Skocz do zawartości

LE GLORIEUX HELLER 1:150


ryszardb

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki za informację. Rzeczywiście sklep super . tylko te ceny w funciakach trochę przerażają. Ale niektóre rzeczy są z wysyłką tańsze niż u nas. W arch kupuję cały czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 254
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

sorki Ryszard ze zaśmiecę twój temat ale chciałem się zapytać czy nie ma ktoś możne czasopisma modelarstwo okrętowe nr 18 i 19 chodzi mi wyłącznie o artykuł związany z malowaniem statków .... jeśli by ktoś mógł mi to przeskanować i wysłać byłbym wdzięczny

 

 

 

PS

 

 

coraz ładniej i bliżej końca czekan na dalsze relacje i więcej zdjęć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zupełnie mnie porąbało, zrobiłem koraliki do mocowania gafla do bezan-masztu [tzw ślizgacze]

IMG_4429.JPG

Tu już pomalowane i przywiązane do gafla, a obok "suszą się buchty do lin. Robię je tak, aby każda buchta była inna gdyż nie wyobrażam sobie (i z praktyki tez) aby na żaglowcu każdy marynarz wiązał je w pośpiechu jednakowo. Rozwieszam je na krawędzi klocka, aby uzyskać zagięcie lin na knagach

IMG_4431.JPG

zbliżenie nie wyszło ale teraz widać o co chodzi

IMG_4432.JPG

bloki do talii fałów- po prawej (za masztem) talia na której wisi reja bezan-masztu, a ten blok bliżej po lewej będzie talią gafla

IMG_4434.JPG

reja bezana

IMG_4439.JPG

grot reja z żaglem już wisi

IMG_4436.JPG

a tak wyglądają dolne reje

IMG_4435.JPG

IMG_4438.JPG

Powoli do przodu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im dłużej buduję tym większe głupoty wyszukuję i stwierdzam że wszystko jest do d. Znalazłem mnóstwo błędów ale nie powiem gdzie.

Przeczytałem w Modelarstwie Okrętowym recenzje książki The Masting and Rigging of English Ships of War, 1625-1860 , dzisiaj ją właśnie dostałem i szok mam teraz wszystko o masztach linach i żaglach. Mnóstwo rycin i zdjęć wykonanych modeli. Polecam !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ryszard zdradź zdradź te błędy jak nie tutaj to na PW ja tez szykuje się do budowy tego modelu za jakiś czas.... i twoje doświadczenia bardo mi się przydadzą . A model i tak bardzo imponująco wygląda

 

 

hmmm tak na marginesie czy do wyblinek może być taka nic dratwa czy tez za cienka będzie ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze poprawki - na początek musiałem przerobić mars-żagle. Podciąłem je na dolnym liku, tak wygląda to na papierze

IMG_4440.JPG

a tak już gotowe

IMG_4442.JPG

Żagle bukszprytu do wymiany, ale to potem . Przerobiłem też żagiel gaflowy bezana (widać go na zdjęciu). No teraz żagle wydąć i na reje. Prawda jak to prosto się pisze ?? Na ale jak się nic nie robi to i nie popełnia się błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm tak na marginesie czy do wyblinek może być taka nic dratwa czy tez za cienka będzie ???

Wyblinki powinny być cieniutkie. LIna o grubości ok 5-8 mm wytrzymuje wagę dorosłego człowieka. Ze względu na wygląd i na to że czasem znajdzie się tam dwu a i trzech marynarzyków daje się na wyblinki linę o przekroju 15-20 mm podziel to teraz przez skalę 20 : 150 = 0,13 mm. Czyli jak widzisz nić krawiecka jest przy tym gruba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnie chwile bezan-żagla na wolności, zaraz pójdzie pracować na maszt

 

IMG_4443.JPG

Te cienkie brązowe nitki pokazują jak będą przebiegać refliny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest tylko relacja. Zobacz jak to wszystko jeszcze odrapane, ale tego nie potrafię uniknąć. Przy tej plątaninie sznurków i ciągłym wymyślaniu że czegoś znów zapomniałem zrobić . Na końcu chyba jeszcze pociągnę lakierem bezbarwnym matowym. Ne będzie widać "kleiku". Dzięki za wsparcie i dobre słowo. To zawsze buduje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i przybyło następne pięterko, a końca jak nie widać, tak nie widać.

