Skocz do zawartości

Corsair 1:72 Italeri


Matthew

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich Lotników !

Na Modelworku jestem od 2006 roku, ale w tym dziale debiutuje... Cały czas zajmowałem i zajmuje się nadal pancerką, ale pewnego pięknego dnia, wybierając się do sklepu modelarskiego, coś się we mnie odezwało, jakiś wewnętrzny głos, który powiedział - masz ochotę na samolot. Tak tak, trafił w sedno. Coraz bardziej mnie tu ciągnie, a może raczej -ściąga Mam pewność, że ten model nie będzie jednorazowym wyskokiem. Doświadczenie w modelarstwie mam, ale w lotnictwie mógłbym rzec, że zerowe. Dlatego bardzo serdecznie proszę wszystkich o cierpliwość, wytrwałość oraz pomoc, bez której zapewne się w tym wątku nie obejdzie. Już na wstępie mam tysiąc pytanie, ale będę je zadawał w miarę postępów.

Ale starczy tej autobiografii. Model który zakupiłem:

 

1zlub1l.jpg

 

Nie znam się na firmach, nie wiem które warto kupować a które nie, tu na wstępie moje pierwsze pytanie: Jeśli chodzi o skalę 1:72 to jakie firmy (?) są najlepsze - chodzi mi o odwzorowanie detali, łatwość sklejania, mała ilość błędów, coś co odpowiada Dragonowi w pancerce.

 

Model zacząłem robić zgodnie z instrukcją, czyli przejrzałem całość kilkakrotnie i zdecydowałem się na zieloną bazę wnętrza i tych wszystkich elementów wewnętrznych.

 

Tutaj zdjęcia. Są niewyraźne, racja, przepraszam robiłem na szybkości ale to tylko podkład. Kolor może być?

 

2lu98br.jpg

 

jg5av9.jpg

 

w7k3e8.jpg

 

24v0dg3.jpg

 

Chciałbym zrobić takie malowanie:

 

2j3lh7d.jpg

 

I teraz pierwsze pytanie:

 

iduqzd.jpg

 

Część oznaczona jako 10A, w instrukcji podają, aby pomalować ją również na zielono. Czy to prawda? Bo mnie wydaje się, żeby pomalować na kolor bazowy, czyli ten blue angel.

 

Kolejne, to te elementy 41A i 42A. Na jako pomalować te części? W kolor bazowy? I jeśli chodzi o szyby, to czy je przykleić i zamaskować, czy dokleić na końcu? I jak będzie łatwiej dla początkującego?

 

350rnyc.jpg

 

Póki co ostatnie pytanie:

 

j81tna.jpg

 

Co to znaczy decal 1? Tam przy śmigle?

 

Jeśli ma ktokolwiek jakieś podpowiedzi, uwagi to proszę się ze mną podzielić i kierować w razie błędów. Ten model nie musi być przeze mnie zrobiony jakoś zgodnie z oryginałem, chcę załapać o co tak naprawdę w lotnictwie chodzi. Z góry wielkie dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Decal 1 to oznacza że musisz tu przykleić kalkę oznaczoną nr 1

 

Co do firm, ciężko stwierdzić wszystko zależy od zestawu. Italeri potrafi przygotować dobry zestaw, ale sporo może spartolić. Starsze revelle są kiepskie, nowsze ok. Hasegawa, Tamiya robią dobre modele, ale też trzeba przejżeć wypraski przed zakupem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

 

Odnośnie 1 pytania to kolor jest właściwy, ale od wewnątrz na zewnątrz masz racje blue angel bo to po prostu przód kadłuba.

 

Elementy 41A i 42A malujesz na kolor kadłuba w twoim przypadku blue angel są to dodatkowe zbiorniki paliwa.

 

decal 1 to są po prostu kalki te 4 takie małe pod głównymi oznaczeniami amerykańskimi, a koło dużej kalki z napisem "MARINES" na arkuszu dołączonym do tego modelu.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o skalę 1:72 to jakie firmy (?) są najlepsze - chodzi mi o odwzorowanie detali, łatwość sklejania, mała ilość błędów, coś co odpowiada Dragonowi w pancerce.

Kazda firma ma swoje wzloty i upadki...

 

Moge polecic Tamiye, szczegolnie jesli idzie o Corsaira. Tamiya nie ma szerokiej gamy modeli samolotow w 1/72, ale kilka jest naprawde swietnych przy w miare rozsadnej cenie. Choc tez trzeba tu uwazac, bo niektore Tamajki sa przepakami wlasnie... Italeri!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niektore Tamajki sa przepakami wlasnie... Italeri!
Aż się wierzyć nie chce

Choć może i dobrze, bo lubię Italerkę, może nawet bardziej od Tamki

 

Mam ten model rozebrany i przeznaczony "na części", więc chętnie zobaczę, jak się będzie prezentował.

