Skocz do zawartości

Su-22 M4 1:48 EDUARD


GEM

Rekomendowane odpowiedzi

Przejścia między kolorami w/g instrukcji malowania to ok 50mm w skali 1:48 ok 1mm bez maskowania dałeś radę?/jaki masz aerek?/ na fotkach wydaje się maskowane

 

ps.

Ja wybrałem do swojej 310 taki zestaw:

 

Pactra A 85/RLM 65/, Lifecolor UA 302/FS 30051/będę pierwszy raz nimi malował,Tamiya XF 67,Vallejo 095

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 134
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Przejścia między kolorami w/g instrukcji malowania to ok 50mm w skali 1:48 ok 1mm bez maskowania dałeś radę?/jaki masz aerek?/ na fotkach wydaje się maskowane

Maluję EW 770.

Trudno było, przynajmniej przy moich umiejętnościach, utrzymać ten jeden milimetr. Wiesz ile tam jest zakamarków, zwłaszcza przejścia z powierzchni poziomych w pionowe. zawsze wychodzi jakieś rozpylenie. Ale mam nadzieję że jakoś to wyszło. Myślę że jak jakiś fachowiec zobaczy to na żywo to wtedy surowo to oceni

Ale chciałbym zobaczyć i porównać model suczki , w której to przejście regulaminowo jest zachowane.

Na pewno przy bardziej dokładnym aero, i innych farbach jest to możliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Folia aluminiowa będzie za jasna. Te osłony dla konserwacji i ochrony przed gazami prochowymi były przez techników pokrywane cienką warstwą tawotu (nity na nich były stalowe, więc przy okazji zabezpieczało to przed korozją). Na Twoim miejscu malowałbym to lakierem "dural" z domieszką "stali" i na koniec polakierował matowym razem z całym płatowcem.

 

Folia jak najbardziej będzie się nadawała, oczywiście stroną matową. Po czasie folia pokrywa się taka miłą dla oka patyną. A tą folie w jaki sposób chcesz kleić??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak mnie podkusiło żeby zrobić to z folii aluminowej, wyszło coś takiego.

p1290084.jpg

Lampa jednak trochę zrobiła błysk. Teraz pomyślę jak to zmatowić. A może pomaluję? Zobaczę.

A tak waszym zdaniem jak to wyszło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Suczkach się nie znam , ale je lubię.Chyba wyszło i ciekawie i w miarę oryginalnie .Pozwoliłem sobie wrzucić 3 zdjęcia-różnie to wygląda, jak lakierowana stal , jak malowane srebrzanką żarową, w sumie chyba trafiłeś .Dodasz trochę okopceń i będzie jak oryginał.

 

50128984.th.jpg 20554600.th.jpg 10415627.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrezygnowałem z malowania tego elementu, po to, aby uzyskać efekt nałożenia blach. Chodziło mi głównie o ten kątownik maskujący przejście kadłub- skrzydło. Od pewnego czasu chodził za mną ten element i sposób jego wykonania. To, co w tej chwili jest to świeżo przyklejone elementy. Na to przyjdą jakieś ślady smaru, okopceń, może kilka podrdzewiałych nitów. Baza wyjściowa jest, myślę, że uzyskałem to, co chciałem.

Dziękuję za wszystkie uwagi, są bardzo przydatne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Witam.

Prace postępują bardzo opornie. Suczka nabiera kolorów. Położyłem większość kalek z napisami eksploatacyjnymi.

Na fotkach widać miejscowe poprawki malarskie, ale to jest nie uniknione.

p2090120t.jpg

p2090118.jpg

p2090130.jpg

p2090128.jpg

Jest jeszcze potrzebnych kilka poprawek. Potem jakieś ślady eksploatacji.

W trakcie przygotowania jest uzbrojenie.

To tyle na dzisiaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szachownica na kadłubie jest trochę za mała - dolna część na 100% powinna zachodzić na dolny hamulec aerodynamiczny.

 

Drugą rzeczą, ale tu nie mam 100% pewności, jest malowanie płetwy ustateczniającej pod spodem kadłuba - nie wiem, jak jest w tym egzemplarzu, ale w politechnicznym nb 8104 jej przednia część (ok 1/4 cięciwy) jest w naturalnje barwie duralu, dopiero później ma zółtawy kolor. Ale że na zdjęciach w necie dowolność w kolorystyce brzechwy jest duża, to się nie czepiam ;)

 

 

ps. nie, nie czepiam się - relacją z budowy tego modelu kupiłeś mnie w 100% ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szachownica na kadłubie jest trochę za mała - dolna część na 100% powinna zachodzić na dolny hamulec aerodynamiczny.

 

Muszę się pod tym podpisać.

Szachownice trzeba dać większe i będzie cacy. Nawet realistycznie będzie wyglądało delikatne rozmycie wokół miejsca szachownic gdyż z tego co wiem na Suczkach często je odświeżano.

