Jump to content

Mack Hauler - American Superliner - 3820 Italeri 1:24 + złom


copycat
 Share

Recommended Posts

Witam, z modelem zapowiadałem się przy okazji warsztatu o fordzie 9000, ale konkurs zachęcił mnie do rozpoczęcia budowy.

 

in box:

 

IMG_3817.JPG

IMG_3819.JPG

IMG_3820.JPG

IMG_3821.JPG

IMG_3822.JPG

IMG_3823.JPG

IMG_3824.JPG

IMG_3825.JPG

złom potrzebny do wstawienia dodatkowej osi

IMG_3827.JPG

kabinę wyjąłem z ramek, chciałem zobaczyć jakby wyglądał w wersji 2 osiowej. A że identyczna rama i silnik forda są już prawie gotowe, to wyglądało by to tak:

IMG_3829.JPG

 

Mój Mack ma być w wersji 4 osiowej, choć nie wiem czy akurat takie istnieją. Widziałem 4 osiowy ale z napędem na 2 osie+1 pchana?. Ale zainspirował mnie model Revela i takie cudo przeróbka Westernstara Italeri:

01.jpg

obrazek pochodzi ze strony: http://scaletrucks.ru/en/?page_id=46

 

Co do malowania, z racji że kiedyś robiłem tylko pancerkę WW2 i mam ochotę powrócić do pojazdów wojskowych. To chcę go spróbować zrobić w wersji dużo rdzy, błota, zadrapań, oleju.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 110
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Oo co do końcówki Twej wypowiedzi, to idealnie pasuje wizja pojazdu do przewozu drewna, polecam serie dokumentalną na Discovery na temat wyrębu lasów. Czekam na konkrety, ponieważ ciężarówka rzadko spotykana na forum.

Link to comment
Share on other sites

Mój Mack ma być w wersji 4 osiowej, choć nie wiem czy akurat takie istnieją. Widziałem 4 osiowy ale z napędem na 2 osie+1 pchana?

Skoro robią takie Peterbilty, to i pewnie Macki też są

 

c1a5b3abc973325d.jpg

Link to comment
Share on other sites

Na wszystkich zdjęciach Macków do przewozu drewna (o konfiguracji takiej jak pokazany Western Star), na jakie natknąłem się w sieci, ostatnia oś była podnoszona/nienapędowa.

Link to comment
Share on other sites

Na wszystkich zdjęciach Macków do przewozu drewna (o konfiguracji takiej jak pokazany Western Star), na jakie natknąłem się w sieci, ostatnia oś była podnoszona/nienapędowa.

Wiem o tym, no i to jest właśnie problem. Bo albo zrobię coś niezgodnego z oryginałem, albo nie wiem co. Nie bardzo wiem jak powinna wyglądać taka oś nie mam żadnych planów, nic. Tu bym poprosił o pomoc, jeśli ktoś mi może takiej udzielić.

Link to comment
Share on other sites

Cudownie, że chcesz się trzymać oryginału, ale to wymagałoby wymiany całego tylnego zawieszenia. Służę odpowiednimi linkami:

 

Prawidłowe zawieszenie na poduchach:

tutaj

Prawidłowe zawieszenie piórowe:

tutaj

tutaj

Oś podnoszona:

tutaj

 

Mack niby deklarował montaż dowolnego zawieszenia na życzenie, ale dostępnego na otwartym rynku. Dlatego to w modelu raczej odpada.

 

Więcej zdjęć ewentualnie na maila.

Link to comment
Share on other sites

trochę przeraża mnie ta przeróbka, ale co mi tam, T-34 i Tygrysa z planów dałem rade zrobić to i to dam rade. Tak poproszę o więcej zdjęć copycat76@o2.pl, oś podnoszona ma być ostania? czy przed napędowymi?

edit

chyba zdecyduję się na takie coś:

http://www.stengelbros.com/photogallery/232-12A%20copy.gif

mam tez niezrobionego peterbilta 378 tam tez jest odpowiednie zawieszenie, będzie się na czym wzorować.

przednie zawieszenie tez do wymiany?

Link to comment
Share on other sites

No w końcu konkretny człowiek, którego nie odepchnęła cała masa wymaganych przeróbek (Osobiście trzymam się od tego zestawu z daleka ;]).

