KRYSTEK Napisano 8 Października 2009 Share Napisano 8 Października 2009 Preshading robiłeś rozcieńczonym czarnym akrylem? Krystek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piter Napisano 8 Października 2009 Share Napisano 8 Października 2009 p_bladek - Mam pytanie- Nie miałeś problemów z systemem rozkładania skrzydeł ? Po przejrzeniu wyprasek pierwsze co rzuciło mi się w oczy to dosyć mało stabilna konstrukcja właśnie tego elementu. Troszkę mam obawy czy nie rozleci się to kiedyś jak postanowię zmienić mu geometrie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p_bladek Napisano 8 Października 2009 Autor Share Napisano 8 Października 2009 Preshading robiłeś rozcieńczonym czarnym akrylem? Krystek. Tak dokładnie firmy pactra, ale rozcieńczonym minimalnie. Nie miałeś problemów z systemem rozkładania skrzydeł ? Po przejrzeniu wyprasek pierwsze co rzuciło mi się w oczy to dosyć mało stabilna konstrukcja Konstrukcja wygląda tak na pierwszy rzut oka, ja miedzyy tulejke skrzydła a tulejkę w kadłubie daję zużyta blaszkę np edzia co usztywnia konstrukcje, jedyne co słabo wygląda to te wypustki nadzorujące równomierne rozkładanie skrzydeł, ale wystarczy równomiernir rozkładać skrzydła i nie bedzie z tym problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p_bladek Napisano 8 Października 2009 Autor Share Napisano 8 Października 2009 Witam, kolejny etap prac. Model otrzymał stateczniki poziome i właściwy kolor, jeszcze dzisiaj postaram się go pomalować sidoluxem i zrobić wash. To tyle teraz fotki. Góra Pactra A43 Dół Pactra A47 white matt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jajen Napisano 8 Października 2009 Share Napisano 8 Października 2009 Wydaje mi sie ze preshading wyszedl za mocny. Szczegolnie widac to na bocznym zdjeciu. Lepszy efekt bylby przy zastosowaniu aerografu, zamiast pedzelka. Kontury zaciemnien stopniowo by zanikaly. Ale to moje skromne zdanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p_bladek Napisano 8 Października 2009 Autor Share Napisano 8 Października 2009 Rozumiem o Co Ci chodzi ale jak pójdzie na to sido to ściemnieje całość, wash, znowu ściemnieje, i jeszcze jedna warstwa sido . Dla porównania możemy zobaczyć kolor skrzydeł a reszty. Aero pewnie bym zrobił ale nie mogę ustawić tak cienkiego strumienia, a pędzelkiem wydaje mi sie bardziej precyzyjnie. Dziękuje za sugestie i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p_bladek Napisano 9 Października 2009 Autor Share Napisano 9 Października 2009 Witam. Kolejny etap prac to brudzenie górnych powierzchni kotka i zabezpieczenie sido, po wyschnieciu to samo z dolnymi. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p_bladek Napisano 9 Października 2009 Autor Share Napisano 9 Października 2009 Witam ponownie. Na spód naniosłem ślady eksploatacji i zabezpieczyłem sido. Nastepnie zaczołem zabawę z kalkami. Na zdięciach pierwsze z nich ustepujące pod SOL-em Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p_bladek Napisano 9 Października 2009 Autor Share Napisano 9 Października 2009 Witam po raz n-ty. Położyłem część kalkomanii i dorobiłem stopnie z blach edka. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p_bladek Napisano 10 Października 2009 Autor Share Napisano 10 Października 2009 Witam. Mam pytanko, czemu miał służyć sznurek umieszczony przed wiatrochronem i czy wszystkie f-14 go miały? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
octan Napisano 10 Października 2009 Share Napisano 10 Października 2009 To nie sznurek tylko lont do detonacji oszklenia przy katapultowaniu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p_bladek Napisano 10 Października 2009 Autor Share Napisano 10 Października 2009 Hmm. Dziękuję za szybka odpowiedź, ale czy Kolega mógłby rozszerzyć trochę temat poprzedniej wypowiedzi, np. na jakiej zasadzie to działa. Zapewne więcej forumowiczów to zainteresuje, poniewaz na większości zdięć umieczczonych w necie nie jest on wogóle widoczny. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p_bladek Napisano 10 Października 2009 Autor Share Napisano 10 Października 2009 (edytowane) Kolejny etap prac za nami. Model otrzymał komplet kalek zestawowych, wkleiłem dysze silników i zrobiłem na nich wash. Przykleiłem stateczniki poziome. Teraz model czeka aż wyschna kalki po sol-u i otrzyma 3 warstwę sido. PZDR. Wydaje mi sie że brudzenie jest wystarczające. Ew pobrudzę jeszcze kalki. Co wy na to ? Edytowane 10 Października 2009 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek Świderski Napisano 10 Października 2009 Share Napisano 10 Października 2009 (edytowane) czemu miał służyć sznurek umieszczony przed wiatrochronem To nie sznurek tylko lont do detonacji oszklenia przy katapultowaniu . Koledze chyba chodzilo o sznurek, ktory wystaje spod blachy na kadlubue przed wiatrochronem. Nie jestem specjalista od F-14 ale napewno nie sluzy on do kruszenia oslony kabiny pilota. Bardzo ladnie pokazany jest w publikacji DACO poswieconej F-14. Edytowane 10 Października 2009 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p_bladek Napisano 10 Października 2009 Autor Share Napisano 10 Października 2009 Uściślę, chodzi o ten element zaznaczony w kółku. I ponawiam pytanie o brudzenie. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
