Skocz do zawartości

F14 Tomcat "Jolly Rogers" VF-84 1976 Italeri 1:48


p_bladek

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 71
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

p_bladek - Mam pytanie- Nie miałeś problemów z systemem rozkładania skrzydeł ? Po przejrzeniu wyprasek pierwsze co rzuciło mi się w oczy to dosyć mało stabilna konstrukcja właśnie tego elementu. Troszkę mam obawy czy nie rozleci się to kiedyś jak postanowię zmienić mu geometrie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Preshading robiłeś rozcieńczonym czarnym akrylem?

Krystek.

Tak dokładnie firmy pactra, ale rozcieńczonym minimalnie.

Nie miałeś problemów z systemem rozkładania skrzydeł ? Po przejrzeniu wyprasek pierwsze co rzuciło mi się w oczy to dosyć mało stabilna konstrukcja

Konstrukcja wygląda tak na pierwszy rzut oka, ja miedzyy tulejke skrzydła a tulejkę w kadłubie daję zużyta blaszkę np edzia co usztywnia konstrukcje, jedyne co słabo wygląda to te wypustki nadzorujące równomierne rozkładanie skrzydeł, ale wystarczy równomiernir rozkładać skrzydła i nie bedzie z tym problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, kolejny etap prac. Model otrzymał stateczniki poziome i właściwy kolor, jeszcze dzisiaj postaram się go pomalować sidoluxem i zrobić wash.

To tyle teraz fotki.

 

PA080019.jpg

 

PA080020.jpg

 

Góra Pactra A43

Dół Pactra A47 white matt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem o Co Ci chodzi ale jak pójdzie na to sido to ściemnieje całość, wash, znowu ściemnieje, i jeszcze jedna warstwa sido . Dla porównania możemy zobaczyć kolor skrzydeł a reszty. Aero pewnie bym zrobił ale nie mogę ustawić tak cienkiego strumienia, a pędzelkiem wydaje mi sie bardziej precyzyjnie. Dziękuje za sugestie i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Na spód naniosłem ślady eksploatacji i zabezpieczyłem sido.

 

9-3.jpg

 

Nastepnie zaczołem zabawę z kalkami.

 

Na zdięciach pierwsze z nich ustepujące pod SOL-em

 

7-3.jpg

 

8-3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm. Dziękuję za szybka odpowiedź, ale czy Kolega mógłby rozszerzyć trochę temat poprzedniej wypowiedzi, np. na jakiej zasadzie to działa.

Zapewne więcej forumowiczów to zainteresuje, poniewaz na większości zdięć umieczczonych w necie nie jest on wogóle widoczny.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny etap prac za nami. Model otrzymał komplet kalek zestawowych, wkleiłem dysze silników i zrobiłem na nich wash. Przykleiłem stateczniki poziome. Teraz model czeka aż wyschna kalki po sol-u i otrzyma 3 warstwę sido.

PZDR.

 

PA100022.jpg

 

PA100023.jpg

 

Wydaje mi sie że brudzenie jest wystarczające. Ew pobrudzę jeszcze kalki.

Co wy na to ?

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czemu miał służyć sznurek umieszczony przed wiatrochronem
To nie sznurek tylko lont do detonacji oszklenia przy katapultowaniu .

Koledze chyba chodzilo o sznurek, ktory wystaje spod blachy na kadlubue przed wiatrochronem. Nie jestem specjalista od F-14 ale napewno nie sluzy on do kruszenia oslony kabiny pilota. Bardzo ladnie pokazany jest w publikacji DACO poswieconej F-14.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się ma to rozwiązanie do spraw aerodynamiki? Nie przerywa jakichś strug powietrza? Nie lepiej byłoby zastosować coś w rodzaju tych metalowych mierników kąta nachylenia itp które poruszają się na jakimś łożysku? Wiecie o co chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super koledzy że sie wyjaśniło, tylko jeszcze dwa pytanka. Czy wszystkie samoloty w wersji A miały ten element i czy brudzenie modelu jest wystarczające i w miarę realne czy go dobrudzić. Pozdrawiam.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie jest bardzo fajnie ale brakuje washa na kalkach. Pokryj go może jeszcze sido i "zwas:bip:" kalki . Do tego widzę, że użyłeś czarnego specyfika do tej czynności, a w sumie najfajniej wygląda ten z farbek artystycznych (brąz Van Dyck + Czerń kostna) - nie jest całkowicie czarny i fajnie też wygląda w miejscach całkowicie przemalowanych na czarno.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bedzie wash na kalkach, Koloru washa niestety juz nie zmienie, ale chyba ten tez jest niczego sobie. Dziękuję ci Piter bardzo za konsultacje

 

Następny etap prac.

Przygotowane elementy pod biały lakier, troche szpachlowania wymagały zbiorniki i AIM54, dotarte papierem.

 

PA110022.jpg

 

Następnie całośc elementów otrzymała właściwy kolor.

 

PA110023.jpg

 

Kolejnym krokiem było domalowanie szczegółów pedzelkiem 00.

 

PA110024.jpg

 

Po wszystkim poszedł sidolux i wash. Obecnie tak wygladaja gotowe subelementy. Odemnie dorobione zostało okablowanie przy goleniach.

 

PA110025.jpg

 

C.D.N.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Raczej to kwestia zdjęć, bo po przyklejeniu raczej kolor właściwy trzymają. Zdjęcie było z flashem co raczej przebarwia, a niestety pogody przez najbliższy tydzień nie będzie. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakończenie prac na dzisiejszy dzień. Na obecną chwile ukończone uzbrojenie wraz z pylonami i zbiornikami, przyklejone golenie do samolotu, jutro już będzie mógł o własnych siłach wjeżdżać do hangaru

 

10-3.jpg

 

11-4.jpg

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do "sznurka" przed wiatrochronem, to tak jak koledzy napisali informuje pilota o tym, że samolot leci nieco bokiem. W przypadku F-14 ma to duże znaczenie, bo jakakolwiek różnica (asymetria) ciągu w szeroko rozstawionych silnikach może doprowadzić do wejścia samolotu w korkociąg płaski, z którego nie było z reguły wyjścia. Podobnie przy lądowaniu na lotniskowcach boczny wiatr mógł się okazać przyczyną katastrofy jeśli samolot nie leciał niemal idealnie w swojej osi symetrii. Dlatego tak proste urządzenie, które okazało się o wiele sprawniejsze i skuteczniejsze niż czujniki elektroniczne. Każdy F-14 był w to wyposażony.

Natomiast "sznurek" w częściach owiewki to listwa odprowadzająca ładunki elektrostatyczne by te nie zakłócały pracy przyrządów na pokładzie. W F-14 katapultowanie odbywało się po odstrzeleniu całej owiewki, a nie przez jej szklaną część.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dziękuje na poczatku koledze Marcinowi Witkowskiemu za zebranie wszystkich dotychczasowych informacji w jedną całość i logiczne zaprezentowanie ich. Kolego Lipek Etapy sa w sumie dwa i dwa sposoby.

1. Rozcieńczasz farbę pod aero czarną lub jakaś inną ciemną w zależności od tego jaki efekt chcesz uzyskać, brazowy np bedzie dawał prześwit rdzawy , a następnie malujesz w miejscach lini podziału blach.

2. To samo tylko robisz to pędzelkiem i farba musi byc troszke bardziej rozcieńczona.

Poszukaj na forum, sam kiedys szukałem, temat napewno był omawiany.

 

A teraz przepraszam koledzy ale chyba dzisiaj juz mi sił i weny nie starczy

na dalsze postępy prac,ale jutro ruszę z kopyta.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.