emeryt Posted June 19, 2009 Share Posted June 19, 2009 SPIS TREŚCI TEMATU MiG-21 (young, 06.10.2012): 1 kolor kabiny pf pfm 2 kolor kabiny pf pfm 3 wymiary szachownic i nb; fotel SK-1 i KM-1 4 fotel SK-1 i KM-1; ubiór pilota; 5 GP-9 6 GP-9 7 GP-9 8 SPS-141 9 farba na osłony dielektryczne 10 farba żaroodporna 11 zdjęcia 12 zdjęcia 13 uzbrojenie MF i Bis 14 uzbrojenie MF i Bis 15 różne 16 saturn 17 o wersji M 18 o wersji M 19 o wersji M 20 H-66 21 H-66, wymiary s-tu 22 wymiary s-tu, R-60, wiatrochron Bis, 23 naboje przeciwradiolokacyjne, kolor osłony stacji r-lok., 24 naboje przeciwradiolokacyjne, wymiary s-tu, H-66 25 naboje przeciwradiolokacyjne 26 instalacja tlenowa, konfiguracja zbiorników 27 ZB-500 28 zdjęcia 29 kalpy i anteny Bis, zdjęcia 30 peryskop na szparkach 31 pulpity specjalne 32 pulpity specjalne 33 wersja R i wiking z 9 PLM 34 godła na Bis 35 wyposażenie naziemne s-tu, kolor kabin 36 krój cyfr F-13 i PF 37 pierścień wlotowy i wyposażenie radioelektroniczne F-13 38 modele w 1/72 39 start bez klap 40 start bez klap, koła 41 koła, szparki 42 zdjęcia, modele w 1/72 43 zdjęcia 44 antena Syreny 45 modele w 1/72 46 kalki MiG-21 47 kalki MiG-21 48 kalki MiG-21, film z MiG-21 49 dodatki do R w 1/48, szparka 9311 50 start bez klap, niemieckie US, PFM 51 MiG-21F 52 MiG-21F 53 zdjęcia 54 Monsun 55 belka do spec-bomby 56 gondola strzelecka dla U 57 wymiary numerów bocznych, monsun 58 wymiary numerów bocznych, uzbrojenie 59 wyrzutnia PU-12 60 belka MBD 61 belka MBD, S-24 dla U 62 belka MBD, R-60 dla M/MF 63 zdjęcia, instrukcje 64 MiG-21 NRD 65 Zdjęcia Bis 66 zdjęcia 67 poszycie f-13 68 poszycie MiG-21 69 zasobniki foto, sps-141 70 sps-141, uzbrojenie bombowe 71 sps-141 72 loty zwiadowcze 73 o 32 PLRT 74 zdjęcia 75 spadochron F-13/PF, monsun, r-3s 76 spadochron F-13/PF 77 spadochron F-13/PF 78 r-3s, spec belki 79 rs-2us 80 SPRD, fotokarabin, lusterka i peryskop, zasłonka ślepego lotu 81 fotokarabin 82 filmy 83 kabina 84 kabina, r-60 dla M/MF 85 kabina, r-60 dla M/MF, celowanie 86 zasobnik rozpoznawczy N 87 kabina serii 9600, godło 39 PLM 88 zdjęcia 89 MF seria 9600 90 MF seria 9600 91 wersja MF 92 LAF 93 LAF, Lazur 94 Lazur 95 wersja R 96 radary, wersja R 97 wersja R 98 zdjęcia, SPS-141 99 zdjęcia, SPS-141 100 zdjęcia, instrukcje 101 belka pośrednia, MF 9600 102 belka pośrednia, kolory stożków 103 resurs uzbrojenia 104 zdjęcia uzbrojenie 105 zasłonka 106 napisy eksploatacyjne 107 napisy eksploatacyjne 108 napisy eksploatacyjne 109 wyrzutnie ASO, łaciaty F-13, GP-9 110 różne 111 napisy eksploatacyjne PFM do pobrania, NAZ 112 uzbrojenie 113 uzbrojenie, pierwsze malowanie Bisów 114 pierwsze malowanie Bisów, konfiguracja zbiorników podwieszanych 115 konfiguracja zbiorników podwieszanych, zdjęcia 116 różne 117 modele 118 różne 119 różne 120 urządzenie do niwelacji s-tu 121 zasobniki foto 122 zasobniki foto 123 zasobniki foto 124 zasobniki foto 125 zdjęcia 126 zdjęcia, malowanie bisów 127 podwieszenia, zbiorniki podwieszane 128 siwe malowanie 129 farby, kolory 130 farby, kolory 131 zdjęcia kabin 21, kolory uzbrojenia 132 zdjęcia wnęk podwozia, o R 133 o R, wyrzutnie npr 134 wyrzutnie npr, hamulce