p_bladek Napisano 27 Października 2010 Share Napisano 27 Października 2010 (edytowane) Witam. Postanowiłem ponownie podejść do tematu F-14 celem poduczenia sie przed klejeniem tego samego modelu z Hasegawy. Model w malowaniu VF-31. Skrzydła sklejone na stałe szpary po składaniu skrzydeł zniwelowane. W zasadzie prosto z pudła poza paroma drobiazgami dorabianymi ręcznie. Zapraszam do oceny, zwłaszcza naszych Tomcatomaniaków Pozdrawiam. Przemek. Mały fotomontaż Edytowane 27 Października 2010 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinekf1 Napisano 27 Października 2010 Share Napisano 27 Października 2010 śliczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 27 Października 2010 Share Napisano 27 Października 2010 Och Bombcat w oldschoolowym malowaniu Podobuje się i to bardzo. jedyne na co zwróciłem uwagę. 14stka stoi na pokładzie lotniskowca, więc mogłeś pokusić się o wypuszczenie klap (przed startem), ewentualnie otwarcie kabiny. ale to taki szczygieł. P.S. Kiedy z pod Twojej ręki wyjdzie F-14 w irańskim kamuflażu (oczywiście w barwach USA)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arek17 Napisano 27 Października 2010 Share Napisano 27 Października 2010 Przepiekna ta F-14 i ten pokład lotniskowca. Chciałbym zoaczyc jeszcze F-4 Phantom w twoim wykonaniu. Coś wspaniałego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kornik_69 Napisano 27 Października 2010 Share Napisano 27 Października 2010 Witam Co do merytoryki, to nie mam pojęcia, ale estetycznie model wygląda wspaniale,a z tymi pilotami i na takiej podstawce strasznie cieszy oko. Piękna rzecz Pozdrawiam Kornik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p_bladek Napisano 27 Października 2010 Autor Share Napisano 27 Października 2010 (edytowane) Och Bombcat w oldschoolowym malowaniu Podobuje się i to bardzo. jedyne na co zwróciłem uwagę. 14stka stoi na pokładzie lotniskowca, więc mogłeś pokusić się o wypuszczenie klap (przed startem), ewentualnie otwarcie kabiny. ale to taki szczygieł. P.S. Kiedy z pod Twojej ręki wyjdzie F-14 w irańskim kamuflażu (oczywiście w barwach USA)? Specjalnie go nie otwierałem, a ze slotami i klapami nie chciało mi sie bawić skoro hasegawa ma gotowe wiec bede miał i taki. Na szafie leży jeszcze wersja A i D od hasegawy. Bedzie jeszcze w ostatnim malowaniu VF-103. Nie widziałem malowania irańskiego w wesji Amerykańskiej ? to nie sf ? Chciałbym zoaczyc jeszcze F-4 Phantom w twoim wykonaniu. Coś wspaniałego Prosze bardzo już dawno zrobiony viewtopic.php?t=16443 Dziękuję z pochlebstwa ale mógłby być leprzy i zapraszam innych do cennych uwag co w przyszłości napewno się przyda Edytowane 27 Października 2010 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 27 Października 2010 Share Napisano 27 Października 2010 Nie widziałem malowania irańskiego w wesji Amerykańskiej ? to nie sf ? Żaden SF. Po prostu gdy była dostawa F-14 do iranu był przewrót i doszedł do władzy Chomeini, amerykanie zerwali umowę i przestali wysyłać uzbrojenie do tego kraju. Zamówione F-14 które jeszccze nie dotarły zostały przejęte i wcielone do US Navy do dywizjonu Agressorów. Tu już zostały wystylizowane na SU-27. Jednakże od wyjąscia z fabryki do przemalowania, nosiły irański kamuflaż z amerykańskimi oznaczeniami. Po weekendzie podeśle Ci fotkę z pełnymi oznaczeniami USAF. