zbychm Napisano 16 Kwietnia 2010 Share Napisano 16 Kwietnia 2010 Powoli przymierzam się do LIMa jak w tytule. Myślałem o schemacie malowania egzemplarza o czerwonym numerze burtowym 418 i tu zaczynają się schody… Po pierwsze według zebranych informacji to powinien być 6 bis a nie 6M. Po drugie schemat malowania zamieszczony w instrukcji SMERa w górnej części pokazuje dwubarwny kamuflaż a legenda wskazuje na trójbarwny. Jedyne zdjęcie jakie znalazłem przedstawiające 418-tkę jest niestety cz-b. Jeżeli ktoś może potwierdzić poprawność malowania i/lub posiada zdjęcia, bardzo proszę o pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
flynavy Napisano 19 Kwietnia 2010 Share Napisano 19 Kwietnia 2010 Z tego co pamietam to na przełomie lat 80/90 wystawiono z okazji Święta Lotnictwa w Poznaniu Lim-6M z numerem 418. Mam chyba gdzieś fotkę. Muszę to jednak sprawdzić bo trochę czasu juz upłyneło, a pamięć jest zawodna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
flynavy Napisano 19 Kwietnia 2010 Share Napisano 19 Kwietnia 2010 Na google'ach (grafika) jak wpisze się frazęLim-6M pojawia się czarno - białe zdjęcie Lim-6M z n/b 418. T jest to zdjęcie które mam w swoim archiwum w kolorze. Z tego co pamiętam jest to w przybliżeniu piasek + brązowy(czekolada) Jeżeli uda mi się to znaleźć zeskanuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbychm Napisano 19 Kwietnia 2010 Autor Share Napisano 19 Kwietnia 2010 Koledzy, badzo dziękuję za chęć pomocy wczoraj pożyczyłem na trochę kredki od córki i pokolorowałem instrukcję od smera. Faktycznie jest to dwubarwny kamuflaż ciemnozielony H116 (Vallejo 95) oraz piaskowy H94 (Vallejo 119). Pomyliłem się zieleń o której pisałem to nie element kamuflazu lecz kolor, który występuje na spodzie w elementach których szczerze mówiąc nie znam i nie umiem nazwać (element okrągły oraz prostokątny, w tej kolejności w lini wzdłużnej tuż obok płetwy ogonowej) w modelu występują jako elementy przeźroczyste pawdopodobnie do pomalowania od strony wewnętrznej Jeżeli ktoś znajdzie w czeluściach swoich zbiorów fotki 418, bardzo proszę o PW lub zamieszczenie RAV - w tej sytuacji wychodzi, że od początku jest błąd merytoryczny i 418-tka to „bis” a nie "M", chyba, że była modernizacja. Właściwie jestem laikiem i mimo fascynacji nie znam dokładnie szczegółów tych stalowych ptaków. Na: lotnictwo.net.pl/.../3763-polskie_lotnictwo_w_okresie_prl-6.html znalazłem zdanie : „Najważniejszym z Limów szóstek był 6bis. Do tej wersji przerabiano wcześniejsze modele m.in. Lim-5M, Lim-5P, Lim-6. Były też wersje rozwojowe Lim-6M, Lim-6R, Lim-6MR. i R serii 4, 5 i 6 do jednostek wojskowych…” Jedyna fotka 418 w kolorze jaką znalazłem: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 19 Kwietnia 2010 Share Napisano 19 Kwietnia 2010 Ależ oczywiście Lim-6M z numerem 418 z Mirosławca uczestniczył w pokazach z okazji Swieta lotnictwa 1987 w Poznaniu . Rysunek w Lotnictwie6/2009 a i zdjęcia p.Wacka Hołysia hasają w internacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KRYSTEK Napisano 19 Kwietnia 2010 Share Napisano 19 Kwietnia 2010 Witam. Może przyda się chociaż rozkład plam kamuflażu,kolory marne - TBiU 117 Różnie było z tymi kolorami: Tutaj Limek w takich kolorach: Krystek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
