Jump to content

Scania - platforma do przewou pojazdów Italeri 1:24


jawkers
 Share

Recommended Posts

  • Super Moderator

Witam.

Ostatnio pomyślałem sobie, że cały czas uduję modele prosto z pudła, dodając do nich niewiele coś od siebie. W głowie powstał pomysł zbudowania ciężarówki, która powstanie prosto z pudełka.

Chciałbym zbudować platformę, troszkę przypominającą tą lawetę.

DSCF2460.jpg

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 351
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

DSCF4452.jpg

Może to tylko złudzenie, ale wydaje mi się jak by rama od miejsca łączenia uciekała w prawą stronę

Do przebudowy ramy posiłkowałeś się jakimiś planami, czy poprostu wziąłeś długość zabudowy + kabina ?

Link to comment
Share on other sites

  • Super Moderator
Do przebudowy ramy posiłkowałeś się jakimiś planami, czy poprostu wziąłeś długość zabudowy + kabina ?

Tak tylko wziąłem długość zabudowy i kabiny, ponieważ nie mam żadnych planów, a w internecie znalazłem tylko to słabe zdjęcie.

A co do ramy to lekko jeszcze ucieka na prawo po poprzednim prostowaniu. Jeszcze postaram się to skorygować.

Link to comment
Share on other sites

Witam!

 

Tylko Twoja scania to scania 144L a na fotce ta strażacka scania to w najlepszym przypadku 114, a do tego specjalistyczna wersja H. Jeśli robisz tylko taką luźną interpretacje fotki no spoko, ale jakbyś chciał sie bardziej pobawić to czeka Cie kupe roboty

 

Pozdrawiam i powodzenia

Link to comment
Share on other sites

Nie tyle tu chodzi o silnik 11 litrowy i nie żadna wersja H, tylko ta co na fotce to Scania serii P, czyli do dystrybucji, usług komunalnych, pożarnictwa itd., a Scania z Italeri to seria R do bardziej dlakobieżnych i cięższych zastosowań. W serii 4 były tylko typy L, D, C i G, nie było wówczas znanych dawniej oznaczeń M, E i H.

 

Skoro taka bardziej wolna amerykanka, to okej Życze Ci powodzenia i będe obserwował relację

Link to comment
Share on other sites

  • Super Moderator
Skoro taka bardziej wolna amerykanka, to okej

Dokładnie, Scania którą buduję jest tylko połączeniem dwóch modeli i nie opieram się na żadnych planach ponieważ ich nie mam. Można powiedzieć, że jest to twór mojej wyobraźni. Bez przerwy coś mi przychodzi do głowy, podczas budowy tego modelu i choć jest to fikcyjny pojazd postaram się by choć troszkę się wam spodobała relacja jak i model.

Bardzo dziękuję za zaangażowanie i propozycje.

Link to comment
Share on other sites

Również będę przyglądał się relacji ,ponieważ zapowiada się ciekawie. Sam też myślałem o podobnym połączeniu ,ale w tym przypadku z Actros'em MPII z kabiną L, ale brak większych funduszy i małe doświadczenie skłoniły mnie do sklejenia tego co w pudle . Tak jak mówiłem ,będę tu zapewne często zaglądał i myślę że damy jako radę z tymi strażakami

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Ciekawy projekcik Też myślałem kiedyś nad takimczymś tylko że ja chciałem wziąśc tą zabudowę z mercedesa z Revella, a tego Atego zrobić jaką 7,5 t z zabudową

Link to comment
Share on other sites

  • Super Moderator

Witam.

Na samym początku napotkałem już problem.

Kabinę chcę zrobić niższą, ale i tak jest o 0,5cm za wysoka, a co się z tym wiąże to drabina nie będzie w poziomie, będzie lekko pod kątem. Trzeba coś poprzerabiać. Lekkie postępy już są i nawet ciekawie to wygląda.

Link to comment
Share on other sites

  • Super Moderator

Witam.

Projekt Scani DLK postanowiłem przerwać, ponieważ szkoda mi było "psuć" obydwa modele niewiedząc czy coś z tego wyjdzie.

Postanowiłem zbudować platformę.

Może będzie to platforma pokazowa, to jeszcze zobaczę.

Ramę przedłużyłem o 10cm, tak że pojezd będzie miał długości w skali 1:1, 8,88m.

