Jump to content

Volvo F88


voseba
 Share

Recommended Posts

Witam!

 

Zabieram się za kolejny model. Niestety Scania nie była zbyt dobrze przemyślanym projektem, zabrałem się za nią z niewłaściwej strony i wylądowała w pudle.

 

Będę budował Volvo F88 w konfiguracji 4x2, czyli żadnego szału w temacie nie będzie. Budować będę w oparciu o zestaw firmy kfs, reszta elementów będzie pochodzić z volvo f12 fh12 firmy italeri.

 

Malowanie będzie takie:

T24-1760-96.jpg

volvo_Untitled-2.jpg

37.jpg

Jest to volvo stojące w Goeteborgu w Muzeum Volvo.

 

Wzorować się będę na tym aucie:

DSC02771.jpg

 

W tym miejscu chciałbym podziękować właścicielowi za udostępnienie auta do celów fotograficznych.

 

Pierwsze, co zrobiłem to forma tylniej ściany kabiny. Mocowanie filtra było po niewłaściwej stronie, potem się okazało, że kształt przetłoczeń też jest niewłaściwy wiec pomyślałem siebie, że to poprawie.

DSC00968.jpg

DSC00967.jpg

DSC00966.jpg

DSC00970.jpg

DSC00969.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 217
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Bardzo mnie cieszy powrót kolegi do modelarstwa ,i kolejne piękne autko na warsztacie.Może teraz ja się zmotywuje do odłożenia i kupienia modelu bo inna pasja modelarstwo zawiesiła

Link to comment
Share on other sites

[...]Będę budował Volvo F88 w konfiguracji 4x2, czyli żadnego szału w temacie nie będzie.[...]

 

Dzobra dobra za bardzo Cię znamy żeby wiedzieć, że to nie prawda

 

Cieszę się niezmiernie, że powróciłeś do modelarstwa, szkoda troszke tej Scanii ale Volvo jest nic gorszym projektem.

 

Zasiadam w pierwszym żędzie i będę tu często zaglądał.

 

Czekam na kolejne aktualizację, trzwymaj się

Link to comment
Share on other sites

Zapowiada sie piekny model. Czy bedziesz robil okablowanie ramy? W starszych modelach wszystkie szczegoly ramy sa dosc dobrze widoczne w przeciwienstwie do nowych ciezarowek, wiec okablowanie robiloby jeszcze wieksze wrazenie.

Link to comment
Share on other sites

Boże... Widocznie panuje tutaj ewidentne sztywniactwo. Ale niech mi wszyscy wybaczą, moją zwadę, jakoż byłem głupcem, i dałem upust swoim emocjom, i dałem sobie zbyt dużo luzu. Oficjalne przeprosiny.

 

Ziomek dawaj z modelem, no wiem że skończysz model.... (czy tak należny pisać na forum?) ehh..

Link to comment
Share on other sites

fajnie, że poprzedni projekt nie był tym ostatnim. Chętnie tam zaglądałem, niejednokrotnie czerpiąc inspirację do swoich prac. Choć jak wcześniej wspominałem ten typ modelarstwa to nie moja domena to i tak będę tu często zaglądał.

Link to comment
Share on other sites

Ale czemu nie planujesz dokończyć scani, skoro włożyłeś w nią więcej pracy niż zwykły modelarz w kilka swoich modeli. A nie będzie ci szkoda jak taka perełka będzie w pudle leżała?

Link to comment
Share on other sites

Z której strony jest kierownica w kicie?

 

Kierownica jest po prawej stronie stąd konieczność przerobienia plyty podlogowej kabiny i tunelu silnika. Wlot filtra powietrza też jest po przeciwnej stronie kabiny wiec i tylnia sciana kabiny jest do przerobienia.

 

 

Ale czemu nie planujesz dokończyć scani, skoro włożyłeś w nią więcej pracy niż zwykły modelarz w kilka swoich modeli.

 

Mnie też zaczelo bolec ze scania lezy w kartonie tymbardziej ze ostatnio trafilem na kilka genialnych zdjec ktore rozwialy troche moich watpliwosci. Niestety nie mam mozliwosci lokalowcyh do pracy nad 2 modelami jednoczesnie.

Link to comment
Share on other sites

A może by zostawić te kierownicę , w końcu mało spotyka się modeli właśnie z kierownicą po prawej, na pewno by to się ciekawie prezentowało a jeszcze z twoim wykonaniem to...

Link to comment
Share on other sites

A może by zostawić te kierownicę , w końcu mało spotyka się modeli właśnie z kierownicą po prawej, na pewno by to się ciekawie prezentowało a jeszcze z twoim wykonaniem to...

 

Nie ma takiej opcji, nie mam dokumentacji do takiego auta, zreszta wole auta z kierownica po lewej stronie

Link to comment
Share on other sites

A może by zostawić te kierownicę Rolling Eyes , w końcu mało spotyka się modeli właśnie z kierownicą po prawej, na pewno by to się ciekawie prezentowało a jeszcze z twoim wykonaniem to...

W Szwecji chyba jeszcze do lat 60' panował ruch lewostronny, więc było by ok A tak w ogóle bardzo ciekawy projekcik, niezbyt często spotyka się takie ciężarówki, będę się przyglądał budowie tego klasyka

Link to comment
Share on other sites

A może by zostawić te kierownicę Rolling Eyes , w końcu mało spotyka się modeli właśnie z kierownicą po prawej, na pewno by to się ciekawie prezentowało a jeszcze z twoim wykonaniem to...

W Szwecji chyba jeszcze do lat 60' panował ruch lewostronny, więc było by ok A tak w ogóle bardzo ciekawy projekcik, niezbyt często spotyka się takie ciężarówki, będę się przyglądał budowie tego klasyka

 

Myślę,że nie miałoby to akurat wielkiego znaczenia,bo to zależy tylko od autora

Link to comment
Share on other sites

To była propozycja. Boże wybacz.

 

 

P.S kiedyś w trailerze czytałem że właśnie na Anglię były wypuszczanie te Volva o większej mocy, można to rozpoznać po większej chłodnicy, no tym co wystaje z przodu.

Link to comment
Share on other sites

Volvo o ktorych piszesz to Volvo f89, charakterystyczne bylo to ze mialy wieksza atrape chlodnicy i silnik TD120 (12 litrow) byly produkowane od 1970r i sprzedawane nie tylko w GB. Volvo f88 ma silni TD100.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.