 

bzzz-bzzz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeśli chodzi o szyby, to czy je przykleić i zamaskować, czy dokleić na końcu? I jak będzie łatwiej dla początkującego?

Jeśli malujesz aerkiem to zamaskuj i przyklej - tylko KONIECZNIE taśmą Tamki, nie używaj Maskolu bo potem Ci wyjdą strasznie poszarpane krawędzie. A tak kilka cięć, kilka cienkich pasków na obrzeża szkła, środek możesz spokojnie wypełnić maskolem i voila piękne oszklenie gotowe

 

pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Corsair prezentuje się coraz okazalej, a warsztat, który prowadzisz jest bardzo schludny, co również Ci się chwali.

 

Białe zegary ?

 

No co? Tuning był

 

No a tak na poważnie, to w następnym modelu spróbuj po pomalowaniu zegarów na czarno, zrobić delikatne imitacji wskazówek i skal przy pomocy igły zanurzonej w białej farbie.

 

Wracając do Twojego pytania z pierwszego postu tego wątku:

 

Nie znam się na firmach, nie wiem które warto kupować a które nie, tu na wstępie moje pierwsze pytanie: Jeśli chodzi o skalę 1:72 to jakie firmy (?) są najlepsze - chodzi mi o odwzorowanie detali, łatwość sklejania, mała ilość błędów, coś co odpowiada Dragonowi w pancerce.

 

Tak naprawdę nie można powiedzieć, że modele danej firmy są be, a drugiej są cacy.Wszystko zależy od konkretnego zestawu. Są co prawda firmy, które mogą poszczycić się większą ilością dokładniejszych merytorycznie, lepiej spasowanych i sklejalnych modeli niż inne, ale tak naprawdę to nie ma reguły. Tamiya ma sporo świetnych modeli, ale inne rosnące w siłę firmy wypuszczają zestawy na podobnym poziomie wykonania lub nawet lepsze o ciekawszych malowaniach. Wybierając model musimy zadać sobie pytanie na czym nam najbardziej zależy: czy na dokładności merytorycznej i zdetalowaniu, czy na czystej przyjemności bezproblemowego sklejania, czy na możliwości sprawdzenia się w pracy z mniej doskonałym zestawem czy też może na niskiej cenie.

 

Najlepiej byłoby chyba najpierw wybrać konkretną maszynę, która by nam się podobała, a potem dopiero zastanawiać się nad oferowanymi na rynku alternatywami.

 

Choć może i dobrze, bo lubię Italerkę, może nawet bardziej od Tamki

 

Odważne stwierdzenie kolego Wielkamucho

 

Pozdrawiam

Kornik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ napisałeś na początku, że w kwestii kolorów szczegółów zdajesz się na instrukcję nie wcinałem się. Skoro jednak zaczęły Cię jednak nurtować pewne wątpliwości co do kolorystyki niektórych elementów (wnętrze osłony silnika) muszę wskazać, że kolorystyka zaproponowana przez producenta zestawu jest niemal w każdym miejscu do bani.

Z rzeczy które łatwo poprawisz:

- wnęki podwozia na kolor spodu

- obręcze kół - kolor spodu lub naturalny metal (to samo golenie podwozia) - trzebaby poszukać zdjęć konkretnego egzemplarza.

- osłona skrzyni redukcyjnej (przód silnika) - szara

Z rzeczy już nie do poprawienia:

- tablica przyrządów czarna

- tarcze zegarów czarne

- boki kabiny powyżej paneli kontrolnych (jak również same panele) czarne

- wnętrze osłony silnika czarne

- rama wiatrochronu od wewnątrz czarna.

 

Interior Green w późnym Corsairze został na podłodzę i tylnej ścianie kabiny.

 

Niestety pogląd lansowany przez niemal wszystkich producentów modeli, że wszystko co amerykańskie to zielone w środku, jest pokutującym wśród modelarzy mitem nie znajdującym potwierdzenia ani w rozkazach ani w fotografiach z epoki.

Nimniej klejenie idzie spoko. Następnym razem po prostu warto na początek trochę poszperać.

 

Edit przejrzałem parę fotek i felgi zrobiłbym w tym egzemplarzu srebrne, a golenie granatowe. Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Choć może i dobrze, bo lubię Italerkę, może nawet bardziej od Tamki

 

Odważne stwierdzenie kolego Wielkamucho

Bo ja jestem duży i się nie boję

A na poważnie - Italeri była pierwszą firmą, która "fajnie wyglądała" i nieźle się kleiła (za rozsądną cenę w dodatku), z którą się zetknąłem, więc jak to mówią "stara miłość nie rdzewieje..." Tamiya dla mnie chwilami jest za droga, a asortyment ogranicza głównie do szwabów, amerykańców i angoli - "makarony" oferują często ciekawsze modele. No i u nich jest większe pole do popisu, a ja lubię sam trochę "pokombinować"...

