GEM Napisano 26 Maja 2011 Autor Share Napisano 26 Maja 2011 Lucas masz rację, co nie, co jest trochę krzywo. Pojechałem z wolnej ręki i się rozjechało. Muszę trochę poprawić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 26 Maja 2011 Share Napisano 26 Maja 2011 Super praca. Aby starczyło Ci zapału. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek2g Napisano 28 Maja 2011 Share Napisano 28 Maja 2011 Bardzo fajnie ci to wychodzi GEM! Szczególnie ładnie wyglądają linie podziału.Ani za za płytkie ani za głębokie. Mógł byś powiedzieć czym je ryjesz? I czy robisz je w jednym przebiegu czy na kilka etapów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Turecki Napisano 28 Maja 2011 Share Napisano 28 Maja 2011 GEM śliczny scratch bracie...kibicuje i sam robie notatki jak niektórzy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GEM Napisano 29 Maja 2011 Autor Share Napisano 29 Maja 2011 Dzięki za uwagi i słowa otuchy. Jak na razie to bardzo mnie ta praca bawi, i każdy dorobiony element sprawia radochę. Marku2g Ja tak właściwie to nie ryję linii tylko je wyciskam. Korzystam z takiego przyrządu Jest to jeden z segmentów zestawu, który za parę złotych kupiłem gdzieś w markecie. Końcówkę tego kolca za polerowałem papierkiem ściernym tak, aby nie był ostry, tylko tak trochę stępiony, ale jednocześnie żeby nie było na nim zadziorów. Maluję sobie siatkę linii. A potem najczęściej na dwa razy robie linię. Pierwszy raz lekutko, tylko tak, aby powstał zarys, a drugi raz dla uzyskania właściwej głębokości. Metoda ta sprawdza się akurat na tym rodzaju tworzywa, z którego są zrobione wypraski. Tutaj jest dosyć miękkie i łatwe do obróbki. Podobnie wyciskam nity. Każdy nit to jeden odcisk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek38 Napisano 29 Maja 2011 Share Napisano 29 Maja 2011 Każdy nit to jeden odcisk. Wariat, ale kto z nas nim po trosze nie jest. Statecznik bomba, a tak przy okazji - gratuluję 1-go miejsca w 48. Miło było poznać i porozmawiać, pozdrawiam Jarek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur D. Napisano 30 Maja 2011 Share Napisano 30 Maja 2011 Każdy nit to jeden odcisk. Wariat, ale kto z nas nim po trosze nie jest. Statecznik bomba, a tak przy okazji - gratuluję 1-go miejsca w 48. Miło było poznać i porozmawiać, pozdrawiam Jarek Jarku Tobie też gratuluje pierwszego miejsca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 30 Maja 2011 Share Napisano 30 Maja 2011 Artur ,Jarek możecie przybliżyć o co chodzi z tymi pierwszymi miejscami Grześ idzie Ci miodnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur D. Napisano 30 Maja 2011 Share Napisano 30 Maja 2011 O konkurs w Zgierzu, ale to inna bajka. Sorry za zmianę tematu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek2g Napisano 3 Czerwca 2011 Share Napisano 3 Czerwca 2011 Dzięki za wyczerpująca odpowiedź GEM. Na pewno przetestuję tą metodę bo efekty są znakomite. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GEM Napisano 12 Czerwca 2011 Autor Share Napisano 12 Czerwca 2011 Prace trwają dalej. Skupiłem się na razie na tylnej części kadłuba. Wykonałem stałą część statecznika poziomego, tą cześć przy kadłubie. Ponieważ chcę odtworzyć trochę przypominający oryginał przegub, pojawiło się w kadłubie wycięcie w którym będzie osadzone cięgno, które powoduje obrót statecznika. A na samym stateczniku oś obrotu i widełki. Po przeryciu linii podziału i nitowaniu, dorobiłem ramiona hamulcy aerodynamicznych. Dalej zabrałem się za grzebień aerodynamiczny. Na fotce widać gdzie trzeba było pociąć, a potem posklejać żeby to jakoś wyglądało. Małym problemem było to że na grzebieniu występują nity wypukłe i wklęsłe, ale jakoś się udało i tak to wyszło Na kadłubie pod centropłatem pojawiły się również uszczelnienia skrzydła. A tak wygląda złożony grzebień. Na fotkach widać przyklejone do kadłuba druciki, mają one imitować wypukłe spawy. CDN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marwaw Napisano 13 Czerwca 2011 Share Napisano 13 Czerwca 2011 Piękna robota Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur D. Napisano 13 Czerwca 2011 Share