wuwumaster Napisano 8 Lutego 2010 Share Napisano 8 Lutego 2010 witam, po pierwsze pięknie Ci to idzie po drugie - no nie moge nie zadać tego pytania - napisz prosze coś więcej jak malowałeś te dysze, tak szaro-stalowe elementy jak i niebieskawe przebarwienia, bo wyszło ci to arcy-zacnie pozdrawiam!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafalg78 Napisano 8 Lutego 2010 Autor Share Napisano 8 Lutego 2010 Dzięki wielkie za opinie Dysze zrobione sątak: 1. Warto prysnąć żywice czymś co będzie lepiej trzymało się powierzchni czyli na początek: podkład pod żywice albo jakaś ciemna olejna farba (najlepiej czarny) 2. Wszystkie elementy pryskam metalizerem. Ja użyłem Model Master "Stainless Steel" 3. Polerka metalizera. Po wyschnięciu (około godziny), bardzo delikatnie przecieram powierzchnie ściereczką lub chusteczką higieniczną do połysku. 4. Na wszystkie elementy pryskam SIDOLUX. 5. Maskuję połowę dyszy zewnętrznej i pryskam bardzo delikatnie akrylową Vallejo "Transparent Blue" (187). 6. Maskuje zamalowaną połowę Vallejo i tym razem pryskam metalizerem Model Master "Exhaust". Przed całkowitym zaschnięciem metalizera moczę patyczek do uszu w benzynie lakowej i przecieram miejsca, w których ma być widoczny wcześniej położony metalizer "Stainless Steel" 7. Wewnętrzne części dyszy pryskam białą farbą akrylową. 8. Wewnętrzne części dyszy pryskam SIDOLUXem. 9. Wewnętrzne części dyszy pryskam metalizerem Model Master "Exhaust". Przed całkowitym zaschnięciem metalizera moczę patyczek do uszu w benzynie lakowej i przecieram miejsca, w których ma być widoczny wcześniej położony biały akryl. 10. Pryskam wszystko jeszcze raz SIDOLUXem i robię wash. I to na tyle. Może trochę przydługawo to opisałem ale chciałem żeby było zrozumiale. W sumie nie jest to skomplikowane. Tutaj malowanie jakie mnie interesuje: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ksiadz Napisano 8 Lutego 2010 Share Napisano 8 Lutego 2010 I to na tyle. Może trochę przydługawo to opisałem ale chciałem żeby było zrozumiale. W sumie nie jest to skomplikowane. Świetnie wytłumaczone Super praca idzie Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mprefeta Napisano 9 Lutego 2010 Share Napisano 9 Lutego 2010 Ja właśnie takiego skończyłem. Jeśli :szukasz opisu malowania to zajrzyj tu: http://racc.com.sapo.pt/su27/ malowanie "Ukraina 3". Trzymam kciuki. Będe tu zaglądał ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafalg78 Napisano 9 Lutego 2010 Autor Share Napisano 9 Lutego 2010 Planuję zamówić kalki Begemot i tam jest malowanie samolotu o numerze 57. Wygląda on tak: Mam pytanie, czy malowanie nr 56 i 57 jest takie samo (chodzi mi o kolory)? Bo na różnych zdjęciach wygląda jakby kolory były nieco inne. I drugie pytanie, czy to oznakowanie na skrzydłach (pasy na całej długości skrzydeł) są na stałe czy tylko wykonywane na czas pokazów? Chciałbym wykonać model o nr 57 bez tych dodatkowych oznaczeń ale nie wiem czy nie rozminę się z rzeczywistością. mprefeta, jakich kolorów użyłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafalg78 Napisano 10 Lutego 2010 Autor Share Napisano 10 Lutego 2010 Pociski R-73, oryginalne z pudła i trochę zwaloryzowane przeze mnie. Użyłem kalek Begemot "Full stencil". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Observer Napisano 11 Lutego 2010 Share Napisano 11 Lutego 2010 Zapowiada się kawał solidnego modelu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mprefeta Napisano 11 Lutego 2010 Share Napisano 11 Lutego 2010 rafalq78: No z kolorami jest nie lada problem zwłaszcza w akrylach. Jeśli emalie to wiem, że kiedyś modelmaster wypuścił coś dedykowanego do su-27 (ale emalie to nie moja działka ;-)). Ja swojego malowałem tak: baza: AGAMA R31 P -Light blue Kamo1: Vallejo Air 71089 + Vallejo Air 71004 (5:2) na oko Kamo2: Tamiya xf-65 Field grey Długo to dobierałem, nie