Skocz do zawartości

Fw-190 D9 Tamyia 1:48


RH

Rekomendowane odpowiedzi

Dla odreagowania po F-16 strzeliłem sobie na jednej nodze mój priorytetowy (po I wojnie swiatowej )temat pod tytłem "Foczki"

I coś takiego powstało .

Jestem w trakcie budowy jeszcze jednego ciekawego "latacza ze smiglem" z pod znaku II wś ,ale o tym narazie nic nie powiem do tego modelu przygotowuję także fotorelacje z budowy

Model w barwach 4/JG301 Straubing Bavaria 1945

PB300373.jpg

PB300372.jpg

PB300371.jpg

PB300370.jpg

PB300369.jpg

PB300368.jpg

PB300367.jpg

PB300366.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komory podwozia. odlane w całości, powinno być widać silnik

 

to jest problem zdecydowanej większości zestawów FW190, cóż poradzić... widać że model ma prezentować sylwetkę i piękne malowanie, i prezentuje - w znakomity sposób

sam dobrze wiesz ile trzeba wewnętrznych bebechów zrobić żeby te kawałeczki wnęk były poprawnie...

 

gratuluję pięknie wykonanej foki

 

pozdrawiam!

 

p.s. po iglaku sądząc fotki robione tuż przed atakiem zimy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komory podwozia. odlane w całości, powinno być widać silnik

 

to jest problem zdecydowanej większości zestawów FW190, cóż poradzić... widać że model ma prezentować sylwetkę i piękne malowanie, i prezentuje - w znakomity sposób

sam dobrze wiesz ile trzeba wewnętrznych bebechów zrobić żeby te kawałeczki wnęk były poprawnie...

 

gratuluję pięknie wykonanej foki

 

pozdrawiam!

 

p.s. po iglaku sądząc fotki robione tuż przed atakiem zimy?

 

Raczej po ataku zimy Dzisiaj byla piekna sloneczna ale mroźna pogoda

Jak dobrze się wytęży sie wzrok to widac jeszcze snieg na iglaczku i na samym balkonie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej po ataku zimy Dzisiaj byla piekna sloneczna ale mroźna pogoda

Jak dobrze się wytęży sie wzrok to widac jeszcze snieg na iglaczku i na samym balkonie Smile

 

aaa no chyba że tak

pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj byla piekna sloneczna ale mroźna pogoda

 

Mroźna tak, słoneczna nie w stolicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RH skąd Ty masz tyle czasu na składanie tych wszystkich modeli

W tym kraju żeby nie zwariowac to tylko jedno sie oplaca ,,sklejac modele co i czynie z wielka przyjemnością

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... cóż poradzić... widać że model ma prezentować sylwetkę i piękne malowanie, i prezentuje - w znakomity sposób

...

 

Tutaj również bym polemizował. Kształt ogona, za krótki nos, błędny obrys łopat śmigła, zły kołpak śmigła, za niskie golenie podwozia (ok 2-3mm), za krótkie osłony podwozia głównego, złe koła podwozia głównego, zły obrys osłony chłodnicy, kiepskie osłony Mg131, słaby wlot do sprężarki. Panel pomiędzy wnękami podwozia jest od Fw 190D-13, a nie jak powinno być od D-9. Amerykanie po wojnie montując te samoloty zamienili im skrzydła, i tak niestety większość producentów popełnia ten sam błąd, oprócz Hasegawy w 1/32. O braku widocznej części silnika wspominał już nie będę.

 

 

To tyle jeśli chodzi o piękną sylwetkę Tamiy'a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę szczerze podziwiam TYCH, którzy potrafią na podstawie takich zdjęć powiedzieć tyle o modelu. No, chyba, że znają go z autopsji...

 

pozdrawiam

Grzesiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...No, chyba, że znają go z autopsji...

 

Niestety

 

Ja z iście angielską flegma skwituje slowami bajki.....

