Kazik Napisano 11 Lutego 2011 Autor Share Napisano 11 Lutego 2011 Jak go wreszcie skończę to się coś wymyśli. Dzięki za dobre słowo! Powoli kończę ten tylny zawias – straszna sztukateria a w lutowaniu też mistrzem nie jestem – a przy okazji zahaczyłem o skrzynię ładunkową. Obleciałem praktycznie wszystkie powierzchnie skrzyni takim sprytnym urządzeniem z Proxxona tj.szlifierką oscylacyjną (mój ostatni nabytek). Naprawdę super zabawka. Bez najmniejszego wysiłku usunąłem wszystkie imitacje słojów desek, wypychacze i in. Tak to wyglądało (pokazywałem też wcześniej) a teraz jest gładziutko z obu stron spostrzegliście zapewne dziurkę. Zmontowałem również zbiornik paliwa oraz nadkola podłogę przykryłem arkuszem gładkiego polistyrenu po to by było nieskazitelnie. Chłopaki z WCC też kładli nową blachę na podłogę. Wygrzebałem w blaszkach taki fajny korek paliwa tutaj będzie małe odstępstwo od pierwowzoru, bo chłopaki mieli zwykły zakręcany korek. Nie mogłem się oprzeć Fajnie wygląda, postaram się żeby wyszedł równo z podłogą oglądałem sobie zadek tego brzydaka żeby sprawdzić ile im tam wystaje ten zbiornik od spodu i dotarło do mnie, że czeka mnie dodatkowa rzeźba a u mnie tak i z profila muszę wystrugać tę wnękę na rejestrację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paczek1981 Napisano 12 Lutego 2011 Share Napisano 12 Lutego 2011 A może zamiast zakrywać te piękne zawieszenie polistyrenem użyjesz kawałka pleksi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 16 Lutego 2011 Autor Share Napisano 16 Lutego 2011 Paka zostanie jak jest. Niechce mi się z nią kombinować. Wreszcie! Uporałem się z budowaniem tylnego zawieszenia. Teraz stoi sam jeszcze całość wymaga porządnej obróbki, gdzieniegdzie elementy polistyrenowe szpachlowania i poskładania na klej. Mógłbym jeszcze to i owo pozmieniać, ale już mam dosyć. Wysokość mogę sobie regulować, więc powinno być dobrze. Kwestia tylko dobrego wypoziomowania. Amortyzator wykonany z trzech różnych materiałów – aluminium, miedzi i polistyrenu. Sprężyna wykonana ze stalowego drucika 0,5mm. Nawet fajnie działa. Z przodu też będą podobne. Muszę tylko trochę popracować nad jej ładnym nawinięciem. Pozostało obciąć niepotrzebne mocowania resorów, dorobić mocowanie zbiornika paliwa i zabieram się za jej przygotowanie do malowania. Przy okazji wyczaiłem jeszcze jedną rzecz. Tylna klapa i model To że jest trapezem to już pomijam ale trochę mocno ją spłaszczyli. Nie podoba mi się. Więc ruszyłem temat w taki sposób rurki mosiężne + paski polistyrenu + środek odlew żywiczny oszlifowanej klapy by AMT. Jak żywica stwardnieje na dobre (na razie jest jeszcze trochę podatna na naciski, chyba któregoś składnika było mniej lub więcej) złożę w całość poprawię mocowania i będzie git. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 20 Lutego 2011 Autor Share Napisano 20 Lutego 2011 Prace postępują. Niestety są mało widowiskowe a pracochłonne. Poszpachlowałem ramę i tylny most. Później było sporo szlifowania. W sumie ubytków było mało, ale chciałem wyrównać powierzchnie belek poprzecznych i podłużnych ramy, bo było sporo jamek skurczowych, górek i dołków Wkrótce malowanie. Zabrałem się też za tył paki. Trochę mi się zeszło, bo raz się walnąłem z jednym wymiarem i musiałem rozklejać i robić od nowa. W tej chwili po pierwszym szpachlowaniu i szlifowaniu jest tak zrobiłem to na takiej małej konstrukcji z ramą i zbiornikiem paliwa zbiornik będzie tak ładnie wystawał jak w pierwowzorze Dalej czeka mnie zabawa ze zrobieniem wnęki na rejestrację i wyprowadzenie ładnie powierzchni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 20 Lutego 2011 Share Napisano 20 Lutego 2011 Cześć! Widzę, że praca wre, Twoja