voseba Posted August 1, 2010 Share Posted August 1, 2010 Witam! Zabieram się za kolejny model. Niestety Scania nie była zbyt dobrze przemyślanym projektem, zabrałem się za nią z niewłaściwej strony i wylądowała w pudle. Będę budował Volvo F88 w konfiguracji 4x2, czyli żadnego szału w temacie nie będzie. Budować będę w oparciu o zestaw firmy kfs, reszta elementów będzie pochodzić z volvo f12 fh12 firmy italeri. Malowanie będzie takie: Jest to volvo stojące w Goeteborgu w Muzeum Volvo. Wzorować się będę na tym aucie: W tym miejscu chciałbym podziękować właścicielowi za udostępnienie auta do celów fotograficznych. Pierwsze, co zrobiłem to forma tylniej ściany kabiny. Mocowanie filtra było po niewłaściwej stronie, potem się okazało, że kształt przetłoczeń też jest niewłaściwy wiec pomyślałem siebie, że to poprawie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba115 Posted August 1, 2010 Share Posted August 1, 2010 Bardzo mnie cieszy powrót kolegi do modelarstwa ,i kolejne piękne autko na warsztacie.Może teraz ja się zmotywuje do odłożenia i kupienia modelu bo inna pasja modelarstwo zawiesiła Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
s.szymon Posted August 1, 2010 Share Posted August 1, 2010 Projekt zapowiada się bardzo ciekawie. Z niecierpliwością czekam na efekty i juz teraz zapowiadam, że będę tutaj stałym gościem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckerek93 Posted August 1, 2010 Share Posted August 1, 2010 Szkoda ze Scania nie będzie skończona, liczyłem ze będzie na co popatrzeć. Ale tutaj obiecujesz ze projekt dobiegnie do końca?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
voseba Posted August 1, 2010 Author Share Posted August 1, 2010 Ale tutaj obiecujesz ze projekt dobiegnie do końca?? Niekoniecznie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba115 Posted August 1, 2010 Share Posted August 1, 2010 Ale tutaj obiecujesz ze projekt dobiegnie do końca?? Niekoniecznie Nie no bez jaj,kolega będzie miał litość i dokończy szweda Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckerek93 Posted August 1, 2010 Share Posted August 1, 2010 Nie przesadzaj z takimi postami... Mod. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Łukasz_G Posted August 2, 2010 Share Posted August 2, 2010 [...]Będę budował Volvo F88 w konfiguracji 4x2, czyli żadnego szału w temacie nie będzie.[...] Dzobra dobra za bardzo Cię znamy żeby wiedzieć, że to nie prawda Cieszę się niezmiernie, że powróciłeś do modelarstwa, szkoda troszke tej Scanii ale Volvo jest nic gorszym projektem. Zasiadam w pierwszym żędzie i będę tu często zaglądał. Czekam na kolejne aktualizację, trzwymaj się Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomeka6 Posted August 2, 2010 Share Posted August 2, 2010 Zapowiada sie piekny model. Czy bedziesz robil okablowanie ramy? W starszych modelach wszystkie szczegoly ramy sa dosc dobrze widoczne w przeciwienstwie do nowych ciezarowek, wiec okablowanie robiloby jeszcze wieksze wrazenie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
voseba Posted August 2, 2010 Author Share Posted August 2, 2010 Nie wiem czy bedzie okablowanie, zobaczymy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckerek93 Posted August 2, 2010 Share Posted August 2, 2010 Boże... Widocznie panuje tutaj ewidentne sztywniactwo. Ale niech mi wszyscy wybaczą, moją zwadę, jakoż byłem głupcem, i dałem upust swoim emocjom, i dałem sobie zbyt dużo luzu. Oficjalne przeprosiny. Ziomek dawaj z modelem, no wiem że skończysz model.... (czy tak należny pisać na forum?) ehh.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
imt Posted August 2, 2010 Share Posted August 2, 2010 fajnie, że poprzedni projekt nie był tym ostatnim. Chętnie tam zaglądałem, niejednokrotnie czerpiąc inspirację do swoich prac. Choć jak wcześniej wspominałem ten typ modelarstwa to nie moja domena to i tak będę tu często zaglądał. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sandi Posted August 3, 2010 Share Posted August 3, 2010 Ale czemu nie planujesz dokończyć scani, skoro włożyłeś w nią więcej pracy niż zwykły modelarz w kilka swoich modeli. A nie będzie ci szkoda jak taka perełka będzie w pudle leżała? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