jest to może super ideał ale bardzo bliskie prawdy (mam namyśli kamo dla numeru 56) Pozdrawiam marek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafalg78 Napisano 12 Lutego 2010 Autor Share Napisano 12 Lutego 2010 mprefeta, wielkie dzięki za info. Postanowiłem, że spróbuje zrobić samodzielnie kalki z numerami 56. To będzie dla mnie pierwszy raz taka zabawa z kalkami. Ale to później. Narazie wnęki podwozia: i ogólny postęp: Piękna jest ta sylwetka Su-27. Dla mnie to najpiękniejszy samolot na świecie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Observer Napisano 12 Lutego 2010 Share Napisano 12 Lutego 2010 Trudno się z tym nie zgodzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinekf1 Napisano 12 Lutego 2010 Share Napisano 12 Lutego 2010 Piękny samolot, piękny model, super robota!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mprefeta Napisano 12 Lutego 2010 Share Napisano 12 Lutego 2010 Mam nadzieję, że nie wkleiłeś stateczników pionowych na stałe (tak jak widać na zdjęciu) bo w przeciwnym razie jeśli chcesz robić kamo do nr56 będziesz mieć diabelskie problemy z maskowaniem, a jeszcze większy kłopot sprawi ci maskowanie do malowania silników. Przyjrzyj się temu. Ja w swoim stateczniki pionowe wkleiłem jako jeden z ostatnich elementów już po malowaniu i wash'u, a przed lakierem bezbarwnym. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafalg78 Napisano 16 Lutego 2010 Autor Share Napisano 16 Lutego 2010 Niestety stateczniki są już na stałe Będzie ciężka walka z camo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilex7 Napisano 17 Lutego 2010 Share Napisano 17 Lutego 2010 To może warto spróbować pomalować silniki teraz, zamaskować, a potem malować całą resztę. Skala jest 1:48, więc powinno być tu trochę miejsca na manewry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafalg78 Napisano 25 Lutego 2010 Autor Share Napisano 25 Lutego 2010 rafalq78: No z kolorami jest nie lada problem zwłaszcza w akrylach. Jeśli emalie to wiem, że kiedyś modelmaster wypuścił coś dedykowanego do su-27 (ale emalie to nie moja działka ;-)).Ja swojego malowałem tak: baza: AGAMA R31 P -Light blue Kamo1: Vallejo Air 71089 + Vallejo Air 71004 (5:2) na oko Kamo2: Tamiya xf-65 Field grey Długo to dobierałem, nie jest to może super ideał ale bardzo bliskie prawdy (mam namyśli kamo dla numeru 56) Pozdrawiam marek Jak malowałeś ten kamuflaż? Tzn. chodzi mi o to w jakiej kolejności i jak maskować, bo do tej pory malowałem raczej dwu kolorowe kamuflaże. Może nie jasno się wyraziłem o co mi chodzi. Może podam przykład jak ja to widzę: 1. Metoda 1. Maluje całość kolorem bazowym Agama i później maskuje żeby malować mieszanką Vallejo i następnie maskuje do malowania Tamiya. Minuem dla mnie jest to że maluje różnymi kolorami w tym samym miejscu przez co tracę na widoczności preshadingu. 2. Metoda II. Maskuje przed malowaniem Agamą, później maskuje przed Vallejo oraz maskuje przed Tamiya. Plusem jest to, że nie tracę na widoczności preshadingu ale za to duuuuużo więcej maskowania i nie jestem pewien czy da się dobrze zamaskować takie ostre przejścia międzi kolorami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mprefeta Napisano 25 Lutego 2010 Share Napisano 25 Lutego 2010 Ja malowałem dokładnie tak jak opisałeś w metodzie 1.Maskowania było bardzo dużo, bo po zamaskowaniu i pomalowaniu kamo trzeba było wszystko zdjąć i zrobić jeszcze maskowanie do silników (z góry i dołu),maskowanie strefy działka przedniego oraz pomalowanie "od kreski" białego dzioba. Co do metody 2 to zrobisz dużo większą robotę z maskowaniem, a efekt uważam nie będzie lepszy. Ja dałem dosyć mocny preshading ale on i tak dosyć mocno zanikął nawet po bazową agamą, a pozostałe kolory kamo są przecież ciemniejsze, a na tym field grey to już napewno preshadingu nie zobaczysz....cóż takie kamo.... Ja nadrobiłem mocno braki w preshadnigu majstrując przy końcowym washu (MIG dark wash) i jestem zadowolony z efektu. Powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafalg78 Napisano 1 Marca 2010 Autor Share Napisano 1 Marca 2010 mprefeta, dzieki Preshading: Pomalowałem spód: i pogrzebałem we wlotach silników: Mam pytanie. Co może być przyczyną, że aerograf psika mi takimi kropkami jak na poniższym zdjęciu: Farba to olejna ModelMaster rozcieńczona Wamodem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