aerodynamiczne, rodzaje bomb 135 hamulce aerodynamiczne 136 hamulce aerodynamiczne, wersje silników 137 rs-2us, wyposażenie technika, kolory podwozia 138 kolory podwozia, zdjęcia UM 9353 i 9351, anteny IFF 139 anteny IFF, modele 1/72 140 malowanie, warianty uzbrojenia 141 malowanie, hamulce aerodynamiczne, szczegóły serbskiego UM-a 142 hamulce aerodynamiczne, zdjęcia detali 143 warianty uzbrojenia, 144 malowanie kamo z 10 elt, kolory podwozia 145 opis przewodów dla celów modelarskich, artykuł o Jugosławiańskich wersjach 21R, malowanie dyszy 146 belka mbd-2, zdjęcia wersji 21F-13, PF , FL, plany 1/48 147 wyposażenie technika 148 pfm n 149 wersja R 150 wersja R 151 zdjęcia, zasobnik S-13-300-100 152 wersja R, wkładka, zmodernizowane zbiorniki 153 zmodernizowane zbiorniki, uzbrojenie 154 warianty uzbrojenia 155 warianty uzbrojenia 156 warianty uzbrojenia 157 warianty uzbrojenia, PFM 6910 158 PFM 6910, Kaseta i pulpit sterowania flarami 159 zasobnik D, Bis 160 wręgi 161 zdjęcia 9 PLM 162 rycerz 41 PLM, zaślepka na owiewce i lusterka 163 rycerz 41 PLM, walkaround Bis 164 wersja R, zdjęcia 165 walkaround Lancera, specjalne pulpity 166 pulpit do bomby A 167 złoty mig, pulpit 168 IAB-500, pulpity 169 IAB-500, znaczek 9 PLM 170 znaczek 9 PLM, zdjęcia 171 węgierski Bis, celownik do bomby A 172 ZB-360, instrukcja foteli wersji szkolnej 173 w muzeach 174 wersje 21 -rysunki-różnice, Chorwackie s-ty, bojowa szparka, 175 ZR-8 176 ZR-8, Chorwackie s-ty, detale dyszy , zwieracza , pierścienia , segmentów s-ka , wnętrza kadłuba itd. 177 rycerz 41 PLM 178 PF/PFM w 1/48, rysunek gondoli GP-9 179 elementy fotela KM-1M 180 instrukcja F-13 opis techniczny, wnęki i podwozie, KM-1 181 zegarek ACzS i fotogondola S-13, Monsun, element zamykający obwód wybuchu na fotelu KM-1 182 godła 62 PLM, opis fotela SK-1, likwidacja detonatorów w SRZO-2 183 SPS, F-13 184 F-13, katapultowanie 185 katapultowanie, SMT 186 R 187 R 188 R, zasobniki rozpoznawcze 189 projekt kalkomanii do wydruku we wszystkich skalach 190 elementy autopilota KAP-2, przełącznik "izd. 81E" 191 Bis 9700 192 kolor kabiny 193 kolor kabiny, oznaczenia na fabrycznych maszynach 194 oznaczenia na fabrycznych maszynach, napisy eksploatacyjne 195 malowanie szparek 196 obsługa na czas W 197 R-3 i APU-13 wymiary 198 APU-13 i SPS-141 199 seria 9600, instalacja dla bomby A, start z pasa trawiastego 200 Bis 9805, SPS-141 na Bisach w DDR Witam jestem tu nowy i zainteresował mnie mig21 w wersji pf,tak się składa że pracowałem na peefach w wojsku(tak tak jestem już wiekowy)i jeden z obsługiwanych przezemnie s-tów stoi sobie w MWP w W-wie,pamiętam za to wiele szczegółów z miga to był piękny samolot,ja osobiśćie niedawno ukończyłem Mi-2 w wersjii ratowniczej postaram się zamieścić zdjęcia już niedługo,obecnie mam na warsztacie ME-110 G-4,jestem na etapie kabiny zdjęcia wkrótce.Pozdrawiam. Jaśko Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
emeryt Posted June 21, 2009 Author Share Posted June 21, 2009 Ad-Piotr Pilot-nasz pułk gościł w Zegrzu w 67r dużo by wspominać,sorry że nie na temat-Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiotrPilot Posted June 22, 2009 Share Posted June 22, 2009 O dziękuje za Wiadomość . No to może Pan z miłą chęcią mi po opowiada co i jak to wszystko wyglądało podczas tej gośćiny w moich dawnych stronach:) Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
