Skocz do zawartości

7 TP [01.09.2009 r.]


skala72

Rekomendowane odpowiedzi

Zdjęcia rekonstruowanego lekkiego czołga 7TP wykonane 01.09 br. przed Pałacem Prezydenckim w Warszawie. szkoda, że nie udało się dokończyć "dzieła". Stan zewnętrzny czołgu, tak naprawdę, nie uległ zmianie od 11.11.2008. (foto).

 

7TP_01.jpg

 

7TP_02.jpg

 

7TP_12.jpg

 

7TP_05.jpg

 

7TP_04.jpg

 

7TP_07.jpg

 

7TP_06.jpg

 

7TP_08.jpg

 

7TP_11.jpg

 

7TP_09.jpg

 

7TP_10.jpg

 

7TP_03.jpg

 

 

Zdjęcia jakie otrzymałem w marcu br., pochodzą one z prezentacji 7TP w 2008 r.

 

 

01.jpg

 

02.jpg

 

03.jpg

 

04.jpg

 

05.jpg

 

06.jpg

 

07.jpg

 

08.jpg

 

09.jpg

 

10.jpg

 

11.jpg

 

Foto: Skala72

Uwaga! - Kopiowanie i dalsze rozpowszechnianie zdjęć bez zgody autora zabronione!!

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lekkiego czołga
Gramatyka przedwojenna ;)

 

Stan zewnętrzny czołgu, tak naprawdę, nie uległ zmianie od 11.11.2008.
Jak to? Przecież udało sie wym czasie skompletować całe podwozie. Są też błotniki itp.

 

Co do historii rekonstrukcji odyłam tu:

http://odkrywca.pl/projekt-7tp-2009,646065.html#646065

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, doszły błotniki i gąski, ale nie są to jakieś wielkie zmiany od prawie roku. Prototyp czołga szybciej zbudowano przed II WŚ. Nie mówię, aby jeździł, ale ... wiele osób z którymi wczoraj rozmawiałem było mocno rozczarowanych w tym ja. Wielka szkoda, że tylko tyle zrobiono. Takie są moje odczucia. Co do wątków związanych z 7TP na Odkrywcy to śledzę je.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Główną przeszkodą w szybkiej rekonstrukcji 7TP jest brak pieniędzy. Czołg jest składany do kupy z elementów sciąganych z całej Polski. Zresztą skoro czytałeś wątek na Odkrywcy, to nie powinno cie to dziwić. ;-) Ostatnio chyba kacelaria prezydenta sypnęła trochę grosza.

 

Z drugiej strony taki StuG IV z Poznania miał o wiele więcej szczęścia do sponsorów. Dostępna jest też, w przeciwieństwie do 7TP kompletna dokumentacja. Po roku od wydobycia z rzeki jeździ o własnych siłach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prototyp czołga szybciej zbudowano przed II WŚ.

Tak mają kompletą dokumentację Vickersa i nieporównywalnie większe zaplecze warsztatowe, finansowe, polityczne, a przede wszystkim olbrzymią potrzebę zbudowania tego wozu.

Nie mówię, aby jeździł, ale ... wiele osób z którymi wczoraj rozmawiałem było mocno rozczarowanych w tym ja. Wielka szkoda, że tylko tyle zrobiono. Takie są moje odczucia. Co do wątków związanych z 7TP na Odkrywcy to śledzę je.

Skala72 błagam Cię nie ośmieszaj się takimi osądami. Tylko tyle ? chyba jesteś przez głowę cięty, bo na umyśle szwankujesz, zastanów się zanim napiszesz następną taką brednię. Skoro tak dobrze śledzisz wątek na odkrywcy, to przeczytaj sobie posta "pomsee" odnośnie trwania odbudowy, dokładnie obrazuje wypowiedzi Twojego typu. A jeśli Ci mało do dołóż do czołgu ze drobne 30-50 tysięcy to zobaczysz jak robota ruszy, albo wpadnij do Bielska i pomóż.

 

Jeśli w Twoim odczuciu - silnik, skrzynia biegów, zwolnice, komplet połączeń mechanizmu napędowego, kół napinających, kompletu gąsienic, części pancerza, błotników, kół podtrzymujących to mało to sam nie wiem co o tym sądzić. Dodam tylko że większość tych rzeczy była wykonywana od podstaw, na zamówienie i poprzedzona była żmudną pracą nad dokumentami, a to trwa i sporo kosztuje.

