Skocz do zawartości

Mój pierwszy model HH-53C


jawkers

Rekomendowane odpowiedzi

Hoho! Nieźle! Naprawdę świetny debiut! Dobrze sklejony - nie widać, żeby coś było krzywo - świetnie wkomponowane i pomalowane owiewki. Jedynie na tym garbie co jest przednią osłoną silnika (chyba ) trochę widać łączenie i nierówność. Malowany aerografem prawda? Bo ten biały jest chyba bardzo dobrze położony z tego co widać. Ogólnie wielki pozytyw!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy model całkiem,całkiem. Czekamy na następne...

 

Z zamieszczonych zdjęć widać, że ustrzegłeś się plam kleju, nierówności powierzchni i krzywych detali, a to już bardzo dużo.

Malowanie jak na pierwszy raz też nie najgorsze i jestem pewien, że przy odrobinie treningu, będziesz przy pomocy aerografu tworzył świetne kamuflaże.Wielki plus za czyste i przejrzyste oszklenie.

Chciałbym jeszcze ocenić nałożone przez Ciebie kalkomanie, ale na tych fotkach słabo je widać. Może zrobiłbyś jakieś małe zbliżenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż, widać film kalkomanii. Ale przecież nikt przy pierwszym modelu nie będzie kupował płynu do zmiękczania kalkomanii! Dopiero z czasem warto się weń zaopatrzyć. Na początek wystarczy polakierowanie modelu na błysk (sidolux) i położenie wtedy kalkomanii i zmatowienie modelu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dość, że calkiem nieźle wyszedł Ci pierwszy model, to jeszcze nie boisz się pokazywać błędów i przyznawać do nich. Tak trzymać! Zdrowe podjeście

Kalkomanie rzeczywiście nie wyszły,ale nie od razu Kraków zbudowano.

Płyny, ciepła woda, a także dobre docięcie kalkomanii tak, aby pozostało przy niej jak najmniej folii to te elementy, na które powinieneś zwrócić jak najwięcej uwagi.

Powinieneś także zaopatrzyć się w miękką, czystą szmatkę do usuwania pęcherzyków powietrza oraz ostrą pęsetę do manewrowania kalkomanią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...
To był mój pierwszy raz.

Sam byłem zaskoczony że tak mi ten śmigłowiec wyszedł.

Co prawda są niedociągnięcia ale myślę że będzie coraz lepiej.

 

Pozdrawiam jawkers.

No Brachu jak na pierwszy raz sprawiłes się niemalże idealnie!!!

Musisz koniecznie popracować nad kalkomaniami. Jeszcze innym sposobem (o którym koledzy nie wspominali) jest podłożenie pod kalkomanie rozcieńczonego lakieru matowego...

 

I druga sprawa... KONIECZNIE zabezpiecz model przed kurzem !!! To najgorszy wróg modeli i szkoda tylko Twojej pracy, a kurz jak nawłazi w szczelinki i zakamarki jest niemalże nie do usunięcia i strasznie niszczy model

 

Kompresor RE-WE-LA-CJA !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na pierwszy raz, to podziwiam, Pod kalkomanie daj lakier błyszczący a potem wszystko przejedz matem (jak dasz sam matt to model skończy jak mój bv222... )

 

 

Jak długo działa taki kompresor???:>

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod kalkomanie daj lakier błyszczący a potem wszystko przejedz matem (jak dasz sam matt to model skończy jak mój bv222... )

 

Bo trzeba kłaść kalkomanie na mokry lakierek, a nie wyschnięty!!!

 

Jeśli kalki zostały położone na farbę matową (tak jak w przypadku tego smigłowca) to nawet pokrycie ich lakierem bezbarwnym matowym nie zlikwiduje efektów dziwnego połysku pod elementami przeźroczystymi (czyli bąbelków powietrza)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod kalkomanie daj lakier błyszczący a potem wszystko przejedz matem (jak dasz sam matt to model skończy jak mój bv222... )

 

Bo trzeba kłaść kalkomanie na mokry lakierek, a nie wyschnięty!!!

 

Jeśli kalki zostały położone na farbę matową (tak jak w przypadku tego smigłowca) to nawet pokrycie ich lakierem bezbarwnym matowym nie zlikwiduje efektów dziwnego połysku pod elementami przeźroczystymi (czyli bąbelków powietrza)

 

Kalkomanie na mokry lakier??? . Jak dla mnie to ekstremalna forma. Od dłuższego czasu stosuje bezbarwny świecący lakier, nakładam aerografem na cały model, jak wyschnie nakładam kalki i potem wszystko jadę lakierem matowym i 100% satysfakcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kalkomanie na mokry lakier??? . Jak dla mnie to ekstremalna forma.

Forma ekstremalna ale skuteczna, a to najważniejsze. Ale oczywiście nie każda kalkomania jest w stanie przeżyć taką konfrontację

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator
Jawkers a do "kompresora", można kupić zasilacz i pompkę elektryczną, koszt całości 30 zł:) Ale brawo za pomysłowość:)

 

No masz rację ale narazie mi już to niebędzie potrzebne ponieważ zakupiłem niedawno Mini-Ma1000.Widziałeż zresztą bo pytałeś co to jest to czerwone z tym pokrętłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jawkers a do "kompresora", można kupić zasilacz i pompkę elektryczną, koszt całości 30 zł:) Ale brawo za pomysłowość:)

 

No masz rację ale narazie mi już to niebędzie potrzebne ponieważ zakupiłem niedawno Mini-Ma1000.Widziałeż zresztą bo pytałeś co to jest to czerwone z tym pokrętłem.

 

A zgadza się bo mam też taki tylko bez tego pokrętła:)

Wiesz co jest śmieszne? Wywalałem wczoraj opakowanie i były napisy od mojego modelu a fota od tej Twojej wersji:) No ale cóż, niech tak będzie:) Jestem z kompresora zadowolony zadowolony:)

 

A zdjęcie oponki z aerografem powinno trafić do galerii pt. zrób to sam:) Najprostsze rozwiązania są zawsze skuteczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.