Skocz do zawartości

F-16C Tamiya 1:48


Lucas HS

Rekomendowane odpowiedzi

Hej! W ramach odpoczynku wygrzebałem cztery dni temu z szafy przepiękne pudełko . A w pudełku F-16 Tamiy'i. Model wręcz sam się składa, jeszcze ani na moment nie zdenerwowałem się przy nim. Przy okazji przetrenowałem wymyśloną ostatnio metodę malowania czarnych paneli w kabinach. Całość na szaro, maskowanie, na czarno co trzeba, a potem szary wash w linie między panelami. I wygląda jakby każdy panel malowany był osobno (cienkie granice szarego między poszczególnymi panelami). Bardzo jestem zadowolony z kanału wlotu powietrza. Udało mi się uzyskać idealnie błyszczący biały lakier bez skaz, od którego odbija się pięknie połyskująca turbina (polerowany metalizer). Jak na razie składam sobie spokojnie do kupy. Musiałem użyć paru kropel płynnej szpachlówki na łączeniu kadłuba z tyłu i z przodu. Za niedługo psiknę te miejsca podkładem. Później od malowania dzieli mnie praktycznie złożenie podwozia i kilku małych elementów na kadłubie. Klapolotki włożyłem na sucho ;-) Pozdrawiam!

IMG_6481.jpg

IMG_6479.jpg

IMG_6480.jpg

IMG_6486.jpg

IMG_6489.jpg

IMG_6488.jpg

 

Kokpit:

IMG_6483.jpg

IMG_6484.jpg

IMG_6485.jpg

 

Wlot powietrza:

IMG_6490.jpg

IMG_6492.jpg

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wash olejny, rozcieńczany benzyną do zapalniczek, kładziony prosto na farby Gunze C jakoś 40 min po pomalowaniu nimi. Kokpit oczywiście czeka na lakier matowy, zapomniałem napisać. Dzięki koledzy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica jest taka, że sprężarka służy do sprężania powietrza (najkrócej mówiąc, ciśnienie i temperatura czynnika rośną, prędkość przepływu maleje, pole przekroju kanału wzdłuż przepływu maleje) i pobieta moc do wykonania tej pracy (wałem, własnie od turbiny), a turbina służy do do uzyskania mocy z energii zawartej w gorących spalinach (czynnik jest rozpręzany, temperatura maleje, a prędkość przepływu wzrasta, pole przekroju poprzecznego kanału wzrasta).

 

W silnikach odrzutowych spaliny są rozprężane tylko w takim stopniu, aby napędzić turbinę i agregaty, a siła ciągu uzyskiwana jest bezposrednio z energii zawartej w gazach wylotowych, dodatkowo rozprężanych (a przez to przyspieszanych) w dyszy wylotowej (dopalacz to temat na dłuższą pogawędkę).

 

W silnikach turbowałowych (turbosmigłowych i turbośmigłowcowych) za turbiną połączoną wałem ze sprężarką jest jeszcze tzw. wolna turbina, która rozprężając gazy wylotowe dostarcza wałem napędowym moment do napędu smigła czy wirnika nośnego.

 

To tak w dużym skrócie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy zdradzisz jaką farbą pomalowałeś fragment kanału dolotowego? No i oczywiście jaką techniką ( aero lub jakaś inna ). Zapewne miałeś sporo roboty z polerowaniem do takiego połysku- świetny efekt! Pytam bo widziałem jakiś czas temu w sieci fotkę równie pięknie wykonanego tego fragmentu modelu (także Falcon z Tamiyi 1:48). Z tym że tam malowany był cały kanał dolotowy-metodą (że tak się niefortunnie wyrażę ) zalewową. Kokpit zapowiada się równie interesująco. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehehe, na ARC widziałem kilku gości, którzy robili ten element metodą zalewania farbą

 

Wlot składa się z czterech części wewnętrznych. Przód góra, dół, oraz tył góra, dół. Niestety nie zdecydowałem się połączyć wszystkich czterech części razem na początku. Nie dałbym rady dojść z gąbeczką ścierną tak głęboko, żeby wszystko wyrównać. Efektem tego może się okazać, że w połowie wlotu wyjdzie mi piękny poprzeczny schodek...