 

Odnośnie powietrznego - z Petka nadają się tylko poduszki, resztę należałoby także mocno przerobić. Jest to charakterystyczne zawieszenie i nikt nie da się nabrać Poza tym w takiej leśnej ciężarówce i tak najprawdopodobniej zawieszenie byłoby piórowe na belce. Fakt, że pracy jest jeszcze więcej. Podnoszona, tak jak wcześniej wspomniałem, powinna być ostatnia oś.

 

Pytasz co jeszcze należałoby przerobić... cóż, masz tu linki do rzetelnego poradnika omawiającego wszystkie elementy po kolei:

 

tutaj

tutaj

tutaj

tutaj

tutaj

 

Silnik można wziąć od zmasakrowanej Magnumki, przeróbkę kabiny bym sobie odpuścił.

 

Powodzenia!

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Banshee777 wielki dzięki za zdjęcia, zniechęcony się nie czuję, wręcz odwrotnie. Tylko silnik to porażka, bo nie mam magnumki a europejczyków nie lubię robić, ale się zobaczy. Co do kabiny to w planach i tak miałem przyciski, zegary. A zwężanie to się zobaczy. Jutro pójdzie w ruch drukarka w pracy, a od soboty praca nad zawieszeniem. Zawieszenie to które dało Italeri i tak miało straszne dziury po wypychaczach na resorach, na dodatek były przesunięte wytłoczki.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ze względu na dużą wymaganą ilość poprawek, prace posuwają się dość opornie do przodu. Miałem popracować nad zawieszeniem, ale jak na razie zbieram materiały "jak to zrobić, jak to wygląda".

SILNIK

Według artykułu w połowie lat 80, Mack stosował silniki Cummins, zestaw Italeri ma być akceptowalny. W artykule człowiek wykorzystał silnik E7(chyba się nie mylę) z innego modelu. Ja raczej nie będę budował silnika od podstaw. Silnik jest już sklejony, w większości o szpachlowany. Wyciąłem wiatrak z chłodnicy. Wszystko czeka na pomalowanie.

CRW_3845.jpg

CRW_3849.jpg

CRW_3851.jpg

CRW_3886.jpg

CRW_3887.jpg

CRW_3888.jpg

CRW_3889.jpg

WNĘTRZE

Skróciłem fotele, miałem zamiar przerobić mocowanie foteli, ale że drzwi otwieranych nie robię, to nic nie będzie widać.

CRW_3856.jpg

CRW_3859.jpg

CRW_3861.jpg

CRW_3876.jpg

 

Wycięte osłonki przeciw słoneczne, światełko pomiędzy nimi zastąpię kawałkiem pleksi.

CRW_3877.jpg

CRW_3879.jpg

paskudnie wyglądają te ślady na kratce, ale będą niewidoczne.

 

Zalepiona dziura po przejściu do przedziału sypialnianego, jeszcze trochę szpachlowania i wytnę otwór na okno.

CRW_3883.jpg

CRW_3884.jpg

Deska rozdzielcza jest już wycięta poszpachlowana, niestety ramki zegarów zrobiłem za duże więc się na razie nie pochwalę.

 

trochę to wszystko chaotyczne, ale staram się robić to co mogę wykorzystać z zestawu i zbierać w międzyczasie materiały o ramie i zawieszeniu. Rama ma być typu RW-600/700 i będę ją robił od nowa. Kroję właśnie wspornik pod silnik, belki już sklejone, zdjęcia za jakiś czas.

 

w następnym odcinku...

CRW_3891.jpg

Link to comment
Share on other sites

Miało być o ramie, ale że zamiast ją kończyć siedziałem na eabay i oglądałem trucki, to znalazłem coś takiego:

ramiona.jpg

mam nadzieję że ten link działa bo już miałem przypadki, że nie chciały mi działać zdjęcia z neta. zestaw jest za 9,99 USD. I tak muszę takie coś zrobić, a że zestaw stoi na zwymiarowanej podstawce to jakoś sobie to po przeliczałem, trochę na oko ale. Poważny rysunek techniczny:

CRW_3904.jpg

 

złom potrzebny do budowy

CRW_3905.jpg

CRW_3908.jpg

 

Tu już po spawaniu:

CRW_3910.jpg

 

Coś tam jeszcze zrobione, ale więcej jak skończę rozpoczęte prace.

Link to comment
Share on other sites

Pierwsze malowanie, na razie tylko próba odtworzenia rdzy na jednym z elementów silnika. A więc tak, bierzemy część...

CRW_3912.jpg

 

...smarujemy ją klejem, niekoniecznie po całości, tak żeby za szybko nie wysechł...