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sławko Napisano 27 Października 2010 Share Napisano 27 Października 2010 Jeśli już mam się do czegoś przyczepić ... Dysze silników od wewnętrznej strony są jasne - czy to aby tak powinno być ? Nie jestem specem od Tomcatów ale dysze w odrzutowcach kojarzę raczej jako mocno zabrudzone ciemnymi barwami. Wątpliwości budzi we mnie także faktura podstawki - jak na mój gust jednak zbyt chropowata. Po za tym piękny Tomcacik - cieniowanie, lekkie zabrudzenia, wash - pozazdrościć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirage3 Napisano 27 Października 2010 Share Napisano 27 Października 2010 Może mi ktoś powiedzieć co autor modelu miał na myśli budując tego Tomcata ?? I tak jeszcze z innej beczki jak malowanie Jolly Rogers to wersje A i B a nie D. Oznaczenie jednostki na Tomcatach to VF-103, VFA-103 to już Super Robale mają... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p_bladek Napisano 27 Października 2010 Autor Share Napisano 27 Października 2010 Może mi ktoś powiedzieć co autor modelu miał na myśli budując tego Tomcata ?? Autor nie za bardzo rozumie pytanie I tak jeszcze z innej beczki jak malowanie Jolly Rogers to wersje A i B a nie D. Oznaczenie jednostki na Tomcatach to VF-103, VFA-103 to już Super Robale mają... Masz rację kajam się Dysze silników od wewnętrznej strony są jasne - czy to aby tak powinno być ? Nie jestem specem od Tomcatów ale dysze w odrzutowcach kojarzę raczej jako mocno zabrudzone ciemnymi barwami. Nie są białe określiłbym je jako ciemnoszare z nierównomiernie przetartym washem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sławko Napisano 27 Października 2010 Share Napisano 27 Października 2010 Cytat:Dysze silników od wewnętrznej strony są jasne - czy to aby tak powinno być ? Nie jestem specem od Tomcatów ale dysze w odrzutowcach kojarzę raczej jako mocno zabrudzone ciemnymi barwami. Nie są białe określiłbym je jako ciemnoszare z nierównomiernie przetartym washem. Na siódmym obrazku od góry wnętrza dysz biją po oczach blaskiem ale może to tylko tak na zdjęciu wyszło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p_bladek Napisano 28 Października 2010 Autor Share Napisano 28 Października 2010 Flash aparatu wybielił zapewne, i to nie pierwszy raz, ale dziekuję za cenną uwagę. Pozdrawiam. Przemek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirage3 Napisano 30 Października 2010 Share Napisano 30 Października 2010 Uwaga jest taka, że pod wyrzutniami Phoenix'ów dałeś belki TER a pod nimi bardzo wczesnego typu GBU-12 i ten nieszczęsny pave spike pod lewym skrzydłem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p_bladek Napisano 30 Października 2010 Autor Share Napisano 30 Października 2010 Poszperałem troche i tak. Wczesne GBU mógł przenosić. Rozumiem że belki Ter tu nie pasują, w takim bądź razie na czym były podwieszane gbu - bo były? Kolejne pytanie czym w takim układzie naprowadzane były GBU może jakies foty jak mógłbym prosić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin Witkowski Napisano 31 Października 2010 Share Napisano 31 Października 2010 Chyba muszę autorowi pogratulować, bo skłonił mnie do napisania czegokolwiek na tym forum po raz pierwszy od jakiegoś roku… Też zastanawiam się co autor miał na myśli budując ten model. Nie wypowiadam się na temat jakości wykonania… A co do merytorycznych spraw, to po pierwsze model jest w malowaniu z lat 1986/86, z czasu pierwszego rejsu VF-31 Tomcatters w ramach CAW-6 na USS Forrestal. F-14 nie tylko tej jednostki nie przenosiły wtedy bomb! Wcale! Inna sprawa, że pociski rakietowe nie były już wtedy malowane na biało. Jeśli bomby, to na samolotach w wersji D tej jednostki, a zamki pod którymi je podwieszano to BRU-32. Zasobnik, którego tu być nie powinno, a którego na F-14 używano w późnym okresie do nawigacji i wskazywania celów dla uzbrojenia powietrze-ziemia to AN/AAQ-25 (zdjęć w internecie jest mnóstwo) i był podwieszany pod węzłem po prawej stronie płatowca, a nie po lewej jak w tym przypadku. Węzeł był oczywiście stosownie zmodyfikowany. Pod nosem modelu nie powinno