B.A.T.E.K Napisano 7 Października 2010 Autor Share Napisano 7 Października 2010 no to coś jeszcze po próbuje. ale na szczęście to jest wnętrze to nie będzie aż tak mocno widać jak będzie nie tak coś a jeszcze jedno pytanie pasy z taśmy jak najlepiej przymocować? na CA? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemekgksw3 Napisano 7 Października 2010 Share Napisano 7 Października 2010 Wasch w kabinie może być lekko przerysowany, jak ją zamkniesz będzie idealnie No i brawa za deskę, super wyszła Ps. Nie chciał byś może masek edka do tego modelu? Bo przez przypadek złe na martoli kupiłem :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
B.A.T.E.K Napisano 8 Października 2010 Autor Share Napisano 8 Października 2010 Kokpit skończony. Pasy wyszły jak wyszły, ale zawsze to lepiej niż wcale. Tu jeszcze przed wklejeniem: Kadłub już sklejony i w połowie po szpachlowany ale zdjęcia zrobię jutro przy lepszym świetle. Teraz mam pytanie a chodzi mi co mam dokleić do mojej maszyny A czy B i jakie końcówki skrzydeł do tego 1 czy 2 ? P.S. Przemek dzięki za propozycje ale jednak nie potrzebuje masek:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemekgksw3 Napisano 8 Października 2010 Share Napisano 8 Października 2010 Przemek dzięki za propozycje ale jednak nie potrzebuje masek:) No nic pewnie kiedyś je jeszcze do czegoś wykorzystam A wlot na pewno B, co do skrzydeł to wolał bym się nie wypowiadać żeby nie wprowadzić Cię w błąd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemekgksw3 Napisano 8 Października 2010 Share Napisano 8 Października 2010 Przemek dzięki za propozycje ale jednak nie potrzebuje masek:) No nic pewnie kiedyś je jeszcze wykorzystam Co do wlotu to na pewno B, a skrzydła raczej 1 przynajmniej takie widziałem na innych spitach z tej jednostki, ale lepiej żeby wypowiedział się ktoś kto wie dokładnie. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jachud3 Napisano 12 Października 2010 Share Napisano 12 Października 2010 No i jak, rusza się tam coś w sprawie Spita? pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
B.A.T.E.K Napisano 14 Października 2010 Autor Share Napisano 14 Października 2010 jachud3 mocno pomału. ostatnio nie było za dużo czasu. może jeszcze dzisiaj spróbuje wrzucić zdjęcia całości przed podkładem. jutro mam wolne być może dostanie podkład. przemekgksw3 dzięki za odpowiedź.wlot i końcówki tak jak pisałeś. nikt fachowy się nie wypowiedział. trochę popatrzyłem na zdjęcia w necie i jest jak pisałeś. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemekgksw3 Napisano 14 Października 2010 Share Napisano 14 Października 2010 nikt fachowy się nie wypowiedział. trochę popatrzyłem na zdjęcia w necie i jest jak pisałeś. Czyli chyba jestem fachowcem ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tangogolf Napisano 14 Października 2010 Share Napisano 14 Października 2010 Witam Panowie. Tak mi sie wydaje, ze powinny byc zamontowane końcówki skrzydeł te wieksze, czyli standartowe... Te małe są do wersji LF, która wykonywała zadania na małych wysokosciach, w tym wsparcia. Sa jeszcze końcówki przedłuzone - wersja HF dla Spitów wysokosciowych, latajacych na przechwycenie na bardzo duzym pułapie. Jak robisz standartową wersje, to musza byc te wieksze koncówki. A tak wogóle, to bardzo ładnie ci to letadełko wychodzi....Pozdrówko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
B.A.T.E.K Napisano 14 Października 2010 Autor Share Napisano 14 Października 2010 przemekgksw3w pewnym sensie na pewno a już na pewno większym niż ja w tej dziedzinie:) ale już mamy wyczerpująca odpowiedz o co chodzi. tangogolf dzięki za uznanie. teraz malowanie mam nadzieje ze tez ładnie wyjdzie. Jeszcze jedno pytanie jak dobrze myślę to ta maszyna miała żółte natarcie skrzydeł? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 14 Października 2010 Share Napisano 14 Października 2010 Żółte krawędzie natarcia skrzydeł to oznaczenie szybkiej identyfikacji znad Europy Zachodniej. Ale to Twój najmniejszy problem. EE781 to MkVc, a nie 'b'. Nie to skrzydło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
B.A.T.E.K Napisano 14 Października 2010 Autor Share Napisano 14 Października 2010 greatgonzo czyli? końcówka mniejsza czy jeszcze o coś innego chodzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 14 Października 2010 Share Napisano 14 Października 2010 Skrzydło 'c', tzw. uniwersalne, umożliwiało zabudowę różnej konfiguracji uzbrojenia. Inny podział paneli, wyloty potencjalnej broni na krawędzi natarcia, inne owiewki na skrzydłach. Dodatkowo skrzydło 'c' miało wzmocnioną konstrukcję i obecność na nim żeber nad komorą kół jest bardzo mało prawdopodobna. Popatrz choćby na wczesne Spity IX z PFT. Też miały skrzydło 'c'. Jak zresztą niemal wszystkie polskie Spitfire'y IX. Aha, końcówki niemal na pewno normalne - samolot miał zamontowany Merlin 45 - silnik do zwykłych operacji. W ogóle nie kojarzę LFów z Afryki, a ten samolot nie bardzo miał kiedy być przerobiony. No ale nie moje okolice, więc na wszelki wypadek poszukałbym fotek piątek ze 145go. O ile to jeszcze ma znaczenie ;). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