young Posted June 22, 2009 Share Posted June 22, 2009 Ja tez jestem ciekaw więc może, żeby nie robić zupełnego off-top przenieśmy dyskusję do założonego przez emeryt tematu Mig 21? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
babcia131 Posted June 22, 2009 Share Posted June 22, 2009 Jestem za .Kochamy MiGI-21.Pzdrawiam przy okazji PiotraPilota. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
young Posted June 23, 2009 Share Posted June 23, 2009 Wnioskuję, że służyłeś w 1 plm-ie? Ciekawe to co mówisz o kolorze w kabinach PF-ów, bo o ile o szarych w f-13 słyszałem, to wiadomość, że były też w PF-kach jest dla mnie nowością. Wszystkie wasze pułkowe miały na początku szary kolor ( i może szerzej, czy wszystkie nowe PF-ki też?) Potem po remoncie miały już niebiesko- zielony? I co dla mnie najważniejsze, widziałeś szare kabiny w PFM? To były n/b 01, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiotrPilot Posted June 23, 2009 Share Posted June 23, 2009 Bardzo dziękuje za pozdrowienia. I także jestem za by przenieść ten temat o tym Pięknym Samolocie do specjalnego Miejsca. A ogolnie Co tam słychac u Pana w Malborku? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted June 23, 2009 Share Posted June 23, 2009 Rozumiem, że z tym przenoszeniem macie na myśli połączenie tego warsztatu z tematem MiG-21? Połączyć? Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
babcia131 Posted June 24, 2009 Share Posted June 24, 2009 Można,bo chwilami mi sie Migusie mylą.Tylko jedn był taki s-lot na świecie .Znienawidzony i piękny zarazem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiotrPilot Posted June 24, 2009 Share Posted June 24, 2009 I z tym się zgadzam:) Pozdrawiam Serdecznie Choć według mnie samolot Był lubiany przez Obsługę Naziemną i Personel Latający:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
babcia131 Posted June 24, 2009 Share Posted June 24, 2009 Jakbym był pilotem ,tez bym lubił samolot .Ale praca przy Migusiu chwilami naprawdę dawała w kośc, szczególnie zimą.Trzeba tez wziąść pod uwagę ilość s-tów wystawianych na zmianę lotną. Minimum po 10 bojowych z eskadry, plus po 2-3 Szparki.Kocioł na lotach niesamowity, ale jest co wspominać, choćby kolegów z pracy, poprzez Ich synów modelarzy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiotrPilot Posted June 24, 2009 Share Posted June 24, 2009 A bardzo dziękuje ,że pisze pan o mnie. Cieszy mnie to ,że Ludzie z którymi mój tata pracował itp wspominają to wszystko . a ja po przez forum itp. mam z np. Panem kontakt. Ogólnie wierzę w to ,że praca przy tym samolocie dawała w kość a szczególnie zimą bo słyszę to już kolejny raz... No wiadomo ,że to sprzęt ruski itp. i inaczej się go traktowało itp. niż nasze Perełki Efy... które w takich warunkach co Miguś latał to u niego wy wyszło na HUD-zie np. ERROR lub WARNING !! i tyle.. A Nasze tzw . Żelazko nie miało takich problemów. A ogólnie Największy problem z czym był podczas eksploatacji Miga? . Pozdrawiam Serdecznie Fanatyków tego Samolotu a w szczególności Byłego Zegrzola... