Skocz do zawartości

Mack Hauler - American Superliner - 3820 Italeri 1:24 + złom


copycat

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 110
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

no w sumie to logiczne, temat dla mnie obcy, to i się trochę po omacku poruszam. szkoda mi niszczyć tej osłony, przyda się na później jak paczka doleci z AMT Peerless Logging Trailer. Do tego modelu zrobię nową.

Silnik już pomalowany na czerwono, MM szybko schnie to może jutro na czarno skrzynię biegów zrobię. niedługo malowanie wnętrza i kabiny. będę potrzebował skończone te elementy, żeby ramę wymierzyć pod silnik.

 

Edit bo znalazłem takie obrazki

 

Wolna amerykanka:

Niby singiel, ale z hakiem

bj6.JPG

bj8.JPG

Do póki nie będzie ramy gotowej to i tak mam czas na zastanowienie się

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wstępne malowanie silnika. Jak farba wyschnie, silnik dostanie obić, a potem go przybrudzę i zmatowię po całości.

CRW_4007.jpg

CRW_4024.jpg

CRW_4025.jpg

CRW_4026.jpg

Chłodnica też już pomalowana na czarno. Jest parę baboli, widzę to i poprawię lub zamaluję obiciami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i nie obyło się bez problemów. Ślady eksploatacji zrobiłem MM metalizerem exhaust, jest ciemniejszy od gun metal i wyglądał jak dla mnie lepiej. Do tego lekka przecierka rdzą V, trochę szarości po skrzyni biegów i chłodnicy (jej na zdjęciach nie mam). Washa chciałem zrobić farbą akrylową wodną DecoArt, no i tu dałem ciała. Zupełnie mi to nie wyszło, silnik prawie cały czarny, farba została wszędzie tylko nie tam gdzie chciałem.

Następnie było wzmocnienie pepsi alkoholem.

po 24h nieudanego washa zmyłem płynem do naczyń, mydłem i wódką. Trochę się zmył, ślady gdzie starła się czerwona MM zamalowałem MM metalizer gun metal i nauczony błędami jeszcze raz wash. Tym razem farba z prosto pojemnika, już nie rozrzedzana wodą. Kładziona pędzelkiem 00 i ścierana gąbką i dużym pędzlem. Źle że kupiłem farbki akrylowe do washa, a nie olejne, może inaczej się kładą.

Wytykanie błędów mile widziane i sugestie jak to naprawić

CRW_4047.jpg

CRW_4049.jpg

CRW_4050.jpg

CRW_4051.jpg

CRW_4052.jpg

CRW_4053.jpg

CRW_4055.jpg

CRW_4056.jpg

CRW_4057.jpg

CRW_4058.jpg

CRW_4059.jpg

CRW_4061.jpg

Nie wiem jak ładnie wyeksploatować skrzynię biegów. Dojdzie jeszcze sporo błota od spodu, ale to już po umieszczeniu silnika w ramie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dzięki, w kilku miejscach chciałem trochę inaczej to zrobić. Za każdym razem jak oglądam zdjęcia to mi samemu robota coraz bardziej się podoba. Silnik dostanie jeszcze mat po całości. Teraz pracuję nad kabiną, skleiłem już boczne ściany z tylną i przednią. Trzeba jeszcze wyrównać łączenie tylnej ściany, bo to jedno wielkie nieporozumienie i przykleić dach. Rdza na kabinie powstanie przy pomocy soli. No i czekam niecierpliwie na polistyren.

 

Edit

 

Polistyren dotarł , ależ pięknie i szybko robota idzie z nim, kłonice już prawie gotowe. No i dobrze to wszystko się klei. Stare kłonice z czegoś w stylu kart telefonicznych, po prostu się rozleciały przy mocniejszym dotknięciu. Dobrze że teraz, a nie po skończeniu modelu. Do tego jakby mi się rama rozpadła, to bym się popłakał chyba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim coś zrobię, to mam stertę pytań. Większość zdjęć ramy i tylnego zwieszenia jak i przedniego, niewiele pokazywała. Znalazłem fragmenty przynajmniej 3-4 rożnych tylnych zawieszeń jak i wałów. Poniżej przedstawiam zdjęcia z folderu, w którym najwięcej widać i z którego najwierniej odtworzę ramę i zawieszenie.

mack%20f_jpg.jpg

mack%20g_jpg.jpg

Folder tyczy się akurat Macka z lat 80, tylko że trochę innego. Ale lepszych zdjęć już mi się szukać nie chce, a ta rama przypomina wczesną wersję RW-600, a więc bardzo mi pasuje.

Zawieszenie przód jest prawie identyczne, zmienię jedynie mocowanie piór resorów jak i same pióra zrobię od nowa.

IMG_4084.JPG

 

Pytanie o felgi, czy mogą zostać te z zestawu czy dłubać nowe. Bo szczerze to chyba nie widziałem takich jak te które mam:

IMG_4085.JPG

Jeśli są jakieś opinie sugestie, proszę się nie krępować. A guma na feldze to tylko próba brudzenia błotem. Wyszło przyzwoicie, więc chyba znalazłem dobry patent i farbki na tę cześć pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie o felgi, czy mogą zostać te z zestawu czy dłubać nowe. Bo szczerze to chyba nie widziałem takich jak te które mam:

Obręcze są inne ale i takie spotyka się w amerykańcach, za to piasty odpowiadają oryginałom, więc mogą być.