B.A.T.E.K Napisano 14 Października 2010 Autor Share Napisano 14 Października 2010 Dziękuję za odpowiedz. Juz myślałem ze chodzi tylko o końcówkę:p ale skoro tak się maja sprawy to juz inna bajka. Bedzie tak jak jest gdyż nie robię jeszcze kopi oryginału. Na odwzorowywanie przyjdzie jeszcze pora i czas. Fajnie ze się udzielacie człowiek zawsze czegoś nowego się dowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 14 Października 2010 Share Napisano 14 Października 2010 Po prostu wybierz odpowiednie malowanie do wersji. Mógłbyś też co nieco poprawić w kabinie, o ile oczywiście chcesz . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tangogolf Napisano 15 Października 2010 Share Napisano 15 Października 2010 Greatgonzo..... Ty jesteś naprawdę super. Szykuje sie powoli do budowy Spita a raczej trzech Spitów ale wszystkiw w wersjach PR. Pozwolisz więc, ze przed tym skonsultuję z Tobą jakośc modeli. Może masz jakies materiały na PR-ki?!?!?!?. Poszukuję tez zdjęc czy tekstów o PR-ach zeskrzydłem wydłuzonym. Twoje dotychczasowe informacje przekraczaja moja wiedzę. Pozdrawiam. tango.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 15 Października 2010 Share Napisano 15 Października 2010 Greatgonzo..... Ty jesteś naprawdę super. Proponuję, byś spróbował rozpropagować ten punkt widzenia . Zawsze możesz spytać, nie ma problemu. Niestety PRy są zupełnie poza moim nurtem zainteresowań, ale siłą rzeczy występują w materiałach o Spitach. Niedawno na forum nPWM była dyskusja o PRach. Może uda Ci się ją odnaleźć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artoor_k Napisano 15 Października 2010 Share Napisano 15 Października 2010 Poszukuję tez zdjęc czy tekstów o PR-ach zeskrzydłem wydłuzonym. http://www.airrecce.co.uk/index.html Powinieneś przekopać się przez tę stronę. Pisałem magisterkę o zwiadzie lotniczym używając materiałów z niej. Jakoś poszło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 16 Października 2010 Share Napisano 16 Października 2010 W ogóle nie kojarzę LFów z Afryki. Szukając czegoś tam w materiałach, przy okazji natknąłem się na zdjęcia afrykańskich piątek z 'obciętymi' końcówkami skrzydeł. Niezbyt mi się chce sprawdzać, czy były to LFy, ale trafiła się też fotka VC ze 145 dywizjonu. Skrzydło z końcówką standard. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
B.A.T.E.K Napisano 17 Października 2010 Autor Share Napisano 17 Października 2010 Witam. Długo nic się nie działo w relacji ale z modelem coś tam robiłem, a mianowicie pomalowany. Pierwszy raz maskowałem masa patafix i niestety nie wyszło mi to najlepiej. Ogólnie była jakoś twarda i nie dala się za bardzo formować ale nie to jest najgorsze po pomalowaniu przejścia nie za fajnie wyglądają w niektorych miejscach. Nie wiem czy coś się z tym da zrobić? Powierzchnia tez nie jest idealnie gładka ale próbowałem papierem 2000 w niektórych miejscach już jest lepiej ale jednak jest za gruby muszę kupić drobniejszy i będzie ładnie. Teraz zdjęcia myślę ze coś tam na nich widać: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jachud3 Napisano 17 Października 2010 Share Napisano 17 Października 2010 Ja zazwyczaj kładę Patafix na powierzchnię posidoluxowaną, wychodzi akceptowalnie ;) pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
efendi Napisano 18 Października 2010 Share Napisano 18 Października 2010 zdjątka OK, a odnośnie malowania to się tak nie przejmój, należy pamiętać że w czasie wojnu kamo po przebazowaniu było przeważnie nanoszone w warunkach polowych ( nawet pod namiotem prowizorycznym czy wręcz pod chmurką) a nie w sali operacyjnej, a już napewno od rękia nie od szablonu, dlatego każdy samolot czy pojazd był niepowtarzalny w swym malowaniu i nie było dwóch identycznych. Poza tym letadlo idzie Ci całkiem fajne, powodzonka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Timi Napisano 18 Października 2010 Share Napisano 18 Października 2010 Za grubo rozwałkowałeś patafix dlatego masz taki odkurz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Giulio Niewiadomski Napisano 18 Października 2010 Share Napisano 18 Października 2010 niepowtarzalny w swym malowaniu i nie było dwóch identycznych jesli chodz o spiitfire'y to ne wiem, ale bombowce, jak np. avro lancaster byly malowane od szablonow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wuwumaster Napisano 18 Października 2010 Share Napisano 18 Października 2010 zdjątka OK, a odnośnie malowania to się tak nie przejmój, należy pamiętać że w czasie wojnu kamo po przebazowaniu było przeważnie nanoszone w warunkach polowych ( nawet pod namiotem prowizorycznym czy wręcz pod chmurką) a nie w sali operacyjnej, a już napewno od rękia nie od szablonu, dlatego każdy samolot czy pojazd był niepowtarzalny w swym malowaniu i nie było dwóch identycznych nooo odważna teoria... nie jestem specem od brytyjczyków ale skądś te ich standardowe malowania się wzięły, ja słyszałem że jednak były malowane od szablonów, i albo nie było - albo było bardzo mało miejsca na dowolność (tak w WW I jak i WW II, malowania stron konfliktu mówią same za siebie, u brytyjczyków szaleństwem było małe godło osobiste...). Było by niezmiernie korzystnie gdyby głos zabrał ktoś mocno zasiedziany w temacie pozdrawiam! p.s. z patafixem ja sobie radzę malując dość rozrzedzoną farbą na małym ciśnieniu mgiełką tylko najeżdżając na wałeczek masy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.