Jump to content

EC135 Luftrettung, Revell 1:32


heavy1123
 Share

Recommended Posts

Witam,

Zaczynam budowę kolejnego modelu. Fakt, że Harvard wyszedł mi słabo, ale postaram się by ten model wyszedł wspaniale

Tym razem będzie to śmigłowiec Revella w skali 1:32 - EC135 Luftrettung. Niestety jak na nowy model (koniec 2009 r.) ma (według mnie) całkiem sporo nadlewek. Linie podziału są delikatnie wgłębne.

 

Na razie kilka zdjęć in-boxu:

IMG_7904.jpg

IMG_7906.jpg

IMG_7905.jpg

IMG_7902.jpg

 

Pozdrawiam.

Filip

Link to comment
Share on other sites

Witam. Będe sledził Twoją budowę , jestem strasznie ciekaw jak on bedzie wygladam bo sie zastanawiam nad jego kupnem. Jeżeli chodzi o kalki z allegro to da się część wykorzystać ponieważ on jest zółto-czarny, a nie czerwony. Gdyby te wzory były czarne już bym te kalki kupił.

 

Pozd:Arek17

Link to comment
Share on other sites

Arek17 Tak na szybko porównałem kalki z tej aukcji ze zdjęciami SP-HXB i myślę, że spokojnie da się zrobić. Czarny i żółty kolor trzeba by położyć od masek, a resztę załatwią te kalki. Czarne obwódki wokół szyb kokpitu powinny pasować z oryginalnych kalek do tego modelu. Chyba muszę się rozejrzeć za tym modelem - byłby fajny komplet z Medicopterem 117

 

heavy1123 Zdecydowanie rób nasze LPR

Link to comment
Share on other sites

Co do malowania, to jeszcze pomyślę...

A tymczasem co najlepiej włożyć jako obciążenie do modelu (próbuję plastelinę, jakieś pieniądze, ale i tak jest za mało) ?

Wg. instrukcji trzeba włożyć 15 g., jednak miejsce na włożenie tego jest b. małe.

Link to comment
Share on other sites

Co do malowania, to jeszcze pomyślę...

A tymczasem co najlepiej włożyć jako obciążenie do modelu (próbuję plastelinę, jakieś pieniądze, ale i tak jest za mało) ?

Wg. instrukcji trzeba włożyć 15 g., jednak miejsce na włożenie tego jest b. małe.

 

 

Heavy1123 użyj ciężarków wędkarskich, małe ołowiane kuleczki, do nabycia oczywiście w wędkarskich i niektórych zoologicznych.

Link to comment
Share on other sites

A tymczasem co najlepiej włożyć jako obciążenie do modelu (próbuję plastelinę, jakieś pieniądze, ale i tak jest za mało) ?

Wg. instrukcji trzeba włożyć 15 g., jednak miejsce na włożenie tego jest b. małe.

Włóż ołów kupiony w wędkarskim. O ile dobrze pamiętam to są ciężarki 15g. A jak nie będzie to kup kilka 10g i można to pociąć na mniejsze kawałeczki i poupychać w różne zakamarki.

 

edit: METYS był pierwszy

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za pomysł z tymi ciężarkami !

Co do malowania to raczej wezmę Luftrettunga, bo wydaje mi się, że kalki Revella są dokładniejsze niż te z allegro. Poza tym Timi zamierza zrobić LPRa, więc ja zrobię inne malowanie - Luftrettung.

Link to comment
Share on other sites

Te z Allegro to produkcja nisko seryjna, po za tym Ec-135 jest piękny, miałem okaże widzieć jak ląduje, gdy miałem zajęcia w Katowicach. Mam w budowie Sokoła LPR to Ec-135 będzie jak znalazł uzupełnieniem kolekcji.

Relacji na forum na 90% nie będzie, bo zamierzam pisać do gazet, bo na obu forach nikłe zainteresowanie moimi wątkami.

Chętnie popatrzę na Twoje zmagania.

Pamiętaj że te ciężarki możesz bez problemu przetopić i uformować.

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Arek17 Tak na szybko porównałem kalki z tej aukcji ze zdjęciami SP-HXB i myślę, że spokojnie da się zrobić. Czarny i żółty kolor trzeba by położyć od masek, a resztę załatwią te kalki. Czarne obwódki wokół szyb kokpitu powinny pasować z oryginalnych kalek do tego modelu. Chyba muszę się rozejrzeć za tym modelem - byłby fajny komplet z Medicopterem 117

 

W LPR-owskim EC135 nie ma koloru czarnego tylko ciemnoszary!

Link to comment
Share on other sites

Prace posunęły się do przodu. Zacząłem od deski rozdzielczej - pomalowałem Revellem 302 i nałożyłem kalkomanie

IMG_8172.jpg

 

Następnie wziąłem się podłogę w śmigłowcu. Niestety, okazało się, że brakuje zrobionych 4 dziurek, więc musiałem zrobić je sam. Następnie pomalowałem Revellem 47.

IMG_8163.jpg

IMG_8167.jpg

 

Oraz przykleiłem drążki, pedały i kalkomanie pomiędzy siedzeniami

IMG_8170.jpg

 

Potem zrobiłem i pomalowałem fotele

IMG_8181.jpg

 

Pzdr,

Filip

Link to comment
Share on other sites

heavy1123 nie jest za późno. Wystarczy zerwać te fotele, zmyć farbę i dorobić te pasy Nie ma w tym zbyt wiele roboty

Ja bym zaproponował nieco inną kolejność.

Żeby zminimalizować ryzyko to może najpierw zmajstrować pasy, przymierzyć bez doklejania do foteli i jak się spodoba to dopiero usunąć te wtopione w fotele. A jak będzie gorzej to zostawić już to co jest.

Link to comment
Share on other sites

......Mam w budowie Sokoła LPR.......

z tego co wiem LPR nie ma ani jednego Sokoła, przed EC 135 były tylko Mi-2, Agusta, Mewy i Piaggio, może mylisz ze śmigłowcem GOPR-u ale to inna instytycja zupełnie inne barwy śmigłowca

Link to comment
Share on other sites

......Mam w budowie Sokoła LPR.......

z tego co wiem LPR nie ma ani jednego Sokoła, przed EC 135 były tylko Mi-2, Agusta, Mewy i Piaggio, może mylisz ze śmigłowcem GOPR-u ale to inna instytycja zupełnie inne barwy śmigłowca

troszke zamieszania w temacie, wiec pozwole sobie wsatwic "moje dwa grosze"

1-w3 latał kiedyś w bawrach LPR

2-ten sam W3 był na wyposażeniu TOPR-u (nie GOPR-u)

3-w chwili obecnej kadłub tegos SP stoi w muzeum na krakowskich czyżynach. W muzeum ratownictwa (które to znajduje sie na terenie muzeum lotniczego - tam gdzie pikniki lotnicze małopolskie sie odbywają )

reasumując... można mieć sokoła na warsztacie z LPR-u

kwestia współuzytkowania SP

1110922389Dsc00072++.jpg

 

źródło: http://www.airrescue.boo.pl/czytaj.php?txt=sprzet

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.