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crustian Posted June 24, 2009 Share Posted June 24, 2009 co do farb to każdy ma swoje własne upodobania i nie ma co tu się licytować,ja np.strasznie nie lubię tamiy'i jak i humbrola i tyle.ale nie piszę głupot w stylu ,że trzeba nanieść 300warstw czegoś tam panowie.chłopak weź te pactre dobrze wymieszaj i airbushem pociągnij po kadłubie a jak wyschnie to zrób fote i powiedz ,że to humbrol a i tak nikt nie zauważy różnicy,hehehe.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted June 24, 2009 Share Posted June 24, 2009 OK, jeśli koledzy Marcin93 oraz emeryt się zgodzą, to tematy zostaną połączone. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
young Posted June 25, 2009 Share Posted June 25, 2009 Nie no panowie, chodziło mi żeby ogólną dyskusję o mig-u przenieść do tego tematu celem nie "zaśmiecania" wątków czysto warsztatowych, a tak powstanie nam taki temat do rozważań czysto teoretycznych... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leszek.Sz. Posted June 25, 2009 Share Posted June 25, 2009 Albo prościej- zakładamy temat MiG-21 w dziale 1:1 i tam przenosimy się z gaduchami o 'szybkim''. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
young Posted June 25, 2009 Share Posted June 25, 2009 I o coś takiego mi chodziło (bo ten temat emeryta miałem w zamyśle przeniesienie do 1:1). A to dlatego, że na tym forum jest kilka osób mniej lub bardziej związanych z mig-21 i warto to wykorzystać! Może prośba do moderatorów, niech przeniosą wspomniany przeze mnie temat pt. Mig 21 do działu 1:1 i wkleją tam te ( i z tematu Patyka Mig-21 PF Innex o kolorystyce mig-ów i późniejsze emeryta) posty, to będziemy mieli jasną sytuację, a i zrobi się większy porządek ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted June 25, 2009 Share Posted June 25, 2009 Jak widać, połączone i przeniesione. Z czasem, jeśli chcecie, mogę wyczyścić temat ze zbędnych wypowiedzi (próśb o połączenie). Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
emeryt Posted June 30, 2009 Author Share Posted June 30, 2009 Witam-trochę się tych pytanek nazbierało,a więc jeżeli chodzi o PF-y oraz,o dzisiaj się nazywa je PFM ,a za moich czasów był to E-7-SPS przy czym SPS-oznaczał nadmuch na klapy,i właśnie podczas pobytu naszej eskadry w Zegrzu Pom.przyleciała fabrycznie nowa eskadra SPS-ów oczywiście przyprowadzili je piloci sowieccy,s-ty były bez oznaczeń,i jak tylko wylądowały,popędziliśmy je oglądać,ja byłem "osprzętowcem" dla niewtajemniczonych-to mech.obsługi przyrządów pokładowych i inst.elektr. więc kabina była na pierwszym miejscu.i dwie rzeczy pamiętam doskonale to zapach i zupełnie inny fotel,osłona też była inna,dzieliła się na wiatrochron który był stały,oraz pozostałą część która odchylała się na prawą stronę a wszystko to było jak dotychczas w kolorze szarym.Jeżeli nie nudzę moich szanownych forumowiczów to proszę napisać,opowiem więcej.Pozdrawiam Janusz. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leszek.Sz. Posted June 30, 2009 Share Posted June 30, 2009 PFM-y czyli po Twojemu SPS-y miały juz fotel KM-1M zamiast SK-1 w poprzednich wersjach. Co do koloru kabiny to faktycznie ciekawe rzeczy mówisz. Od wersji PF najczęściej był to zielono-niebieski ale jak widać nie ma reguły. Proszę o jak najwięcej informacji, z pierwszej ręki - bezcenne. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
