Jump to content

F 6 F-3 Hellcat 1/72


pawel02
 Share

Recommended Posts

Witam.

Hellcat jest to mój pierwszy samolocik wykonany w domowych warunkach, prace nad nim zajęły mi tydzień. Warsztat kompletuję również od tygodnia więc brakowało mi niektórych narzędzi (głównie drobnego papieru ). Na szczęście porządnie zepsułem tylko przednią część kabinki (przynajmniej tak myślę ). Szpachlówki nie używałem ponieważ jeszcze się w nią nie zaopatrzyłem, ale na szczęście nie występowały większe nierówności

 

A oto parę fotek:

c0e0dbeb5bc81780m.jpg

85f8ba7c23f29450m.jpg

e583a4f40d0cd96dm.jpg

2f745411c03514f8m.jpg

0b3825dbfb3dbaaam.jpg

537b1d154ea5ea7em.jpg

Link to comment
Share on other sites

Witam

 

Jak na pierwszy samolocik, to jest nieźle. Z tego co widzę na zdjęciach, to szpachlowanie przydałoby się głównie na zbiorniku paliwa. Dość dobrze prezentuje się malowanie, chociaż nieco poszarpane jest przejście kolorów na krawędziach natarcia, a farba na spodzie mogłaby być trochę lepiej rozcieńczona, bo gdzieniegdzie widać smugi.

Oszklenie mogłoby lepiej przylegać do kadłuba no i mogłeś zrobić dziurki w miejscach gdzie znajdowały się wyrzutniki łusek. Są dość dobrze zaznaczone.

 

Koniecznie kup szpachlówkę !

 

Pozdrawiam

Kornik

Link to comment
Share on other sites

Fakt, jak na pierwszy model w domu, to jest ok. Wszystkie poprawki warsztatowe i uwagi wypisał już kornik_69. Dodam jeszcze, że przydałoby się pokryć go matowym lakierem i pokombinować ze zrobieniem imitacji okopceń

Jakiej firmy jest zestaw? Academy nie jest to na pewno.

Link to comment
Share on other sites

O śladach eksploatacji nie pisałem, bo kolega zaznaczał, że to jego pierwszy model robiony w domowych warunkach, ale co fakt to fakt, matt lub głęboka satyna by się przydała

Link to comment
Share on other sites

zgadza się Italeri, a co do lakieru to też muszę sobie jeszcze załatwić, a pod ręką miałem tylko sidolux. A co do zbiornika jeżeli chodzi o tą kreskę wzdłuż to powinna taka być.

 

Zrobiłem jeszcze kilka fotek lepszym aparatem, jak chcecie je zobaczyć to są tutaj - http://img7.imageshack.us/gal.php?g=ufytu002.jpg

Link to comment
Share on other sites

Warto zmienić temat, bo poprawna nazwa samolotu to F6F-3, bez spacji. Ciekaw jestem jakimi farbkami go malowałeś? Z tego co pamiętam samoloty FAA (Fleet Air Arm) były malowane Dark Slate Grey i Extra Dark Sea Grey a spód Sky (do połowy 1943) lub White (od połowy 1943).

Debiut udany

Link to comment
Share on other sites

Warto zmienić temat, bo poprawna nazwa samolotu to F6F-3, bez spacji.

A w służbie Jego Królewskiej Mości Hellcat Mk I

Ciekaw jestem jakimi farbkami go malowałeś? Z tego co pamiętam samoloty FAA (Fleet Air Arm) były malowane Dark Slate Grey i Extra Dark Sea Grey a spód Sky (do połowy 1943) lub White (od połowy 1943).

Debiut udany

Spód biały

Chyba nie (albo coś przeoczyłem). Mógłbyś podać źródło? Temperate Sea Scheme nie uległ chyba żadnej oficjalnej zmianie, a kontrowersje budzi jedynie to czy stosowano wierne zamienniki czy amerykańskie kolory ANA.

 

Model jak na pierwszy nie jest zły. Merytorycznie ma zły wiatrochron, niepotrzebny wysoki maszt anteny na stateczniku pionowym. Wnęki podwozia powinny być w kolorze spodu. Następny będzie lepszy.

Link to comment
Share on other sites

No cóż, owiewka zwalona, nie da się ukryć, mogłeś zrobić linie podziału blach to by się ten samolot bardziej przyzwoicie prezentował. Ale jest to twój pierwszy samolot, więc ogólnie jest ok.

Link to comment
Share on other sites

Ładnie jak na pierwszy raz. Przypominają mi się baaardzo dawne czasy kiedy to ja zaczynałem z modelarstwem. Ja zaczynałem bez malowania. O takich narzędziach jak aerograf i sprężarka mogłem tylko pomarzyć.

Link to comment
Share on other sites

Jest lepiej, ale okopcenia biegnące po kadłubie powinny być dłuższe, biec również nieco po skrzydle i nie powinny być takie smoliście czarne.

 

Niestety oszklenie nadal odstaje i jest krzywo przyklejone

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem czy teraz jest już sens zarówno na poprawki przy oszkleniu (może się zniszczyć przy usuwaniu kleju i nakładaniu nowego) jak i przy zmianie koloru okopceń. Powinny być jaśniejsze, a blachy w okolicy wydechów mogłyby być nieco przepalone. Na moim. nocnym Hellcacie wyglądało to tak:

 

http://modelwork.pl/viewtopic.php?t=19730&highlight=

 

Zapewne na jaśniejszych powierzchniach, takich jak Twoje ich barwa byłaby nieco inna.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.