flynavy Napisano 20 Kwietnia 2010 Share Napisano 20 Kwietnia 2010 Uff udało mi się znaleźć to o czym dyskutujemy. Pan Marek Toporowicz zamieszczał w magazynie Model Fan ciekawą serię malowań sprzętu uzywanego w czasach PRL-u. Jedna z tablic przedstawia naszego Lim-6M n/b 418. Wszystkie tablice publikowane w Model fanie są dostępne na stronie internetowej pana Toporowicza PS. Co sie w ogóle stało z Model fanem - od XII 2009 przestał sie ukazywać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbychm Napisano 20 Kwietnia 2010 Autor Share Napisano 20 Kwietnia 2010 Panowie, serdeczne dziękuję wspaniała pomoc Widzę swoją drogą, że to ciekawa historia LIMa numer 1J 04-18. Cytując publikacje trafił do Piły do 51 PLMSZ w dniu 8.04.1963 roku jako "bis" pokazany przez KRYSTKA i następnie po remoncie/modernizacji dokończył żywota jako "M" którą mam zamiar strugać i oszpecić farbą dzięki tablicą zamieszczonym przez flynavy, jeszcze raz wielkie dzięki Może ktoś zna historię tego egzemplarza? Tak sobie myślę, że jak przetrwam boje z tą sztuką może pomyślę o "bisie" także 418tym, tym azem w trójbarwnym? Pan Marek Toporowicz pisze o przebudowie w 1971 roku LIM 5P na wzór LIM 6bis tworząc LIM 6M, ale według TBiU 117 (podpis pod tablicą Pana Kowalskiego) oraz informacji które znalazłem w sieci pierwotnie 1J 04-18 był "bisem" a nie "5P" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilex7 Napisano 20 Kwietnia 2010 Share Napisano 20 Kwietnia 2010 Wszystkie tablice publikowane w Model fanie są dostępne na stronie internetowej pana Toporowicza Czy mógłbyś podać adres tej strony, bo jakoś nie potrafię jej znaleźć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 20 Kwietnia 2010 Share Napisano 20 Kwietnia 2010 (edytowane) http://www.martop.republika.pl/spis.html O ,i pamięć nie ta ;) Byłem przekonany że to było w 87. Edytowane 20 Kwietnia 2010 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
flynavy Napisano 20 Kwietnia 2010 Share Napisano 20 Kwietnia 2010 sprawdzając zauważyłem, że tablic na stronie internetowej martop nie mozna "otworzyc/powiększyć". Jezeli coś komuś potrzeba to mogę zeskanować bo ja mam je z Model Fan'a (powyrywane kartki - chyba wszystkie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinekf1 Napisano 20 Kwietnia 2010 Share Napisano 20 Kwietnia 2010 Jezeli coś komuś potrzeba to mogę zeskanować bo ja mam je z Model Fan'a (powyrywane kartki - chyba wszystkie flynawy jeśli mógłbyś mi zrobić skany tych planszy i przesłać na meila będę ogromnie wdzięczny Z góry bardzo CI dziękuję meila podam Ci na PW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
flynavy Napisano 20 Kwietnia 2010 Share Napisano 20 Kwietnia 2010 no problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
flynavy Napisano 23 Kwietnia 2010 Share Napisano 23 Kwietnia 2010 Jeżeli juz rozmawiamy to MiG-17PF/Lim-6M to przypomniało mi się że w Muzeum marynarki Wojennej stał kiedyś łacialy Lim-5P (Mig-17PF) z numerem 926 - póżniej został on wymieniony przez Lim-6bis. Ma może ktoś jakieś fotki tego 926. Dodatkowe pytanie - czy ten Lim-6M wystawiony w Siemirowicach kiedykolwiek latał w barwach 7plm-b MW. Jezeli tak to może ktos uraczy nas jakąś fotke z czasów lotnych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbychm Napisano 23 Kwietnia 2010 Autor Share Napisano 23 Kwietnia 2010 Tu są fotki MIGów, między innymi 926 http://www.abpic.co.uk/photo/1112698/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
flynavy Napisano 23 Kwietnia 2010 Share Napisano 23 Kwietnia 2010 Tak to ten. Tylko nurtuje mnie pytanie czy tak rzeczywiście był pomalowany w trakcie słuzby w 7 plm-b MW. Muzeum MW ma tendencje do zmiany malowań vide Mi-4ME (dziwny ocień zieleni i lipny n/b). Patrząc na ciekawe malowania Lim-6bis z Siemirowic mam wrażenie, że jednostki tam stacjonujące nie doczekały się bogatych opracowań. To co ujrzało "szersze wody" to najczęsciej fotografie ze skladowiska w Mierzęcicach. Wielka szkoda. Info dla sympatyków lotnictwa morskiego - nad Gdynią ćwiczy formacja 2XMi14PŁ, 1XW-3RM, 1XSH-2G. Pewnie w poniedziałek podczas oficjalnego pożegnania adm. Karwety bedzie przelot. