skala72 Napisano 21 Sierpnia 2009 Share Napisano 21 Sierpnia 2009 (edytowane) Ciągnik artyleryjski Citroën-Kongresse C4 P17 mod. E. Samochód z napędem gąsienicowym służył w Wojsku Polskim do 1936 roku, w którym to zostawał zastąpiony przez ciągniki artyleryjskie C4P oraz Polskie Fiaty. Na bazie podwozia Citroëna zostały wyprodukowane samochody pancerne WZ.28. Replika samochodu aktualnie znajduje się w Muzeum Wojska Polskiego w Warszawie i pochodzi z kolekcji Adama Rudnickiego. Foto: Skala72 Ps. wkrótce w Foto Tank: HMMWV M1151, TK-3 i TKS, T-48 (SU-57) oraz Daimler Dingo. Foto: Skala72 Uwaga! - Kopiowanie i dalsze rozpowszechnianie zdjęć bez zgody autora zabronione!! Edytowane 28 Listopada 2009 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pezetinz Napisano 22 Września 2009 Share Napisano 22 Września 2009 Zmień opis - ten Citroen to nie B2 10CV... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skala72 Napisano 22 Września 2009 Autor Share Napisano 22 Września 2009 Na tabliczce było napisane że to ten model, a nie innym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pezetinz Napisano 22 Września 2009 Share Napisano 22 Września 2009 Ok. Ale to nie B2 10CV. Zajrzyj na przykład tutaj: http://odkrywca-online.com/pokaz_watek.php?id=643020#735611 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skala72 Napisano 22 Września 2009 Autor Share Napisano 22 Września 2009 Ok. Ale to nie B2 10CV. Zajrzyj na przykład tutaj: http://odkrywca-online.com/pokaz_watek.php?id=643020#735611 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 22 Września 2009 Share Napisano 22 Września 2009 Skala, jeżeli już zdecydowałeś się na zakładanie takich fajnych Walkaround-ów to wysil się ma małą weryfikację podawanych informacji. Nie trzeba wiele czasu aby znaleźć w Internecie informacje, że ten ciągnik to nie jest B2 10CV. Planik ten jest w 2 książkach Jońcy i na stronie Dereli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cieciwa Napisano 22 Września 2009 Share Napisano 22 Września 2009 Dołożę trochę swoich zdjęć ... Może się komuś przydadzą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cieciwa Napisano 22 Września 2009 Share Napisano 22 Września 2009 Następna partia ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cieciwa Napisano 22 Września 2009 Share Napisano 22 Września 2009 I część ostatnia ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pezetinz Napisano 24 Września 2009 Share Napisano 24 Września 2009 Jak widać ktoś bardzo znający na rzeczy przygotował te tablice informacyjne - zdjęcie dobre z P17, a nazwa...szkoda gadać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 24 Września 2009 Share Napisano 24 Września 2009 Skala - nie strój fochów i zmień oznaczenia w tytule tego ciągnika. Zanim trafił on do Polski był oznaczany jako Citroen-Kegresse P17, co widać na załączonym zdjęciu: Ciągniki B2 miały inne charakterystyczne maski silnika: Właściwe oznaczenie tego wozu powinno brzmieć Citroen-Kegresse C4P17 (lub C4P17E - tak jest też identyfikowany w Internecie). Podwozia z silnikiem B2 zakupiliśmy do samochodów pancernych wz. 28. P4T to oznaczenie kolejnej wersji podwozia Kegressa które było na zakupionych podwoziach Citroena. Ciągniki które później kupiliśmy to C4P17 (kupiliśmy też inne modele C6P14 i C6P19), czyli modele z silnikiem Citroena model C4 i podwoziem Kegressa model P17. Autor tekstu na tabliczce powinien się spalić ze wstydy, tyle jest baboli w jego tekście Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skala72 Napisano 24 Września 2009 Autor Share Napisano 24 Września 2009 Czyli pełna prawidłowa nazwa to: Citroën-Kongresse C4 P-17 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 24 Września 2009 Share Napisano 24 Września 2009 Tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elrogalo Napisano 21 Lutego 2010 Share Napisano 21 Lutego 2010 Chyba KEgresse, a nie KONgresse? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skala72 Napisano 21 Lutego 2010 Autor Share Napisano 21 Lutego 2010 O masz ci los, ale BYCZYSKO. Dzięki serdeczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skala72 Napisano 25 Lutego 2010 Autor Share Napisano 25 Lutego 2010 No i wreszcie znalazłem czas na poprawienie opisu i dodanie kilku zdjęć polskiego Citroena-Kegresse C4 P17 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konrad C Napisano 17 Kwietnia 2010 Share Napisano 17 Kwietnia 2010 Przepraszam Skala 72 ,że tak zaśmiecam ten temacik ,ale chyba lepszego bym nie znalazł.Czy te dwa pojazdy http://www.jadarhobby.pl/72250-unic-p107bu-artillery-tractor-p-16868.html http://www.jadarhobby.pl/72251-pionierwagen-p107-u304f-p-16653.html Mają coś wspólnego z tym C4 p17 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Panzer4 Napisano 17 Kwietnia 2010 Share Napisano 17 Kwietnia 2010 Mają, mają. Unic i Citroen współpracowały przy budowie ciągników dla wojska w tamtych latach. Pojazdy różnią się detalami, ale generalnie to jedna wielka rodzina. Najbardziej widoczną cechą odróżniającą poszczególne modele są gąsienice i koła napinające, chociaż wariacji było tak wiele, że można się pogubić kompletnie co jest co. Na starych zdjęciach te pojazdy są naprawdę trudne do rozróżnienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konrad C Napisano 17 Kwietnia 2010 Share Napisano 17 Kwietnia 2010 Czyli jak bym kupił ten pojazd i zrobił go w polskich barwach i coś poprawił nie bylo by tak tego widać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 17 Kwietnia 2010 Share Napisano 17 Kwietnia 2010 (edytowane) Zanim kupisz ten model, przyjrzyj się zdjęciom Unica P-107 i C-K P-17. Przecież po za typem podwozia (Kegresse) to zupełnie inne pojazdy. Nie widzisz różnicy w maskach silnika? Podwozia P17 i P107 też się różniły kołami napędowymi i napinającymi. Edytowane 17 Kwietnia 2010 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konrad C Napisano 17 Kwietnia 2010 Share Napisano 17 Kwietnia 2010 No rzeczywiście trochę sie różnią.A tak chciałem mieć C4P :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 17 Kwietnia 2010 Share Napisano 17 Kwietnia 2010 C4P? Przecież on jest produkowany w 1/72. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konrad C Napisano 17 Kwietnia 2010 Share Napisano 17 Kwietnia 2010 Przez jaką firmę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Złośliwiec Napisano 17 Kwietnia 2010 Share Napisano 17 Kwietnia 2010 Przez polski MarS. Modele są z żywicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konrad C Napisano 18 Kwietnia 2010 Share Napisano 18 Kwietnia 2010 Tak tylko trochę drogie jak dla mnie. :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.