Napisano 13 Czerwca 2011 Grzesiu - pięknie to wygląda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GEM Napisano 13 Czerwca 2011 Autor Share Napisano 13 Czerwca 2011 Dzięki za dobre słowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GEM Napisano 21 Czerwca 2011 Autor Share Napisano 21 Czerwca 2011 Małe przypomnienie, że coś się tutaj dzieje. Uporałem się z nacinaniem linii podziału i nitowaniem na kadłubie. Chyba trzeba będzie w kilku miejscach trochę podszpachlować i poprawić, ale to jeszcze zobaczę jak prysnę podkładem to wszystkie babole wyjdą. Na centropłacie dorobiłem od góry uszczelnienia skrzydła, zacząłem wyklejać drobne elementy z blaszek. Rozpocząłem prace przy wnękach podwozia, na razie wyklejam to, co można z blach Eduarda. Dalej dojdzie jeszcze trochę przewodów i drucików. Tak to na tą chwilę wygląda. Wszystkie podpowiedzi i uwagi mile widziane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 21 Czerwca 2011 Share Napisano 21 Czerwca 2011 Grzesiu ,pięknie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek38 Napisano 21 Czerwca 2011 Share Napisano 21 Czerwca 2011 Normalnie odlot, Ty musisz bardzo lubić takie przeróbki, bo to co robisz z tym biednym migiem nie należy do prostych prac waloryzujących. Pozdro Jarek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Turecki Napisano 21 Czerwca 2011 Share Napisano 21 Czerwca 2011 No...ambitnie...i wybornie...przeróbki zajefajne... już się nie mogę doczekać choć jednej warstwy podkładu...więcej więcej więcej proszę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GEM Napisano 22 Czerwca 2011 Autor Share Napisano 22 Czerwca 2011 Dzięki Panowie, , staram się. Jarku traktuję ten model jak poligon doświadczalny. Tego modelu po prostu więcej popsuć się nie da. Mogę go polecić wszystkim tym którzy chcą poćwiczyć, korygowanie bryły modelu, nacinanie linii, nitowanie - wklęsłe i wypukłe, dorabianie dodatkowych elementów, A dojdzie jeszcze malowanie kamo. Dorabianie od podstaw nowego uzbrojenia i co tam sobie jeszcze każdy sklejacz wymyśli. Nie ukrywam że ja również nie mogę się doczekać pierwszego malowania. Ale ten ostatni punkt to chyba przećwiczę najszybciej. Od wiosny żona mnie goni do pomalowania płotu A mamy przecież już lato!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur D. Napisano 22 Czerwca 2011 Share Napisano 22 Czerwca 2011 Od wiosny żona mnie goni do pomalowania płotu A mamy przecież już lato!!! Daj mi telefon do żony, wyperswaduje jej te głupie pomysły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek2g Napisano 22 Czerwca 2011 Share Napisano 22 Czerwca 2011 Pierwsza klasa! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 22 Czerwca 2011 Share Napisano 22 Czerwca 2011 Nie widzi mi się to nitowanie dolnej płetwy. Jeśli płetwa była wykonana z laminatu, jak osłona radary, to skąd te "łby"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GEM Napisano 22 Czerwca 2011 Autor Share Napisano 22 Czerwca 2011 Nie widzi mi się to nitowanie dolnej płetwy. Jeśli płetwa była wykonana z laminatu, jak osłona radary, to skąd te "łby"? Jarku może w moim wykonaniu na tą chwilę te łby są może troszeczkę za duże ale, jednak w oryginale takie łby wypukłe występują Autorem tego zdjęcia jest Wojciech Sokołowski, i jeszcze jedna fotka To zdjęcie pochodzi z Internetu a autorem jest Jaro Mucha. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarekk Napisano 22 Czerwca 2011 Share Napisano 22 Czerwca 2011 Faktycznie „kółka” są. Ale czy one są wystające? Ostatnio byłem na forcie czernikowskich i oglądałem 23. Nie wpadły mnie te "łby" o oczy. Faktycznie, na zdjęciach w Internecie widać te nity. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
em Napisano 22 Czerwca 2011 Share Napisano 22 Czerwca 2011 Wystające, i to na tyle że wokół nich są różne przebarwienia.Zresztą ,porównaj te w słońcu i te w cieniu. Samolot 021 ,Łask 2011. Grzegorz, jesli można to zwróce uwage na oprofilowania hamulców i przewodów . U Ciebie są jednakowej szerokości , a powinno być tak jak na zdjęciu .Szersza owiewka to ok. 10 cm . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.