Poza tym wygląda BOMBOWO-szturmowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzegorz Halama kiedyś śpiewał ...Ja wiedziałem, że tak będzie

Ja sam przed przyklejeniem tych kalek miałem dylemat. Mam kilka zdjęć, 9101 ale niestety na żadnym nie widać jednoznacznie jak na nim leży sporna szachownica. Nie chcę tutaj zaśmiecać forum zdjęciami, ale na pewno o tym wiecie, że nawet ta wielkość zachodzenia na dolny hamulec była różna. Druga sprawa to, to, że wklejając komory hamulca, nie przewidziałem tego jak przypadnie w tym miejscu szachownica. Tutaj podpowiedź dla tych, przed którymi wyzwanie w postaci suczki-- zwróćcie na to uwagę, bo potem będzie problem. Mam różne rozmiary kalek i coś tam dopasuję, ale obawiam się, że wtedy ten skrawek szachownicy nachodzący na hamulec może być za szeroki. Jeszcze się nad tym zastanowię.

Wybiegając na przeciw ewentualnym dalszym pytaniom, to szachownice na dolnej powierzchni skrzydła poprawiłem bardziej do środka, bo to, co widać na zdjęciu jest za szeroko.

Mam też zamiar podwiesić taki układ uzbrojenia

W punktach podwieszeń pod kadłubem 1, 2 Bomby FAB 250.

Pod skrzydłowe wewnętrzne 6, 7 UB 32A,

Pod skrzydłowe zewnętrzne 3, 4 zbiorniki paliwa PTB 800.

Dobrze, że piszecie uwagi na bieżąco, bo można coś poprawić.

Największą karą jest chyba to jak w trakcie budowy jest cisza, a potem w galerii jest masa uwag.

Panowie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzegorz, a może kiedy już znajdzie się zdjęcie rzeczonego obszaru hamulców, szachownicę namaluj od szablonów. Będzie jak trzeba.

Podoba mi się Twoja praca. Wyposażenie wnęk robi największe wrażenie, równie ciekawie jawi się mechanizacja skrzydeł.

Oby więcej modeli z takimi ambitnymi przeróbkami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to: Gem, set, i mecz 2:1 dla GEM'a(mam na myśli wojnę o szachowniczki). Wybacz GEM za żart ale nie mogłem się powstrzymać. Zbyt wiele lat przy kortach tenisowych. Już mi się podoba Twoja "szturmówa". Czekam niecierpliwie na koniec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestia szachownic na 9101 (brak naprawdę dobrego zdjęcia z tym miejscem):

suczki419.th.jpg

Szachownica na innym samolocie (jak widać zachodzi na hamulec może z 1 cm):

suczki9.th.jpg

 

Nie widzę konieczności dla których trzeba byłoby niszczyć kalkę, żeby nałożyć fragment o szerokości setnych milimetra.

 

Zapomniałem wcześniej odnieść się do podwieszeń. Moim zdaniem wybrany zestaw jest bardzo dobry - dokładnie tak obładowani latali na poligon podczas ćwiczeń, tj. UB, bomby i baniaki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łukasz dzięki za to zdjęcie 9101. Rozwiewa kilka kwestii. Dla mnie jest bardzo pomocne bo rozwiewa kilka moich i nie tylko moich wątpliwości.

Widać że brzechwa pod kadłubem jest w całości malowana.

Widać że szachownice mają taki format o jaki wcześniej Ciebie pytałem na PW.

Jest tam również kilka szczegółów, nad którymi miałem jeszcze problem. Może masz jeszcze jakieś zdjęcia 9101, bardzo proszę puść mi to na pocztę, może trafi się jeszcze coś , czego nie mam.

Jeśli chodzi o tą sporną szachownicę to macie rację że jest trochę nie wymiarowa. Ale na to składa się kilka czynników.

Po pierwsze nie ma zgodności wymiarowej pomiędzy blachami z wnękami. a wypraską kadłuba.

Gdybym chciał zmieścić tam regulaminową szachownicę, to albo dolny hamulec wszedłby w tą dolną blachę malowaną na srebrno. Albo górny hamulec wszedłby w wyrzutnię.

Ta przerwa pomiędzy hamulcami w modelu jest około 1 mm. Za mała.

Dlatego świadomie nakleiłem trochę mniejsze szachownice żeby jakoś to pogodzić.

Jest to błąd, ale gdyby to był jedyny błąd w tym zestawie to było by super.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to się wszystko wyjaśniło.

 

ps. i ja tam się bynajmniej nie czepiałem dla zasady Pisałem bazując na wiedzy nt jedynej Suki, z jaką mam styczność w miarę na bieżąco, wiadomo, że osoby pracujące w elt mają dużo większą wiedzę. Ja sobie mogę tylko dywagować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego warto pamiętać, że Su jest tak ciekawym samolotem i każdy egzemplarz jest inny.

Brzechwy w malowaniu "NATO-wskim" były żółte.

 

8104 z Wrocławia jest w schemacie malowania nr 2. Przykładowo ma srebrny stożek a nie żółty jak to się malowało w kolejnych wzorach. Ale to tak w ramach ciekawostki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.