staranność obróbki powierzchni robi wrażenie. Swoją drogą, gdyby to miał być mój samochód, nigdy bym się nie zgodził na umieszczenie zbiornika paliwa w takim miejscu. Jedyna zaleta takiej lokalizacji to widowiskowe wybuchy i pożary w razie wypadku . No ale w oryginale tak było! Powodzenia w budowie i pozdrawiam Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 20 Lutego 2011 Autor Share Napisano 20 Lutego 2011 ...gdyby to miał być mój samochód, nigdy bym się nie zgodził na umieszczenie zbiornika paliwa w takim miejscu. Jedyna zaleta takiej lokalizacji to widowiskowe wybuchy i pożary w razie wypadku . No ale w oryginale tak było! Co więcej oni czyt. amerykanie tak przerabiają te auta. Znalazłem sporo fotek w ten sposób przerobionych pickup'ów. Można kupić zestaw do przeróbki wraz gotowym zbiornikiem paliwa. Może to zbiorniki w stylu wyczynowym, bezpiecznym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Komor Napisano 20 Lutego 2011 Share Napisano 20 Lutego 2011 Możliwe że to właśnie zestaw do wyścigów bo do jazdy codziennej się nie nadawał by:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paczek1981 Napisano 20 Lutego 2011 Share Napisano 20 Lutego 2011 Raczej montują bezpieczne zbiorniki. Nie wiem jak tu jest, ale w wyczynowych (czy też sportowych jak kto woli) są gumowe worki lub specjalna pianka które podczas wypadku gwarantują większe bezpieczeństwo,niż zwykłe zbiorniki. http://www.rallyshop.pl/index.php?p145115,zbiornik-paliwa-atl-sa144-170-litrow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 20 Lutego 2011 Share Napisano 20 Lutego 2011 OK, to się nazywa zbiornik samouszczelniający, wynalazek przejęty z techniki lotniczej. Ale nie chroni to przed zgnieceniem go, w momencie kiedy ktoś ci wjedzie w D, jak twarz. Nawet jeśli przyjmiemy, że zbiornik pozostanie szczelny, to paliwo i tak musi wypłynąć przez któryś z otworów względnie przewodów. Ale oczywiście wszystko po to, żeby lepiej dociążyć tylną oś. Bezpieczeństwo jest dla mięczaków, anyway . Ale dobra, robimy zgodnie z oryginałem, nie? Powodzenia i pozdrawiam Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AFI Napisano 21 Lutego 2011 Share Napisano 21 Lutego 2011 No Kazik wreszcie ruszyles. Juz nie moge sie doczekac obejrzenia calosci. Swoja droga odloz te skutery , bo ten projekt najlepsiejszy. pozdrawiam i kibicuje dalej AFI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 2 Marca 2011 Autor Share Napisano 2 Marca 2011 Dzięki Panowie, wznawiam prace przy F100. Wnęka na rejestracje będzie wyglądać mniej więcej tak pomalowałem ramę i tylni most stwierdziłem, że to trochę nie bardzo jak wszystko będzie takie ładne błyszczące i spróbowałem brudzenia. Jednak przesadziłem to nowo zrobiony samochód i chyba nie powinien mieć takiego złachanego mostu. Muszę mu przywrócić więcej czarnego. To moje pierwsze wprawki z takim machaniem suchym pędzlem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paczek1981 Napisano 2 Marca 2011 Share Napisano 2 Marca 2011 Ja bym zostawił wszystko czyste i lśniące. Raczej przy takich autach jest wszystko wychuchane, ale ostatnie słowo należy do budowniczego Wielkie za to co robisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 3 Marca 2011 Share Napisano 3 Marca 2011 Cześć! Cieszę się, że dałeś znowu update. Już mi tego brakowało. A co było powodem tej przerwy? Miałeś dobre wyczucie, szary drybrush bardzo dobrze działa z błyszczącym czarnym. Kierunek jest moim zdaniem bardzo dobry, jeżeli mógłbym coś doradzić, to zastosować ciemniejszy szary i jeszcze bardziej wytrzeć pędzel przed przecieraniem. Tym sposobem tylko zaznaczysz krawędzie, ale bez sprawiania wrażenia, że maszyna ma już tysiące kilometrów po bezdrożach