Porównywanie rekonstrukcji Stuga IV do 7TP może budzić tylko sarkastyczny uśmiech.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównywanie rekonstrukcji Stuga IV do 7TP może budzić tylko sarkastyczny uśmiech.

 

Trzeba jeszcze dodać że na warsztacie w Wapienicy prace trwają nie tylko nad jednym pojazdem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z drugiej strony taki StuG IV z Poznania miał o wiele więcej szczęścia do sponsorów. Dostępna jest też, w przeciwieństwie do 7TP kompletna dokumentacja. Po roku od wydobycia z rzeki jeździ o własnych siłach.

 

Dodaj do tego fakt, że StuG-a wytargano praktycznie kompletnego z wyposażeniem załogi włącznie, a na domiar wszystko było w świetnym stanie jak na 60 lat leżenia w błocie.

 

PS

A może dzięki temu błotu wszystko się właśnie tak dobrze zakonserwowało - mało tlenu = bardzo powolna korozja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę komentował tekstów Jedrassa, bo nie ma sensu. Napisałem, że jestem rozczarowany tym, że 7TP jest w takim stanie a nie innym. Dobrze, że są tankietki, dwa TKSy i jeden TK-3 oraz dwa wz.34-I. Uważam, że nie ma sensu teraz pisania na temat zakończenia prac siódemki, jak będzie to będzie, może za dwa, trzy lata. Szkoda tylko, że narobiono tyle smaku w związku z 70. rocznicą wybuchu IIWŚ. Nie ma sensu równie tłumaczenia, że nie było planów, kasy, warsztatu itd..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...
Nie będę komentował tekstów Jedrassa, bo nie ma sensu.

Przypomnę Ci te słowa, kiedy znów będziesz mnie pytał na gg "co z 7ką i jak idą prace ?" a potem poprosisz mnie o przysłanie zdjęć, które pewnie potem wrzucisz na swoją stronę.

 

Poza tym:

Napisałem, że jestem rozczarowany tym, że 7TP jest w takim stanie a nie innym.
Uważam, że nie ma sensu teraz pisania na temat zakończenia prac siódemki, jak będzie to będzie, może za dwa, trzy lata.

Chyba sam sobie zaprzeczasz.

 

Puknij się człowieku w głowę. Porozmawiaj kiedyś z kimkolwiek z FWP, a potem pisz na forach swoje mądrości, bo w tej chwili głupstwa pleciesz. Niestety legenda o tym, że 7TP będzie 1 września 2009 gotowy do jazdy urosła przez takich ludzi jak Ty, a o pieniądzach, planach i warsztacie nie masz niestety bladego pojęcia.

 

Jeśli ktoś jest zainteresowany, zdjęcia wnętrza wozu:

IMG_7069.jpg

Jeden z ważniejszych, nowych elementów, którego niektórzy nawet nie zauważyli ale wiedzą lepiej ...

IMG_7071.jpg

IMG_7072.jpg

IMG_7585.jpg

IMG_7586.jpg

Skrzynia biegów i zwolnice:

IMG_7590.jpg

IMG_7591.jpg

IMG_7592.jpg

Silnik:

IMG_7593.jpg

IMG_7594.jpg

IMG_7595.jpg

IMG_7596.jpg

IMG_7597.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeżycie to wielkie, móc wejć do 7TP Nie wiem, jak się wczołgałem

 

Panowie Stuga nie odbudowywujš, a naprawiajš i to tylko dlatego, że jak go wycišgali to go zniszczyli (wyrwali górnš częć nadwozia). 7TP jest budowany na suchym kamieniu, bez dokumentacji,bez pieniędzy. Cena np. odlania samych gšsienić jest ogromna. To nie jest remont, a rekonstrukcja. Wolę, aby był za 5 lat w pięknym stanie niż na jutro i wyglšdał tragicznie. FWP nie ma trwałych rodków finansowych. Nawet rodki od Prezydenta pozwoliły na zakup dosłownie paru czeci. Wiem, bo miałem przyjemnoć z Grzekiem z FWP rozmawiać na Bzurze.

 

A jeli chodzi o 1 wrzenia 2009 r. to była plotka, już dawno przez FWP dementowana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcia rekonstruowanego lekkiego czołga 7TP wykonane 01.09 br. przed Pałacem Prezydenckim w Warszawie. szkoda, że nie udało się dokończyć "dzieła". Stan zewnętrzny czołgu, tak naprawdę, nie uległ zmianie od 11.11.2008.