 

Co nie zmienia faktu, że instrukcje Japończyków są najładniejsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo ja jestem duży i się nie boję

A na poważnie - Italeri była pierwszą firmą, która "fajnie wyglądała" i nieźle się kleiła (za rozsądną cenę w dodatku), z którą się zetknąłem, więc jak to mówią "stara miłość nie rdzewieje..." Tamiya dla mnie chwilami jest za droga, a asortyment ogranicza głównie do szwabów, amerykańców i angoli - "makarony" oferują często ciekawsze modele. No i u nich jest większe pole do popisu, a ja lubię sam trochę "pokombinować"...

 

Co racja to racja. Tamiya wypuszcza niewiele nowości rocznie (no ale jak już coś wypuści to klękajcie narody ), a inni producenci nie dość, że więcej, to coraz to ciekawszych i w coraz to ładniejszych malowaniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze.

Dzięki Panowie za uwagi dla mnie bardzo cenne. Widzę, że szok wzbudziły te białe zegary które paradoksalnie najbardziej mi się podobają Jak pisałem, to pierwszy samolot, więc sugerowałem się instrukcją. Te wnęki poprawię, po prostu psiknę bazą. Dla pancerniaka to słownictwo lotnicze to póki co czarna magia, także proszę przymknijcie troszeczkę oko na moje udziwnienia Pierwsze latadło, więc mam nadzieję wybaczycie mi kilka błędów. W tym warsztacie chciałbym głównie się nauczyć kleić czysto, sprawdzić jak się maluje, w jakiej kolejności malować poszczególne elementy, jak maskować oszklenie itp.

Tak na marginesie, co to golenie? I rozumiem, że to na czym trzyma się koło, zrobić również w kolorze bazowym?

Bardzo dziękuję za zainteresowanie wątkiem, wszelaką pomoc oraz szybkie odpowiedzi.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki jachud3

 

Jeszcze muszę gdzieniegdzie popoprawiać papierem ściernym itd. W ogóle dziwny jest ten plastik italki. Nie sądzę, że wyjdzie super po zdjęciu maskowania z szyb Cóż pierwsze koty za płoty. A tak btw. zapytam już o malowanie. Najpierw planuję zrobić preszejd, taki troszkę lżejszy niż w pancerce A potem baza. Ale co następnie? Sidolux? Czy kalkomanie po prostu bez sidoluxu na Set i Sol? I czy tutaj w lotnictwie wskazany jest wash czy ma wyjść tak bardziej czysto i świecąco?

 

Zdjęcia:

 

28l9eag.jpg

 

2qc1n9x.jpg

 

2d8nad3.jpg

 

5r1aw.jpg

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sido, chemia, kalki.

Pamiętaj też że samolo operował z lotniskowców, więc sól oddziaływała, więc nie może być czysty i błyszczący, ale też nie przesadzaj z niszczeniem jak to bywa w pancerce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie.

kornik_69, wiem wiem, czytałem już Twój art (swoją drogą bardzo dobry i pomocny) akurat z kalkami problemu nie mam. Tylko ostatnio mi nie wyszło coś ale nigdy na to nie narzekałem

Maluję olejami. W pancerce zawsze robiłem pokład czarnym, coś w rodzaju półpodkładu a półpreszejdingu z czego po nałożeniu bazowego mogłem spokojnie cieniować. Spróbuję tutaj zrobić tak samo.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw zrobiłem taki preszejd jakby, potem nałożyłem baze i pobawiłem się w zrobienie śmigła itd. Jeszcze założone na sucho, trzeba poprawić kilka rzeczy które są krzywo pomalowane. Oszklenie wyszło średnio, też troszkę do poprawki ale ubrudziłem szybkę klejem ;/ od wewnątrz. Jutro zabawa z sido i resztą pierdółek.

 

9ldavn.jpg

 

r9r812.jpg

 

qp3y3m.jpg

 

egxvut.jpg

 

mhvx40.jpg

 

2i256af.jpg

 

m9akp1.jpg

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy dobrze robisz przyklejając już teraz wszystkie pomniejsze części, bo podczas prac malarsko-wykończeniowych możesz je sobie pourywać. Śmigło zostaw do wklejenia na koniec. Maskowania oszlenia mogłeś jeszcze nie ściągać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.