Super Moderator jawkers Posted August 29, 2007 Super Moderator Share Posted August 29, 2007 Witam. Oto mój pierwszy model plastikowy którego około miesiąc temu ukończyłem. Jest to HH-53C w skali 1:72 firmy Italeri. Pozdrawiam jawkers. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
reggy Posted August 29, 2007 Share Posted August 29, 2007 Hoho! Nieźle! Naprawdę świetny debiut! Dobrze sklejony - nie widać, żeby coś było krzywo - świetnie wkomponowane i pomalowane owiewki. Jedynie na tym garbie co jest przednią osłoną silnika (chyba ) trochę widać łączenie i nierówność. Malowany aerografem prawda? Bo ten biały jest chyba bardzo dobrze położony z tego co widać. Ogólnie wielki pozytyw! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemek R Posted August 29, 2007 Share Posted August 29, 2007 No super robota,jak to jest twój pierwszy plastik to następne będą wo gule zajefajne.Nawiasem mówiąc to podziwiam ludzi sklejających wiatraki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Super Moderator jawkers Posted August 29, 2007 Author Super Moderator Share Posted August 29, 2007 Witam. Cieszę się że się wam podoba. Tak malowałem go aerografem i też pierwszy raz.Tylko męką było jeżdzenie kilka razy w dniu na stację paliw po powietrze do kompresora. Pozdrawiam jawkers. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paffko Posted August 29, 2007 Share Posted August 29, 2007 Model bardzo fajny. Kompresor jeszcze lepszy Potrzeba matką wynalazków Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kornik_69 Posted August 29, 2007 Share Posted August 29, 2007 Pierwszy model całkiem,całkiem. Czekamy na następne... Z zamieszczonych zdjęć widać, że ustrzegłeś się plam kleju, nierówności powierzchni i krzywych detali, a to już bardzo dużo. Malowanie jak na pierwszy raz też nie najgorsze i jestem pewien, że przy odrobinie treningu, będziesz przy pomocy aerografu tworzył świetne kamuflaże.Wielki plus za czyste i przejrzyste oszklenie. Chciałbym jeszcze ocenić nałożone przez Ciebie kalkomanie, ale na tych fotkach słabo je widać. Może zrobiłbyś jakieś małe zbliżenie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Super Moderator jawkers Posted August 29, 2007 Author Super Moderator Share Posted August 29, 2007 Proszę wykonałem zdjęca kalkomani. Model stoi na telewizorze i przylgnął do niego kurz. Pozdrawiam jawkers. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
reggy Posted August 29, 2007 Share Posted August 29, 2007 No cóż, widać film kalkomanii. Ale przecież nikt przy pierwszym modelu nie będzie kupował płynu do zmiękczania kalkomanii! Dopiero z czasem warto się weń zaopatrzyć. Na początek wystarczy polakierowanie modelu na błysk (sidolux) i położenie wtedy kalkomanii i zmatowienie modelu! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Super Moderator jawkers Posted August 29, 2007 Author Super Moderator Share Posted August 29, 2007 No nie urzywałem żadnych specyfików. Włożyłem tylko do wody i na model. Przy F-18 postaram się coś zastosować. Pozdrawiam jawkers. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erkamo Posted August 29, 2007 Share Posted August 29, 2007 jawkers, robisz ponadto juz teraz dobre zdjecia, na ktorych cos widac. Jesli to rzeczywiscie "pierwszy raz" - to gratulacje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Super Moderator jawkers Posted August 29, 2007 Author Super Moderator Share Posted August 29, 2007 To był mój pierwszy raz. Sam byłem zaskoczony że tak mi ten śmigłowiec wyszedł. Co prawda są niedociągnięcia ale myślę że będzie coraz lepiej. Pozdrawiam jawkers. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kornik_69 Posted August 29, 2007 Share Posted August 29, 2007 Nie dość, że calkiem nieźle wyszedł Ci pierwszy model, to jeszcze nie boisz się pokazywać błędów i przyznawać do nich. Tak trzymać! Zdrowe podjeście Kalkomanie rzeczywiście nie wyszły,ale nie od razu Kraków zbudowano. Płyny, ciepła woda, a także dobre docięcie kalkomanii tak, aby pozostało przy niej jak najmniej folii to te elementy, na które powinieneś zwrócić jak najwięcej uwagi. Powinieneś także zaopatrzyć się w miękką, czystą szmatkę do usuwania pęcherzyków powietrza oraz ostrą pęsetę do manewrowania kalkomanią. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spiton Posted September 26, 2007 Share Posted September 26, 2007 jak na pierwszy raz to gratuluję Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Super Moderator jawkers Posted September 26, 2007 Author Super Moderator Share Posted September 26, 2007 Dziękuję Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzes Posted September 26, 2007 Share Posted September 26, 2007 To był mój pierwszy raz.Sam byłem zaskoczony że tak mi ten śmigłowiec wyszedł. Co prawda są niedociągnięcia ale myślę że będzie coraz lepiej. Pozdrawiam jawkers. No Brachu jak na pierwszy raz sprawiłes się niemalże idealnie!!! Musisz koniecznie popracować nad kalkomaniami. Jeszcze innym sposobem (o którym koledzy nie wspominali) jest podłożenie pod kalkomanie rozcieńczonego lakieru matowego... I druga sprawa... KONIECZNIE zabezpiecz model przed kurzem !!! To najgorszy wróg modeli i szkoda tylko Twojej pracy, a kurz jak nawłazi w szczelinki i zakamarki jest niemalże nie do usunięcia i strasznie niszczy model Kompresor RE-WE-LA-CJA !!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Super Moderator jawkers Posted September 26, 2007 Author Super Moderator Share Posted September 26, 2007 Witam. Dziękuję za tę pochwałę . Motywuje mnie ona do dalszej pracy. Jak będę lakierował F-18 to na HH-53 też naniosę lakier. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HubertK Posted September 26, 2007 Share Posted September 26, 2007 Jak na pierwszy raz, to podziwiam, Pod kalkomanie daj lakier błyszczący a potem wszystko przejedz matem (jak dasz sam matt to model skończy jak mój bv222... ) Jak długo działa taki kompresor???:> pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Super Moderator jawkers Posted September 26, 2007 Author Super Moderator Share Posted September 26, 2007 Dziękuję. No nie za długo jedno pełne koło nabite do 4atm. wystarczy na pełny zbiorniczek aerografu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzes Posted September 26, 2007 Share Posted September 26, 2007 Pod kalkomanie daj lakier błyszczący a potem wszystko przejedz matem (jak dasz sam matt to model skończy jak mój bv222... ) Bo trzeba kłaść kalkomanie na mokry lakierek, a nie wyschnięty!!! Jeśli kalki zostały położone na farbę matową (tak jak w przypadku tego smigłowca) to nawet pokrycie ich lakierem bezbarwnym matowym nie zlikwiduje efektów dziwnego połysku pod elementami przeźroczystymi (czyli bąbelków powietrza) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HubertK Posted September 26, 2007 Share Posted September 26, 2007 Pod kalkomanie daj lakier błyszczący a potem wszystko przejedz matem (jak dasz sam matt to model skończy jak mój bv222... ) Bo trzeba kłaść kalkomanie na mokry lakierek, a nie wyschnięty!!! Jeśli kalki zostały położone na farbę matową (tak jak w przypadku tego smigłowca) to nawet pokrycie ich lakierem bezbarwnym matowym nie zlikwiduje efektów dziwnego połysku pod elementami przeźroczystymi (czyli bąbelków powietrza) Kalkomanie na mokry lakier??? . Jak dla mnie to ekstremalna forma. Od dłuższego czasu stosuje bezbarwny świecący lakier, nakładam aerografem na cały model, jak wyschnie nakładam kalki i potem wszystko jadę lakierem matowym i 100% satysfakcja. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzes Posted September 26, 2007 Share Posted September 26, 2007 Kalkomanie na mokry lakier??? . Jak dla mnie to ekstremalna forma. Forma ekstremalna ale skuteczna, a to najważniejsze. Ale oczywiście nie każda kalkomania jest w stanie przeżyć taką konfrontację Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Super Moderator jawkers Posted September 26, 2007 Author Super Moderator Share Posted September 26, 2007 Dzięki panowie. Z czasem wypróbuję każdą technikę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Constructor Posted September 27, 2007 Share Posted September 27, 2007 Jawkers a do "kompresora", można kupić zasilacz i pompkę elektryczną, koszt całości 30 zł Ale brawo za pomysłowość Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Super Moderator jawkers Posted September 27, 2007 Author Super Moderator Share Posted September 27, 2007 Jawkers a do "kompresora", można kupić zasilacz i pompkę elektryczną, koszt całości 30 zł Ale brawo za pomysłowość No masz rację ale narazie mi już to niebędzie potrzebne ponieważ zakupiłem niedawno Mini-Ma1000.Widziałeż zresztą bo pytałeś co to jest to czerwone z tym pokrętłem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Constructor Posted September 27, 2007 Share Posted September 27, 2007 Jawkers a do "kompresora", można kupić zasilacz i pompkę elektryczną, koszt całości 30 zł Ale brawo za pomysłowość No masz rację ale narazie mi już to niebędzie potrzebne ponieważ zakupiłem niedawno Mini-Ma1000.Widziałeż zresztą bo pytałeś co to jest to czerwone z tym pokrętłem. A zgadza się bo mam też taki tylko bez tego pokrętła:) Wiesz co jest śmieszne? Wywalałem wczoraj opakowanie i były napisy od mojego modelu a fota od tej Twojej wersji:) No ale cóż, niech tak będzie:) Jestem z kompresora zadowolony zadowolony:) A zdjęcie oponki z aerografem powinno trafić do galerii pt. zrób to sam:) Najprostsze rozwiązania są zawsze skuteczne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.