Leszek.Sz. Posted March 15, 2011 Share Posted March 15, 2011 Witam. Szukam zdjęć naszych An-12, szczególnie ładowni. Przeczesałem internet i z porządnym materiałem zdjęciowym odnośnie ładowni słabo(albo żle szukałem). Interesuje mnie ten egzemplarz: Fotki ładowni innych an-12 które znalazłem: Jakby ktoś miał materiały( zdjęcia, plany) odnośnie naszej floty (dwa egzemplarze ) An-12 z okresu służby wojskowej to chętnie przygarnę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qba007x Posted March 15, 2011 Share Posted March 15, 2011 (edited) Jakby ktoś miał materiały( zdjęcia, plany) odnośnie naszej floty (dwa egzemplarze ) An-12 z okresu służby wojskowej to chętnie przygarnę. Nie wiem czy to ta wersja i nie wiem czy się przyda ale myślę że może dlatego proszę: http://www.airwar.ru/other/draw/an12b.html Może na tej stronie są jeszcze gdzieś inne rysunki i zdjęcia ale niestety moja znajomość rosyjskiego pozwoliła mi wytrzasnąć tylko to:D PS. Plany nie są tylko do wersji B w środku po rozpakowaniu widzę też rysunki innych wersji. PS2. Znalazłem na tej stronie jeszcze jakąś książkę o Antonowie An-12: http://www.airwar.ru/other/bibl/an12rle.html I takie ogólne informacje: http://www.airwar.ru/enc/craft/an12.html Edited March 15, 2011 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
szarymouse Posted March 15, 2011 Share Posted March 15, 2011 Szykuje się nowy warsztat? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leszek.Sz. Posted March 15, 2011 Author Share Posted March 15, 2011 Qba007x- już przepatrzyłem ten serwer i pościągałem to co tam jest. Dzieki. szarymouse- Jak pokończę to co rozpoczęte - czyli za jakieś 2 lata. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juras Posted March 16, 2011 Share Posted March 16, 2011 Mam TBiu nr 23 dotyczący tego samolotu służę skanem Pozdrawiam Juras Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leszek.Sz. Posted March 16, 2011 Author Share Posted March 16, 2011 Juras-dzieki, ale mam ten nr TBiU. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juras Posted March 16, 2011 Share Posted March 16, 2011 A zobacz to http: [...] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leszek.Sz. Posted March 16, 2011 Author Share Posted March 16, 2011 Pobrałem, kopalnia PDF-ów na tym forum który podałeś. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gulus Posted March 16, 2011 Share Posted March 16, 2011 Proszę wszystkich o zaprzestanie propagowania kradzionych rzeczy. Jaki się nie możecie powstrzymać, to kontaktujcie się prywatnie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzes Posted March 17, 2011 Share Posted March 17, 2011 Polskie An-12 to niestety bardzo trudny temat foto do zdobycia, jak choćby nasze Mi-6A. Raz, że było ich tak niewiele, dwa, czasy były takie a nie inne. Trochę badałem ten temat i malowanie (bo i u mnie w poczekalni ten kolos leży), więc jak będziesz blizej warsztatu, będziemy współpracować TBiU z fatalnymi błędami, o ile pamiętam w fotkach ładowni wstawione są z An-26. Swoją drogą ciekawe jak to było naprawdę: Katastrofa polskiego An-12 w Bejrucie - która wydarzyła się 13 maja 1977. Antonow An-12 należący do Polskich Linii Lotniczych LOT, lecący z Warny do Bejrutu, rozbił się podczas podejścia do lądowania. Zginęła cała 9 osobowa załoga. Samolot wystartował z Warszawy, i leciał do Bejrutu z międzylądowaniem w Warnie. Dowódca samolotu był Henryk Bajer i miał wylatane 6000 godzin. Pozostała załoga miała niewiele godzin wylatanych na tych typach maszyn. Samolot podchodził do lądowania na pas nr. 21 w Bejrucie i miał zejść na 1500 stóp (457.2 metry). Załoga miała trudności językowe i musiała krążyć nad lotniskiem. Piloci obniżali wysokość. A ostatnim komunikatem z wieżą kontrolną, było zezwolenie na zmianę wysokości. Ok. godziny 8:45 samolot rozbił się 8 km. od pasa startowego, nieopodal wsi Aramoun. W wyniku katastrofy śmierć poniosła cała 9 osobowa załoga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz 5710 Posted March 17, 2011 Share Posted March 17, 2011 ........Zginęła cała 9 osobowa załoga. A od kiedy samolot ten miał aż tak liczną załogę ?? http://lotnictwo.net.pl/10-lotnictwo_wojskowe/64-spis_statkow_powietrznych_wojska_polskiego/80-12_24_26/6675-dyskusja_o_samolocie_12_a.html dla " 50 " http://lotnictwo.net.pl/10-lotnictwo_wojskowe/64-spis_statkow_powietrznych_wojska_polskiego/80-12_24_26/6672-12_6344307_50_a.html dla " 51 " http://lotnictwo.net.pl/10-lotnictwo_wojskowe/64-spis_statkow_powietrznych_wojska_polskiego/80-12_24_26/6673-12_6344308_51_a.