skala72 0 Posted June 15, 2009 Share Posted June 15, 2009 I tu jeszcze, ale Chiński Źródło: http://derela.republika.pl Źródło: http://www.odkrywca-online.pl Quote Link to post Share on other sites
Jendrass1 0 Posted June 15, 2009 Share Posted June 15, 2009 Stawiam na dwa zawiasy na każdej klapie. Fotki ze strony muzeum w Bovington oraz odkrywca.pl Quote Link to post Share on other sites
radett 0 Posted June 15, 2009 Author Share Posted June 15, 2009 i tak właśnie zrobię jak w tym z Bovington, tylko przydałyby się fotki szczegółów na wewnętrznej stronie klap. Ma ktos takowe?? Quote Link to post Share on other sites
Jendrass1 0 Posted June 15, 2009 Share Posted June 15, 2009 Nie wymagaj za dużo to nie T34 który stoi w każdym większym parku. Quote Link to post Share on other sites
Filip 0 Posted June 15, 2009 Share Posted June 15, 2009 Nie wymagaj za dużo to nie T34 który stoi w każdym większym parku. Dokładnie Muszą Ci wystarczyć te zdjęcia, które masz i zrobić choćby część detali. Na zdjęciu Vickersa z Bovington widać dość dobrze co trzeba dorobić. Quote Link to post Share on other sites
radett 0 Posted June 15, 2009 Author Share Posted June 15, 2009 wiem, Bowington jest troszkę za daleko na przejażdżkę rowerową w weekend. Miałem raczej nadzieję że skoro jest fotka z otwartym włazem którą zamieściłeś to może i jest jakies lepsze ujęcie tego detalu. albo większa rozdzielczość z której dało by się coś wyciągnąć.....? Quote Link to post Share on other sites
radett 0 Posted June 15, 2009 Author Share Posted June 15, 2009 może uda się coś załatwić w kwestii włazu. Na razie w związku z tym wieża czeka a biorę się za kadłub tzn muszę zrobić troszkę wnętrza i kierowcę własnie przygotowuję formę do odlania kierowcy. Nadal zastanawiam się nad zawieszeniem...... a ursusik baaaaaaardzo wolno się posuwa naprzód...... Quote Link to post Share on other sites
skala72 0 Posted June 15, 2009 Share Posted June 15, 2009 i tak właśnie zrobię jak w tym z Bovington, tylko przydałyby się fotki szczegółów na wewnętrznej stronie klap. Ma ktos takowe?? Hmm, jestem w szoku, ja również się pytałem, ale ty chyba przesadzasz. Polecam www.google.pl przecież te wszystkie w/w zdjęcia stąd pochodzą. Quote Link to post Share on other sites
radett 0 Posted June 16, 2009 Author Share Posted June 16, 2009 skala 72 nie wydaje mi się żebym przesadzał. Widziałem te fotki i fakt, sporo wiedzy one wnoszą jesli chodzi o ten czołg, ale niestety jest tam tylko JEDNA z otwartym włazem i widać na niej że coś jest na tym włazie od wewnątrz, ale nie widac dokładnie co i jak. Stąd moje pytanie. Mam nadzieję że wkrótce coś się w tej sprawie wyjaśni. A tak nawiasem nie wiem dlaczego na stronie tego muzeum "nasz" Vickers jest zaliczony do czołgów średnich???? Pozdro Quote Link to post Share on other sites
radett 0 Posted June 20, 2009 Author Share Posted June 20, 2009 na razie prace przy wozie stoją a zabrałem się za załogę. Pod nóż poszedł kupiony kawał czasu temu zestaw hellera sprzedawany u nas jako załoga czołgu'39. Poza tym że tak głosi napis na pudełku to zawartość nie wskazuje na akcenty polskie. Hełmy francuskie, reszta też ..... . Zrobiłem odlew kierowcy i mam dodatkowe zajęcie - muszę dorobic grzebień na hełmie (strasznie drobna robota) no i szpachlowanie dochodzi. Zrobię też odlew następnego załoganta (przyda sie do ursusa). Oryginalnie właz kierowcy miał być otwarty całkowicie (obie połówki) ale jak zobaczyłem, wiąże się to ze zrobieniem większej ilości elementów wyposażenia wnętrza co z uwagi na czas nie bardzo mi odpowiada. Zrobię więc najprawdopodobniej uchyloną tylko górną część włazu. Rozwiązałem tez kwestię zawieszenia - zrobię nieznaczne modyfikacje polegające na wyrównaniu resorów i dorobienie metalowych kół w ostatniej parze. Żółwie zostawię fabryczne (znów czas) ale nic straconego - zabieram się równolegle za sporządzenie odlewów bardziej prawidłowych żółwików (może jak wyjdą i czas pozwoli to zainstaluję je jeszcze w tym modelu). Żółwiki te przeznaczę na oba egzemplarze 7TP czekające już w kolejce. Quote Link to post Share on other sites
