Skocz do zawartości

Polskie An-12


Leszek.Sz.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Szukam zdjęć naszych An-12, szczególnie ładowni. Przeczesałem internet i z porządnym materiałem zdjęciowym odnośnie ładowni słabo(albo żle szukałem). Interesuje mnie ten egzemplarz:

51_2.jpg

Fotki ładowni innych an-12 które znalazłem:

1415556.jpg

1361049.jpg

1765995.jpg

Jakby ktoś miał materiały( zdjęcia, plany) odnośnie naszej floty (dwa egzemplarze ) An-12 z okresu służby wojskowej to chętnie przygarnę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby ktoś miał materiały( zdjęcia, plany) odnośnie naszej floty (dwa egzemplarze ) An-12 z okresu służby wojskowej to chętnie przygarnę.

 

Nie wiem czy to ta wersja i nie wiem czy się przyda ale myślę że może dlatego proszę:

http://www.airwar.ru/other/draw/an12b.html

 

Może na tej stronie są jeszcze gdzieś inne rysunki i zdjęcia ale niestety moja znajomość rosyjskiego pozwoliła mi wytrzasnąć tylko to:D

 

PS. Plany nie są tylko do wersji B w środku po rozpakowaniu widzę też rysunki innych wersji.

 

PS2. Znalazłem na tej stronie jeszcze jakąś książkę o Antonowie An-12:

http://www.airwar.ru/other/bibl/an12rle.html

 

I takie ogólne informacje:

http://www.airwar.ru/enc/craft/an12.html

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polskie An-12 to niestety bardzo trudny temat foto do zdobycia, jak choćby nasze Mi-6A. Raz, że było ich tak niewiele, dwa, czasy były takie a nie inne.

Trochę badałem ten temat i malowanie (bo i u mnie w poczekalni ten kolos leży), więc jak będziesz blizej warsztatu, będziemy współpracować

 

TBiU z fatalnymi błędami, o ile pamiętam w fotkach ładowni wstawione są z An-26.

 

Swoją drogą ciekawe jak to było naprawdę:

Katastrofa polskiego An-12 w Bejrucie - która wydarzyła się 13 maja 1977. Antonow An-12 należący do Polskich Linii Lotniczych LOT, lecący z Warny do Bejrutu, rozbił się podczas podejścia do lądowania. Zginęła cała 9 osobowa załoga.

 

Samolot wystartował z Warszawy, i leciał do Bejrutu z międzylądowaniem w Warnie. Dowódca samolotu był Henryk Bajer i miał wylatane 6000 godzin. Pozostała załoga miała niewiele godzin wylatanych na tych typach maszyn. Samolot podchodził do lądowania na pas nr. 21 w Bejrucie i miał zejść na 1500 stóp (457.2 metry). Załoga miała trudności językowe i musiała krążyć nad lotniskiem. Piloci obniżali wysokość. A ostatnim komunikatem z wieżą kontrolną, było zezwolenie na zmianę wysokości. Ok. godziny 8:45 samolot rozbił się 8 km. od pasa startowego, nieopodal wsi Aramoun. W wyniku katastrofy śmierć poniosła cała 9 osobowa załoga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A od kiedy samolot ten miał aż tak liczną załogę ??

Po pierwsze, cytujesz nie mnie tylko wiadomość którą skopiowałem z netu,

Po drugie: zamiast zadawać głupawe pytania wpisz poprawione informacje.

Po trzecie: czy oprócz załogi nie mogło być więcej nikogo na pokładzie? (nie wiem, pytam)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze - cytuję fragment Twojego postu i nie twierdzę, że to Twoje słowa.

Po drugie - dałem Ci linki do informacji o naszych AN 12

Po trzecie - etatowy skład załogi to 5 osób + ewentualnie tylni strzelec - nasze były nie uzbrojone. W linku dotyczącym 50 masz nazwiska poległych lotników natomiast brak jest nazwisk osób cywilnych pracowników CENZINU lecących tym lotem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

etatowy skład załogi to 5 osób + ewentualnie tylni strzelec - nasze były nie uzbrojone. W linku dotyczącym 50 masz nazwiska poległych lotników natomiast brak jest nazwisk osób cywilnych pracowników CENZINU lecących tym lotem
No i nie mozna było tak od razu?

W informacji którą wkleiłem (jak to często bywa) zrobiono skrót myślowy i określono wszystkich będących na pokładzie jako członków załogi.

W linku dotyczącym 50 masz nazwiska poległych lotników
flynavy podaje 7 nazwisk, tymczasem książka "Pamięci Lotników Polskich" podaje 6 nazwisk załogi (2 pilotów, 3 techników i 1 nawigator) także temat chyba nadal otwarty...

 

================================

Leszek.Sz. zanim o ładowni, chyba trzebaby dokładnie zbadać kolorystykę zewnętrzną, bo zwłaszcza kolory silników (szare / białe) daja do myślenia.

Nie wiem czy różniły sie na dwóch egzemplarzach, czy zmieniały swoją kolorystykę w zależności od przemalowywania w trakcie eksploatacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Leszek.Sz. zanim o ładowni, chyba trzebaby dokładnie zbadać kolorystykę zewnętrzną, bo zwłaszcza kolory silników (szare / białe) daja do myślenia.

Nie wiem czy różniły sie na dwóch egzemplarzach, czy zmieniały swoją kolorystykę w zależności od przemalowywania w trakcie eksploatacji

No właśnie tylko skąd wziąść te dane? Na podstawie kilku słabej jakości zdjęć, to będzie jedna wielka improwizacja - na oko.

Grzegorz 5710 Co do uzbrojenia to nasze za czasów słuzby w lotnictwie wojskowym miały działka w tylnej wieżyczce, pózniej na zdjęciach w malowaniu LOT-u z cywilną rejestracją ma już zdemontowane działka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejrzałem to co mam i w malowaniach biało-czerwonych egzemplarz 50/LZA ma białe gondole, natomiast 51/LZB szare.

Z kolei na schematach z MiniRepliki oba egzemplarze mają gondole szare (ale to mniej wiarygodne źródło).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do uzbrojenia to nasze za czasów słuzby w lotnictwie wojskowym miały działka w tylnej wieżyczce, pózniej na zdjęciach w malowaniu LOT-u z cywilną rejestracją ma już zdemontowane działka.

 

An 12 miałem możność obserwować na różnych lotniskach od 1977 roku. Jakoś nie zauważyłem aby miały zamontowane działka. Nie widać też ich na zdjęciach z tamtego okresu. Powodem było jak piszesz to, że były wykorzystywane w lotach międzynarodowych.

Aczkolwiek zapewne w czasie przylotu z fabryki i w początkowym okresie ich użytkowania miały działka w tylnej wieżyczce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przed Antkiem stoi pan i robi walkarounda, trzeba znaleźć namiary do tegoż pana i sprawa dokumentacji będzie rozwiązana

an12pl3.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Może i nie nasz An-12 ale za to "świeżyna".

Zdjęcia z 30 marca br. z lotniska w białoruskim Brześciu robione własnoręcznie.

DSCN0489.jpg

Kopci jak "dwudziestka dziewiątka"

DSCN0492.jpg

Dla miłośników sowieckich dżetów dodam, że po zdjęciach pojechałem do lokalnego marketu gdzie mieli całkiem nieźle zaopatrzony regał z modelami Zvezdy. Mieli nawet farby akrylowe firmowane przez Zvezdę. Ponieważ akurat Mi-24 najnowszego wypustu "wyszły" to sobie kupiłem MiGa-21bis za 24,30 zł - u nas chyba po 40 dyszki chodzą

Koniec OT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.