Skocz do zawartości

[W] Spitfire Vb 1/48 Tamiya


B.A.T.E.K

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 77
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Kokpit skończony. Pasy wyszły jak wyszły, ale zawsze to lepiej niż wcale.

 

Tu jeszcze przed wklejeniem:

 

SDC14395.JPG

SDC14396.JPG

 

Kadłub już sklejony i w połowie po szpachlowany ale zdjęcia zrobię jutro przy lepszym świetle.

 

Teraz mam pytanie a chodzi mi co mam dokleić do mojej maszyny A czy B i jakie końcówki skrzydeł do tego 1 czy 2 ?

 

SDC14398.JPG

 

P.S. Przemek dzięki za propozycje ale jednak nie potrzebuje masek:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemek dzięki za propozycje ale jednak nie potrzebuje masek:)

No nic pewnie kiedyś je jeszcze wykorzystam

Co do wlotu to na pewno B, a skrzydła raczej 1 przynajmniej takie widziałem na innych spitach z tej jednostki, ale lepiej żeby wypowiedział się ktoś kto wie dokładnie.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jachud3 mocno pomału. ostatnio nie było za dużo czasu. może jeszcze dzisiaj spróbuje wrzucić zdjęcia całości przed podkładem. jutro mam wolne być może dostanie podkład.

 

przemekgksw3 dzięki za odpowiedź.wlot i końcówki tak jak pisałeś. nikt fachowy się nie wypowiedział. trochę popatrzyłem na zdjęcia w necie i jest jak pisałeś.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie. Tak mi sie wydaje, ze powinny byc zamontowane końcówki skrzydeł te wieksze, czyli standartowe... Te małe są do wersji LF, która wykonywała zadania na małych wysokosciach, w tym wsparcia. Sa jeszcze końcówki przedłuzone - wersja HF dla Spitów wysokosciowych, latajacych na przechwycenie na bardzo duzym pułapie. Jak robisz standartową wersje, to musza byc te wieksze koncówki. A tak wogóle, to bardzo ładnie ci to letadełko wychodzi....Pozdrówko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przemekgksw3w pewnym sensie na pewno a już na pewno większym niż ja w tej dziedzinie:)

 

ale już mamy wyczerpująca odpowiedz o co chodzi.

 

tangogolf dzięki za uznanie. teraz malowanie mam nadzieje ze tez ładnie wyjdzie.

 

Jeszcze jedno pytanie jak dobrze myślę to ta maszyna miała żółte natarcie skrzydeł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzydło 'c', tzw. uniwersalne, umożliwiało zabudowę różnej konfiguracji uzbrojenia. Inny podział paneli, wyloty potencjalnej broni na krawędzi natarcia, inne owiewki na skrzydłach. Dodatkowo skrzydło 'c' miało wzmocnioną konstrukcję i obecność na nim żeber nad komorą kół jest bardzo mało prawdopodobna.

Popatrz choćby na wczesne Spity IX z PFT. Też miały skrzydło 'c'. Jak zresztą niemal wszystkie polskie Spitfire'y IX.

 

 

Aha, końcówki niemal na pewno normalne - samolot miał zamontowany Merlin 45 - silnik do zwykłych operacji. W ogóle nie kojarzę LFów z Afryki, a ten samolot nie bardzo miał kiedy być przerobiony. No ale nie moje okolice, więc na wszelki wypadek poszukałbym fotek piątek ze 145go.

 

O ile to jeszcze ma znaczenie ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedz. Juz myślałem ze chodzi tylko o końcówkę:p ale skoro tak się maja sprawy to juz inna bajka. Bedzie tak jak jest gdyż nie robię jeszcze kopi oryginału. Na odwzorowywanie przyjdzie jeszcze pora i czas. Fajnie ze się udzielacie człowiek zawsze czegoś nowego się dowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Greatgonzo..... Ty jesteś naprawdę super. Szykuje sie powoli do budowy Spita a raczej trzech Spitów ale wszystkiw w wersjach PR. Pozwolisz więc, ze przed tym skonsultuję z Tobą jakośc modeli. Może masz jakies materiały na PR-ki?!?!?!?. Poszukuję tez zdjęc czy tekstów o PR-ach zeskrzydłem wydłuzonym. Twoje dotychczasowe informacje przekraczaja moja wiedzę. Pozdrawiam. tango....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Greatgonzo..... Ty jesteś naprawdę super.

