Mikele Napisano 1 Maja 2011 Share Napisano 1 Maja 2011 Ponieważ SBLim-2 już na ukończeniu (zostało mi tylko wyszarpanie, i to dosłownie, maskolu z wnęk podwozia i wklejenie goleni) zabrałem się za kolejny model. Stareńki zestaw Kopro, ale w 1/72 zadnej alternatywy nie ma ;) Malowanie, jedynie słuszne, z szachownicą 17, obecnie eksponat warszawskiego Muzeum Wojska Polskiego. http://lotnictwo.net/foto.php?id=101722 Na dziś skromnie, rozpoczęty kokpit. Model będę wykonywał z pudła, bo jest dość szczegółowy. Jego wiek jest jego zaletą, bo szczegóły są doś dobrze widoczne. Częściowo będę model wzbogacał, fotel w siedzisko i pasy, jakas drobnica na kadłubie itp. Kalki sa już pożółkłe, więc pulpity musiałem wycinać po liniach, ale efekt ogólnie jest ok. Pulpit czołowy wykonuję w taki sposób, bo elementy zestawowy był za mały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 1 Maja 2011 Share Napisano 1 Maja 2011 Na pewno będę bacznie obserwował. ps.\na forum chyba pierwsza "siódemka" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzes Napisano 2 Maja 2011 Share Napisano 2 Maja 2011 No ciekaw jestem co tam wymyślisz z tym modelikiem. Cudem modelarskim nie jest, ale z pewnością da się z niego trochę wycisnąć. Wiem, bo mam go akurat na bieżąco Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 2 Maja 2011 Autor Share Napisano 2 Maja 2011 Znaczy się tylko ja jestem takim samobójcą, zeby się pchać z relacja z budowy na forum? Fakt jest jeden, weekendowy model to to nie jest. Dużym mankamentem jest brak jakicjkolwiek ustalaczy w modelu, wszystko klejone na styk, ale jest to do ogranięcia, tylko wymaga trochę więcej cierpliwości i staranności. Poranna dłubanina: Fotel (19 elementów ;) ) Gotowa wanna: Kokpit na gotowo: Ostatni stopień turbiny z zapłonnikiem dopalacza i stabilizatorem płomienia: Zacząłem też rzeźbić upusty przed wlotem do sprężąrki: (swoją drogą, jakby ktoś wyjawił sposób ich działania byłbym wdzięczny ;) ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
McSimus Napisano 2 Maja 2011 Share Napisano 2 Maja 2011 Zaczynam śledzić wątek ;) Tu jest kilka linek ale chyba nie o to chodzi: http://baztech.icm.edu.pl/baztech/cgi-bin/btgetdoc.cgi?BAT5-0012-0099 http://lotnictwo.net.pl/10-lotnictwo_wojskowe/114-lotnictwo_wojskowe_tematy_ogolne/59-forum_prostych_pytan_fpp_lotnictwo_wojskowe/6128-pompaz_jak_sie_objawial_i_czym_grozil.html http://historialotnictwa.pl.tl/-Su_7--g-Fitter-A-g--.-.htm http://www.eskadra.net/naped.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 3 Maja 2011 Autor Share Napisano 3 Maja 2011 Czyli dodatkowe klapki przeciwpompażowe, ciekawy patent acz wygląda na to, ze niepotrzebny, skoro na Su-20/22 z niego zrezygnowano. A propos, wypowiedzcie się nt. mojego odwzorowania: Chcę,zeby na koniec wyglądało to na w pełni otwarte klapki, podobnie jak na zdjęciu: Ale zastanawiam się, czy nie podoklejać jeszcze płytek z cienkiej pleksi, bo tak wygląda trochę za surowo, choć fakt, że cały mechanizm to ok 3x5mm. Jak Wam się to widzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 3 Maja 2011 Share Napisano 3 Maja 2011 No co Ty ? Zrób ta dziure porzadnie . Potrafisz chyba zaokraglic prostokat ? i wstawic tam pod katem trzy płytki ? Potrzebny, potrzebny . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 3 Maja 2011 Share Napisano 3 Maja 2011 Z drucikami trochę za duże światło ma ten otwór. Chyba dobrze będzie dokleić cienka plexi pod kątem, jak żaluzje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek.Sz. Napisano 3 Maja 2011 Share Napisano 3 Maja 2011 Albo żaluzje z pozostałosci po blaszkach fototrawionych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzes Napisano 3 Maja 2011 Share Napisano 3 Maja 2011 Taki temat do pytań o Su-7 założyłem jakiś czas temu, to myślę się tu przyda: viewtopic.php?t=23662&highlight= Elementy, które wykonałeś ostatnio koniecznie do poprawki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toyo Napisano 3 Maja 2011 Share Napisano 3 Maja 2011 Na Su-20 i Su-22 klapki antypompażowe zostały przeniesione bliżej wlotu powietrza, umieszczone są po dwie jedna nad drugą po obu stronach kadłuba. Teraz