 

Połówki wlotu skleiłem ze sobą i wykałaczką "zaszpachlowałem" Surfacerem 500. Później malutkimi kawałkami gąbki ściernej trzymanej cienką pensetą. Potem biały podkład aerografem i biały błysk Gunze C. Zero polerowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego schodka też się obawiałem (choć wstępne przymiarki tego nie potwierdziły) dlatego zdecydowałem sie łączyć obie części kanału i potem będę lał ...farbę. Czy miałem rację czas pokaże -najwyżej wpuszczę tam Pigmejów i będą polerować

Czy ten podkład to Mr.Base White?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, to ten podkład.

Wybrałem malowanie. Pudełkowe. Oto zdjęcia samolotów z tego "dywizjonu". Szczerze mówiąc nie wiem jak podzielone są prawnie siły powietrzne w USA.

 

Tu przepiękne ślady eksploatacji, chyba jednak pobawię się malowaniem

f-16.JPG

 

A tutaj dokładnie "mój" egzemplarz.

2%2027%20F-16C%2083-144%20144FW%20l.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Święta, święta, więc i trochę czasu się znalazło

Skończyłem kabinę pilota. Gapa zostawił hełm na fotelu... Trzeba było jakoś ukryć "płaskość" pasów bezpieczeństwa z kalkomanii. Nie chciało mi się robić pasów od podstaw.

IMG_6503.jpg

IMG_6507.jpg

IMG_6505.jpg

 

Osłony kabiny "by Tamiya" miały "przepiękny" szew łączenia form przez całą długość. W ruch poszły dwie gradacje gąbek ściernych 3M, papiery ścierne wodne od 2000 do 3000, a na koniec polerowanie pastą K2 do lakierów samochodowych. Polerowanie powtórzę jeszcze ze trzy razy po przyklejeniu osłony. Wtedy nabierze swojego pierwotnego blasku.

IMG_6509.jpg

 

We wlocie powietrza jednak powstał poprzeczny "schodek". Już wiem co poprawić w kolejnym F-16 Tamiy'i :

IMG_6515.jpg

IMG_6518.jpg

 

Tyle zostało...

IMG_6510.jpg

 

Do rozpoczęcia malowania pozostało mi wklejenie osłony kabiny, oraz dopieszczenie niedoróbek na powierzchni modelu (o ile takowe są).

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akuku

IMG_6532.jpg

 

Spód samolotu pomalowałem i brakło mi farby na zbiorniki paliwa, dolne powierzchnie klap i sterów głębokości. Najgorsze jest to, że tyle co odebrałem przesyłkę z nowymi farbami... Ef przygotowany jest do przyjęcia białej farby we wnękach podwozia.

 

PS: Dziękuję, ciekawy link, nie znałem go.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wnęki się pomalowały. Biały podkład Gunze i biały połysk, Gunze C jak zawsze.

IMG_6535.jpg

 

Musiałem zrobić szpachlówkową masakrę, bo coś mi się pochrzaniło przy wpasowywaniu owiewki. Tak szpachlować Tamiy'ę to świętokradztwo!

IMG_6536.jpg

 

Najbardziej jestem zadowolony z tego elemenciku, udało mi się go chyba całkiem sprawnie pomalować, a bardzo się bałem, że umiejętności mi na to nie pozwolą.

IMG_6537.jpg

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Wyszlifowałem syf wokół owiewki, wypolerowałem ją jeszcze dwa razy, przeryłem linie podziałowe, które zatarłem i wziąłem się w końcu za malowanie górnych powierzchni. Znalazłem zdjęcie dokładnie mojego egzemplarza:

1151369.jpg

IMG_6685.jpg

IMG_6686.jpg

IMG_6687.jpg

IMG_6689.jpg

 

Coś za mały kontrast pomiędzy stat. pionowym, a najciemniejszym szarym uzyskałem. Chcę jeszcze czystym FS 36118 (najciemniejszy szary) pomalować główne powierzchnie skrzydeł i niektóre miejsca między małymi panelami w pobliżu stat. pionowego. Powinno wtedy wyglądać lepiej. Szczerze? Jestem cholernie zadowolony, pierwszy raz bawię się aerografem na podstawie prawdziwych zdjęć dobrej jakości. Jeszcze trochę się pobawię i myślę, że Ef może wyjść na prawdę fajnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popsikałem jeszcze różnymi kolorkami, dla pogłębienia efektu. Dodałem też nieco więcej błękitnych barw. Położyłem lakier błyszczący i zacząłem nakładać z nudów kalkomanie. Dolne powierzchnie wymagają jeszcze retuszy aerografem, ale muszę do poniedziałku czekać na farbę, a znów mam za dużo czasu...

IMG_6690.jpg

IMG_6691.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.