METYS Napisano 1 Marca 2010 Share Napisano 1 Marca 2010 Ale psika cały czas czy tylko na początku, zaraz po otwarciu "spustu". Na początek spróbuj przeczyścić dyszę i cały aerograf, być może jest zasyfiony, sprawdź dokładnie uszczelki i ciśnienie powietrza. Pokombinuj też z rozcieńczeniem farby, być może tworzą się w niej gluty i to one rozbryzgują się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafalg78 Napisano 1 Marca 2010 Autor Share Napisano 1 Marca 2010 Na początku to chyba zawsze mi psika glutkami. A to co na zdjęciu to w trakcie malowania i później już przez cały czas leciały glutki. Jakim ciśnieniem najlepiej malować? Czy czym wyższe to lepiej czy nie koniecznie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
METYS Napisano 1 Marca 2010 Share Napisano 1 Marca 2010 Na początku to chyba zawsze mi psika glutkami.A to co na zdjęciu to w trakcie malowania i później już przez cały czas leciały glutki. Jakim ciśnieniem najlepiej malować? Czy czym wyższe to lepiej czy nie koniecznie? Na pewno nie, ciśnienie musisz dobierać indywidualnie do tego jaki efekt chcesz uzyskać, z jakim pracuje aerograf ( powinno być podane w instrukcji ). Jeśli masz reduktor na wyjściu to ustaw na nim ciśnienie około 2 bar, takie uniwersalne, przynajmniej u mnie . Co do plucia: 1. Wyczyść aerograf i dyszę. 2. Skoro w trakcie malowania to podejrzewam że coś z farbą ( malujesz akrylami czy emalią? ), w każdym bądź razie spróbuj bardziej rozcieńczy, ewentualnie dodać opóźniacza, szczególnie do akryli. Jeśli chodzi o plucie na początku to aby go uniknąć najpierw puść powietrze ( jeśli masz aero 2 funkcyjne ) a dopiero potem delikatnie zaczynaj dozować farbę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrek.S. Napisano 1 Marca 2010 Share Napisano 1 Marca 2010 Zwiększ jeszcze trochę ciśnienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tofik Napisano 1 Marca 2010 Share Napisano 1 Marca 2010 Spróbuj rozcieńczać zwykłym rozpuszczalnikiem. Pamiętam ze raz z braku rozpuszczalnika zastosowałem wamod i wychodziło mi podobnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafalg78 Napisano 2 Marca 2010 Autor Share Napisano 2 Marca 2010 Dzięki za podpowiedzi Udało mi się ominąć ten problem jeszcze inaczej. Na moim aerografie jest na końcówce przykręcana taka osłonka zabezpieczająca iglice. Wykręciłem osłonkę i psika super. Problem teraz w tym, że bardzo łatwo skrzywić iglice Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sławko Napisano 2 Marca 2010 Share Napisano 2 Marca 2010 Dzięki za podpowiedzi Udało mi się ominąć ten problem jeszcze inaczej. Na moim aerografie jest na końcówce przykręcana taka osłonka zabezpieczająca iglice. Wykręciłem osłonkę i psika super. Problem teraz w tym, że bardzo łatwo skrzywić iglice Widziałem kiedyś gdzieś w jakimś piśmie modyfikację aerografu (pseudoiwaty) polegającą na wygładzeniu wewnętrznych ostrych krawędzi osłonki zabezpieczającej iglicę. Sam jeszcze takiej modyfikacji nie robiłem ale może to jest właściwe rozwiązanie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafalg78 Napisano 4 Marca 2010 Autor Share Napisano 4 Marca 2010 Dzisiaj malowałem pierwszy raz farbą Vallejo Air. Czym czyścicie aerograf po tej farbie? Wodą nie da rady, nawet rozpuszczalnik do akryli Wamodu nie daje rady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.