ciekawostka modelarska, podczas postoju samolotu bez pracującego silnika górna klapka jest otwarta pod wpływem jej własnego ciężaru, dolna pozostaje zamknięta. Tak jest tylko na Su-22M4, wersja dwumiejscowa UM3K ma klapki sterowane hydraulicznie i pozostają cały czas zamknięte (na ziemi). Teraz jak to ustrojstwo działa, pozwolę sobie zacytować moją wypowiedź w tym temacie na innym forum: >>Proszę wziąć butelkę wody gazowanej, przystawić do ust i pozwolić na swobodny wypływ wody do gardła, spoko dajemy radę połykać, teraz zwiększmy prędkość, czyli zwiększamy napór strumienia, potrząsamy butelką, przykładamy szybko do ust i staramy się połknąć, co się dało to się dało, a reszta poszła nosem, i tak właśnie działają klapki antypompażowe, aby temu zapobiec musimy zmniejszyć przekrój wylotu butelki co spowoduje, że na szyjce będzie duża prędkość, ale w ustach to się rozpręży i dostarczy nam dawkę w ilości i ciśnieniu które jesteśmy w stanie połknąć. Starszym użytkownikom proponuję przeprowadzić doświadczenie na butelce czegoś równie gazowanego, a co nie jest wodą, ilość powtórzeń: według uznania, czegóż się nie robi w imię nauki.<< Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 3 Maja 2011 Autor Share Napisano 3 Maja 2011 Na Su-20 i Su-22 klapki antypompażowe zostały przeniesione bliżej wlotu powietrza, umieszczone są po dwie jedna nad drugą po obu stronach kadłuba. .. Tak tak, ja wiem, Tylko że na Su-7 klapy są zarówno po bokach przedniej sekcji kadłuba i przed samą sprężarką, tak jaby były osobne do pompażu wlotu i silnika, stąd moje zdziwienie. Ostatecznie objawy pompazu zawsze są takie same, niezaleznie od tego, gdzie wystąpi. A same klapki będę jeszcze rzeźbił. edit: Wersja beta: Z płytki pleksi 0.15mm. Strasznie ciężko jest ustawić wszystkie trzy na ten sam kąt, posiłuję się z tym, jak klej trochę posedchnie, bo łapałem tylko do drutów, a w plastik jest na wcisk. Jednakową krzywiznę spróbuję złapać na koniec - zakleję kadłub taśmą, wytnę otwór i przeszlifuję papierem po krawędziach klapek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 3 Maja 2011 Share Napisano 3 Maja 2011 A same klapki będę jeszcze rzeźbił. Przecież jak pomalujesz model na srebrno ,to te wyloty będa straszyć . Musisz nozykiem ? od tego sa pilniki.Zrób to ładnie.Te klapki razem z odkurzaczem to najbardziej charakterystyczne elementy tego samolotu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrek.S. Napisano 3 Maja 2011 Share Napisano 3 Maja 2011 A same klapki będę jeszcze rzeźbił. Przecież jak pomalujesz model na srebrno ,to te wyloty będa straszyć . Musisz nozykiem ? od tego sa pilniki.Zrób to ładnie.Te klapki razem z odkurzaczem to najbardziej charakterystyczne elementy tego samolotu. Rozwiń temat bo młodsi stażem mogą nie wiedzieć "ocoloto". A chodzi o "taką śmieszną rurkę" z przodu prawda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 3 Maja 2011 Autor Share Napisano 3 Maja 2011 http://lotnictwo.net.pl/10-lotnictwo_wojskowe/64-spis_statkow_powietrznych_wojska_polskiego/74-su_7/6256-dyskusja_o_samolocie_su_7_a-22.html Na forum pod linkiem mozna poczytać dużo ciekawosiek o Su-7. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinekf1 Napisano 3 Maja 2011 Share Napisano 3 Maja 2011 wersja dwumiejscowa UM3K ma klapki sterowane hydraulicznie i pozostają cały czas zamknięte (na ziemi). teoria nie zawsze idzie w parzę z praktyką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toyo Napisano 3 Maja 2011 Share Napisano 3 Maja 2011 Oooops, a tu to jestem zaskoczony, może coś mi się poputało, w końcu od latania na Su-22 minęło 13 lat. OK, ale i tak UM3K miało sterownie klapkami przeciwpompażowymi oraz stożkiem, przełączniki były opisane: Stforki i Konus. Może niech się wypowie ktoś "świeższy" w Su-22, bo nie mam nawet dokumentacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinekf1 Napisano 3 Maja 2011 Share Napisano 3 Maja 2011 spoko Toyo, może faktycznie jest tak jak mówisz, ale jak pamięcią sięgnę jak tylko miałem styczność z "suczką" zawsze podglądałem sobie w te klapki i bez najmniejszego problemu po delikatnym nacisznieciu palca okazywała całą swoją zawartość Fajnie