Skocz do zawartości

F 6 F-3 Hellcat 1/72


pawel02

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Hellcat jest to mój pierwszy samolocik wykonany w domowych warunkach, prace nad nim zajęły mi tydzień. Warsztat kompletuję również od tygodnia więc brakowało mi niektórych narzędzi (głównie drobnego papieru ). Na szczęście porządnie zepsułem tylko przednią część kabinki (przynajmniej tak myślę ). Szpachlówki nie używałem ponieważ jeszcze się w nią nie zaopatrzyłem, ale na szczęście nie występowały większe nierówności

 

A oto parę fotek:

c0e0dbeb5bc81780m.jpg

85f8ba7c23f29450m.jpg

e583a4f40d0cd96dm.jpg

2f745411c03514f8m.jpg

0b3825dbfb3dbaaam.jpg

537b1d154ea5ea7em.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Jak na pierwszy samolocik, to jest nieźle. Z tego co widzę na zdjęciach, to szpachlowanie przydałoby się głównie na zbiorniku paliwa. Dość dobrze prezentuje się malowanie, chociaż nieco poszarpane jest przejście kolorów na krawędziach natarcia, a farba na spodzie mogłaby być trochę lepiej rozcieńczona, bo gdzieniegdzie widać smugi.

Oszklenie mogłoby lepiej przylegać do kadłuba no i mogłeś zrobić dziurki w miejscach gdzie znajdowały się wyrzutniki łusek. Są dość dobrze zaznaczone.

 

Koniecznie kup szpachlówkę !

 

Pozdrawiam

Kornik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, jak na pierwszy model w domu, to jest ok. Wszystkie poprawki warsztatowe i uwagi wypisał już kornik_69. Dodam jeszcze, że przydałoby się pokryć go matowym lakierem i pokombinować ze zrobieniem imitacji okopceń

Jakiej firmy jest zestaw? Academy nie jest to na pewno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O śladach eksploatacji nie pisałem, bo kolega zaznaczał, że to jego pierwszy model robiony w domowych warunkach, ale co fakt to fakt, matt lub głęboka satyna by się przydała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadza się Italeri, a co do lakieru to też muszę sobie jeszcze załatwić, a pod ręką miałem tylko sidolux. A co do zbiornika jeżeli chodzi o tą kreskę wzdłuż to powinna taka być.

 

Zrobiłem jeszcze kilka fotek lepszym aparatem, jak chcecie je zobaczyć to są tutaj - http://img7.imageshack.us/gal.php?g=ufytu002.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto zmienić temat, bo poprawna nazwa samolotu to F6F-3, bez spacji. Ciekaw jestem jakimi farbkami go malowałeś? Z tego co pamiętam samoloty FAA (Fleet Air Arm) były malowane Dark Slate Grey i Extra Dark Sea Grey a spód Sky (do połowy 1943) lub White (od połowy 1943).

Debiut udany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto zmienić temat, bo poprawna nazwa samolotu to F6F-3, bez spacji.

A w służbie Jego Królewskiej Mości Hellcat Mk I

Ciekaw jestem jakimi farbkami go malowałeś? Z tego co pamiętam samoloty FAA (Fleet Air Arm) były malowane Dark Slate Grey i Extra Dark Sea Grey a spód Sky (do połowy 1943) lub White (od połowy 1943).

Debiut udany

Spód biały

Chyba nie (albo coś przeoczyłem). Mógłbyś podać źródło? Temperate Sea Scheme nie uległ chyba żadnej oficjalnej zmianie, a kontrowersje budzi jedynie to czy stosowano wierne zamienniki czy amerykańskie kolory ANA.

 

Model jak na pierwszy nie jest zły. Merytorycznie ma zły wiatrochron, niepotrzebny wysoki maszt anteny na stateczniku pionowym. Wnęki podwozia powinny być w kolorze spodu. Następny będzie lepszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż, owiewka zwalona, nie da się ukryć, mogłeś zrobić linie podziału blach to by się ten samolot bardziej przyzwoicie prezentował. Ale jest to twój pierwszy samolot, więc ogólnie jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładnie jak na pierwszy raz. Przypominają mi się baaardzo dawne czasy kiedy to ja zaczynałem z modelarstwem. Ja zaczynałem bez malowania. O takich narzędziach jak aerograf i sprężarka mogłem tylko pomarzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest lepiej, ale okopcenia biegnące po kadłubie powinny być dłuższe, biec również nieco po skrzydle i nie powinny być takie smoliście czarne.

 

Niestety oszklenie nadal odstaje i jest krzywo przyklejone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy teraz jest już sens zarówno na poprawki przy oszkleniu (może się zniszczyć przy usuwaniu kleju i nakładaniu nowego) jak i przy zmianie koloru okopceń. Powinny być jaśniejsze, a blachy w okolicy wydechów mogłyby być nieco przepalone. Na moim. nocnym Hellcacie wyglądało to tak:

 

http://modelwork.pl/viewtopic.php?t=19730&highlight=

 

Zapewne na jaśniejszych powierzchniach, takich jak Twoje ich barwa byłaby nieco inna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.