voseba Posted August 3, 2010 Author Share Posted August 3, 2010 Z której strony jest kierownica w kicie? Kierownica jest po prawej stronie stąd konieczność przerobienia plyty podlogowej kabiny i tunelu silnika. Wlot filtra powietrza też jest po przeciwnej stronie kabiny wiec i tylnia sciana kabiny jest do przerobienia. Ale czemu nie planujesz dokończyć scani, skoro włożyłeś w nią więcej pracy niż zwykły modelarz w kilka swoich modeli. Mnie też zaczelo bolec ze scania lezy w kartonie tymbardziej ze ostatnio trafilem na kilka genialnych zdjec ktore rozwialy troche moich watpliwosci. Niestety nie mam mozliwosci lokalowcyh do pracy nad 2 modelami jednoczesnie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckerek93 Posted August 3, 2010 Share Posted August 3, 2010 To może najpierw Scania? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
voseba Posted August 3, 2010 Author Share Posted August 3, 2010 A pozwolisz ze sam bede decydowal co kleje? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba115 Posted August 3, 2010 Share Posted August 3, 2010 A może by zostawić te kierownicę , w końcu mało spotyka się modeli właśnie z kierownicą po prawej, na pewno by to się ciekawie prezentowało a jeszcze z twoim wykonaniem to... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
voseba Posted August 3, 2010 Author Share Posted August 3, 2010 A może by zostawić te kierownicę , w końcu mało spotyka się modeli właśnie z kierownicą po prawej, na pewno by to się ciekawie prezentowało a jeszcze z twoim wykonaniem to... Nie ma takiej opcji, nie mam dokumentacji do takiego auta, zreszta wole auta z kierownica po lewej stronie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
przemekgksw3 Posted August 3, 2010 Share Posted August 3, 2010 A może by zostawić te kierownicę Rolling Eyes , w końcu mało spotyka się modeli właśnie z kierownicą po prawej, na pewno by to się ciekawie prezentowało a jeszcze z twoim wykonaniem to... W Szwecji chyba jeszcze do lat 60' panował ruch lewostronny, więc było by ok A tak w ogóle bardzo ciekawy projekcik, niezbyt często spotyka się takie ciężarówki, będę się przyglądał budowie tego klasyka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kuba115 Posted August 3, 2010 Share Posted August 3, 2010 A może by zostawić te kierownicę Rolling Eyes , w końcu mało spotyka się modeli właśnie z kierownicą po prawej, na pewno by to się ciekawie prezentowało a jeszcze z twoim wykonaniem to... W Szwecji chyba jeszcze do lat 60' panował ruch lewostronny, więc było by ok A tak w ogóle bardzo ciekawy projekcik, niezbyt często spotyka się takie ciężarówki, będę się przyglądał budowie tego klasyka Myślę,że nie miałoby to akurat wielkiego znaczenia,bo to zależy tylko od autora Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
voseba Posted August 3, 2010 Author Share Posted August 3, 2010 Pozostane przy pierwotnym zalozeniu, ale dziekuje bardzo za propozycje:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
przemekgksw3 Posted August 3, 2010 Share Posted August 3, 2010 Pozostane przy pierwotnym zalozeniu, ale dziekuje bardzo za propozycje:) I tak będzie świetnie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckerek93 Posted August 4, 2010 Share Posted August 4, 2010 To była propozycja. Boże wybacz. P.S kiedyś w trailerze czytałem że właśnie na Anglię były wypuszczanie te Volva o większej mocy, można to rozpoznać po większej chłodnicy, no tym co wystaje z przodu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
voseba Posted August 4, 2010 Author Share Posted August 4, 2010 Volvo o ktorych piszesz to Volvo f89, charakterystyczne bylo to ze mialy wieksza atrape chlodnicy i silnik TD120 (12 litrow) byly produkowane od 1970r i sprzedawane nie tylko w GB. Volvo f88 ma silni TD100. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
voseba Posted August 11, 2010 Author Share Posted August 11, 2010 Mała aktualizacja. Pracuje nad silnikiem: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.