Skocz do zawartości

MiG 23MF 1:48 Italeri


GEM

Rekomendowane odpowiedzi

Lucas masz rację, co nie, co jest trochę krzywo. Pojechałem z wolnej ręki i się rozjechało. Muszę trochę poprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 115
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Bardzo fajnie ci to wychodzi GEM! Szczególnie ładnie wyglądają linie podziału.Ani za za płytkie ani za głębokie. Mógł byś powiedzieć czym je ryjesz? I czy robisz je w jednym przebiegu czy na kilka etapów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za uwagi i słowa otuchy. Jak na razie to bardzo mnie ta praca bawi, i każdy dorobiony element sprawia radochę.

Marku2g Ja tak właściwie to nie ryję linii tylko je wyciskam.

Korzystam z takiego przyrządu

19190014.jpg

Jest to jeden z segmentów zestawu, który za parę złotych kupiłem gdzieś w markecie. Końcówkę tego kolca za polerowałem papierkiem ściernym tak, aby nie był ostry, tylko tak trochę stępiony, ale jednocześnie żeby nie było na nim zadziorów. Maluję sobie siatkę linii. A potem najczęściej na dwa razy robie linię. Pierwszy raz lekutko, tylko tak, aby powstał zarys, a drugi raz dla uzyskania właściwej głębokości. Metoda ta sprawdza się akurat na tym rodzaju tworzywa, z którego są zrobione wypraski. Tutaj jest dosyć miękkie i łatwe do obróbki. Podobnie wyciskam nity. Każdy nit to jeden odcisk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy nit to jeden odcisk.

Wariat, ale kto z nas nim po trosze nie jest.

Statecznik bomba, a tak przy okazji - gratuluję 1-go miejsca w 48.

Miło było poznać i porozmawiać, pozdrawiam Jarek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy nit to jeden odcisk.

Wariat, ale kto z nas nim po trosze nie jest.

Statecznik bomba, a tak przy okazji - gratuluję 1-go miejsca w 48.

Miło było poznać i porozmawiać, pozdrawiam Jarek

Jarku Tobie też gratuluje pierwszego miejsca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wyczerpująca odpowiedź GEM. Na pewno przetestuję tą metodę bo efekty są znakomite.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Prace trwają dalej.

Skupiłem się na razie na tylnej części kadłuba. Wykonałem stałą część statecznika poziomego, tą cześć przy kadłubie. Ponieważ chcę odtworzyć trochę przypominający oryginał przegub, pojawiło się w kadłubie wycięcie w którym będzie osadzone cięgno, które powoduje obrót statecznika. A na samym stateczniku oś obrotu i widełki. Po przeryciu linii podziału i nitowaniu, dorobiłem ramiona hamulcy aerodynamicznych.

86335485.jpg

65837023.jpg

59659194.jpg

Dalej zabrałem się za grzebień aerodynamiczny. Na fotce widać gdzie trzeba było pociąć, a potem posklejać żeby to jakoś wyglądało.

85128178.jpg

Małym problemem było to że na grzebieniu występują nity wypukłe i wklęsłe, ale jakoś się udało i tak to wyszło

18468704.jpg

Na kadłubie pod centropłatem pojawiły się również uszczelnienia skrzydła. A tak wygląda złożony grzebień.

11377662.jpg

Na fotkach widać przyklejone do kadłuba druciki, mają one imitować wypukłe spawy.

CDN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Małe przypomnienie, że coś się tutaj dzieje.

Uporałem się z nacinaniem linii podziału i nitowaniem na kadłubie. Chyba trzeba będzie w kilku miejscach trochę podszpachlować i poprawić, ale to jeszcze zobaczę jak prysnę podkładem to wszystkie babole wyjdą. Na centropłacie dorobiłem od góry uszczelnienia skrzydła, zacząłem wyklejać drobne elementy z blaszek. Rozpocząłem prace przy wnękach podwozia, na razie wyklejam to, co można z blach Eduarda. Dalej dojdzie jeszcze trochę przewodów i drucików. Tak to na tą chwilę wygląda.

93061673.jpg

75819480.jpg

29445462.jpg

74259381.jpg

58156096.jpg

Wszystkie podpowiedzi i uwagi mile widziane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie, , staram się.

Jarku traktuję ten model jak poligon doświadczalny. Tego modelu po prostu więcej popsuć się nie da.

Mogę go polecić wszystkim tym którzy chcą poćwiczyć, korygowanie bryły modelu,

nacinanie linii,

nitowanie - wklęsłe i wypukłe,

dorabianie dodatkowych elementów,

A dojdzie jeszcze malowanie kamo.

Dorabianie od podstaw nowego uzbrojenia

i co tam sobie jeszcze każdy sklejacz wymyśli.

Nie ukrywam że ja również nie mogę się doczekać pierwszego malowania. Ale ten ostatni punkt to chyba przećwiczę najszybciej.

Od wiosny żona mnie goni do pomalowania płotu A mamy przecież już lato!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widzi mi się to nitowanie dolnej płetwy. Jeśli płetwa była wykonana z laminatu, jak osłona radary, to skąd te "łby"?

Jarku może w moim wykonaniu na tą chwilę te łby są może troszeczkę za duże ale, jednak w oryginale takie łby wypukłe występują

mig2320b20007.jpg

Autorem tego zdjęcia jest Wojciech Sokołowski, i jeszcze jedna fotka

p4240037x.jpg

To zdjęcie pochodzi z Internetu a autorem jest Jaro Mucha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

021yv.jpg

 

Wystające, i to na tyle że wokół nich są różne przebarwienia.Zresztą ,porównaj te w słońcu i te w cieniu.

Samolot 021 ,Łask 2011.

 

Grzegorz, jesli można to zwróce uwage na oprofilowania hamulców i przewodów . U Ciebie są jednakowej szerokości , a powinno być tak jak na zdjęciu .Szersza owiewka to ok. 10 cm .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.