Jump to content

AH-64 Apache - Revell 1:32 --- Mój "pierwszy"


Droth
 Share

Recommended Posts

Witam.

Jak widać jestem "prawie" nowy w modelarstwie ("prawie" popełniłem Actrosa i Man-a TGX ) Ale tak jak mówiłem...nie licząc tych dwóch to będzie mój pierwszy, a wybór padł na czterdziesto siedmio (47)centymetrowego Apacha Revella. Wątpie szczerze w to by jakieś przeróbki by mi wyszły, więc raczej idę w wygląd niżeli odwzorowanie rzeczywistości.

Z góry prosze o wszelkie uwagi, oraz porady.

 

A oto co znalazłem w "pudełeczku"

 

IMG_1286.JPG

IMG_1287.JPG

IMG_1288.JPG

IMG_1290.JPG

IMG_1292.JPG

IMG_1293.JPG

IMG_1296.JPG

IMG_1299.JPG

 

Teraz co zrobiłem:

IMG_1305.JPG

A tu można zobaczyć "ztaśmowane" poszycie z przyklejonymi już "burtami" od awioniki (chyba xD).

IMG_1308.JPG

 

I tu pytania czas zacząć ^^

Nr1. Czy tą "Tamcią" (spray) można podkład zrobić pod akryle Model Color'a ?

IMG_1312.JPG

Nr2. Może jakieś zdjęcia kokpitu, bo kompletnie nie wiem na jaki kolor malować te pstynki (instrukcja mówi że na biało xD)

IMG_1300.JPG

 

No i jeśli by ktoś mógł doradzić...na jaki kolor go malować bo się wacham pomiędzy jakimś szarym, zielonym i takim..."pustynnym".

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

W szaro-szarym latały późniejsze wersje AH-64A, różniły się paroma detalami, ale jeśli nie zależy Ci na super wierności z oryginałem, to moim zdaniem to malowanie jest ciekawsze.

Co do wnętrza - poszukaj w sieci walkaroundów tego śmigłowca, jest wiele zdjęć z kokpitu. Malowanie "pstrynków" na biało to lekka przesada, bardziej już na szaro - tak mniej więcej wyglądają w oryginale. Jednak część z nich powinna być pomalowana na czerwono, żółto i biało, więc warto poszukać zdjęć oryginału.

Link to comment
Share on other sites

Dziś po przeszukaniu kilkudziesięciu stron znalazłem zdjęcią kokpitu...co prawda modelu, ale teraz przynajmniej mam jako takie wyobrażenie jak to wygląda.

A co do malowania, to te "szczegóły" muszą być raczej widoczne xD (na instrukcji pisze "1987/89 by Revell AG" więc raczej to troche starsza wersja musi być no nie ?). Ale swoją drogą te malowanie bardzo ładnie się prezętuje. Więc raczej na pewno będzie taki "szaraczek".

 

Ps. Krzysiek (albo ktokolwiek) mógłby powiedzieć o jakie detale chodzi ?

 

EDIT

Czy mógłby ktoś coś powiedzieć czy ta farba Tamci nadawała by się na baze na kadłób ?

A co do tego kokpitu to chyba na szary (Tamyia ?) a potem detale innym kolorem - no nie ?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Turecki ... te zdjęcią są ŚWIETNE. Wielkie dzięki za nie.

W końcu będę mógł pujść na zakupy i farby zakupić, bo takto nie mam zbytnio co sklejać bez kokpitu.

Jeszcze raz wielkie dzięki.

Link to comment
Share on other sites

Po długim czasie bez aktualizacji...musze powiedzieć, że z powodu braku farby, prace tymczasowo wstrzymane (ehh...ciężko znaleźć farbę która zwię się ANTHRACITE - czyli jak wywnioskowałem z wikipedi kolor "węgla"). Nic...brat do Polski jedzie to coś się załatwi xD

Link to comment
Share on other sites

Hehe to fakt z tym czarnym...większy problem stanowi dobranie koloru pasującego pod nazwę "Matt Olive Gray" oraz "Matt NATO-olive" (w sensie odpowiednik u "Tamci" albo Model Color (ewentualnie Humbroll).

Tak to jest jak się z Polski zamawiać nie chce a w sklepie w mieście nie ma takich farb xD

Link to comment
Share on other sites

większy problem stanowi dobranie koloru pasującego pod nazwę "Matt Olive Gray" oraz "Matt NATO-olive" (w sensie odpowiednik u "Tamci" albo Model Color (ewentualnie Humbroll).

XF-62 Olive Drab - to jest odpowiednik Olive Gray. NATO-olive to na 99% ciemniejszy oliwkowy, w takim kolorze malowana jest większość Apache. Ten kolor łatwo zrobić samemu mieszając po prostu Olive Drab z czarnym. Takie rozwiązanie ma tą zaletę, że możesz uzyskać dokładnie ten odcień, który cię interesuje. Ja tak robię w przypadku mojego Apache.