octan Napisano 10 Października 2009 Share Napisano 10 Października 2009 Myślałem że chodzi o lont w owiewce, sorki za wprowadzenie w błąd, a sznurek przed owiewką informuje , tak jak napisał to kolega powyżej, o zerwaniu strugi powietrza, element spotykany na wielu samolotach i szybowcach . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucas HS Napisano 11 Października 2009 Share Napisano 11 Października 2009 Jak się ma to rozwiązanie do spraw aerodynamiki? Nie przerywa jakichś strug powietrza? Nie lepiej byłoby zastosować coś w rodzaju tych metalowych mierników kąta nachylenia itp które poruszają się na jakimś łożysku? Wiecie o co chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p_bladek Napisano 11 Października 2009 Autor Share Napisano 11 Października 2009 (edytowane) Super koledzy że sie wyjaśniło, tylko jeszcze dwa pytanka. Czy wszystkie samoloty w wersji A miały ten element i czy brudzenie modelu jest wystarczające i w miarę realne czy go dobrudzić. Pozdrawiam. Edytowane 11 Października 2009 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piter Napisano 11 Października 2009 Share Napisano 11 Października 2009 Generalnie jest bardzo fajnie ale brakuje washa na kalkach. Pokryj go może jeszcze sido i "zwas:bip:" kalki . Do tego widzę, że użyłeś czarnego specyfika do tej czynności, a w sumie najfajniej wygląda ten z farbek artystycznych (brąz Van Dyck + Czerń kostna) - nie jest całkowicie czarny i fajnie też wygląda w miejscach całkowicie przemalowanych na czarno. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p_bladek Napisano 11 Października 2009 Autor Share Napisano 11 Października 2009 Bedzie wash na kalkach, Koloru washa niestety juz nie zmienie, ale chyba ten tez jest niczego sobie. Dziękuję ci Piter bardzo za konsultacje Następny etap prac. Przygotowane elementy pod biały lakier, troche szpachlowania wymagały zbiorniki i AIM54, dotarte papierem. Następnie całośc elementów otrzymała właściwy kolor. Kolejnym krokiem było domalowanie szczegółów pedzelkiem 00. Po wszystkim poszedł sidolux i wash. Obecnie tak wygladaja gotowe subelementy. Odemnie dorobione zostało okablowanie przy goleniach. C.D.N. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kzugaj Napisano 11 Października 2009 Share Napisano 11 Października 2009 Nie wiem może to kwestia zdjęć ale wydaje mi się że golenie podwozia jak i pociski rakietowe są za mało białe:) A tak pozatym to całkiem ładny kocurek Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p_bladek Napisano 11 Października 2009 Autor Share Napisano 11 Października 2009 Witam. Raczej to kwestia zdjęć, bo po przyklejeniu raczej kolor właściwy trzymają. Zdjęcie było z flashem co raczej przebarwia, a niestety pogody przez najbliższy tydzień nie będzie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p_bladek Napisano 11 Października 2009 Autor Share Napisano 11 Października 2009 Zakończenie prac na dzisiejszy dzień. Na obecną chwile ukończone uzbrojenie wraz z pylonami i zbiornikami, przyklejone golenie do samolotu, jutro już będzie mógł o własnych siłach wjeżdżać do hangaru Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin Witkowski Napisano 12 Października 2009 Share Napisano 12 Października 2009 Co do "sznurka" przed wiatrochronem, to tak jak koledzy napisali informuje pilota o tym, że samolot leci nieco bokiem. W przypadku F-14 ma to duże znaczenie, bo jakakolwiek różnica (asymetria) ciągu w szeroko rozstawionych silnikach może doprowadzić do wejścia samolotu w korkociąg płaski, z którego nie było z reguły wyjścia. Podobnie przy lądowaniu na lotniskowcach boczny wiatr mógł się okazać przyczyną katastrofy jeśli samolot nie leciał niemal idealnie w swojej osi symetrii. Dlatego tak proste urządzenie, które okazało się o wiele sprawniejsze i skuteczniejsze niż czujniki elektroniczne. Każdy F-14 był w to wyposażony. Natomiast "sznurek" w częściach owiewki to listwa odprowadzająca ładunki elektrostatyczne by te nie zakłócały pracy przyrządów na pokładzie. W F-14 katapultowanie odbywało się po odstrzeleniu całej owiewki, a nie przez jej szklaną część. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p_bladek Napisano 12 Października 2009 Autor Share Napisano 12 Października 2009 Witam. Dziękuje na poczatku koledze Marcinowi Witkowskiemu za zebranie wszystkich dotychczasowych informacji w jedną całość i logiczne zaprezentowanie ich. Kolego Lipek Etapy sa w sumie dwa i dwa sposoby. 1. Rozcieńczasz farbę pod aero czarną lub jakaś inną ciemną w zależności od tego jaki efekt chcesz uzyskać, brazowy np bedzie dawał prześwit rdzawy , a następnie malujesz w miejscach lini podziału blach. 2. To samo tylko robisz to pędzelkiem i farba musi byc troszke bardziej rozcieńczona. Poszukaj na forum, sam kiedys szukałem, temat napewno był omawiany. A teraz przepraszam koledzy ale chyba dzisiaj juz mi sił i weny nie starczy na dalsze postępy prac,ale jutro ruszę z kopyta. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.