 

CRW_3913.jpg

 

... paćkamy się w tym palcem. W mniej dostępnych miejscach zrobiłem to patyczkiem...

 

CRW_3914.jpg

 

... plastyk jest czarny więc nie malowałem go już na czarno, najpierw kolor ciemno brązowy, później coraz jaśniejsze mieszanki. Na koniec już sam pomarańczowy. Nakładałem to wszystko wacikiem stąd te włoski. Wyszło jak dla mnie zbyt pomarańczowo, to na koniec przetarłem gąbeczką z kolorem rdzy Valejo...

 

CRW_3916.jpg

CRW_3967.jpg

 

Mam nadzieję, że herezji nie popełniłem i dobrze zinterpretowałem metodę klejową (pancerniacy wiedzą o co chodzi). Przebija jeszcze trochę za dużo czarnego, ale chyba jest dobrze.

 

fliper_nx też myślałem, że zajmie to chwilę czasu, ale skończyło się na 2-3 godzinach, a kłonic nawet nie zacząłem. Ale tu chodzi przecież o zabawę.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Miało być o ramie, ale że zamiast ją kończyć siedziałem na eabay i oglądałem trucki, to znalazłem coś takiego:

ramiona.jpg

mam nadzieję że ten link działa bo już miałem przypadki, że nie chciały mi działać zdjęcia z neta. zestaw jest za 9,99 USD. I tak muszę takie coś zrobić, a że zestaw stoi na zwymiarowanej podstawce to jakoś sobie to po przeliczałem, trochę na oko ale. Poważny rysunek techniczny:

CRW_3904.jpg

 

złom potrzebny do budowy

CRW_3905.jpg

CRW_3908.jpg

 

Tu już po spawaniu:

CRW_3910.jpg

 

Coś tam jeszcze zrobione, ale więcej jak skończę rozpoczęte prace.

 

Wydaje mi się, że to wcięcie po środku jest po to aby weszła w to miejsce rozwora od wózka. Także na moje to całość powinna być kwadratowa chyba że to taki amerykański wymysł.

Link to comment
Share on other sites

Krzychu126 Żeby było wszystko jasne to jest sama turbina, Sprężarka to element który zasysa i spręża powietrze, z otoczenia. A Turbina to element który napędzany przez ciśnienie spalin napędza walkiem sprężarkę. Ale wygląda super. Nic bym w niej już nie zmieniał, ta zabudowa tez mi się podoba.

Link to comment
Share on other sites

Badur czy chodzi Ci o to miejsce?

CRW_3992.jpg

ta szpara miała być trochę szersza, ale w praniu tak wyszło. Zresztą szukając czegoś na necie jak to powinno wyglądać, znalazłem całą masę różnych przykładów. Mam wrażenie, że wszystko zależy od weny jankesa ze spawarką. zabudowa praktycznie skończona, niestety płytki z cienkiego plastyku tak słabą się kleją ze sobą, że chyba je jeszcze raz będę musiał zrobić.

CRW_3990.jpg

CRW_3994.jpg

to samo z ramą, prawie gotowa. Tylko czy wytrzyma naprężenia i pracę. Czekam na polistyren który dość tanio znalazłem na allegro, być może wszystko zacznę od nowa. Ceowniki zrobiłem z innego plastyku, te skleiły się świetnie, ale użyty plastyk jest za gruby

CRW_3996.jpg

CRW_3997.jpg

tu reszta zardzewiałych i pomalowanych już części. Tum razem farbami humbrola i valejo. czeka je jeszcze pokrycie bezbarwnym matem pactry.

CRW_4001.jpg

Przy okazji wydechu, mam zamiar zmienić ilość rur wydechowych, oraz ich mocowanie. chcę pozostawić tylko tą po prawej stronie pojazdu. Lewe odgałęzienie jeszcze nie odcięte, bo może tak nie może być. Więc czekam na poradę czy źle nie robię. Spiłowałem już te toporne mocowania wydechów z boków kabiny. Co prawda mam mało zdjęć jak to powinno wyglądać, może ktoś pomoże w tym szczególe. Widziałem zdjęcia Kenia w walkaround, ale niewiele tam widać.

CRW_3986.jpg

CRW_3995.jpg

CRW_3984.jpg

CRW_4002.jpg

miałem dzisiaj pomalować silnik, chyba będzie na matowy czerwony z czarną górą i czarną skrzynią biegów. Matowy bo mat lepiej i trwalej się brudzi. A czerwony bo takie kolory widziałem na stronie producenta Cummins.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.