 

Pozwolę sobie zdementować tą opowieść palcem po wodzie pisaną i chociaż nie jestem członkiem FWP napisać kilka słów o rzeczywistym stanie prac między 11.11.2009, a 15.08.2009.

 

Otóż w omawianym okresie stan zewnętrzny czołgu uległ następującym zmianom:

- dodano błotniki i mocowania wzorowane na ocalałych częściach

- do klap przednich inspekcyjnych oraz tylnych dodano zawiasy wykonywane od postaw (odlew)

- dodano koła napinające toczone od podstaw, wg projektów, które trzeba było stworzyć na podstawie istniejących danych, dodam skromnych

- dodano mechanizm napinający, będący przez wiele lat zagadką, wykonanie jw.

- dodano komplet kół napinających wraz z konsolami do ich montażu (wykonanie jw)

- zakupiono i doprowadzono do stanu używalności dwa kompletne pasy gąsienic

- dodano skrzynkę narzędziową widoczną na błotniku (oryginał)

- dodano płytę nadsilnikową (choć nie wiem czy to jej ostateczny kształt)

 

Dodatkowo w omawianym okresie czołg otrzymał silnik, skrzynię biegów, przekładnię, zwolnice i cały system połączenia skrzyni ze zwolnicami.

Jestem przekonany, że nie wymieniłem wszystkiego, więc jeśli ktoś uważa, że to za mało niech zrobi lepiej i więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda tylko, że narobiono tyle smaku w związku z 70. rocznicą wybuchu IIWŚ. Nie ma sensu równie tłumaczenia, że nie było planów, kasy, warsztatu itd..

 

Skala, chyba jednak zimny prysznic od Jendrassa jest Ci bardzo potrzebny!

Skoro nie na dokumentacji, części do renowacji i ...bardzo dużo kasy, to czego się spodziewasz? Że Pan Grzegorz Klimczak zastawi dom i warsztat abyś miał co fotografować?

Komu powinno zależeć na zbudowanie od nowa tego czołgu? Naszym liderom przemysłu zbrojeniowego z Łabęd, Siemianowic lub Ursusowi, czy skromnemu zapaleńcowi. Wszyscy będą chcieli go oglądać w Kielcach za salonie obronnym, a nikt palcem nie kiwnie aby pomóc. Zastanów się kogo krytykujesz i kto Ciebie rozczarował!

 

PS. Skoro śledzisz postępu prac panzergrzesia, to zauważ co On zrobił do tej pory z C2P. Tylko nie mów, że na kuźni z fabryce można to zrobić w tydzień. Bo to prawda tylko nie w Polsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam zamiaru przyjmować żadnych kubłów zimnej wody, ani prysznicu. Powstała nadzieja, że ma być gotowy na 01.09.2009 i ... dupa blada. Chylę czoła przed grupą ludzi, którzy się tego podjęli. Co do planów, hmm, jakoś ukazuję się w pismach (rys. tech.). Co do kasy, to wielu czeka, to może ściepa narodowa ?? Np. po 20-50 dyszek. BTW. ile już lat trwa rekonstrukcja ??

 

ps. nie wiem co można na kuźni zrobić, podkowy ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybyś uważnie śledził jego rekonstrukcję, to zauważyłbyś, że żadnej nadziei nie było i nie ma. Po prostu powolna mozolna praca. Skoro uważasz, że kwity coraz to nowe się pojawiają (tylko kto je posiada?) to może masz jakiegoś znajomego który wykona np. prawdziwą chodnicę gratis?

Reagujesz spontanicznie na 7TP, jak przedszkolak któremu obiecano kiedyś klocki Lego. Szum wokół 7TP jest medialny i trzeba do tego podchodzić z dystansem.

 

 

PS. Kuźnia, to takie miejsce w zakładach metalowych, gdzie można na gorąco obrabiać metale (patrz - prostować metalowe części). Jak widać ze zdjęć, Pan Klimczak robi to palnikami gazowymi.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj tak, czołg jest piękny i nie mogę doczekać się, kiedy będzie zamknięty, pal sześć wnętrze, chociaż z zewnątrz chciałbym zobaczyć naszą 7-kę, nie mówię już o kamo. to będzie wielkie wydarzenie!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.