to zabrzmiało Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toyo Napisano 4 Maja 2011 Share Napisano 4 Maja 2011 Mikele, przepraszam, że śmiecę w warsztacie, ale muszę to wyjaśnić bo nie dawało mi spokoju. Jest tak. Info mam od jednego z lepszych czynnych Fitter Driverów, klapki jak napisałem są niesterowane w Su-22M4, zaś na UM3K są sterowane hydraulicznie. Widoczna na zdjęciu opadnięta klapka, mogła tak zrobić ponieważ w instalacji nie ma ciśnienia. Podobnie jak z hamulcem aerodynamicznym na MiG-29. Dodam jeszcze, że klapki antypompażowe na Su-22UM3K mogą być otwarte na zewnątrz o kąt circa 3 stopnie, ale oczywiście podczas pracy silnika, a co za tym idzie przy ciśnieniu w hydraulice. OK, już sobie idę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 4 Maja 2011 Autor Share Napisano 4 Maja 2011 Nic się nie stało ;) Sam się dziś swoich speców wypytałem co i jak z UM3K i jej klapkami przeciw pompażowymi. Swoją drogą, UM3K, dzięki regulacji stożka wlotowego, miało większą prędkość maksymalną (ok 2.1Ma) od M4(ok 1.7Ma). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 4 Maja 2011 Autor Share Napisano 4 Maja 2011 Wpis pod wpisem, ale mam mała aktualizację zdjęciową. Obrobiłem te klapki przeciwpompazowe. trzeba je jeszcze oczyscić z opiłków, bo gołym okiem ciązko niektóre rzeczy dostrzec, a na zdjęciach wychodzi wszystko. Przeczekałem od wczoraj az klej wyschnie, zakleiłem całość taśmą maskującą, przeszlifowałem delikatnie dremelką, żeby całość złapała mniej więcej ten sam obrys, wstępnie oczyściłem z wiórów i na dziś to tyle. Popatrzę jeszcze sam na te zdjęcia i będę dumał, gdzie to jeszcze przejechać drobnym papierem. Całość na zdjęciach nie rzuca na kolana, ale to duże powiększenie, całość ma wymiary ok 3x5mm i ciężko się to obrabia. Zanim zamknę kadłub pomaluję to wstępnie metalizerem i zobaczymy jak to się będzie prezentowało (poza tym od spodu i tak trzeba będzie polakierować na dural) a pod spód wkleję płytki pomalowane na czarno, tak, żeby nie było żadnych prześwitów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 7 Maja 2011 Autor Share Napisano 7 Maja 2011 Stan na dzień dzisiejszy. Zdjęcia prawej burty prezentują sie lepiej ze zwględu na oswietlenie (lampa z prawej strony). Uważam, że tragedii nie ma. Przed malowaniem szlifowałem płytki pleksi cienkimi paskami papieru sciernego, gołym okiem nie widać już było żadnych zadziorów ani opiłków. Malowałem Humbrolem MET 56. Tym samym kolorem pomaluję szystkie pokrywy luków, natomiasc tałość pójdzie pod metalizer Humbrola 27001 - powinno to dać efekt zróżnicowania barw na "żywych" płatowcach. Coś na kształt tego: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 7 Maja 2011 Share Napisano 7 Maja 2011 Czyli samolot sprzed remontu? Bo pózniej to cały pomalowany był srebrzanką ,z szarozielonym panelem p/odblaskowym przed wiatrochronem. No i chyba 4 wezły podwieszeń Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 7 Maja 2011 Autor Share Napisano 7 Maja 2011 4 węzły podwieszeń były na BM, BKŁ o ile się nie mylę, od samego początku miał 6 węzłów podwieszeń. Chcę mieć w końcu jakiś zróżnicowany kolorystycznie "duralowy" model na półce, więc dlaczego by nie teraz? ;) A propos pasa przeciw odblaskowego. Na wszystkich zdjęciach i rysunkach, jakie mam jest on namalowany zawsze, właśnie w jasno-szarym kolorze. Ale mam wątpliwości co do malowania chodników na przykadłubowych sekcjach skrzydła, bo raz są a raz ich nie ma. Ktoś wie, jak to było z tym elementem? Malowano je na naszych siódemkach, czy nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 7 Maja 2011 Share Napisano 7 Maja 2011 BKŁ o ile się nie mylę, od samego początku miał 6 węzłów podwieszeń Masz ta ksiązke? to strona 9,12,13 na tej ostatniej jest 17 z 4 wezłami . Dwa nastepne dodano w połowie lat 70 tych Ale mam wątpliwości co do malowania chodników na przykadłubowych sekcjach skrzydła, bo raz są a raz ich nie ma. Ktoś wie, jak to było z tym elementem? Malowano je na naszych siódemkach, czy nie? Strona 10 ,12 tego wydawnictwa .Zdjecia zostały zrobione w drugiej połowie lat 60 tych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.