 

A co do różnic między wczesną i późną odmianą AH-64A, to głównie dotyczą czujników opromieniowania na kadłubie po obu stronach wirnika, oraz wyrzutnika flar/dipoli z tyłu po lewej stronie kadłuba. Nowsze wersje to mają, starsze oczywiście nie. Jest jeszcze jedna ciekawostka, stare wersje A miały na głowicy wirnika przewody instalacji odladzającej, idące od masztu do łopat wirnika. Nowsze wersje A oraz D tego nie mają.

Jeśli interesują cię jeszcze dokładniejsze różnice między wczesną i późną wersją A, to w wolnej chwili mogę coś pogrzebać w dokumentacji.

 

Revell ma jakąś dziwną słabość do tego antracytu. Tylko oni produkują farbę o tej nazwie i wielu modelarzy zastanawia się potem jaki odpowiednik do tego dobrać

Antracyt można uzyskać rozjaśniając lekko czarny, według niektórych dodając również nieco niebieskiego. A co do koloru opon - antracyt to może jest odpowiedni kolor w przypadku opon nowych - prosto z fabryki. Używane brązowieją, co widać na zdjęciach, więc kolor opon też warto zrobić samemu z mieszanki farb.

Link to comment
Share on other sites

albert091283 jak pomalujesz większą powierzchnię antracytem to zauwazysz różnicę

Zgadza się, ale w tym przypadku jest mowa o kołach, bo w 90% modeli revell stosuje ten kolor do malowania kół. Więc nie ma problemu.

A z tego, co pamiętam, to w pudełkowym malowaniu cały śmigłowiec jest oliwkowy, więc nie będzie malowana większa powierzchnia.

pozdrawiam Albert

Link to comment
Share on other sites

Ok...o to co postanawiam : model będzie oliwkowo-zielony (taki jak w instrukcji), nie będzie tych "rzeczy" obok Hellfire'rów i zasobnika rakiet niekierowanych i nie będzie pilotów (w zamian będą ich głowy...tzn hełmy).

 

Jak tylko będzie aerograf (pytanie jaki xD) i farby to ruszę z kokpitem, który chyba powinien być w czarnym macie (no nie ?). Potem guziki i wskazówki na biało (i coś tam zielonego i czerwonego) i będzie można powiedzieć, że można brać się za "całokształt".

 

A teraz pytanie nad którym rozmyślam od dłuższego czasu.

Jeśli według instrukcji "wał" rotora nośnego trzeba "podłączyć" do części na której jest kokpit, i dopiero po tym skleić 2 połówki poszycia, to nie będzie to przeszkadzać w późniejszych pracach (tzn zamontowany bez łopat)

Link to comment
Share on other sites

Przymierz sobie na sucho, czy da się wkleić wał po połączeniu połówek kadłuba. Jeśli się nie da, to będziesz musiał uważać i dobrze zamaskować przed malowaniem kadłuba.Kokpit raczej nie na czarno a na ciemnoszary. Obejrzyj trochę zdjęć kokpitów, nie tylko Apache.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Odkurzam model powoli, ponieważ jutro jade do sklepu zakupić...tzn chyba zakupić, bo będzie trzeba dobierać kolory z palety Tamci i Model Color. I tu pytanie...czy na podkład do tego apacha nadawał by się Humbrol - MATT 224 (taki ciemny szary) z odrobina SATIN 130 (jakis tam biały ^^) ? A jeśli nie to jaką farbę (kolor) byście polecili na podkład, z tych wyżej wymienionych (Humbrol - Tamiya - Model Color).

 

Ps. Jak już pisałem kolor będzie taki oliwkowo - brązowy...no taki jak na apache'ach był ^^

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Cieszę się, bo akurat u mnie na warsztacie ten sam model. Jest to mój 2 model plastikowy, a pierwszy w takiej skali! Pierwszy który będę malował aerografem. No i pierwszy którego chciałbym poddać waloryzacji. Na początek patrze na silniki i jakiż wywołało to u mnie uśmiech moje wyglądały identycznie szpachla w dwóch warstwach, tak się zastanawiałem, czy aby nie kleję źle skoro pozostają szczeliny, ale ok. Ja już poszlifowałem. A takie pytanie na wstępie, czy nadaję się do pomalowania całości A32 FS 34097 Marine Green od Pactry? mowa o akrylu? jak w środku coś pomaziałem pędzelkiem to nawet ładnie wyszło, ładnie kryje i nie zdrapuje się.

Link to comment
Share on other sites

No i oczywiście armijne Apache nie przenoszą Sidewinderów. To zwykła fantazja autora.

 

Jesteś tego pewien? Bo ja nie za bardzo

ah64_aim9_1.jpg

ah-64a_4.jpg

 

Armijne Apache jak i korpusowe Cobry były testowane pod względem przenoszenia Sidewinderów. Więc nie jest to fantazja autora.

Link to comment
Share on other sites

Caly Apache musi byc pomalowany US ARMY HELLO DRAB, jedyna prawdziwa farba jest Model Master (acrylic) 4723 albo Model Master (authentic) 2024. Wszystkie inne nieotpowiadajo prawdziwiemu koloru. Kabyna jest malowana Interior Black, duže szybi, dlatego wypalasie do ružnych odcieni szarosci.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.