Jendrass1 0 Posted June 20, 2009 Share Posted June 20, 2009 To ja jestem chętny na te żółwiki, rzecz jasna jeśli będą ładne Quote Link to post Share on other sites
radett 0 Posted June 20, 2009 Author Share Posted June 20, 2009 no i zostałem zmobilizowany żółwik się robi..... Zakładam wykorzystanie dotychczasowych wózków (made in mirage hobby itp.). Resorowanie trzeba będzie jednak robić w modelu od podstaw. (chyba że spróbuję zrobić również i resorki odlewane ) Quote Link to post Share on other sites
radett 0 Posted June 20, 2009 Author Share Posted June 20, 2009 chociaż wózki tez by wartało zrobic porządne.... Quote Link to post Share on other sites
radett 0 Posted June 20, 2009 Author Share Posted June 20, 2009 do vickersa wykorzystam jednak fabryczne Quote Link to post Share on other sites
gulus 0 Posted June 20, 2009 Share Posted June 20, 2009 Proszę, nie pisz kilku postów w parę minut, jest opcja Zmień. Quote Link to post Share on other sites
radett 0 Posted June 26, 2009 Author Share Posted June 26, 2009 No i prace nad nowym zawieszeniem posunęły sie naprzód. Mam juz model żółwia i resorów. Pozostało wykonać formę i pierwsze odlewy. Moja ogólnie wypracowana koncepcja konstrukcji zakłada łączenie odlanych oddzielnie resorów i żółwia. Do tego będą cybanty z drutu. Wózki chciałbym wykorzystać fabryczne. Są one jednak wykonane jako płaskie więc trzeba będzie je wygiąć mniej więcej na kształt spłaszczonej odwróconej omegi. Mam nadzieję że to się wszystko będzie trzymało i będzie przy tym prezentować się właściwie. Robię dwa rodzaje resorów bo zamierzam analogicznie usprawnić również 7TP (jak oceniam na podstawie wstępnych oględzin - żółwie były takie same) Quote Link to post Share on other sites
radett 0 Posted June 29, 2009 Author Share Posted June 29, 2009 jednak moje kalkulacje co do wykorzystania wózków fabrycznych szlag trafił (tzn mozna by ale jest to dość pracochłonne) Tym więc sposobem muszę zrobic formę także i dla wózków Nadal stoi kwestia jak wygląda od wewnątrz właz dowódcy... Quote Link to post Share on other sites
radett 0 Posted July 2, 2009 Author Share Posted July 2, 2009 i oto nadszedł ten dzień kiedy mogłem wreszcie zakończyć rzeźbienie....... ponizej przedstawiam fotki modelu elementów zawieszenia. Pozostaje tylko zrobić formę i produkować...... wstepna przymiarka żółwik właściwy (drugi, poprawiony) w tle pierwsza (gorsza) odmiana żółwik właściwy (drugi, poprawiony a w oddali pierwszy -gorszy) oraz elementy zawieszenia troche kiepska ostrość żółwia z przodu ( to ten drugi). widać resor dla vickersa oraz wózek, w kącie pierwszy żółwik pojedyncze elementy (widać dwa rodzaje resorów) W sumie mam wyrok a karku za użycie lakieru do paznokci mojej połowicy ..... Quote Link to post Share on other sites
subgrafik 12 Posted July 2, 2009 Share Posted July 2, 2009 a u mnie wyrok za kiepskie zdjecia Quote Link to post Share on other sites
skala72 0 Posted July 2, 2009 Share Posted July 2, 2009 A po co malowałeś resory na srebrno, one były kute, popatrz na resory w jeżdżących samochodach jak wyglądają. Wieża też jest hmhmhm, ona była z blach (walcowana), a nie odlewana. Zmień fakturę póki możesz. Quote Link to post Share on other sites
radett 0 Posted July 3, 2009 Author Share Posted July 3, 2009 Fotki faktycznie słabo wychodzą tym aparatem na małych odległościach. To co na nich widać to MODELE które posłużą do zrobienia formy, więc ich kolor jest najmniej istotny. Wieża nie jest jeszcze skończona więc spoko - będzie gładka Quote Link to post Share on other sites