To co ostatnio udało mi się zrobić

IMG_4457.JPG

IMG_4460.JPG

IMG_4461.JPG

 

 

No i dalej do plątania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pieknie sie prezentuje.

Do niedawna przewazaly tu okrety wojenne a dzis prosze jaka odmiana coraz wiecej zagli, super.

Tymi swoimi fotkami w galeri ,ktore prezentuja twoje zaglowce chyba nie jednemu narobiles smaka i sie wzieli chlopaki do pracy.Sam naleze do tego grona i walcze obecnie z Passat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mógłbyś pokazać jak wygląda ? Cieszy oko taka ilość łajb. Są one trudne w robocie ze względu na ilość sznurków ale za to po skończeniu prezentują się wspaniale niezależnie od jakości wykonania. Po prostu mają w sobie to coś .

A mnie się znów udało popchnąć prace do przodu. Powiesiłem wszystkie sztaksle. Tak więc wszystkie "szmaty" na masztach. Teraz trzeba to do końca olinować czyli wszystkie szoty, kontraszoty, brasy i ich kontry, fały sztaksli itp. A prezentuje się to tak

 

IMG_4468.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No muszę powiedzieć, że poważnie to wygląda. Co do sznurków, ostatnio natrafiłem w internecie na bardzo ciekawe zdjęcie:

 

rigging10_jpg.jpg

 

Już sama ilość robi wrażenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za zdjęcie. Na bazie takich widoczków robiłem swoje olinowanie. Teraz kupiłem troszkę książek i poszło trochę łatwiej. Z tego zdjęcia widzę jakie błędy zrobiłem wiążąc bukszpryt. Jedyna pociecha że następny będzie miał mniej błędów. Moja skala troszkę mniejsza tak że muszę dokonywać skrótów i pomijać niektóre elementy.Bedzie mniej sznurków dochodziło do pokładu , ale ta plątanina na zdjęciu bardzo mi się podoba. Tylko kiedy ja dojdę do takiej wprawy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No muszę powiedzieć, że poważnie to wygląda. Co do sznurków, ostatnio natrafiłem w internecie na bardzo ciekawe zdjęcie:

 

rigging10_jpg.jpg

 

Już sama ilość robi wrażenie.

 

 

z tewgo co widze to chyba HMS VIVTORY na tym zdjeciu

 

 

Ryszard zgodze sie z toba że te łajby sa zaczrowane mozna je podziwiac godzinami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za zdjęcie. Na bazie takich widoczków robiłem swoje olinowanie. Teraz kupiłem troszkę książek i poszło trochę łatwiej. Z tego zdjęcia widzę jakie błędy zrobiłem wiążąc bukszpryt. Jedyna pociecha że następny będzie miał mniej błędów. Moja skala troszkę mniejsza tak że muszę dokonywać skrótów i pomijać niektóre elementy.Bedzie mniej sznurków dochodziło do pokładu , ale ta plątanina na zdjęciu bardzo mi się podoba. Tylko kiedy ja dojdę do takiej wprawy ?

 

Nie wiem czy masz książkę pod tytułem "Rigging Period Ship Models". Ja ją ostatnio zaposiadłem i przekaz po prostu niszczy. Każda strona to osobna rycina pokazująca jak wiązać, jakie jest działanie i jak to umiejętnie przenieść do rzeczywistości. Polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator
Nie wiem czy masz książkę pod tytułem "Rigging Period Ship Models". Ja ją ostatnio zaposiadłem i przekaz po prostu niszczy. Każda strona to osobna rycina pokazująca jak wiązać, jakie jest działanie i jak to umiejętnie przenieść do rzeczywistości. Polecam
Normalnie, skończcie już o tych żaglach, rejach, bramsach etc, bo aż chce mi się zabrać za podobne cudo do waszego A nie jestem w stanie tyloma fajnymi tematami się zajmować Chyba przestanę zagladać na te wasze żaglowe warsztaty, bo normalnie zazdrość coraz mocniej mnie zżera
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja chętnie uratuję Cię od twoich problemów. Powiedz czym jeszcze się zajmujesz a powiem Ci z czego zrezygnować

 

Swoją drogą przydałby się jeszcze jakiś żaglowiec z Wrocławia.

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.