young Posted July 1, 2009 Share Posted July 1, 2009 Emeryt, te PFM-y dokąd szły? Czy docelowo do 26 PLM w Zegrzu czy gdzieś indziej? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
emeryt Posted July 1, 2009 Author Share Posted July 1, 2009 Witam-ad-Patyk-kabiny były szare,na 100%,póżniej mogły być przemalowywane,co do nazewnictwa-w owych czasach wszystko bylo tak tajne,że nazwanie s-tu Mig 21(w zależności od wersji) migiem 21 a nie jak pisało w instrukcji E-6T,E-7a,itp,już było wysoce podejrzane. Jeżeli chodzi o PFM-y to zostały one w Zegrzu,numerów niestety nie pamiętam,widzę plm "Kraków"ja miałem praktyki w pułku nocnych bombowców "Kraków" w Goleniowie,byl to pułk myśliwski tylko nazwa taka myląca. Jeżeli chodzi o fotel to był nowy-KM1,fotele na pf-ach były niebezpieczne,dla obsługi naziemnej też,trzeba było uważać,bo można się było wznieść nieco ponad poziom s-tu (ok 50m).Pozdrawiam-Janusz. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
young Posted July 1, 2009 Share Posted July 1, 2009 Pytałem tak z ciekawości właśnie mając na uwadze numerki, ale rozumiem, że nie wszystko da się spamiętać, szczególnie po takim czasie ;) Trochę nad tym kolorem myślałem i teraz przypomniało mi się, że faktycznie chyba było coś takiego że dopiero MF-y przyszły z niebieskawym wnętrzem kabiny. Ja zaś podpis mam taki, bo choć nie miałem do czynienia z 2 PLM za czasów jego istnienia (trochę za młody jestem ) to jest to moja ulubiona jednostka . Z tą nazwą określany oficjalnie 2 PNB był w latach 1944-45. Od 1967r. był 2 PLM, może usłyszałeś o zwrocie PNB już na miejscu z racji historii pułku i tak zostało w pamięci ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
emeryt Posted July 1, 2009 Author Share Posted July 1, 2009 Witam-pułk w Goleniowie to rzeczywiście w owych latach nazywał się pułkiem nocnych bombowców "KRAKÓW" za bramą stał poczciwy pociak a raczej CSS-13 z podwieszonymi imitacjami bomb,pamiętam również iż były tam na stanie jeszcze dwa jaki-11,my z TOSWL-u z Oeśnicy mieli praktyki już na E7A-czyli Mig 21 PF,jak to wyglądało,ano po śniadaniu byl wymarsz na lotnisko i praca na sprzęcie,pod czujnym okiem prowadzących. W Goleniowie zetknąłem sie po raz pierwszy ze szparką, czyli Mig21U,jestem już niestety nie młodzianek,ale cieszy mnie to iż jest tak duże zainteresowanie lotnictwem i nie tylko.Pozdrawiam-Janusz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
young Posted July 2, 2009 Share Posted July 2, 2009 Emeryt, pamiętasz PF-y w Goleniowie? Pytam się bo to słabo znana część historii tego pułku. Mało osób wie, że pułk przyjął najpierw ołówki w wersji PF, a potem dopiero f-13. Może wiesz coś na ten temat. Ile ich było, gdybyś pamiętał numerki to byłoby wspaniale! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.