vought 0 Posted July 3, 2009 Share Posted July 3, 2009 a u mnie wyrok za kiepskie zdjecia Miast wyrokować postaram sie pomóc koledze... Po pierwsze kompletny tutorial jak poprawnie-porządnie-znakomicie zrobić zdjęcia modelu/warsztatowe znajdziesz tu: http://www.modelarstwo.org.pl/forum/viewtopic.php?t=23373 http://www.modelarstwo.org.pl/forum/viewtopic.php?t=23441 http://www.modelarstwo.org.pl/forum/viewtopic.php?t=23696 http://www.modelarstwo.org.pl/forum/viewtopic.php?t=25343 Ponieważ jest to kupa czytania postaram Ci się pomóc w skrócie bowiem po zdjęciach widać jakie błędy popełniasz -zdjęcia są nieostre i/lub poruszone. I nie jest to wina aparatu tylko fotografa A więc tak (polepszenie ostrości): Ustawienia ostrości dla tego typu zdjęć oczywiście zawsze macro. Odległość aparatu od obiektu powinna wynosić około 20cm (zależy od aparatu, jeśli nie chce złapać ostrości jest zbyt blisko) Punkt pomiaru punktowy lub środek kadru (obiekt fotografowany musi być wtedy oczywiście w środku zdjęcia). A teraz kłopot poruszenia: Ustawienie czułości Iso nie powinno być większe niż 200 (im mniej tym lepiej ale potrzebuje więcej światła) Po 1 najważniejsze światło, im więcej światła tym lepiej (a najlepiej robić zdjęcia za dnia). Jeśli masz dużo dobrego światła zdjęcie powinno się udać "z ręki" (ustaw krótki czas naświetlania) Jeśli chcemy zrobić zdjęcia a światła brakuje czas naświetlania trzeba zwiększyć a co za tym idzie ustabilizować aparat (jak i również fotografowany obiekt) Albo zainwestuj w mini statyw (około 30zł) albo przynajmniej oprzyj na czymś aparat. Musi być nieruchomy przez te ułamki sekund kiedy zdjęcie "się robi". Dobrze jest też włączyć samowyzwalacz - eliminuje poruszenie wywołane "naciskaniem przycisku". To tyle, zastosowanie się do powyższych wskazówek oraz parę chwil poświęconych na eksperymentowanie pomoże Ci zrobić dobre zdjęcia a nam podziwiać Twoją pracę bez problemowo. Namawiam gorąco gdyż sam z zaciekawieniem zawszy przypatruję sie wszelkim fabrykacjom elementów bez względu na temat. Powodzenia Konrad Quote Link to post Share on other sites
radett 0 Posted July 3, 2009 Author Share Posted July 3, 2009 mój aparat to zwykła "małpa" typu pstryknij i zapomnij tam się wiele nie naustawia ale dzieki za porady - wezmę je sobie do serca i następne fotki powinny byc lepsze Quote Link to post Share on other sites
Milan Mynar 0 Posted July 14, 2009 Share Posted July 14, 2009 Szanowny kolego, Robiś bardzo ladną miniature Vickersa, twój Vickers jest najbardzej poprawnym modelem polskiego Vickersa który widzalę. Nie zapomni na jeden sczegól ,odciąć wydluźenie kadluba. Quote Link to post Share on other sites
radett 0 Posted July 14, 2009 Author Share Posted July 14, 2009 Dzięki Milan za podpowiedź. Nie zastanawiałem sie dotąd nad częścią tylną pojazdu ale napewno wezmę to pod uwagę, bo chyba bym to przegapił :( . Na razie jest na tapecie kwestia żółwików i ich produkcji. Właśnie wróciłem z wakacji. Byłem tez przelotem w Leszanach i widziałem tamtejsza kolekcję. Widać że pasjonaci się za to wzięli. Ilość i stopień rekonstrukcji Czechosłowackiego sprzętu przedwojennego jest godny pozazdroszczenia dla każdego muzeum. Do tego jeżdżący LT 38 ....... bajka. Niestety nier dane mi było obejrzec go w akcji. Zdziwienie budzi jedynie fakt znacznego oddalenia tego muzeum od reszty (Kbely i to drugie w Pradze) no i prawdę mówiąc spodziewałem sie w tamtejszych sklepikach jakichś modeli Czechosłowackiego sprzętu (coś a'la nasze S-model choćby) a tu kiszka - tradycyjne shermany pzkw itp. Ogólnie wystawa świetna. Można by tez pomysleć o tym aby umożliwić oglądanie pojazdów z każdej strony a nie tylko z wyznaczonej ścieżki, ale to tylko takie moje biadolenie Pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.