 

31281b482061e177.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do pytań o ramę to niestety nie pomogę,nikle znam się na ami truckach . Jednak pochwalić mogę wykonanie silnika,świetnie się prezentuje !

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W międzyczasie już od kilku tygodni rzeźbię deskę. W końcu doczekała się lakieru. Krzesła pomalowane, podłoga od wewnątrz też. Zegary zrobiłem z baaardzo cienkiego druciku miedzianego. Pobieliłem go cyną zwinąłem, rozciąłem, zlutowałem. Dzięki temu, że jest pobielony nie musiałem go malować na srebrno. Szybki od zegarów to lakier błyszczący bezbarwny. Do tego przyciski wycięte z polistyrenu 0,25 na wzór tych z kalkomani. Podłoga już trochę przybrudzona, jak skleję ją z deską to i ona dostanie trochę błota.

CRW_4003.jpg

CRW_3972.jpg

CRW_3973.jpg

IMG_4093.JPG

IMG_4100.JPG

CRW_4124.jpg

CRW_4127.jpg

CRW_4130.jpg

IMG_4089.JPG

IMG_4090.JPG

IMG_4091.JPG

Oczywiście ani podłoga, ani deska nie są jeszcze w 100% gotowe. Dojdzie brudzenie, może jakieś CB, no i jest kilka niedomalowań i przybrudzeń farbą które muszę usunąć. No i niepotrzebnie i nieładnie położyłem rdzę na mocowaniach foteli.

Przy okazji, kłonice już gotowe, rama prawie, tylne zwieszenie prawie, robię właśnie wały i mocowanie wałów do resorów i będzie wszytko. Pozostało pomalować kabinę, skleić ramę do kupy, zobaczyć jak zgrywa się rama przód z silnikiem i kabiną. Zbiorniki na paliwo. I w wersji 3 osiowej gotowy, jak czas pozwoli to przedłużę tył ramy do zapowiadanej wersji 4 osiowej. A jak czas pozwoli, to popracuję trochę nad silnikiem jeszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawie wykonane obwódki na zegary i "drewno" na desce rozdzielczej. Fakt faktem fotele muszą iść do poprawki bo wyglądają jakby były pokolorowane kredkami, ale sama koncepcja dobra. Czekam na dalsze aktualki. Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Deska bardzo ładnie ci wyszła, ale dlaczego pedały są krzywo zamontowane ?

 

Tak są ustawione w opracowaniu, sam się dziwię.

 

Całość mi się podoba prócz foteli i ich montażu - mianowicie zbyt pobrudzony element.

 

Wiem, zamaluję na czarno, ewentualnie trochę kurzu, ale już bez rdzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetna trójwymiarowa deska. Fajnie, że zauważyłeś, że powinna być dwukolorowa. Jednak żółta dźwignia (spust) hamulca powinna być po prawej stronie:) (czasem po prawej jest jeszcze jedna niebieska).

 

Dobrym pomysłem na poprawienie tych "uniwersalnych" foteli byłoby także zrobienie szwów, które występowały na oryginałach.

 

Wiem, że już trochę za późno, ale... czerwony silnik? Dbasz o szczegóły, a tu taki bubel!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj czerwony bo taki widziałem na stronie Cumminsa. Może to i nowe silniki mają taki ładny folderowy kolor, no ale już trudno. Może rzeczywiście szkoda. A dźwignię hamulca zamienię miejscami, też mi się wydawało, że jest odwrotnie. Niebieską też gdzieś widziałem, chyba dorobię. Szwy na fotelach hmmm, pomyślę. Na razie męczę tylne zawieszenie już prawie gotowe .

 

Wielka prośba potrzebowałbym odległości pomiędzy osiami. Rozstaw pomiędzy tylnymi napędowymi zrobiłem na oko, ale jest kilka mm regulacji na resorach. Natomiast pomiędzy przednią i tylną?? Mogę zrobić mniej więcej tak jak w innych modelach, ale wolałbym jakieś realne dane. Na zdjęciach te ramy mają nawet ok. metra rozrzutu, w realnych wymiarach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli kolega copycat nie wzoruje się na konkretnym egzemplarzu Mack'a to nie czepiał bym się koloru silnika, bo kto chciał mieć silnik w innym kolorze niż seryjny, to po prostu zamawiał takowe malowanie lub sam go przemalował. I tak jeżeli miał ktoś ochotę na niebieski, czerwony itp. to i taki miał:

 

f47b111d1e6eb6d9m.jpg

a177a9624291cba0m.jpg

0d5c049fadb4a08bm.jpg

 

Tak dla przykładu silnik Detroit 8V-71 seryjnie montowany w truckach powinien być zielony, ale można było spotkać je i w innych kolorach, a tym bardziej po remoncie:

 

969f020dc9095ea0m.jpg

426a9fef0954c701m.jpg

168feabb0e186575m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wybrnięcie z "kłopotliwej" sytuacji. Tam to rzeczywiście jest wolna amerykanka i robią co chcą i jak chcą. Będzie więcej bubli bo do zardzewiałej ciężarówki z lat 80 chcę dorzucić czwartą oś, a ta która wybrałem do zrobienia to jest dość nowa konstrukcja. No chyba że przedłużę tylko ramę. W oryginalnych rozmiarach w wersji solo, kłonice mam strasznie ciasno rozstawione. Dzisiaj nie mam czasu, ale po weekendzie może jakieś zdjęcia przymiarek zrobię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.