na liczniku Pozdrawiam i życzę miłego dnia Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paczek1981 Napisano 3 Marca 2011 Share Napisano 3 Marca 2011 Do usunięcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 3 Marca 2011 Autor Share Napisano 3 Marca 2011 Dzięki za radę pmroczko. Wiem że za słabo wytarłem pędzel. Auto będzie raczej czyste ale taki całkowity błysk mi nie do końca pasuje, więc troszeczkę go tam maznę tu i ówdzie A co było powodem tej przerwy? Powodem przerwy była ta Yamaha. Kończyłem ją na wariata przed Bytomiem. Skończyło się nagrodą Niestety trafiła się po powrocie usterka i jeszcze ją poprawiam i kończę. Niebawem będzie galeria. Co do F100 to mam nadzieję że pracę będą dalej postępować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 3 Marca 2011 Share Napisano 3 Marca 2011 Dzięki za info. Ja też myślę, że błyszczące elementy pomalowane jednym kolorem wyglądają trochę zabawkowo, a tego nie chcemy. Oszczędny drybrush drastycznie poprawia sprawę. No to patrzymy dalej, pozdrawiam Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 3 Marca 2011 Autor Share Napisano 3 Marca 2011 Mam ochotę sprawdzić czy ten cholerny model przeleci z mojego balkonu na drugą stronę ulicy Chciałem sprawdzić jak będzie przebiegał wydech począwszy od kolektorów wydechowych aż do końcówek. AMT zrobiło jedną rurę a w filmowej bryce są dwie końcówki, więc pomyślałem, że zrobię od podstaw obydwie rury. Złapałem się za silnik i mocno się zdziwiłem. Za nic się nie mieści. W modelach innych producentów jak jakaś część wskakuje na swoje miejsce to od razu to czuć. W tym przypadku tak nie ma. Wg. kolesi z AMT zdaje się ma to tak wyglądać od początku się zastanawiałem, dlaczego w tym czymś, co jest instrukcją są obrazki jak poskładać silnik i później już go nie widać wcale. Nie ma rysunku jak go włożyć lub gdzie powinien wylądować. Może powinien się znaleźć z tyłu na pace? teraz już wiem, dlaczego tego nie ma w instrukcji. Po prostu się nie da go włożyć pod maskę. Pod takim kątem to chyba nie powinien być. Na dodatek jak się go już nakryje budą to opiera się o przegrodę i przy okazji nie da się włożyć na swoje miejsce karoserii (widać jak od palcowania alclad złazi z pokryw) Ręce opadają! Pomyślałem, że może tak jest, bo to jakiś większy customowy silnik i wziąłem ten seryjny też nie, poszukałem fotki oryginału, bo może ten typ tak ma też nie (a to fotka totalnej serii). Zdaje się że Panowie dali d... z umiejscowieniem tej belki no i znowu czeka mnie rzeźba. Już mam serdecznie dosyć poprawiania AMT. Coś czuje, że jeszcze z jedna wpada i cały ten badziew trafi na długi czas do pudła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skwarciu21 Napisano 3 Marca 2011 Share Napisano 3 Marca 2011 Nie podawaj się bardzo dobrze ci idzie model no niestety wymaga sporo pracy ale za to jak będzie wyglądał puźniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czarny1986tychy Napisano 3 Marca 2011 Share Napisano 3 Marca 2011 Facet dajesz dalej! Masz fanów! Miło popatrzeć na taką robote! Potencjał masz co widać w każdym detalu! Gratuluje Yamahy i nagrody za nią, świetny model długo go podziwaiłem na wystawie! Mam nadzieję że z fordem nieodpuścisz i na następnej wystawie też będzie się czym delektować! :p Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 5 Marca 2011 Autor Share Napisano 5 Marca 2011 Gratuluje Yamahy i nagrody za nią, świetny model długo go podziwaiłem na wystawie! Mam nadzieję że z fordem nieodpuścisz i na następnej wystawie też będzie się czym delektować! :p Miło mi to słyszeć. Dzięki bardzo! Tak łatwo się nie poddam podciąłem trochę belkę i jest jak trzeba schrzanili ją i tyle, w realu wygląda całkiem