 

Proponuję, byś spróbował rozpropagować ten punkt widzenia .

 

Zawsze możesz spytać, nie ma problemu. Niestety PRy są zupełnie poza moim nurtem zainteresowań, ale siłą rzeczy występują w materiałach o Spitach.

 

Niedawno na forum nPWM była dyskusja o PRach. Może uda Ci się ją odnaleźć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukuję tez zdjęc czy tekstów o PR-ach zeskrzydłem wydłuzonym.

 

http://www.airrecce.co.uk/index.html

 

Powinieneś przekopać się przez tę stronę. Pisałem magisterkę o zwiadzie lotniczym używając materiałów z niej. Jakoś poszło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ogóle nie kojarzę LFów z Afryki.

 

Szukając czegoś tam w materiałach, przy okazji natknąłem się na zdjęcia afrykańskich piątek z 'obciętymi' końcówkami skrzydeł. Niezbyt mi się chce sprawdzać, czy były to LFy, ale trafiła się też fotka VC ze 145 dywizjonu. Skrzydło z końcówką standard.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Długo nic się nie działo w relacji ale z modelem coś tam robiłem, a mianowicie pomalowany. Pierwszy raz maskowałem masa patafix i niestety nie wyszło mi to najlepiej. Ogólnie była jakoś twarda i nie dala się za bardzo formować ale nie to jest najgorsze po pomalowaniu przejścia nie za fajnie wyglądają w niektorych miejscach. Nie wiem czy coś się z tym da zrobić? Powierzchnia tez nie jest idealnie gładka ale próbowałem papierem 2000 w niektórych miejscach już jest lepiej ale jednak jest za gruby muszę kupić drobniejszy i będzie ładnie.

 

Teraz zdjęcia myślę ze coś tam na nich widać:

 

SDC14489.JPG

SDC14490.JPG

SDC14495.JPG

SDC14492.JPG

SDC14493.JPG

SDC14496.JPG

SDC14497.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdjątka OK, a odnośnie malowania to się tak nie przejmój, należy pamiętać że w czasie wojnu kamo po przebazowaniu było przeważnie nanoszone w warunkach polowych ( nawet pod namiotem prowizorycznym czy wręcz pod chmurką) a nie w sali operacyjnej, a już napewno od rękia nie od szablonu, dlatego każdy samolot czy pojazd był niepowtarzalny w swym malowaniu i nie było dwóch identycznych. Poza tym letadlo idzie Ci całkiem fajne, powodzonka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niepowtarzalny w swym malowaniu i nie było dwóch identycznych

 

jesli chodz o spiitfire'y to ne wiem, ale bombowce, jak np. avro lancaster byly malowane od szablonow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdjątka OK, a odnośnie malowania to się tak nie przejmój, należy pamiętać że w czasie wojnu kamo po przebazowaniu było przeważnie nanoszone w warunkach polowych ( nawet pod namiotem prowizorycznym czy wręcz pod chmurką) a nie w sali operacyjnej, a już napewno od rękia nie od szablonu, dlatego każdy samolot czy pojazd był niepowtarzalny w swym malowaniu i nie było dwóch identycznych

 

nooo odważna teoria... nie jestem specem od brytyjczyków ale skądś te ich standardowe malowania się wzięły, ja słyszałem że jednak były malowane od szablonów, i albo nie było - albo było bardzo mało miejsca na dowolność (tak w WW I jak i WW II, malowania stron konfliktu mówią same za siebie, u brytyjczyków szaleństwem było małe godło osobiste...).

Było by niezmiernie korzystnie gdyby głos zabrał ktoś mocno zasiedziany w temacie

 

pozdrawiam!

 

p.s. z patafixem ja sobie radzę malując dość rozrzedzoną farbą na małym ciśnieniu mgiełką tylko najeżdżając na wałeczek masy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.