejścia kadłub-skrzydło jest piękne samo w sobie i nie ma co tu poprawiać.

Z drugiej strony dodanie takich napływów ma rację bytu i można by wytłumaczyć np chęcią umieszczenia dodatkowych zbiorników paliwa w skrzydle przed dźwigarem.

Taki manewr zastosowano na Limie-5M i opływy te nazwano "zbiorniko-owiewkami". Tylko zastanawiam się co działoby się ze statecznością podłużną tego samolotu po takich modyfikacjach.

Dodałeś cięższy silnik, jeszcze dodatkowe paliwko przed środkiem ciężkości, a ogon tej samej długości i statecznik poziomy też bez zmian. Podejrzewam, że SZCZUPAK w takiej konfiguracji byłby łaskaw "walić się" na ryj.

Na szczęście budujesz model, a nie prawdziwy samolot. Co za tym idzie nie musisz martwić się statecznością oraz innymi problemami związanymi z mechaniką lotu. Możesz śmiało puścić wodze fantazji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.