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzes Posted March 17, 2011 Share Posted March 17, 2011 A od kiedy samolot ten miał aż tak liczną załogę ?? Po pierwsze, cytujesz nie mnie tylko wiadomość którą skopiowałem z netu, Po drugie: zamiast zadawać głupawe pytania wpisz poprawione informacje. Po trzecie: czy oprócz załogi nie mogło być więcej nikogo na pokładzie? (nie wiem, pytam) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz 5710 Posted March 17, 2011 Share Posted March 17, 2011 Po pierwsze - cytuję fragment Twojego postu i nie twierdzę, że to Twoje słowa. Po drugie - dałem Ci linki do informacji o naszych AN 12 Po trzecie - etatowy skład załogi to 5 osób + ewentualnie tylni strzelec - nasze były nie uzbrojone. W linku dotyczącym 50 masz nazwiska poległych lotników natomiast brak jest nazwisk osób cywilnych pracowników CENZINU lecących tym lotem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzes Posted March 17, 2011 Share Posted March 17, 2011 etatowy skład załogi to 5 osób + ewentualnie tylni strzelec - nasze były nie uzbrojone. W linku dotyczącym 50 masz nazwiska poległych lotników natomiast brak jest nazwisk osób cywilnych pracowników CENZINU lecących tym lotem No i nie mozna było tak od razu? W informacji którą wkleiłem (jak to często bywa) zrobiono skrót myślowy i określono wszystkich będących na pokładzie jako członków załogi. W linku dotyczącym 50 masz nazwiska poległych lotników flynavy podaje 7 nazwisk, tymczasem książka "Pamięci Lotników Polskich" podaje 6 nazwisk załogi (2 pilotów, 3 techników i 1 nawigator) także temat chyba nadal otwarty... ================================ Leszek.Sz. zanim o ładowni, chyba trzebaby dokładnie zbadać kolorystykę zewnętrzną, bo zwłaszcza kolory silników (szare / białe) daja do myślenia. Nie wiem czy różniły sie na dwóch egzemplarzach, czy zmieniały swoją kolorystykę w zależności od przemalowywania w trakcie eksploatacji Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz 5710 Posted March 17, 2011 Share Posted March 17, 2011 7 nazwisk z MON - niekoniecznie załogi. Na tym samolocie aż trzech techników to trochę za dużo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leszek.Sz. Posted March 17, 2011 Author Share Posted March 17, 2011 Leszek.Sz. zanim o ładowni, chyba trzebaby dokładnie zbadać kolorystykę zewnętrzną, bo zwłaszcza kolory silników (szare / białe) daja do myślenia. Nie wiem czy różniły sie na dwóch egzemplarzach, czy zmieniały swoją kolorystykę w zależności od przemalowywania w trakcie eksploatacji No właśnie tylko skąd wziąść te dane? Na podstawie kilku słabej jakości zdjęć, to będzie jedna wielka improwizacja - na oko. Grzegorz 5710 Co do uzbrojenia to nasze za czasów słuzby w lotnictwie wojskowym miały działka w tylnej wieżyczce, pózniej na zdjęciach w malowaniu LOT-u z cywilną rejestracją ma już zdemontowane działka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzes Posted March 17, 2011 Share Posted March 17, 2011 Przejrzałem to co mam i w malowaniach biało-czerwonych egzemplarz 50/LZA ma białe gondole, natomiast 51/LZB szare. Z kolei na schematach z MiniRepliki oba egzemplarze mają gondole szare (ale to mniej wiarygodne źródło). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz 5710 Posted March 17, 2011 Share Posted March 17, 2011 Co do uzbrojenia to nasze za czasów słuzby w lotnictwie wojskowym miały działka w tylnej wieżyczce, pózniej na zdjęciach w malowaniu LOT-u z cywilną rejestracją ma już zdemontowane działka. An 12 miałem możność obserwować na różnych lotniskach od 1977 roku. Jakoś nie zauważyłem aby miały zamontowane działka. Nie widać też ich na zdjęciach z tamtego okresu. Powodem było jak piszesz to, że były wykorzystywane w lotach międzynarodowych. Aczkolwiek zapewne w czasie przylotu z fabryki i w początkowym okresie ich użytkowania miały działka w tylnej wieżyczce. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KRYSTEK Posted March 17, 2011 Share Posted March 17, 2011 Działka widać doskonale. Na MI-6 też coś by się znalazło: Krystek. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerd Posted March 18, 2011 Share Posted March 18, 2011 To i ja słowo: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted March 18, 2011 Share Posted March 18, 2011 Szachownica na 31 to wyraźny retusz - dla zmylenia zachodnich imperialistów ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz 5710 Posted March 18, 2011 Share Posted March 18, 2011 a dokładniej to maszyna radziecka lub jak kto woli sowiecka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzes Posted March 19, 2011 Share Posted March 19, 2011 A przed Antkiem stoi pan i robi walkarounda, trzeba znaleźć namiary do tegoż pana i sprawa dokumentacji będzie rozwiązana Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
giberes Posted March 22, 2011 Share Posted March 22, 2011 Wracając do tematu- może to się przyda http://www.art-g.at/Antonov12/index.htm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotrek.S. Posted April 3, 2011 Share Posted April 3, 2011 Może i nie nasz An-12 ale za to "świeżyna". Zdjęcia z 30 marca br. z lotniska w białoruskim Brześciu robione własnoręcznie. Kopci jak "dwudziestka dziewiątka" Dla miłośników sowieckich dżetów dodam, że po zdjęciach pojechałem do lokalnego marketu gdzie mieli całkiem nieźle zaopatrzony regał z modelami Zvezdy. Mieli nawet farby akrylowe firmowane przez Zvezdę. Ponieważ akurat Mi-24 najnowszego wypustu "wyszły" to sobie kupiłem MiGa-21bis za 24,30 zł - u nas chyba po 40 dyszki chodzą Koniec OT Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.