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qalimar Napisano 23 Kwietnia 2010 Share Napisano 23 Kwietnia 2010 W Sierpuchowie stoją dwa Limy- jeden na osiedlu, drugi wewnątrz: http://www.airplane-pictures.net/image.php?p=35491 sądzę, że oba latały w 7 pułku. Znikąd ich tam nie przywlekli. Obecnie 101 jest nieco inaczej pomalowany, dość wirtualnie rzekłbym. A nie lepiej skusić się na Lim-6MR? Razwiedczik i do tego w oryginalnym malowaniu: http://www.airplane-pictures.net/image82580.html Przelot będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qalimar Napisano 24 Kwietnia 2010 Share Napisano 24 Kwietnia 2010 Efekt dzisiejszej wizyty w Sierpuchowie: http://www.airplane-pictures.net/image86656.html Stan pożałowania godny, kolory z kapelusza. Ten zielony żywo przypomina khaki ze Starów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
flynavy Napisano 26 Kwietnia 2010 Share Napisano 26 Kwietnia 2010 Ja za to przejrzałem moje archiwum i znalazłem ciekawostkę na temat "926" z Muzeum MW. Według Biblioteczki SP nr 25 "926" jest jednym z oryginalnych MiG-17PF dostawy radzieckiej (czyli to nie jest lim). Użytkowany w lotnictwie MW do 1982 po czym przekazany do muzeum jako dar Dowództwa MW. Przeglądając OdeB naszego lotnictwa MW oprócz Lim-5/6 natknąłem sie na dwa MiG-17. To pewnie jeden z tych. Mam nadzieję, że Kolega Zbychm nie obrazi się , ze mu temat trochę off-topic'ujemy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbychm Napisano 1 Maja 2010 Autor Share Napisano 1 Maja 2010 Mam pytania dotyczące "oszklenia", może mnie ktoś oświecić co to za elementy przedstawione są na zdjęciu? pod szybą okrągłą (1) jest w zestawie coś jakby zawór z sugestią malowania "gunmetal" Drugie pytanie dotyczy osłony kabiny, zastanawiam się jaki powinna mieć kolor? Lekko żółtawa (egzemplarz w trakcie służby) czy przeźroczysty? Nie wiem, czy żółtawy kolor na zdjęciach to tylko „starość” czy dochodzi także barwienie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
imt Napisano 1 Maja 2010 Share Napisano 1 Maja 2010 pytanie 1 - prostokątny to znacznik radiolatarni. Okrągły radiokompas. Typu nie pamiętam, ale jak bardzo potrzebne to poszukam. pytanie 2 - wg mnie to przeźroczysty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qalimar Napisano 2 Maja 2010 Share Napisano 2 Maja 2010 Okrągła- nigdy przezroczysty. Anteny radiokompasów malowane były następująco- właśnie lekko brązowe(naturalny kolor tworzywa co sugeruje świeżo wyprodukowany egzemplarz, po remoncie, czy wymianie anteny), a w trakcie eksploatacji malowano je ogólnie dostępną farbą stosowaną do anten, czyli zieloną bezołowiową (patrz MiGi-21 wszelkiej maści). Prostokątna antena, czyli MRP-48 albo MRP-56 podlegała tenu samemu procesowi. Jeśli pomalujesz obie na zielono, będzie to najbliższe prawdy. Kabina zawsze przezroczysta. Za żółtawą technik dostałby wciry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek.Sz. Napisano 2 Maja 2010 Share Napisano 2 Maja 2010 Kabina zawsze przezroczysta. Za żółtawą technik dostałby wciry. Ale nie na Krzesinach w dzisiejszych czasach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
young Napisano 25 Maja 2010 Share Napisano 25 Maja 2010 Przy okazji, w muzeum w Drzonowie znajduje się taki oto mig-17pf (zdjęcie archiwalne) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 26 Maja 2010 Share Napisano 26 Maja 2010 Osłony ARK i MRP nie zawsze były zielone. Na LIM-ach 2 ( a może i 5) na początku były przeźroczyste (pleksi). Osłona ARK LiM-a z Krakowa (widać antenę ramową radiokompasu): Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.