inaczej. No, ale cóż zrobić. Teraz wracam do tego, co miałem zamiar zrobić, popatrzeć jak wychodzi kolektor. To ten srebrny kawałek pręcika tak widać lepiej z drugiej strony jest podobny. Chciałem zrobić wydech z rurki aluminiowej 3mm. Nie musiałbym malować. Mam jednak kłopot z wygięciami. Niestety spłaszczają się. Nie pomagają różne triki jak wkładanie do środka rurek, drutów, zamrażanie wody itp. zawsze mniej czy więcej się spłaszcza. Trzeba by mieć giętarkę do rurek. Próbowałem robić to samo z pręcikiem i rurką polistyrenową. Podgrzewałem ją nawet lekko przy wyginaniu i jest to samo. Doszedłem jednak do wniosku, że problemem jest promień. Do pewnego momentu spłaszczenia nie ma dopiero po przekroczeniu pewnej granicy materiał zaczyna tracić swój przekrój. Będę próbował zagięcia porozbijać na kilka miejsc, czyli np. zamiast jednego zgięcia 90st. spróbuję zrobić 2 w różnych miejscach po 45st. Zobaczymy czy mi się uda. Tymczasem złożyłem sobie tylne tarcze hamulcowe i polakierowałem zaciski. Zestaw firmy HobbyDesign poprawiłem malowanie mostu tak już chyba zostanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AFI Napisano 6 Marca 2011 Share Napisano 6 Marca 2011 Dla mnie bomba, calosc zaczyna nabierac rumiencow. Powodzenia i dalszej wytrwalosci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skwarciu21 Napisano 6 Marca 2011 Share Napisano 6 Marca 2011 Bardzo ładnie to wygląda tak dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 6 Marca 2011 Share Napisano 6 Marca 2011 Cześć! Miło widzieć, że sobie poradziłeś, nie tylko z materią, ale też z własnym zwątpieniem! Tylny most z tarczami wygląda naprawdę dobrze. Co do gięcia ramki na gorąco - mój sposób to taki, że po nagrzaniu danego miejsca najpierw spęczam ten gorący odcinek, zbliżając zimne fragmenty do siebie, a dopiero potem gnę. W ten sposób, jak całość wystygnie, można przeszlifować nadmiary tego zgrubienia i zostaje "kolanko" o okrągłym przekroju. A dodatkowo zostaje jeszcze możliwość dołożenia szpachlówki albo rozpuszczonego polistyrenu, żeby uzupełnić to spłaszczenie. Mam nadzieję, że wyraziłem się jasno, życzę powodzenia w dalszej budowie i pozdrawiam Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 6 Marca 2011 Autor Share Napisano 6 Marca 2011 Wiem o co chodzi ale polistyren zostawiam sobie jako ostateczne wyjście. Chciałbym zrobić wydech z aluminium. Doszedłem też do wniosku że z wydechem wstrzymam się jak będę miał gotowe wszystkie inne elementy. Logiczne Szpachluję i szlifuję skrzynię oraz zaczynam sklejać tylną klapę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazik Napisano 11 Marca 2011 Autor Share Napisano 11 Marca 2011 Nie robię nic spektakularnego, więc cały tydzień nic nie pokazywałem. Inna sprawa, że zainteresowanie modelem trochę spadło na rzecz innych spraw. No, ale coś tam mozolnie dłubię. Szpachluję, szlifuję znów szpachluję, poprawiam itd. Chcę wyprowadzić ten tył tj. wnękę na rejestracje wraz z klapą. Przy okazji rzeźbiłem trochę dach. Przeszpachlowałem i wyszlifowałem grube rzeczy od góry pozostaje jeszcze sporo pracy. Dużo uzupełniania dziurek i wyprowadzania wszystkich linii i powierzchni odlewu żywicznego. Od spodu było jak pamiętacie takie pogrubienie w odlewie również. Już się tego pozbyłem i wyrównałem mniej więcej powierzchnię Teraz wspominana tylna klapa. Skleiłem oszlifowaną klapę z zestawu z przygotowanym stelażem wykonanym przeze mnie oraz uzupełniłem skosy między rurką a klapą masą MagicSculp to jeszcze nie jest jej finalny wygląd rzecz jasna. Tył i wnęka w trakcie prac, ale coraz bliżej finiszu trochę trudno wyszlifować prosto ta wnękę. Tak wygląda z klapą na razie tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.