być zasobnika TCS, a jedynie aerodynamiczna owiewka. W czasie do którego odnosi się malowanie, nie każdy Tomcat miał na wyposażeniu to urządzenie. W malowaniu high-vis VF-31 dielektryczna osłona radaru (dziób dla jasności) powinien być pomalowany lakierem połyskowym. Dolna rama wiatrochronu też powinna być czarna, tak jak pole przed nim (mat). Nie wiem, czy to kwestia zdjęć, ale wydaje mi się, że kolor kamuflażu jest błędny – wygląda jak FS16375. W połowie lat osiemdziesiątych obowiązywał kamuflaż jednolity FS16440. I jeszcze… samoloty nie były też tak brudne, jak to jest pokazane na modelu. Widać moda preszajdingowo/łoszowa wzięła górę. Budujesz, któryś model z kolei, i niestety nic a nic postępu nie widać. Radziłbym sięgać po jakąś dokumentację w przypadku kolejnego. I kilka słów jeszcze o malowaniach irańskich na samolotach US NAVY. Amerykanie przejęli tylko jeden samolot, który był kupiony przez Iran. Był to BuNo 160378. Został początkowo zakonserwowany w AMARC (dziś AMARG). W 1987 trafił do jednostki testowej w Point Mugu, późnej do Naval Air Warfere Center. Ten samolot nigdy nie latał w żadnym dywizjonie agresorów - nie był używany w Top Gun. Był natomiast inny F-14 w łudząco podobnym malowaniu, który był używany do szkolenia. Zdjęcia samolotów w malowaniu irańskim, ale z amerykańskimi insygniami zostały zrobione w czasie dostawy, lub tuż przed nią. Analogicznie było z naszymi F-16 – też miały tymczasowe amerykańskie oznaczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p_bladek Napisano 31 Października 2010 Autor Share Napisano 31 Października 2010 Ehhh. Panowie widzę że wsadziłem kij w mrowisko. Cytuję Witam. Postanowiłem ponownie podejść do tematu F-14 celem poduczenia sie przed klejeniem tego samego modelu z Hasegawy. Jak sam zapisek wskazuje do merytoryki akurat tutaj podszedłem na luzie, a nie którym Panom krew zakipiała Drogi Marcinie akurat w tym malowaniu: Dziób - błyszczący ok Kabina za wiatrochronem - niestety jestes w błędzie, w tym konkretnym malowaniu była szara. Kolor- przypuszczam aparat. Bomby- podwieszone bo to bombcat nie wnikałem w merytorykę- patrz cytat, miałem -założyłem. Zasobnik hmmm mogłem przerobic, ale patrz cytat. Tym modelem bardziej chodziło mi o przetestowanie washa, preshada i innych technik, jak ew one rozłozą się na tym konkretnym modelu. Maskowania i kolejności malowania elementów przed budową modelu dość drogiego dla mnie jakim jest Hasegawa i w dodatku prezent od Małżonki Tak więc model swoje zadanie spełnił bo nie wyszło to najgorzeej. Pozdrawiam. Przemek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin Witkowski Napisano 31 Października 2010 Share Napisano 31 Października 2010 Ehhh. Panowie widzę że wsadziłem kij w mrowisko. ...a nie którym Panom krew zakipiała. Możesz sobie śmiało darować tego typu wypowiedzi. Prosiłeś o opinie dot. modelu, pytałeś o Tomcatomaniaków i stąd moja odpowiedź. Kabina za wiatrochronem - niestety jestes w błędzie, w tym konkretnym malowaniu była szara. Radziłbym sprawdzić czym różni się wiatrochron od owiewki. Tak więc model swoje zadanie spełnił bo nie wyszło to najgorzeej. Gratuluję samooceny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p_bladek Napisano 31 Października 2010 Autor Share Napisano 31 Października 2010 Możesz sobie śmiało darować tego typu wypowiedzi. Prosiłeś o opinie dot. modelu, pytałeś o Tomcatomaniaków i stąd moja odpowiedź. Marcinie szacunek za to, rozumiem że poczas budowy dwóch pozostałych modeli mogę śmiało poprosić o konsultacje oczywiście w miare twoich mozliwości i wolnego czasu ? Radziłbym sprawdzić czym różni się wiatrochron od owiewki. Wiem czym sie różni, dalej bedę obstawał że dolna rama była szara (postaram sie zamiescić zdjęcie). Gratuluję samooceny. ehh Tomcat jest samolotem którego model chciałbym posiadac jak najlepiej zrobionym w dwóch wersjach, hangarowania i startu. Podejsć jak pamietasz robiłem parę, wziołem sobie Twoje ostatnie cenne uwagi do serca chodź pewnie tego nie widzisz, i pomijajac merytorykę nie jest chyba az tak źle w porównaniu do poprzednich moich wersji. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