Ja tez tam byłem wino i wódę z szwabami chlałem i Foczkę na żywo widziałem

 

Szczerze zazdroszczę tego wina i wódy, bo Fokę na żywo widziałem, co prawda wersję A-8 ;) a od A-8 do D-9 to już niedaleka droga. Wystarczy troszkę na zdjęcia i plany popatrzeć, a niekoniecznie bajkami kwitować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj również bym polemizował. Kształt ogona, za krótki nos, błędny obrys łopat śmigła, zły kołpak śmigła, za niskie golenie podwozia (ok 2-3mm), za krótkie osłony podwozia głównego, złe koła podwozia głównego, zły obrys osłony chłodnicy, kiepskie osłony Mg131, słaby wlot do sprężarki. Panel pomiędzy wnękami podwozia jest od Fw 190D-13, a nie jak powinno być od D-9. Amerykanie po wojnie montując te samoloty zamienili im skrzydła, i tak niestety większość producentów popełnia ten sam błąd, oprócz Hasegawy w 1/32. O braku widocznej części silnika wspominał już nie będę.

 

 

To tyle jeśli chodzi o piękną sylwetkę Tamiy'a

 

Bardzo ciekawe rzeczy piszesz

Z twojej wypowiedzi wnioskuję że w tym modelu centropłat jest z wersji D-11. Tak?

Rozumiem też, że pomiędzy prawą a lewą komorą powinien być prześwit. A jaka część silnika powinna być widoczna?

Czy koła powinny być gładkie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ciekawe rzeczy piszesz

Z twojej wypowiedzi wnioskuję że w tym modelu centropłat jest z wersji D-11. Tak?

Rozumiem też, że pomiędzy prawą a lewą komorą powinien być prześwit. A jaka część silnika powinna być widoczna?

Czy koła powinny być gładkie?

 

Cieszę się że kogoś zainteresowałem. Nie nie, D-11 to w ogóle inna śpiewka. Inaczej usytuowane uzbrojenie, inne wyloty. Nie mam teraz aparatu a pokazał bym o co chodzi.

 

02.jpg

 

Niestety panel ten jest zakryty pylonem ETC 504. Chodzi o tą jakby nakładkę na komorę podwozia.

Co do silnika to powinno być widać tylną część bloku silnika, sprężarkę, łoże oraz zbiornik oleju.

Koła w Dorach zazwyczaj były gładkie, nie widziałem zdjęcia z bieżnikowanym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za podane informacje. Twoje zdjęcie "mówi" więcej niż tysiąc słów.

Czyli, to co często w modelach jest zaznaczane obszarem kropkowanym należałoby wyciąć i w tym miejscu dorobić kawałek "silnika"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli, to co często w modelach jest zaznaczane obszarem kropkowanym należałoby wyciąć i w tym miejscu dorobić kawałek "silnika"?

dokładnie - i to praktycznie w każdej foce trzeba by rozbebeszyć zaślepione wnęki... bo z przodu silnik a z tyłu dźwigar skrzydła... i tu jest pies pogrzebany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za podane informacje. Twoje zdjęcie "mówi" więcej niż tysiąc słów.

Czyli, to co często w modelach jest zaznaczane obszarem kropkowanym należałoby wyciąć i w tym miejscu dorobić kawałek "silnika"?

 

Zdjęcie nie jest moje, a znalezione w googlu w celu pokazania problemu.

 

Miejsce wykropkowane we wnęce Focke Wulfa, to po prostu sufit wnęki, jaki był stosowany w wersjach wcześniejszych. Niestety wielu producentów upraszcza Dorę do takiego samego płata i rozwiązania jak wersja A (w końcu płat jest od A-8 po drobnych korektach). W oryginale wygląda to tak:

 

norwaywings.jpg

884six.jpg

884seven.jpg

 

Tak wyglądała sprawa w wersjach A. W wersji D, niestety Jumo 213A-1 wystawał i nie mieścił się w okapotowaniu, więc zrezygnowano z sufitów wnęk podwozia. . O problemie tym pamiętała tylko Hasegawa w 1/32 i Eduard w 1/48.

Odpowiadając na twoje pytanie: Tak dla wersji D-9,11,13,15 należy pozbyć się sufitów wnęki podwozia.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.