I tu pierwsze pytanie, czy samochód o takiej długości może się poruszać po ruchu miejskim?

DSCF4466.jpg

Wszystkie koła dotykają podłoża.

DSCF4467.jpg

Silnik dobrze leży na mocowaniach.

DSCF4468.jpg

Tylny most też już złożyłem. Ładniej by wyglądała z dwiema ośiami, lecz nie mam drugiej ośi. Ale myślę, że będzie dobrze.

DSCF4469.jpg

Kabina też powoli jest sklejana.

DSCF4470.jpg

Blok silnika, jeszcze będzie dopieszczany.

DSCF4473.jpg

Na lawecie będzie można przewozić samochody osobowe, jak i ciężarówki.

DSCF4474.jpg

DSCF4476.jpg

Link to comment
Share on other sites

Po ruchu miejskim owszem, może jeździć ,ale ciężko by się manewrowało takim pojazdem z tak daleko położonymi od siebie osiami.

Tylna oś zdecydowanie powinna powędrować do przodu . Popatrz jak to tu mniej więcej wygląda :

 

T1130343-2.jpg

T1130574-1.jpg

 

Ale zaś patrząc na auto-lawety, to tą twoją oś powinieneś przesunąć minimalnie do przodu .

Szkoda że zrezygnowałeś ze strażaka na podwoziu Scanii

 

P.S. Tylne felgi są sklejone ? Jeżeli tak to je popraw . Piasta bardzo Ci wystaje .

P.S.2 Poprzeglądaj sobie jeszcze Allegro ,bo te fotki co dałem są na szybko i nie za bardzo dokładnie wszystko widać .

 

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Kibicuję Jawkersie . Fakt, oś powinna iść troszkę do przodu . A Tylnie felgi po prostu nie mają obręczy z przodu i dlatego piasta tak wystaje , ale myślę, że Jawkers zrobił to tylko do przymiarki (na szybko) .

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • Super Moderator

Witam.

tylko do przymiarki (na szybko)

Tak to tylko przymiarka. Oś też mi nie pasowała, no ale na szczęście jest już poprawiona i rzeczywiście wygląda lepiej. Dużo czasu spędziłem na szukaniu rozmiaru rozstawu ośi w podobnej długości samochodu i znalazłem. Po przeskalowaniu i przymierzeniu ośi na danej odległości, oś prezentuje się super.

Chcę zbudować podobną Scanie, lecz nie wiem czy to piętro też, choć bardzo mnie kusi, ale bez dołączonej lawety.

Kopiascania.jpg

Zdjęcie zaczerpnięte z internetu.

Link to comment
Share on other sites

Tylko pamiętaj żeby koła były Low_Deck'i Aha ...

Jak chciał byś robić "piętrową" lawete, to w twoim przypadku,fajniej by było, jak by część lawety osadzona była na dachu .

 

Mniej więcej coś takiego(szkoda tylko że obie Scanie różnią się kabinami) :

1940856.jpg

 

A jak nie to może coś takiego :

5.jpg

 

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

  • Super Moderator
Tylko pamiętaj żeby koła były Low_Deck'i

Czyli te takie niskoprofilowe, jeszcze takich nie robiłem, robiłem Michelin x-one.

Ta niżej jest super, lecz nie mam drugiej ośi. Coś się wykombinuje.

Link to comment
Share on other sites

Czyli te takie niskoprofilowe

 

No można też tak nazwać Drugą osią się nie przejmuj. Na jednej z tyłu fajnie by wyglądała

 

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

  • Super Moderator

Witam.

Przesunąłem oś kilka centymetrów do przodu, a koła otrzymały obręcze i wyglądają już prawie naturalnie. Prawie, ponieważ piasty i tak będą standardowo skrócone.

Oto jak się prezentuje rama.

DSCF4523.jpg

DSCF4524.jpg

Na pierwszym zdjęciu rama wygląda jak by była lekko wygięta łukiem, ale to wina zdjęcia.

Link to comment
Share on other sites

Co do ramy to wygląda już dobrze . Gdzieniegdzie zaszpachlować dziury po mocowaniu zawieszenia i będzie nieźle

A co do piast ... Nie pokusisz się o zrobienie takich jak w oryginale ? :

 

1523109.jpg

 

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Nie musi kupować od firm konwersyjnych, może kupić od Pazio Jak będziesz chciał wyśle Ci na PW jego numer gg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.