samurai7 Napisano 31 Października 2010 Share Napisano 31 Października 2010 Jako Tomcatomaniak powiem , że widzę postęp - podobają mi się brudzenia - jak sam wspomniałeś - ćwiczyłeś je na tym modelu . Ja sam uwielbiam upaprane Kocury a w Twoim przypadku wyszły subtelnie,są nie przesadzone,nie przytłaczają Bombcata. Jest to wg.mnie Twoj najładniejszy Kocur. Nie przejmuj się opiniami Wujków Wszystkowiedzących. Jasno zaznaczyłeś,że model ten jest tylko preludium do Hasegawy. Nie zgodzę się więc z opinią Wujka Marcina,że stoisz w miejscu. Z przyjemnością też oczekuję Jego pomocy przy " ostatecznym " modelu Kocura z Hasy.Wiedzę i subtelność jej przekazywania ma widzę ogromną... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirage3 Napisano 31 Października 2010 Share Napisano 31 Października 2010 samurai7 Teksty w stylu "wujków wszechwiedzących" to sobie możesz wsadzić tam gdzie TIK TAKi nie pasują ! Wszelkie uwagi tyczyły się merytorycznej strony modelu a nie jego wykonania, które jest bardzo fajne !!! Tak więc proszę nie pozwalaj sobie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
samurai7 Napisano 1 Listopada 2010 Share Napisano 1 Listopada 2010 Oddaję szacunek wiedzy dotyczącej mojego ulubionego myśliwca. Czytając natomiast " kwieciste'' wypowiedzi o " wsadzeniu sobie tic-taca" oraz " czy sobie pozwolę czy nie " nasuwa mi się pewne skojarzenie jak Skrzetuski wywalił za drzwi Czaplińskiego.. " wiesz co autor ma na myśli?. Do tego typu agresywnych wypowiedzi odnosiło się moje stwierdzenie " Wujków Wszystkowiedzących.Mniej spinania , więcej dystansu!. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tangogolf Napisano 1 Listopada 2010 Share Napisano 1 Listopada 2010 I słusznie samurai. Tu sie raczej oczekuje wiedzy o modelach i sprzecie a nie o "kwiecistych tworach jezykowych". Podziwiam wiedze piszacych, graniczaca z wszechwiedza, szkoda tylko, ze niektórzy dodatkowo wykaZują brak szacunku dla poszukiwania tej wiedzy przez innych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirage3 Napisano 1 Listopada 2010 Share Napisano 1 Listopada 2010 Też was lubię A teraz może na temat F-14A wykonanego przez Przemka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p_bladek Napisano 1 Listopada 2010 Autor Share Napisano 1 Listopada 2010 Dobra luzik Panowie niestety sam sobie jestem winien wywołując naszych Tomcatomaniaków do tablicy nie sprawdzając gdzie odwaliłem meryteryczna kiche. Juz wiem wszystko. Teraz tak: F14B Last Tomcat Cruise Jolly Roger Od Marcina na priv dostałem odpowiedź o różnicach miedzy wersją A którą posiadam a B którą chcę zbudować, jednakże posiadam także wersję D która tak jak B ma takie same silniki, tą samą osłonę działka, wnętrze kokpitu jest inne, jeszcze stare fotele wyrzucane, ale to mozna załatwić airesem. Coś jeszcze ??. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirage3 Napisano 1 Listopada 2010 Share Napisano 1 Listopada 2010 Napewno koła podwozia głównego są różne dla B i D. Dochodzą ateny GPSu, systemu TACAN, TCS pod dziobem, wypożenie kabiny napewno wymaga pracy bo Hase reprezentuje wersje A pod tym względem. Dobrze bybyło gdybyś miał do wglądu książkę DACO nt. Tomcata może ktoś ma wersję elektroniczną... Resztę to Marcina ciągnij za język Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.