pawel02 Posted August 8, 2010 Share Posted August 8, 2010 Witam. Hellcat jest to mój pierwszy samolocik wykonany w domowych warunkach, prace nad nim zajęły mi tydzień. Warsztat kompletuję również od tygodnia więc brakowało mi niektórych narzędzi (głównie drobnego papieru ). Na szczęście porządnie zepsułem tylko przednią część kabinki (przynajmniej tak myślę ). Szpachlówki nie używałem ponieważ jeszcze się w nią nie zaopatrzyłem, ale na szczęście nie występowały większe nierówności A oto parę fotek: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kornik_69 Posted August 9, 2010 Share Posted August 9, 2010 Witam Jak na pierwszy samolocik, to jest nieźle. Z tego co widzę na zdjęciach, to szpachlowanie przydałoby się głównie na zbiorniku paliwa. Dość dobrze prezentuje się malowanie, chociaż nieco poszarpane jest przejście kolorów na krawędziach natarcia, a farba na spodzie mogłaby być trochę lepiej rozcieńczona, bo gdzieniegdzie widać smugi. Oszklenie mogłoby lepiej przylegać do kadłuba no i mogłeś zrobić dziurki w miejscach gdzie znajdowały się wyrzutniki łusek. Są dość dobrze zaznaczone. Koniecznie kup szpachlówkę ! Pozdrawiam Kornik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Halsey Posted August 9, 2010 Share Posted August 9, 2010 Fakt, jak na pierwszy model w domu, to jest ok. Wszystkie poprawki warsztatowe i uwagi wypisał już kornik_69. Dodam jeszcze, że przydałoby się pokryć go matowym lakierem i pokombinować ze zrobieniem imitacji okopceń Jakiej firmy jest zestaw? Academy nie jest to na pewno. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kornik_69 Posted August 9, 2010 Share Posted August 9, 2010 O śladach eksploatacji nie pisałem, bo kolega zaznaczał, że to jego pierwszy model robiony w domowych warunkach, ale co fakt to fakt, matt lub głęboka satyna by się przydała Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Giulio Niewiadomski Posted August 9, 2010 Share Posted August 9, 2010 firma to chyba italeri Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawel02 Posted August 9, 2010 Author Share Posted August 9, 2010 zgadza się Italeri, a co do lakieru to też muszę sobie jeszcze załatwić, a pod ręką miałem tylko sidolux. A co do zbiornika jeżeli chodzi o tą kreskę wzdłuż to powinna taka być. Zrobiłem jeszcze kilka fotek lepszym aparatem, jak chcecie je zobaczyć to są tutaj - http://img7.imageshack.us/gal.php?g=ufytu002.jpg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Halsey Posted August 9, 2010 Share Posted August 9, 2010 Ale spód samolotu zrobiłeś biały? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wuwumaster Posted August 9, 2010 Share Posted August 9, 2010 jak na początki to bardzo OK, ładnie mu w tej kolorystyce, mi się podoba pozdrawiam! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pilex7 Posted August 9, 2010 Share Posted August 9, 2010 Warto zmienić temat, bo poprawna nazwa samolotu to F6F-3, bez spacji. Ciekaw jestem jakimi farbkami go malowałeś? Z tego co pamiętam samoloty FAA (Fleet Air Arm) były malowane Dark Slate Grey i Extra Dark Sea Grey a spód Sky (do połowy 1943) lub White (od połowy 1943). Debiut udany Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moses Posted August 9, 2010 Share Posted August 9, 2010 do wywalenia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawel02 Posted August 9, 2010 Author Share Posted August 9, 2010 Spód to pale blue, a góra US Navy Blue Gray i Medium green pactry, powinien być trochę inny ale nie wszystkie farbki mieli w sklepie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MikeP Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 Warto zmienić temat, bo poprawna nazwa samolotu to F6F-3, bez spacji. A w służbie Jego Królewskiej Mości Hellcat Mk I Ciekaw jestem jakimi farbkami go malowałeś? Z tego co pamiętam samoloty FAA (Fleet Air Arm) były malowane Dark Slate Grey i Extra Dark Sea Grey a spód Sky (do połowy 1943) lub White (od połowy 1943).Debiut udany Spód biały Chyba nie (albo coś przeoczyłem). Mógłbyś podać źródło? Temperate Sea Scheme nie uległ chyba żadnej oficjalnej zmianie, a kontrowersje budzi jedynie to czy stosowano wierne zamienniki czy amerykańskie kolory ANA. Model jak na pierwszy nie jest zły. Merytorycznie ma zły wiatrochron, niepotrzebny wysoki maszt anteny na stateczniku pionowym. Wnęki podwozia powinny być w kolorze spodu. Następny będzie lepszy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SAMSON Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 No cóż, owiewka zwalona, nie da się ukryć, mogłeś zrobić linie podziału blach to by się ten samolot bardziej przyzwoicie prezentował. Ale jest to twój pierwszy samolot, więc ogólnie jest ok. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomsoul Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 Ładnie jak na pierwszy raz. Przypominają mi się baaardzo dawne czasy kiedy to ja zaczynałem z modelarstwem. Ja zaczynałem bez malowania. O takich narzędziach jak aerograf i sprężarka mogłem tylko pomarzyć. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawel02 Posted August 14, 2010 Author Share Posted August 14, 2010 Popracowałem trochę nad okopceniami i przyciemnieniu granicy lotek. Robiłem to pierwszy raz więc nie bijcie Macie jeszcze jakieś sugestie co można w nim teraz zrobić Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kornik_69 Posted August 14, 2010 Share Posted August 14, 2010 Jest lepiej, ale okopcenia biegnące po kadłubie powinny być dłuższe, biec również nieco po skrzydle i nie powinny być takie smoliście czarne. Niestety oszklenie nadal odstaje i jest krzywo przyklejone Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawel02 Posted August 14, 2010 Author Share Posted August 14, 2010 Oszklenia już poprawiać nie będę, chyba że doradzisz jakiś sposób . Podpowiesz czego najlepiej użyć do okopceń, czy lepiej tylko je przedłużyć i nie bawić się już w zmianę barwy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kornik_69 Posted August 14, 2010 Share Posted August 14, 2010 Nie wiem czy teraz jest już sens zarówno na poprawki przy oszkleniu (może się zniszczyć przy usuwaniu kleju i nakładaniu nowego) jak i przy zmianie koloru okopceń. Powinny być jaśniejsze, a blachy w okolicy wydechów mogłyby być nieco przepalone. Na moim. nocnym Hellcacie wyglądało to tak: http://modelwork.pl/viewtopic.php?t=19730&highlight= Zapewne na jaśniejszych powierzchniach, takich jak Twoje ich barwa byłaby nieco inna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.